Gå til innhold

Guide: Windows 7 eller 8 - alt i én


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei hw.no

Jeg likte veldig godt denne guiden og lurte så fryktelig mye på om dere kunne ta dere tid til å lage en PDF fil med det samme innholdet som her, og lage en nedlastningslink her.

Det hadde vert så utrolig greit å ha med seg på en annen minnepenn som jeg har forskjellig info på og som jeg alltid går med :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har Win7 Pro 64-bit og Win8 Pro 64-bit på maskinene hjemme.

Kan jeg lage en minnepenn eller DVD med begge disse utgavene på?

 

Takker for svar :)

 

Se svar under

 

Hei, :)

 

Det er ikke mulig å gjøre dette med denne guiden, da den er beregnet for å kombinere forskjellige underversjoner av Windows.

[snip]

 

Du tar både rett og feil!

Jeg klarte VHA. denne guiden å lage en bootbar minnepinne som kan installere Win 7&8, 32&64-bit. Det holdt med en på 8GB

 

Gjør til og med punkt 3 hvor du gjør det med alle forskjellige win-versjonene du har tenkt å installere. (tekstkopi av mitt CMD-vindu er vedlagt)

 

Ved punkt 4 begynner du med å kopiere innholdet av "win7x86" til en passende mappe. Kopier så innholdet av "win8x86" til samme mappen, overskriv alle filer.

 

Nå skal du gjøre det både Win7 og Win8-delen av guiden ber deg gjøre.

MEN(!!) kun endre «EI.CFG»-filen ihht Win8, ikke slett den! Slett alle filer som begynner med «install_Windows 7»

 

Nå kan du flytte inn din modifiserte install.win-fil til der den originale ligger (\sources).

Kopier dette over til en bootbar minnepinne og du er klar til installasjon.

 

PS: installasjonen fra minnepinnen vil late som om den er en win8-installasjon helt frem til valget av OS, steget før du velger hvilken disk/partisjon.

 

PS2: Jeg kan ikke garantere at det vil fungere for dere, men jeg har akkurat testet dette på en av mine maskiner. Installasjoner og påfølgende booting skjer helt uten noen problemer.

 

USB-boot-cmd.txt

Endret av Jg.a
Lenke til kommentar

Se svar under

 

 

 

Du tar både rett og feil!

Jeg klarte VHA. denne guiden å lage en bootbar minnepinne som kan installere Win 7&8, 32&64-bit. Det holdt med en på 8GB

 

Gjør til og med punkt 3 hvor du gjør det med alle forskjellige win-versjonene du har tenkt å installere. (tekstkopi av mitt CMD-vindu er vedlagt)

 

Ved punkt 4 begynner du med å kopiere innholdet av "win7x86" til en passende mappe. Kopier så innholdet av "win8x86" til samme mappen, overskriv alle filer.

 

Nå skal du gjøre det både Win7 og Win8-delen av guiden ber deg gjøre.

MEN(!!) kun endre «EI.CFG»-filen ihht Win8, ikke slett den! Slett alle filer som begynner med «install_Windows 7»

 

Nå kan du flytte inn din modifiserte install.win-fil til der den originale ligger (\sources).

Kopier dette over til en bootbar minnepinne og du er klar til installasjon.

 

PS: installasjonen fra minnepinnen vil late som om den er en win8-installasjon helt frem til valget av OS, steget før du velger hvilken disk/partisjon.

 

PS2: Jeg kan ikke garantere at det vil fungere for dere, men jeg har akkurat testet dette på en av mine maskiner. Installasjoner og påfølgende booting skjer helt uten noen problemer.

 

USB-boot-cmd.txt

Hei Jg.A,

 

Ypperlig greier!

 

Det skal jeg definitivt teste ut. Har selv gjort det ved å modifisere bcd-boot-filen, men metoden din er mer elegant. Gitt at du får bootet OS-et etter installasjon vil det fungere helt uten problemer, da alle installasjonsfilene blir tatt fra Install.wim-filen.

 

Sørnes

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...