Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor mye vil jeg få i erstatning?


Cooky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.ung.no/os...bbing/3115.html

 

4,5% blir mobbet

i norge er vi ca 5000000 mennesker.

dvs 225000 personer av nåværende befolkning ble mobbet.

dvs 1123000000000kr staten må ut med om alle disse hadde søkt om erstatning.og skulle få 5000000kr

 

Litt enklere utregnet tilsvarer dette at samtlige i norge betaler kr 225000,- ekstra i skatt, (og med tanke på at mange ikke betaler skatt blir det enda mere)

 

TS's beløp alene tilsvarer 1kr mer i skatt for meg samt alle andre i norge dersom alle betalte skatt.

 

Med forbehold om regnefeil/skrivefeil/andre feil

 

Kanskje mest "idiotiske" innlegget jeg har lest til nå fra noen som prøver å være seriøs.

 

Om du ikke skjønner det er det forskjell på å bli mobbet litt her og der til at man blir mobbet så mye at man i voksen alder blir ufør av det... den gruppen er vel ikke knapt en promille.

 

For å saksøke noen må det i tillegg være slik at disse, i dette tilfelle skolen ikke har gjort det som er forventet av dem for å forhindre dette.

Endret av Nasciboy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du sier du lider av angst og stress. Det sier meg at du burde ikke bo i en stor by som Oslo. Du burde sjekke se på et tettsted litt utenfor og da får du en god leiligheten for ca 1-1,5 mill. Selv måtte jeg ut med 2 mill for egen leilighet og den er på 80m2. Du alene trenger ikke dette om det er til eget formål.

 

Det er lov å tenke litt på hva du krever og sier. Det er mange flere enn bare deg som har fått ødelagt oppveksten sin. Dette landet hadde ikke gått rundt om alle de skulle fått 3-6 mill hver. Klart du lider, men som sagt da burde ikke du flytte til et by sentrum.

 

Angst, stress, sinne, plustelige raseri anfall, noen ganger en følelse av at alt rundt meg er uvirkelig (en slags psykose), pluss mye mer.

Angst er bare det jeg synes går mest ut over meg, spesielt når det kommer til å skaffe seg venner man kan henge med på fritiden.

 

Jeg har alltid siden jeg var rundt 15 villet flytte til en storby og da er det Grønland eller Gruneløkka i Oslo, eller Lillestrøm jeg ønsker å flytte til.

Angsten skal ikke få stoppe meg fra dette.

Lenke til kommentar

3mil er ikke latterlig mye når det er prisen jeg må betale for å få en "normal" leilighet, og kan flytte for meg selv.

 

Det er faktisk latterlig lite.

 

Det kan også nevnes at det ikke er hovedsakelig for pengene jeg gjør dette, men for å komme meg ut av et angstfullt hus, og til en leilighet jeg for første gang på dagtid kan sitte i stuen og se på en film uten at det er noen som skriker.

 

Det er også en slags hevn som jeg vil at skolen skal svi hardest mulig for + at det kan resultere med mindre mobbing.

3 millioner har aldri vært latterlig lite og du trenger ikke disse pengene for å få deg egen leilighet hvor du kan se film på dagtid.

 

Du skriver at du bor i et angstfullt hus og at det alltid er noen som skriker. Hvordan vet du at det bare er mobbingen som er grunnen til at du nå har angst? Er angst noe som ligger i familien? Andre psykiske problemer? Kommer du fra et hjem med mye problemer? Kan du vise til konkrete episoder hvor skolen ikke har gjort tiltak for å bedre din situasjon?

 

Realistisk sett tror jeg du kan få kommunal bolig, hjelp til å bli kvitt problemene dine og oppreisning på 50-100k. "Hvor mye vil jeg få i erstatning" ville vært en mer passende tittel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

3 millioner har aldri vært latterlig lite og du trenger ikke disse pengene for å få deg egen leilighet hvor du kan se film på dagtid.

 

Du skriver at du bor i et angstfullt hus og at det alltid er noen som skriker. Hvordan vet du at det bare er mobbingen som er grunnen til at du nå har angst? Er angst noe som ligger i familien? Andre psykiske problemer? Kommer du fra et hjem med mye problemer? Kan du vise til konkrete episoder hvor skolen ikke har gjort tiltak for å bedre din situasjon?

 

Realistisk sett tror jeg du kan få kommunal bolig, hjelp til å bli kvitt problemene dine og oppreisning på 50-100k. "Hvor mye vil jeg få i erstatning" ville vært en mer passende tittel.

 

Den eneste i min familie som jeg vet om som har slitt med psykiske problemer er min egen mor.

Angst, men som forsvant når hun flyttet til her hvor jeg da bor, og har langt ifra så store problemer som mine psykisk sett.

 

Det er ikke bare mobbingen som har skylden, men også misshandling i hjemmet av faren min når jeg var yngre, og jeg kommer til å saksøke han også.

Men som tidligere nevnt har jeg langt flere psykiske problemer enn angst, og de fleste er kommet fra mobbingen på skolen.

 

Jeg vet også at (hoved)angsten kommer fra skolen fordi jeg får ekstra mye mer angst, og blir ekstra nervøs når jeg ser de som mobbet meg på skolen i sentrum.

 

Jeg har også listet opp dusinvis av episoder der hvor skolen enten ikke gjorde noe, eller gjorde ganske lite (som å bare snakke litt med de, eller sende de til rektor, som faktisk var litt av en mobber selv på ungdomsskolen).

Lenke til kommentar

Igjen. Du bør holde deg unna by sentrum hvis du noen sinne vil bli kvitt plagene dine.

 

Det er det mest dummeste svaret jeg har hørt noen sinne.

Når det gjelder angst og Sosial Angst, så skal ifølge min egen fastlege det å møte frykten sin være den beste medisin.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

 

 

Det er det mest dummeste svaret jeg har hørt noen sinne.

Når det gjelder angst og Sosial Angst, så skal ifølge min egen fastlege det å møte frykten sin være den beste medisin.

 

Baserer mitt svar på hva du sier. Du sier selv at du alltid har bodd tett på folk og det har vært dårlig for deg, men ikke hør på noen av oss. Lykke til med saken din, men ikke bli overrasket om du får 1 / 10 av det du ønsker deg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det burde helt klart vært USA.

Iallefall med tanke på rettslig søksmål.

USA er ikke så "fantastisk" når det gjelder erstatninger som tabloidene får det til å virke som. Om du faktisk går litt dypere inn i materialet vil du se at en jurys erstatningsbeløp som oftest blir nedjustert til et realistisk nivå av dommeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mandagen er snart over for min del, og jeg er fryktelig spent på om TS var hos advokaten.

 

Han hadde dessverre ikke tid, og har heller ikke tid idag, og ellers fremover har har ferie frem til 16. April.

Høres dette ut som en seriøs og god advokat når han tar seg så lange fridager på hverdager?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...