Gå til innhold

Netcom forenkler mobilabonnementene


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg får ganske OK nett fra Chess? Den største faktoren er dekningen på stedet, men det så ikke ut til at de rundt meg med Netcom hadde noe nevneverdig bedre forhold. (Og, ja - jeg har brukt data-delen av chess onFlex til å levere nett til en leilighet med to datafolk inntil vi fikk ADSL. Fungerte helt ok, og de mener det faktisk når de sier det ikke har strupegrenser.)

 

Selfølgelig vil netcom nett enkelte plasser være bedre, men hvis man ser det store bildet, og dagens brukere kommer Telenors nett langt bedre ut, både på kvalitet i form av stabilitet, hastighet og ikke minst eventuelle strupninger. Gjorde en rekke målinger sentralt i Bergen/ Oslo og Trondheim, og snitt lå telenor 30% raskere når det kommer til 3G. 4G med iphone og Ipad som nylig ble aktivert av telenor i disse områdene var suverene. Når det kommer til ellers 4G er det foreløpig små forskjeller fra nettene, med tanke på at generelle hadtigheter er så høye, men Telenor sin utbygging av 4G ser mer lovende ut enn teliosonera :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selfølgelig vil netcom nett enkelte plasser være bedre, men hvis man ser det store bildet, og dagens brukere kommer Telenors nett langt bedre ut, både på kvalitet i form av stabilitet, hastighet og ikke minst eventuelle strupninger. Gjorde en rekke målinger sentralt i Bergen/ Oslo og Trondheim, og snitt lå telenor 30% raskere når det kommer til 3G. 4G med iphone og Ipad som nylig ble aktivert av telenor i disse områdene var suverene. Når det kommer til ellers 4G er det foreløpig små forskjeller fra nettene, med tanke på at generelle hadtigheter er så høye, men Telenor sin utbygging av 4G ser mer lovende ut enn teliosonera :)

 

Jeg er forsåvidt ikke overrasket om de prioriterer kundene fra de dyrere varemerkene sine (netcom) over de billigere (chess), sant nok.

 

Det jeg tenkte på med strupegrenser er mer at jeg dro ned mange GB med data (langt over den 5GB-grensen som er på de andre abonnementene deres) i full hastighet - onflex er det eneste de har med "ubegrenset data i full hastighet" i stedet for "ubegrenset data, men etter 5GB går det sakte". Og for det alene kan jeg takle at topphastigheten ikke er like rask.

Endret av Djn
Lenke til kommentar

Har virkelig Chess on flex sin ubegrensede databruk null struping av fart? Veldig interessant.

 

Det er vel fortsatt 5gb som er grensen?

 

*** Brukergrense data:

Velges FriBRUK surfer man uten at det koster noe ekstra utover abonnement- eller tjenestepris i Norge. For å sikre at alle kunder får like tilganger og ytelser av data, er det satt en maksgrense på 5 GB for abonnementet. For kunder som bruker mer enn grenseverdien på 5 GB på mindre enn 30 dager (opplasting+nedlasting), reduseres maksimal hastighet til 200Kb/s i resten av en 30-dagersperiode. Ved nedsatt hastighet kan du kjøpe en tilleggskvote (1 GB for kr 99,- 2GB for kr 139,- eller 10GB for kr 219,-).

 

--

 

Nå har OneCall også fulgt etter. Nå har vel samtlige bedre deal enn NetCom igjen.

Lenke til kommentar

Ja chess on flex har fri data uten grense på strupning. Ligger selv på ca 20GB pr mnd ;) det kjiipe er at abboet er fjernet for ny kunder.... Så "Sorry Mac" men et tips, kjøp pakka til 199kr 1GB/fritale/sms/mms + på 10GB data pakke til 219 kr totalt 418kr for 11GB/fritale/sms/mms. Ikke så galt det heller? :)

Lenke til kommentar

Ja chess on flex har fri data uten grense på strupning. Ligger selv på ca 20GB pr mnd ;) det kjiipe er at abboet er fjernet for ny kunder.... Så "Sorry Mac" men et tips, kjøp pakka til 199kr 1GB/fritale/sms/mms + på 10GB data pakke til 219 kr totalt 418kr for 11GB/fritale/sms/mms. Ikke så galt det heller? :)

 

Sikker på at den 10Gb-pakken ikke har gått ut den også? Finner bare 6Gb til 239- på siden deres nå.

Lenke til kommentar

Ja chess on flex har fri data uten grense på strupning. Ligger selv på ca 20GB pr mnd ;) det kjiipe er at abboet er fjernet for ny kunder.... Så "Sorry Mac" men et tips, kjøp pakka til 199kr 1GB/fritale/sms/mms + på 10GB data pakke til 219 kr totalt 418kr for 11GB/fritale/sms/mms. Ikke så galt det heller? :)

 

Nåh, riktig - jeg visste ikke at de hadde sluttet å selge det.

 

Jeg fikk ellers en mail om at de ville oppgradere meg til et eller annet "bedre" abonnement for noen måneder siden ... etterfulgt av en tekstmelding kort tid senere som ba meg se bort fra den mailen, siden de hadde skjønt at det ville være verre for min bruk. Ting tyder på at de prøver å glemme hele onFlex-løsningen. :ph34r:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...