Gå til innhold

Guide: Windows 7 eller 8 - alt i én


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv bruker jeg "unebootin" Det programmet lager minnepinnen bootbar og smekker inn OS'ene like fort som pinnene klarer å skrive. Har dog Operativsystemene mine lagret som isofiler på serveren.

 

Har 4 OS på pinnen. har bare laget mapper på pinnen med de andre OS'ene, som jeg flytter ut til rota etter hva jeg skal installere. Dette krever dog fungerende maskin :p

 

Hadde vært greit med en meny for valg av OS under oppstarten , men det er jeg for lat til fikse.

 

Flott guide Hw.no :)

Lenke til kommentar

Nå må dere slutte å forsøke å fornorske alle gode engelske datauttrykk. Det heter IKKE bilde-filer, men engelsk: Disk Image.

 

Bildefiler eller som det også heter; fotografier får dere holde dere gode for å bruke i Foto-seksjonen av Tek.no-nettverket.

 

Fra artikkel:

To plater eller bildefiler med Windows: én 64-bits og

 

Selv svenskene får det jo bedre til enn oss nordmenn (norsk wiki-artikkel mangler jo).

 

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Skivavbild

 

 

 

 

En skivavbild eller skivavbildning är en fil som avbildar till exempel en CD eller DVD. Avbilden kan också vara av en hårddisk eller andra digitala media. Däremot går det inte skapa en sann avbildning av en LP-skiva eller något annat analogt medium. I en sådan avbildning har det analoga ljudet transformerats till någon form av digitalt dito och är alltså inte en exakt kopia.

Förutom data lagras oftast även filsystem och metadata och ibland även bootinstruktioner.

 

 

Endret av G
Lenke til kommentar
YUMI brukes her, kan legge inn hvilke ISO'er man vil, så får man opp en fin boot menu(GRUB) hvor man kan velge hva man vil starte fra. Du kan også fremdeles bruke minnepinnen til vanlig lagring. Har atm en liten Cruzer Fit på nøkkelknippe med win 7 repair disk, GParted og Ubuntu på, samt flere portable programmer. Herlig! Endret av Ozwald
Lenke til kommentar

Jeg har Win7 Pro 64-bit og Win8 Pro 64-bit på maskinene hjemme.

Kan jeg lage en minnepenn eller DVD med begge disse utgavene på?

 

Takker for svar :)

Hei, :)

 

Det er ikke mulig å gjøre dette med denne guiden, da den er beregnet for å kombinere forskjellige underversjoner av Windows.

 

Du kan sjekke ut denne løsningen fra RMPrepUSB, men du vil ikke få plass til resultatet på en enkel DVD-plate.

 

Nå må dere slutte å forsøke å fornorske alle gode engelske datauttrykk. Det heter IKKE bilde-filer, men engelsk: Disk Image.

 

Bildefiler eller som det også heter; fotografier får dere holde dere gode for å bruke i Foto-seksjonen av Tek.no-nettverket.

Helt enig med deg.

 

Har byttet om til plateavbildning.

 

Sørnes

Lenke til kommentar

Fin guide men er eit par problem som ikkje er teke med.

 

Korleis får ein både engelsk og norsk versjon på same minnepinne?

 

Integrering av USB3 drivar. Går ikkje å installere Win7 via USB3 portar då den ikkje har drivar.

 

Det var heller ingen link til Win7 Ultimate SP1 i artikkelen.

Lenke til kommentar
Det var heller ingen link til Win7 Ultimate SP1 i artikkelen.

 

Her er en saftig .ISO-liste (norsk er inkludert):

http://forums.mydigi...-amp-X64/page60

 

 

 

Men da virker det som det ikke er verre for meg enn å lage en oppdatert innstall på min minnepenn - en .ISO eller DVD burde vel være ett fett som kilde.

 

 

Og hvis noen flere enn meg skulle lure på hva en Media Refresh-versjon er:

 

Microsoft has published a new refresh version of Windows 7 with SP1 integrated ISO media on May 12, 2011. This new issue fixes a minor issue when using the original Windows 7 SP1 media to install Win7 w/SP1 on a new PC. The Windows 7 SP1-U (Media Refresh version) adds the installation hotfix KB2534111, and nothing else. No other changes have been made to the Windows 7 with SP1 ISO image despite there are several updates that have been released after the original Windows 7 SP1 was released.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Korleis får ein både engelsk og norsk versjon på same minnepinne?

 

Det var heller ingen link til Win7 Ultimate SP1 i artikkelen.

Link til en guide som kan hjelpe deg på vei: http://www.ojnorge.com/windows7/index.php?id=aio

 

Integrering av USB3 drivar. Går ikkje å installere Win7 via USB3 portar då den ikkje har drivar.
Er ikke USB3 bakover kompatibel da? men du får bare USB2 hastighet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...