Gå til innhold

Netcom forenkler mobilabonnementene


Anbefalte innlegg

Problemet er hvis du trenger ringetid OG data er disse ABB jævlig ugunstige, noe de fleste med smarttelefon i dag "trenger". MAO et ræva ABB for folk flest, sikkert under 10% av befolkningsgruppen i det private markedet som ikke klarer seg med 600/1000 sms/ringeminutter i måneden.

 

Joa, det er veldig sant. Men hvor mye data bruker egentlig folk? Ringte nettopp netcom og jeg bruker vist mye mindre en jeg hadde trodd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har svårt att se hur de skall klara att sälja nyare smarttelefoner med det minsta abbonemanget nu. 200mb inkluderat med smarttelefon i 2013? En film på Netflix överskrider väl den med stora mått?

 

Tänkte först på bedrifter innan jag läste nyheten, och självklart, bedrifter kan inte köpa dessa abbonemang. Men varenda hantverkarbedrift/småbedrifter kommer ju skaffa privatabbonemang för 199 per månad nu när de kan ringa obegränsat.

 

Tjena.....

Lenke til kommentar

Er det billig?

Synd en ikke kan ha 99 kr abonnemand der mere, Til 1 GB mnd data som tidligere i Netcom Flexitalk 99 kr i mnd/1gb surfepakke.

Nå er jeg tvunget til å velge 299 krt mnd for å få minst 1 GB i mnd.

Mer enn nok for meg med 1GB i mnd, Jeg ringer ikke, bare sms/data.

Nei, jeg har meldt meg ut derfra. Går over til AltiBox sms.... For dyrt for meg å velge 300 kr mnd,,,,,

Lenke til kommentar

Det er ingen som tvinges til å bytte dersom de allerede har ett oppsett som er tilfredstillende hos NetCom. :) Dvs de som har Flexitalk + datapakke i dag får lov til å fortsette med det. Nye kunder derimot får kun valget mellom de forskjellige Smart-nivåene.

Lenke til kommentar

Haha, latterlige priser. Du får 600 minutter, sms og mms samt 1GB data hos flere andre leverandører til 199kr/mnd. I praksis betyr det "evig" ringetid og sms om du ikke er storbruker, og godt med data. Hva er poenget med Netcoms abbonement ved mindre du ringer veldig mye og surfer lite?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Smart move Netcom, da jeg fant ut av dette idag var jeg ikke i tvil om hvor jeg skal kjøpe min HTC One (Telekiosken med djuice abb.)

 

For 100 kroner mindre (1200 kroner i året) får du over tre ganger så mye inkludert MB fra f.eks Telenor, Chess, Onecall osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Dere er bortskjemte alle mann. Her gir NetCom oss, som første operatør, praktisk talt ubegrenset ringetid, og det diskusjonen for det meste dreier seg om, er irrellevante sammenlikninger med andre operatører.

Lenke til kommentar

Dere er bortskjemte alle mann. Her gir NetCom oss, som første operatør, praktisk talt ubegrenset ringetid, og det diskusjonen for det meste dreier seg om, er irrellevante sammenlikninger med andre operatører.

Pfft. Forkjærlighet for bedrifter er noe tull. Takknemmelighet for kapitalisme?

 

Det er tydelig at de fleste ikke bruker opp ringeminuttene sine og/eller at det ikke koster de noe at folk ringer mye. De har nå derfor valgt å kjøre på med en taktikk de vet det er mer penger å tjene på (såfremt folk går på det); blodpriser på datatrafikk. For blodpriser er det. 200 MB er ingenting for 199,-

 

Om de nye abonnementene ikke passer de av oss som poster i denne tråden, hvorfor skulle vi ikke kunne si noe på det? Det er ikke irrelevant, det er enkle regnestykker.

Endret av Occi
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dere er bortskjemte alle mann. Her gir NetCom oss, som første operatør, praktisk talt ubegrenset ringetid, og det diskusjonen for det meste dreier seg om, er irrellevante sammenlikninger med andre operatører.

Så og måtte betale 549kr for 6GB er greit for deg??? Tror ikke du skjønner poenget her jeg? Hvis jeg bruker/trenger 200min/200sms men bruker 6GB så synes du 549 er akseptabel pris?. Men, de som er bra er at du kan få fritale å sms for 199kr, men da kan du ikke bruke noe data. Det er det som er greia. Er ikke alle som bruker 20000min/sms pr mnd vettu ;)

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Så og måtte betale 549kr for 6GB er greit for deg??? Tror ikke du skjønner poenget her jeg? Hvis jeg bruker/trenger 200min/200sms men bruker 6GB så synes du 549 er akseptabel pris?. Men, de som er bra er at du kan få fritale å sms for 199kr, men da kan du ikke bruke noe data. Det er det som er greia. Er ikke alle som bruker 20000min/sms pr mnd vettu ;)

Poenget er vel at "ubegrenset tale/sms/mms" er et høyst udefinerbart begrep. I tillegg til at forbruk av tale/sms/mms varierer fra bruker til bruker, er det med dagens pakkeløsninger bortimot umulig å prise bruker nn's gjennomsnittlige forbruk av x minutter, y sms og z mms til bruk ved prissammenlikninger. Men uansett skal NetCom ha ros for at de har baller nok til å fjerne prisen på tale/sms/mms.

 

Neida, kr 549 for kun 6GB er for mye, om det er for mye avhenger av hvor mye du skal prise det øvrige forbruket til.

 

Og som jeg alltid har sagt: ringer du 815-nummer og femsifrede nummer, går kostnadene rett i været.

 

BTW: fikk en "like" for innlegget mitt.

Lenke til kommentar

Poenget er vel at "ubegrenset tale/sms/mms" er et høyst udefinerbart begrep. I tillegg til at forbruk av tale/sms/mms varierer fra bruker til bruker, er det med dagens pakkeløsninger bortimot umulig å prise bruker nn's gjennomsnittlige forbruk av x minutter, y sms og z mms til bruk ved prissammenlikninger. Men uansett skal NetCom ha ros for at de har baller nok til å fjerne prisen på tale/sms/mms.

 

Neida, kr 549 for kun 6GB er for mye, om det er for mye avhenger av hvor mye du skal prise det øvrige forbruket til.

 

Og som jeg alltid har sagt: ringer du 815-nummer og femsifrede nummer, går kostnadene rett i været.

 

BTW: fikk en "like" for innlegget mitt.

 

Ser du fortfarande inte att de har flyttat kostnaderna från tal/sms/mms till Data? De går varken framåt eller bakåt för 99% av de här i tråden (och jag tippar forumet). Vi har ju sagt att vi vill ha mer data och mindre tal/sms/mms i ett par år nu. Med en gammal ericsson, Nokia eller doro hade ju detta varit genialt i tja...2008?

Lenke til kommentar

Netcom kan glatt ta betalt for sms, tale og mms for min del. Det jeg vil ha er større kvote. Det er helt latterlig at man i praksis bør ordne seg et eget data abbonement for å få surfet med mobiltelefonen i dag uten å bli ruinert.

 

Det jeg reagerer mest på er at telefonene netcom selger har steget masse i pris over natta pga de nye abbonementene. Dette mener jeg ikke kan forsvares med saklige argumenter. De kunne ha solgt de smart abbonementene i tillegg til eksisterende abbonementer, istedet for å erstatte de helt. For min del er jeg ikke villig til å betale f.eks 6589 kroner for en samsung galaxy s3 som igår kostet 5100 kr.

 

Eller 7789 kr for en htc one som igår kostet rundt 6550 kr med binding. Samme gjelder Sony xperia z.

 

Men! Tradisjon tro så følger de andre operatørene etter og vil skape konkurranse slik at prisene daler og pakkene på data går opp. Likevel føler jeg meg som netcom kunde "sviktet" når operatøren går til slike steg uten å informere først, slik at nåværende kunder kan finne seg passende abbonement før de havner i søpla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

 

Ser du fortfarande inte att de har flyttat kostnaderna från tal/sms/mms till Data? De går varken framåt eller bakåt för 99% av de här i tråden (och jag tippar forumet). Vi har ju sagt att vi vill ha mer data och mindre tal/sms/mms i ett par år nu. Med en gammal ericsson, Nokia eller doro hade ju detta varit genialt i tja...2008?

I høyeste grad. Da NetCom innførte lik pris i Norden, kompenserte de med å sette opp prisene til spesialnumre. Forumbruker Kynxx har påpekt at telefonprisene har gått opp, og selv venter jeg bare på å finne ut hva slags skjulte kostnader som følger med dette initiativet.

Lenke til kommentar

"hidden costs" ligger ju i databruk. Så fort du kommer över kvoten kostar det fläsk för en mb. Det fläsket gäller bägge vägar. Sänder du en mb kostar det dig en mb, men det kostar också mottagaren en mb.

 

Smart 199kr är ju fin til taxibilar med fastbultad telefon i mittkonsollen. Tippar också långtradarchaufförer blir storkunder. 199 är VÄLDIGT billigt för de som idag betalar 4-500 eller mer för fri bruk av tale.

 

Jag tippar Netcom i dag har fått en hög med kanselleringar av bedriftsabbonemang.

Lenke til kommentar

Syns faktisk det er litt dårlig behandling å ta 999 kroner for s4 når jeg kjøpte den igår over telefonen hos de å ikke nevne noe om det eller abonnementene da :s

Å, jeg som har for noen dager siden før Netcom sin nye lansering, gikk jeg over til AltIbox abonnemnand, mobil også bestilit der, *Jeg må betale i rater på 12 mnd for mobil. men er ikke bundet til abonnemand, jeg kan bytte til annen selskap så mye jeg vil, har uansett avtale rater på 12 mnd. Så det var flaks for meg at jeg gikk ut av Netcom, Jeg har vært der siden 1998!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...