Gå til innhold

Gearbox kjøper Homeworld


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Egentlig er det helt greit at de også optimaliserer de gamle spillene på nytt. Er mye plaget med at jeg ikke får spillt de tilfredstillende i widescreen f.eks. At støvet nå i første trinn er børstet bort fra denne serien, er jo i og for seg godt nytt :)

Endret av Mala
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil helst at folk unngår å krisemaksimere i første omgang. La nå heller Gearbox få planlegge og iverksette sine tiltak, man kan heller kritisere dem etterpå hvis produktet faktisk ikke holder mål.

Skrevet

For å gjøre det litt enklere og mindre synsing-basert - her har du den fullstendige Metacritic-listen over Gearbox-spill som gir en pekepinn på hvilke spill som ble anerkjent av kritikere og brukere ute i verden.

 

http://www.metacritic.com/company/gearbox-software

 

Morsom liste. Ser ut som gearbox er veldig "hit or miss". Håper det blir en "hit" med Homeworld (om de i det hele tatt kommer til å gi ut noe nytt i serien).

Skrevet

det her blir vel en "Aliens/Duke-Gearbox" utgave av Homeworld ja... uten tvil å det.

Av ren nyskjerrighet, har du faktisk spilt noen av Homeworld-spillene?

Skrevet

Øh, Borderlands serien er da vitterlig utviklet primært for PC. Det du sa var at Gearbox lager konsollspill.

 

Borderlands 1 var en konsoll port med nesten ingen settings, sykt lav FOV osv. Det kom patcher som fiksa noen av problemene, men spillet var sterkt prega av å være en port.

Skrevet

Borderlands 1 var en konsoll port med nesten ingen settings, sykt lav FOV osv. Det kom patcher som fiksa noen av problemene, men spillet var sterkt prega av å være en port.

 

Borderlands ble utviklet med UnrealEngine 3. Det er fint lite man ikke kan gjøre som man vil med når det gjelder settings og FOV i det spillet. En funksjon som "self-shadowing" var det bare å legge til i ini. Oppløsning og teksturskarpheten var bedre på Windows versjonen. Det at det var få innstillinger inne i spillet betyr ikke at det var noe problem å endre innstillinger. Alle UnrealEngine spill kan tweakes hinsides siden de deler det meste av innstillinger. Det tar kanskje noen dager for modderne å finne ut av det, men oppskrifter havner rimelig kjapt ut på nett.

 

Forøvrig fikk Borderlands, så vidt jeg vet, patcher på alle tre platformene det ble utviklet for.

  • 2 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...