Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mye vil jeg få i erstatning?


Cooky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har gått til lege/nav/psykolog/etc (sier du, så får vel ta det for en god fisk) men det hjelper ikke..

Men å få massevis med penger, det kommer til å hjelpe.. Hvis en skal tolke deg rett.

Hvordan kan det få deg til å føle deg bedre/bli kvitt problemene dine?

Utifra det du skriver, og hvordan du skriver det er du bare opptatt av en ting, og det er å få massevis med penger. Noe som ikke har sitt fotfeste i realiteten engang.

Det er bare en person som kan hjelpe deg ut av "problemet" du har, og det er deg selv. Ikke at det høres ut som du har noen som helst intensjon om å jobbe litt for det selv, bortsett fra å få pengene.

 

Verden er dessverre ikke rettferdig, og det hjelper absolutt ikke å legge seg ned å "grine" e.l.

 

Man up, move up, grow up!

 

 

P.S. Og ja, jeg er fortsatt interessert i hvor de (sykt) høye tallene du skriver at du skal ha er hentet fra.

 

Jeg HAR og GÅR til lege, psykolog og NAV.

 

Pengene vil hjelpe meg å skaffe meg selv en egen leilighet, så jeg kan bo for meg selv, noe som vil gjøre meg mye mindre stresset, angstfull, nervøs og lignende.

Men jeg kommer fortsatt til å gå til behandling

Jeg har også nevnt tidligere hvor jeg har hentet tallene fra; nemlig prisen på en leilighet.

 

Du vet tydeligvis ikke mye om psykiske problemer.

Dette er ikke snakk om en enkel edderkoppfobi (som enkelt kan løses selv), men dusinvis av psykiske lidelser og problemer som vil trenge både medisinsk og psykologisk behandling i LANG tid fremover.

Lenke til kommentar

Kan ihvertfall si med en gang at kravet ditt er usannsynlig høyt. Dette begrunner jeg med at en av mine beste kamerater fra barndommen ble knivstukket 9 ganger når han var 14 år av en voksen person. Han var bare noen hårstrå fra døden, og har mange stygge arr på kroppen. I dag mange år etter sliter han enda stort psykisk, men allikevel fikk han kun 150 tusen kroner. Så at du skal liksom få 5 mil for å ha blitt mobbet på skolen er urealistisk.

 

Da burde han ha anket, eller iallefall tatt opp saken igjen nå.

For 150.000.- for en slik hendelse er også helt urealistisk i disse dager iallefall.

 

Det er forresten leit og tragisk det som skjedde med kameraten din (selv om jeg ikke klarer å føle noen form for medfølelse dessverre..).

Lenke til kommentar

Det virker jo som om fokuset ditt er mer rettet disse eventuelle pengene du kan tjene på dette, fremfor å klare å komme over det du har opplevd. Jeg sier ikke at du ikke fortjener en erstatning, men at du helst burde få ned forventningene dine. 3 millioner er latterlig mye for en slik sak, og du skal være heldig om du klarer å finne et eksempel der noen har fått dette. Selv i selvmordssaker der familier har gått til sak mot skoler og lignende.

 

3mil er ikke latterlig mye når det er prisen jeg må betale for å få en "normal" leilighet, og kan flytte for meg selv.

 

Det er faktisk latterlig lite.

 

Det kan også nevnes at det ikke er hovedsakelig for pengene jeg gjør dette, men for å komme meg ut av et angstfullt hus, og til en leilighet jeg for første gang på dagtid kan sitte i stuen og se på en film uten at det er noen som skriker.

 

Det er også en slags hevn som jeg vil at skolen skal svi hardest mulig for + at det kan resultere med mindre mobbing.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Har du pratet med advokaten din etter du opprettet denne tråden?

 

Nei. det har jeg ikke, siden det ville gå ca. 10 dager før eventuell samtale med skolen.

Men jeg kommer til å dra innom neste uke (sannsynligvis på Mandag) med en del spørsmål jeg ønsker å stille han + noen notater jeg ønsker å få opplest i retten.

Lenke til kommentar

Da reiser du innom han på mandag og spør du hvor mye han tror du kan vinne i denne rettsaken. Oppdater gjerne oss på hva slags beløp advokaten din mener du kan forvente.

 

Det er faktisk en av spørsmålene jeg kommer til å stille.

Oppdatering kommer selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Som det er skrevet en del ganger tidligere i denne tråden: Erstatning utmåles etter sannsynlig og påregnelig økonomisk tap, ikke etter skadelidtes ønske om egen ferdig nedbetalt leilighet før han fyller 20.

 

Vel, i så fall burde det lovverket blitt endret for lenge siden.

 

Etter min mening burde erstatningsbeløpet regnes ut fra hvor store utgifter dette har påført personen, oppreising/skadeomfang og som tidligere nevnt: når jeg sannsynligvis vil komme meg i jobb.

 

Håper virkelig at det blir noen forandringer der når vi får en blå (eventuell blågrønn) regjering til Høsten.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

3mil er ikke latterlig mye når det er prisen jeg må betale for å få en "normal" leilighet, og kan flytte for meg selv.

Det er faktisk latterlig lite.

Du får en fin 50-60 kvm 2/3 roms leilighet sentralt i Oslo til den prisen. Dette er ikke å anses som en "normal" leilighet til en person, hvertfall ikke uten jobb og som flytter hjemmefra første gangen. Vanskelig fortid eller ei. Kutt beløpet i to og du er nærmere en realistisk sum.

 

Det kan også nevnes at det ikke er hovedsakelig for pengene jeg gjør dette, men for å komme meg ut av et angstfullt hus, og til en leilighet jeg for første gang på dagtid kan sitte i stuen og se på en film uten at det er noen som skriker.

Du trenger ikke en leilighet til 3 mill for å komme deg ut av et dårlig hus.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Nei, det gjør jeg ikke.

Men når jeg først skal skaffe meg en leilighet, vil jeg ha en ordentlig en.

 

Du sier du lider av angst og stress. Det sier meg at du burde ikke bo i en stor by som Oslo. Du burde sjekke se på et tettsted litt utenfor og da får du en god leiligheten for ca 1-1,5 mill. Selv måtte jeg ut med 2 mill for egen leilighet og den er på 80m2. Du alene trenger ikke dette om det er til eget formål.

 

Det er lov å tenke litt på hva du krever og sier. Det er mange flere enn bare deg som har fått ødelagt oppveksten sin. Dette landet hadde ikke gått rundt om alle de skulle fått 3-6 mill hver. Klart du lider, men som sagt da burde ikke du flytte til et by sentrum.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

http://www.ung.no/oss/mobbing/3115.html

 

4,5% blir mobbet

i norge er vi ca 5000000 mennesker.

dvs 225000 personer av nåværende befolkning ble mobbet.

dvs 1123000000000kr staten må ut med om alle disse hadde søkt om erstatning.og skulle få 5000000kr

 

Litt enklere utregnet tilsvarer dette at samtlige i norge betaler kr 225000,- ekstra i skatt, (og med tanke på at mange ikke betaler skatt blir det enda mere)

 

TS's beløp alene tilsvarer 1kr mer i skatt for meg samt alle andre i norge dersom alle betalte skatt.

 

Med forbehold om regnefeil/skrivefeil/andre feil

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter min mening burde erstatningsbeløpet regnes ut fra hvor store utgifter dette har påført personen, oppreising/skadeomfang og som tidligere nevnt: når jeg sannsynligvis vil komme meg i jobb.

 

Som jeg påpekte tidligere: En erstatning på seks millioner kroner innebærer at du har blitt påført 30k i måneden i utgifter for resten av ditt liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som jeg påpekte tidligere: En erstatning på seks millioner kroner innebærer at du har blitt påført 30k i måneden i utgifter for resten av ditt liv.

 

Da ser su kun på økonomoisk ta, ikke på oppreisning og "tort og svie delen".

 

Uansett høres 6 millioner mye ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...