Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Jeg er fullt innforstått med at det er veldig problematisk å finne hybel, og jeg vil la de som tilbyr hybel få bestemme mitt utdanningsvalg.

 

Får jeg hybel i Trondheim, da blir det forkurs og deretter 5 årig marinteknikk på NTNU, får jeg hybel i Narvik, da blir det forkurs og deretter 5 årig satellitteknologi på HIN, eller om jeg får hybel i Haugesund, da blir det 3 årig Nautikkutdanning hos HSH.

 

Det er ikke i nærheten slikt press på hybelmarkedet i små byene som det er i de store universitetsbyene.

 

Er ikke verre en det :)

 

Er ille at det skal være slik at det er hvor du får hybel som bestemmer hvilken utdannelse man skal ta...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er fullt innforstått med at det er veldig problematisk å finne hybel, og jeg vil la de som tilbyr hybel få bestemme mitt utdanningsvalg.

 

Får jeg hybel i Trondheim, da blir det forkurs og deretter 5 årig marinteknikk på NTNU, får jeg hybel i Narvik, da blir det forkurs og deretter 5 årig satellitteknologi på HIN, eller om jeg får hybel i Haugesund, da blir det 3 årig Nautikkutdanning hos HSH.

 

Det er ikke i nærheten slikt press på hybelmarkedet i små byene som det er i de store universitetsbyene.

 

Er ikke verre en det :)

 

Hybler i Narvik får du kastet etter deg, men personlig liker jeg ikke byen. Kan ha noe med at jeg er fra Harstad. :p

 

Fikk selv fikset leilighet i Trondheim før jeg fikk godkjent plass, lottospill av en annen verden.

Kan kanskje være en ide å sette annonse i lokalavisa der nede?

Lenke til kommentar

Tricell: Det må være noe av det dummeste noen har skrevet her inne på forumet. Bolig får du, det blir kanskje litt stress i starten, men du får et sted å bo. Jeg oppfordre deg sterkt til å ikke la en sånn ting bestemme hva du utdanner deg som, det er en ganske viktig avgjørelse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

YES! Nå ble akkurat livet mye enklere. Fikk mail fra SIT om at innflyttingsdatoen på Lerkendal er flytta noen dager frem. Sånn som opplegget egentlig var måtte jeg bodd noen dager på "gata" uten hybel fordi innflytting var et par dager etter studiestart. Men så ordna det seg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan tomannsleilighetene i Teknobyen er utstyrt? Hva trenger jeg egentlig kjøpe inn på forhånd? Det står at de er umøblert, men ikke særlig mye mer enn det. De vanlige leilighetene kommer vel med en slags integrert seng/skap, men vet ikke om det gjelder for den jeg har skrevet under på. Noen som vet hvordan det er med bestikk og den slags? Takk for svar. Tenker forresten jeg flytter inn en drøy uke før semesterstart. :)

Lenke til kommentar

Bolig får du, det blir kanskje litt stress i starten, men du får et sted å bo.

Hørtes ikke så enkelt ut basert på det jeg har lest både her på forumet og i avisartikler.

 

Ble veldig overrasket da jeg på tirsdag fikk vite at jeg kom inn, så begynte å lete det jeg kunne. Nå har jeg fått fire tilbud på under 24timer.

 

Ett tilbud fra SiT, to fra 'Ønskes Leid' annonser jeg har lagt ut, og ett enda bedre ett via PM her på forumet.

 

Har lest om folk som bor i telt og gymsaler eller dropper skoleplassen på grunn av mangel på hybel. Tror noen har overdrevet litt:P

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan tomannsleilighetene i Teknobyen er utstyrt? Hva trenger jeg egentlig kjøpe inn på forhånd? Det står at de er umøblert, men ikke særlig mye mer enn det. De vanlige leilighetene kommer vel med en slags integrert seng/skap, men vet ikke om det gjelder for den jeg har skrevet under på. Noen som vet hvordan det er med bestikk og den slags? Takk for svar. Tenker forresten jeg flytter inn en drøy uke før semesterstart. :)

Du må nok kjøpe både seng/madrass og bestikk selv.

Lenke til kommentar

Ble veldig overrasket da jeg på tirsdag fikk vite at jeg kom inn, så begynte å lete det jeg kunne. Nå har jeg fått fire tilbud på under 24timer.

 

Ett tilbud fra SiT, to fra 'Ønskes Leid' annonser jeg har lagt ut, og ett enda bedre ett via PM her på forumet.

Du søkte på tirsdag, og har allerede fått tilbud? Jeg søkte på bl. a. Steinan og Moholt i januar, og har enda ikke fått noe tilbud...

Lenke til kommentar

 

Du søkte på tirsdag, og har allerede fått tilbud? Jeg søkte på bl. a. Steinan og Moholt i januar, og har enda ikke fått noe tilbud...

Den søknaden lagde jeg 6. mai tror jeg. Et par dager før de skrev på bolitorget at det ikke var noen vits å søke lengre, så jeg var ganske heldig tror jeg.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...