Gå til innhold

Bestem hva Gamer.no skal skrive mer om


  

401 stemmer

  1. 1. Hva synes du Gamer.no skal skrive mer av?

    • Intervjuer med folk på gata/lesere/forumbrukere
      56
    • Gjesteskribenter/kommentatorer med utradisjonell spillbakgrunn
      78
    • Uformelle spilldagbøker
      75
    • Nostalgiske tilbakeblikk
      116
    • Musikken i spill
      99
    • E-sport (inkludert turneringer, resultater, rekorder, streams, historier osv.)
      151
    • Bedre søkefunkjon og filtreringsmulighet
      52
    • Guider (hvordan bli en bedre spiller, hvordan ta opp video, installere modifikasjoner osv.)
      142
    • Mer faktainfo om spillet i anmeldelser (DRM, spillmoduser, offline/online osv.)
      163
    • Artikker om maskinvare og spilltilbehør
      97
    • Smale spill og obskure ting
      110
    • Artikler om trender i spill og spillutvikling
      129
    • Saker som retter seg mot foreldre og ungdom
      27
    • Internt bransjestoff
      50
    • To karakterer i anmeldelser: En for flerspiller, en for enspiller
      187
    • Artikler om simulatorspill
      65
    • De tekniske aspektene ved spillutvikling
      83
    • Kickstarter-prosjekter
      121
    • Den norske spillbransjen
      120
    • Modifikasjoner til spill
      129
    • Indiespill
      132
    • Kommentarer, analyser og refleksjoner
      124
    • Lister over toppspill innen ulike sjangre
      89
    • Videoanmeldelser
      139
    • «Let's Play»-aktige videoer
      83
    • Under huden-stoff om spillutviklere og spillutvikling
      111
    • Mer om samarbeidsopplevelsen i spill
      76


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen skummer gjennom en artikkel før de leser den.

Mye vanskeligere å skumme gjennom en video.

Du kan skumlese i ca dobbel-hastighet. Da går det selvfølgelig fortere å lese gjennom neste gang. Men du vil ende opp med å bruke ENDA mer tid om du velger å skumlese først.

Lenke til kommentar

Eller mye mindre tid fordi ikke alle artikler er interessante nok til å lese skikkelig.

 

Og jeg bruker absolutt ikke bare dobbelt så lang tid på å lese en artikkel som jeg gjør på å se om den berører noen interessante temaer.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

En videoanmeldelse fra f.eks Gametrailers varer vel rundt 6 minutter. Normallesehastighet er rundt 250 ord per minutt, og en anmeldelse på 2 sider må vel være rundt 2000 ord, så 8 minutter vil en normal person bruke på å lese denne.

 

Men selvfølgelig er alle små menn på Internett superhelter, og leser 2000 ord på 30 sekunder. Men ikke alle er som deg vettu arni90, måtte vi bare alle streve for å oppnå ditt nivå.

Faktum er at man leser fortere enn folk snakker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du noengang sett en videoanmeldelse der man leser opp den skrevne omtalen?

 

Faktum er at fakta snakker imot deg.

En god videoomtale har et manus, manuset er en skreven omtale tilpasset videoformat. Dessuten er det svært få videoanmeldere som faktisk går like dypt som en skrevnen anmeldelser gjør.

 

Jeg skal gå med på at det er noen ting som er lettere å forklare med video enn med tekst, men det endrer ikke at man leser langt raskere enn folk snakker og det skal godt gjøres å bruke 20 minutter på å lese en grundig omtale av et spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal gå med på at det er noen ting som er lettere å forklare med video enn med tekst, men det endrer ikke at man leser langt raskere enn folk snakker og det skal godt gjøres å bruke 20 minutter på å lese en grundig omtale av et spill.

Jeg sa 8 minutter. 8 Minutter tar det for en med gjennomsnittlig lesehastighet (2000 ord). På 8 minutter får du kanskje ikke forklart alt du får gjort med en 8 minutter lang tekst. Men det er ikke det samme som å si at videoen blir mindre informativ. Man får formidlet mye mer med video og lyd enn man får med tekst. Det er alltid enklere å snakke om ting, enn å skrive om det.

 

Jeg synes personlig anmeldelsene hos Gametrailers er ganske informative, og sier ofte mye mer enn de skrevne omtalene som finnes der ute. Den svarer også på en del ting som en tekst-anmeldelse aldri svarer godt på. Atmosfære, flyt, artistisk kvalitet og man får en bedre følelse for spillbarheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler satyrion1 å skrive sin egen anmeldelse av Jade Empire, så kan vi få en demonstrasjon på hvordan en velskrevet anmeldelse skal se ut. ;)

 

Over til noe annet; jeg husker det engelske spillbladet Computer and Video Games pleide å ha fine midtsikepiker. Det kunne jo være noe for Gamer; månedens cosplay-babe f.eks? :cool:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...