Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen steder der det er mulig å få kjøpt ein ekstern harddisk som har så ekstremt mye lagringsplass at det regnes i gigabyte eller megabyte ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det noen steder der det er mulig å få kjøpt ein ekstern harddisk som har så ekstremt mye lagringsplass at det regnes i gigabyte eller megabyte ?

Ehm... Du får eksterne harddisker med lagringsplass opp til et par tusen GB, som tilsier et par hundretusen MB ja..

Skrevet (endret)

Du meiner vel Terabytes?

F.eks. Western Digital My Book Essential 4TB, 4TB er vel det meste ein får tak i som privatperson...

4Terabytes tilsvarar ca. 4,2 millionar megabytes/4100 Gigabytes :)

Edit: Ein får oppe i 6TB eksterne og, men dei er som oftast ganske så overprisa i førehald til dei på 3- og 4TB...

Endret av WhatWorld
Skrevet

Eller man kan gjøre det mer avansert med å sette opp en NAS eller server beregnet for sikkerhetskopi. Da har man egentlig ikke noen øvre grense i praksis.

Mvh Faller

Skrevet

Eller man kan gjøre det mer avansert med å sette opp en NAS eller server beregnet for sikkerhetskopi. Da har man egentlig ikke noen øvre grense i praksis.

Mvh Faller

Men den er ikkje særleg flyttbar :D

Skrevet

Vanlige floppdisker hadde i sin tid 1.44MB lagringsplass. Så kor du har det fra at 1 megabyte er extremt mye plass skjønner eg ikkje heilt :green:

Skrevet (endret)

Dette høres da ikke ut som et seriøst spørsmål... :huh:

Emnet starter jo en diskusjon som medfører masse meninger og økt post-count (e-peen), men jeg kan ikke se en annen hensikt med spørsmålet.

Hverken pris eller tiltenkt bruksområde er nevnt, noe som gjerne er viktig å vite skal man finne et spesifikt produkt.

@WeirdFace

Hørt om http://www.dustinhome.no/ ? Dem driver visstnok med hardware, og tilogmed harddisker finner du der.

Bare se her:

http://www.dustinhome.no/page/2226/ekstern-harddisk/

Edit:

Greit, jeg sier det (så får jeg det ut): SPAM!

Og når jeg ser på trådstarters andre tråder, så vil jeg kalle det god gjetning.

Edit2:

Fakta kom på bordet, og opplagte feil i innlegget er endret. :green:

Endret av Paladin@LANur
Skrevet

Men den er ikkje særleg flyttbar :D

Tja, det kommer jo litt an på om man har tilgang på internet og deler informasjonen på sitt eget område eller ikke. Det kan være veldig portabelt i så måte :p

Mvh Faller

Skrevet

Lurer nesten på om du troller. Du får nå 4tb-disker på så og si alle nettbutikker som selger datakomponenter, dustin og netonnet.no bruker å være ganske billige :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...