Gå til innhold

Netcom forenkler mobilabonnementene


Anbefalte innlegg

"hidden costs" ligger ju i databruk. Så fort du kommer över kvoten kostar det fläsk för en mb. Det fläsket gäller bägge vägar. Sänder du en mb kostar det dig en mb, men det kostar också mottagaren en mb.

 

Smart 199kr är ju fin til taxibilar med fastbultad telefon i mittkonsollen. Tippar också långtradarchaufförer blir storkunder. 199 är VÄLDIGT billigt för de som idag betalar 4-500 eller mer för fri bruk av tale.

 

Jag tippar Netcom i dag har fått en hög med kanselleringar av bedriftsabbonemang.

 

på de 2 største abbonementene er det en sperre på plass. er kvoten brukt opp strupes abbonementet og man får muligheten for å kjøpe ny kvote.ser mange klager på abbonementene men i mine øyne er de bedre. mange sier 400,400,400 som var i den gamle medium en var bedre men er det virkelig det? folk bruker mer data i dag en tidligere og framover kommer dette til å øke. 400 mb i den gamle medium dekker ikke gjennomsnitt brukerens data behov. og nå framover vil de fleste bruke mer og mer data.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hva som skjedde med det Kontant tilbudet de hadde før? Mener det var en månedlig lav fastpris og maks 10 kroner dagen for data og da HELT ubegrenset data. Dette virket som en flott erstatning for ICE som knekker helt sammen på helligdager, de gangene mange av oss ønsker å benytte dette på f.eks. hytter... Finner ikke dette igjen på sidene til Netcom nå, men det var visst en liten "hemmelighet" før også.

Lenke til kommentar

Den er borte nå.

 

Men du tar feil ang data. Den stoppet på 200 mb og strupen etter det til 120 kb/s den nye er bedre og gir 100 mb for 10 kr dagen

 

Det var flere som rapporterte i en annen tråd her inne (Lumia 920 tråden tror jeg det var) at de hadde lastet ned to-sifra antall GB i måneden i flere månder uten problem. Kjipt at det forsvant før jeg fikk testa den.

Lenke til kommentar

Alle dere som har kommentert her.

Det har ikke falt dere inn at dette SMART Mini abonnementet som NetCom har, ikke har tenkt å være en utfordrer mot OneCall, Talkmore, Djuice, Chess?

 

De har Chess til å ta seg av lavpris kundene, som kun er opptatt av pris. Så velger du Chess, er du nok TeliaSonera kunde, på lik linje som når du er NetCom kunde, så blir du en TeliaSonera kunde:-)

 

Jeg har studert abonnementene litt, og ser at de har ikke blitt spesielt dyrere.

 

SMART BASIS med månedspris på 299,- kan sammenlignes med Fastpris Medium+ som hadde 400 minutter, 400 sms 800MB data.

For 20,- mer så får du fri bruk av minutter, sms _OG_ MMS som ikke har vært inkl før i abonnementene.

I tillegg får du 1,5GB data noe som er 700MB mer.

 

SMART Pluss kan sammenlignes med Fastpris Large+ som hadde en månedspris på 399,- helt likt som Smart pluss abonnementet.

 

Forskjellen her er er Fastpris Large+ hadde 1200 minutter, 1200 sms, 1600MB data.

Mens det nye har fri bruk av sms, ringeminutter OG MMS samt 3000MB data.

Her snakker vi om 1400MB økning.

 

Smart Super kan sammenlignes med Fastpris XL som de hadde før.

Der hadde XL 3600 minutter, 3000 SMS og "fri" bruk av data, altså 4000MB med en månedspris på 589,-

Det nye har en månedspris på 549,- og har fri bruk av SMS, ringeminutter og MMS samt 6000MB.

Hele 2000MB mer for MINDRE månedspris.

 

Smart Mini er egentlig ikke så dum den heller, greit at det kun er 200MB data som er litt vel lite, men så kan du tenke på alle kundene som har Spotify idag og betaler 99,-

Betaler du den hos NetCom så får du jo 500MB data ekstra på abonnementet. Så da sitter man plutselig med 700MB :)

 

Så til alle dere som har hengt dere opp i 199,- abonnementet, tror ikke NetCom satser på og ha dere som kunder, for slike som dere er det Chess (TeliaSonera) som skal ha:)

 

Det er stor forskjell på et premium brand og et fighting brand :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det er jo så mye bedre å streme en film med "Premium" megabytes, kvaliteten blir mye bedre, og "premium smsene" er mye mere lyriske :)AtW

 

Vises jo her at du ikke forstår greia;-)

 

Formog forenkle det for deg, ta flyselskap.

Du har SAS som er et rutenettverk selskap og som har billetter opp mot 30 000 i business(er disse kundene de lever av) også har du Norwegian som er et A til B selskap og kaller seg selv lavprisselskap i lag med Ryanair, Easyjet ++

 

Samme er det her i mobilbransjen, du har lavprisselskapene som Chess, Talkmore, OneCall også har du de mer dyre selskapene som Telenor, Tele2 og NetCom.

De dyre kaller seg selv for et premium band, mens de billige kaller seg selv for fighting brands(lavprisselskapene)

 

Det er den totale pakken du får med netcom, Telenor og Tele2 som skiller seg ut.

Du finner disse i butikk for eksempel.

Lenke til kommentar

Vises jo her at du ikke forstår greia;-)

 

Formog forenkle det for deg, ta flyselskap.

Du har SAS som er et rutenettverk selskap og som har billetter opp mot 30 000 i business(er disse kundene de lever av) også har du Norwegian som er et A til B selskap og kaller seg selv lavprisselskap i lag med Ryanair, Easyjet ++

 

Samme er det her i mobilbransjen, du har lavprisselskapene som Chess, Talkmore, OneCall også har du de mer dyre selskapene som Telenor, Tele2 og NetCom.

De dyre kaller seg selv for et premium band, mens de billige kaller seg selv for fighting brands(lavprisselskapene)

 

Det er den totale pakken du får med netcom, Telenor og Tele2 som skiller seg ut.

Du finner disse i butikk for eksempel.

 

Når du bare kaller det "Premium" uten mere spesifisering, så mener jeg det er du som ikke skjønnner greia. :) Hele opplegget med premium er at man faktisk får noe ekstra, ett bedre produkt. Man kan ikke bare kalle noe premium, og mene det unnskylder høyere priser, man må vise hva ekstra man får igjen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Mange her som bruker ordet gratis. Det er ikke gratis når man betaler 200,- i mnd.

 

Jepp. Netcom kan godt si at man får ringing, sms og MMS gratis hvis de ønsker det. Men det betyr i så fall at man betaler 199 kr i måneden for 200 Mb data alene. Noe som er fullstendig hårreisende .

 

Det som slår meg er hvor lite i takt med samfunnet denne omstruktureringen er. Det er data de fleste av oss vil ha mer av, det er vel få som faktisk bruker telefonen primært som telefon den dag i dag, og for disse finnes det allerede gode abonnement.

 

De burde snu det hele på hodet. Ubegrenset data i alle pakkene, og så kan du velge hvor mye telefonering du vil betale for. Jeg hadde klart meg fint med 200 minutt, sms og MMS.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk litt inside på hvor mye faktisk folk bruker mobilen til MB, en gjennomsnittelig person med en smartelefon som er kjøpt innen de siste 12 mnd, har ett gjennomsnittelig forbruk på 756 mb data, nuff said.

 

Får å pynte litt på det, ja man har lavprisaktører som Onecall chess, talkmore og djuice, 2 av disse mangler en vesentlig ting i mine øyne; chess og onecall: har elendige dekningsnett. Lave og ustabile netthastigheter. Venter bare på at onecall frelste kommer her å forteller at OC har lik nett som telenor, men guess what, nei. Kombinasjonen av telenor og mobile norway er noe av det største tullet jeg personlig har ærfart.

 

Chess benytter netcom nett, suverent dårlige netthastigheter. Så skal man ha gode abonement står man igjen med telenor, talkmore og djuice.

 

For ikke å nevne nylig lansert støtte for 4g støtte til ipad og iphone 5, noe vi må vente en god stund fra netcom å mobile norway på.

 

For min del handler det mer om kvalitet enn inhold å pris, sorry, Hvis netcom trur forbrukerne sine er så dumme kan de like gjerne stenge sjappa, ingen har disse brukermønstrene, å isåfall, grattis disse 100 kundene i norges land :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For oss som har hatt folkepakka til 199,- har vi fortsatt en begrensing på 1GB i data (har vel tideligere vært på 5-600mb), ikke at jeg noensinne har overskredet dette. Men dette gikk kjapt gitt, nydelig av Netcom og kjempe av OneCall at de følger etter :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Fikk litt inside på hvor mye faktisk folk bruker mobilen til MB, en gjennomsnittelig person med en smartelefon som er kjøpt innen de siste 12 mnd, har ett gjennomsnittelig forbruk på 756 mb data, nuff said.

 

Får å pynte litt på det, ja man har lavprisaktører som Onecall chess, talkmore og djuice, 2 av disse mangler en vesentlig ting i mine øyne; chess og onecall: har elendige dekningsnett. Lave og ustabile netthastigheter. Venter bare på at onecall frelste kommer her å forteller at OC har lik nett som telenor, men guess what, nei. Kombinasjonen av telenor og mobile norway er noe av det største tullet jeg personlig har ærfart.

 

Chess benytter netcom nett, suverent dårlige netthastigheter. Så skal man ha gode abonement står man igjen med telenor, talkmore og djuice.

 

For ikke å nevne nylig lansert støtte for 4g støtte til ipad og iphone 5, noe vi må vente en god stund fra netcom å mobile norway på.

 

For min del handler det mer om kvalitet enn inhold å pris, sorry, Hvis netcom trur forbrukerne sine er så dumme kan de like gjerne stenge sjappa, ingen har disse brukermønstrene, å isåfall, grattis disse 100 kundene i norges land :)

 

Jeg får ganske OK nett fra Chess? Den største faktoren er dekningen på stedet, men det så ikke ut til at de rundt meg med Netcom hadde noe nevneverdig bedre forhold. (Og, ja - jeg har brukt data-delen av chess onFlex til å levere nett til en leilighet med to datafolk inntil vi fikk ADSL. Fungerte helt ok, og de mener det faktisk når de sier det ikke har strupegrenser.)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...