Gå til innhold

Påstått romvesen funnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det finnes tusenvis av personer som har observert dem, så synes jeg det er rart at ingen av de har bevist noe. Det finnes ingenting konkret som peker mot aliens.

 

Det finnes vel masse konkret som peker mot dem. At det ikke er bevist på den måten at de har stått fram mener du.

Slik at almennheten har fått det bekreftet.

I dokumentaren "Ufo i Norge" var det en ingeniør som sa det slik: "det er sikkert ingen kunst for dem å skjule seg".

Og så har du dette, med at myndighetene vet mer enn de vil ut med. Det tror jeg er riktig.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at vi er alene, men tror heller ikke på at en "alien" er funnet her på jorda.

 

Hvis aliens noensinne dukker opp på vår planet så blir det ikke i dems egen biologiske form, men av roboter eller andre mekaniske og tekniske skapninger.

Hvorfor ? Fordi aliens må mest sannsynlig ligge veldig langt unna oss, og for alle biologiske skapninger er det veldig belastende med romreise, og mye mer krevende enn å frakte maskiner og roboter. Ta marsroverne som et eksempel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at vi er alene, men tror heller ikke på at en "alien" er funnet her på jorda.

 

Hvis aliens noensinne dukker opp på vår planet så blir det ikke i dems egen biologiske form, men av roboter eller andre mekaniske og tekniske skapninger.

Hvorfor ? Fordi aliens må mest sannsynlig ligge veldig langt unna oss, og for alle biologiske skapninger er det veldig belastende med romreise, og mye mer krevende enn å frakte maskiner og roboter. Ta marsroverne som et eksempel.

 

Dere gjør den samme feilen på nytt og nytt: Baserer mulighetene for utenomjordiske skapningers forflytning gjennom rommet, på de vitenskapelige og teknologiske kriterier vi her på jorden kjenner til. Det som er mer sannynlig, er at noen som ligger hundretusener kanskje millioner av år foran oss i utvikling, kjenner til måter å gjøre dette på som vår videnskap knapt kan forestille seg.

Lenke til kommentar
Til slutt vil jeg legge til et lite poeng med det som ble sagt om interaksjonen mellom bevissthet og materie. Nemlig at vår egen vitenskap bekrefter at telekinese/telepati er mulig.

 

Tull og svada. Alle korrekt blindede vitenskaplige undersøkelser av telepati viser at det ikke fungerer. Det samme gjelder telekinese eller andre paranormale fenomener. Faktisk er det vist at selv de to hjernehalvdelene våre ikke klarer å kommunisere med hverandre hvis man virkelig setter de på prøve, noe de burde klart hvis telepati virkelig fungerer.

 

Et ekstremt tilfelle som klart viser dette:

 

Michio Kaku har en morsom teori som kunne fått telepati til å fungere, men konklusjonen hans er likevel at det ikke fungerer i praksis:

Lenke til kommentar

Hvorfor man kaller dem lover er for meg noe uforståelig, siden lover er noe mennesker skriver ned for å prøve å begrense negativ adferd. At man kun basert på regelmessigheter finner på å kalle ting lover som om selveste Vår Herre har skrevet dem ned på noen proto-steintavler eller hva enn, ikke vet jeg. Hvordan vet man at disse lovene er verdt å kalle lover, er de endelige, er det ikke mulig at de ikke er så bestemte som ordet lov beskriver dem som?

 

Ordet lov i vitenskapelig samanheng er ikkje 100% eintydig, men noko blir generelt kalla ei lov om det er universelt godteke i det vitenskapelige miljøet og basert på store mengder eksperimentell data. Vitenskapen snakkar aldri om ting som er "endelege", eit prinsipp i vitenskapen er faktisk at alle lover skal kunne motbevisast eksperimentelt, altså ein må kunne utføre ein test og potensielt få eit motstridande resultat. Det er på ingen måte slik at ting er skrevet i stein av den godeste herren, å godta ting blindt er nettopp det vi ikkje driv med.

 

Er det grunn til å tru at det eksisterer intelligent liv andre stader i universet? Tja, kvifor ikkje? Kan dei ha eksistert i ein million år? Ja, så klart. Kan dei ha avansert teknologi? For all del. Er det grunn til å tru at dei ikkje må forholde seg til dei same naturlovene som oss? Ikkje eigentleg. Eg håpar inderleg det eksisterer intelligent liv der ute, og at vi ein dag vil møtes, men kan vi ikkje diskutere det utan å blande inn pseudo-vitenskapsmenn som Steven Greer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere gjør den samme feilen på nytt og nytt: Baserer mulighetene for utenomjordiske skapningers forflytning gjennom rommet, på de vitenskapelige og teknologiske kriterier vi her på jorden kjenner til. Det som er mer sannynlig, er at noen som ligger hundretusener kanskje millioner av år foran oss i utvikling, kjenner til måter å gjøre dette på som vår videnskap knapt kan forestille seg.

Og du ser ut til å gjøre en annen vanlig feil - tro at med tilstrekkelig vitenskaplig utvikling kan fysiske lover endres.

Lenke til kommentar

Vi vet at det å folde romtiden er mulig. Vi vet at det er mulig å f.eks lage singulariteter. Vi vet at det finnes potensiale i både nullpunktsenergi og antimaterie f.eks.

 

En sivilisasjon på linje med vår eller litt mer avansert vil nok sende mekaniske prober og greier. Men husk at det antagelig er sivilsasjoner i universet som er milliarder av år gamle. Ingen grunn til at de ikke har hatt nok tid på seg til å lære å folde romtid og utnytte disse eksotiske energiformene.

Lenke til kommentar

1 - romvesner som er så avansert at de kan reise mellom stjerner og galaxer, er nok så avansert at vi ikke engang klarer å påvise demmes intelligens. De er så totalt overlegen at vi ikke klarer å forstå at de faktisk er vesner i det hele tatt. De kan faktisk være så overlegne oss at det er de som har skapt hele universet, og at de kan reise mellom universer...

 

2 - hvorfor skal noen romvesner stoppe å plage oss? Jeg stopper ikke ved alle maurtuene langs veien når jeg er ute og kjører. En ggalaxereisende art er i hvertfall like mye smartere enn oss, som vi er smartere enn maur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Tull og svada. Alle korrekt blindede vitenskaplige undersøkelser av telepati viser at det ikke fungerer. Det samme gjelder telekinese eller andre paranormale fenomener.

 

Hihi, løgn eller uvitenhet, har du ikke hørt om f.eks. ganzfeld eksperiment?

 

Eller hva med forsøk gjort med tilfeldigtallgeneratorer og meditasjonsgrupper, hvor de klarer, med felles konsentrasjon og intensjon å påvirke tallboksen.

 

Begge ting jeg har nevnt tidligere i tråden, men det er vel ikke interessant å gjøre litt research før man konkluderer med at alt er svada og tull. Igjen, du er veldig søt :)

 

Uansett, lett å finne denne informasjonen hvis du ønsker å minske uvitenheten din.

 

Faktisk er det vist at selv de to hjernehalvdelene våre ikke klarer å kommunisere med hverandre hvis man virkelig setter de på prøve, noe de burde klart hvis telepati virkelig fungerer.

 

Haha, du er jammen ikke lite drøy! Én person som har én fysisk hjerne som har en defekt, og som har en operasjon som skiller hjernehalvdelene og retter defekten, og du forventer at denne personen magisk skal lære seg telepati mellom hjernehalvdene sånn helt uten videre? Er du seriøs? Jeg så videoen, og han blir jo veldig forvirret når han blir valgt til å gjøre ting han ikke kan gjøre, hva får deg til å tro at en slik person er en god kandidat for telepati, om enn bare mellom sine egne hjernehalvdeler?

 

Vet ikke hva intensjonen din var med å poste den videoen, men jeg er ikke overbevist på noen måte. Det virker som et halvhjertet forsøk på å få meg til å tenke meg om, med en sak som ikke er relevant engang, men jeg mener at det er du som må tenke deg om. Ut ifra din argumentasjon så antar jeg at jeg har mer kunnskap om dette emnet enn deg, så hvis du vil fortsette diskusjonen kan du finne de rette trådene på forumet. Dette begynner å bli ganske offtopic.

 

Det går for alle som leser det som står her inne, forresten. Tele-fenomener har veldig mange studier og eksperimenter bak seg, ganske enkelt å finne. Den populære serien Through the wormhole med Morgan Freeman hadde til og med en sekvens med biologen Rupert Sheldrake og følelsen av å bli stirret på. Ryddige eksperimenter gir resultater for mange fenomen, det er harde fakta, og vi er mennesker i år 2013, tenk deg aliens i år 9000.01! Teknologi too stronk!

Lenke til kommentar

1 - romvesner som er så avansert at de kan reise mellom stjerner og galaxer, er nok så avansert at vi ikke engang klarer å påvise demmes intelligens. De er så totalt overlegen at vi ikke klarer å forstå at de faktisk er vesner i det hele tatt. De kan faktisk være så overlegne oss at det er de som har skapt hele universet, og at de kan reise mellom universer...

 

2 - hvorfor skal noen romvesner stoppe å plage oss? Jeg stopper ikke ved alle maurtuene langs veien når jeg er ute og kjører. En ggalaxereisende art er i hvertfall like mye smartere enn oss, som vi er smartere enn maur.

 

Enig. Men så kan vi regne med det er et mangfold av dem på flere plan. Noen så avanserte som du sier, men også noen ikke fullt så avanserte. Som likevel kan ta seg fram ved hjelp av teknikk de kanskje har lært av noen mer avanserte igjen.

Det fabuleres med at det forskes på oss av noen av dem, og det er slett ikke umulig. Akkurat som mennesker forsker på dyr og organismer.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Og du ser ut til å gjøre en annen vanlig feil - tro at med tilstrekkelig vitenskaplig utvikling kan fysiske lover endres.

 

Jeg skrev litt om det tidligere i tråden, valget av ordet lov overrasker meg. Som om universet har en lovgiver, som bestemmer hva som er mulig eller ikke.

 

Hvis jeg ønsker å sende en liten inspilling av meg selv som proklamerer min kjærlighet til min kjære ZRYTOJ KAVBNIX i stjernesystemet Sirius, mener du at det ville vært mulig å sende og ha en samtale om mine poetiske evner? Eller vil det for alltid være umulig pga. fysiske "lover".

 

Jeg vet det er noen som mener det for alltid vil være umulig, men det syns jeg vil være ekstremt trang - og kortsynt å tro at vi, som for kort tid siden i kosmologisk perspektiv startet å gå på to ben har noen særlig idé om hva som fysisk er umulig. Jeg mener, vi startet å lage flyvemaskiner for 100 år siden... Hvor høye på oss selv er vi egentlig?

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Ordet lov i vitenskapelig samanheng er ikkje 100% eintydig, men noko blir generelt kalla ei lov om det er universelt godteke i det vitenskapelige miljøet og basert på store mengder eksperimentell data. Vitenskapen snakkar aldri om ting som er "endelege", eit prinsipp i vitenskapen er faktisk at alle lover skal kunne motbevisast eksperimentelt, altså ein må kunne utføre ein test og potensielt få eit motstridande resultat. Det er på ingen måte slik at ting er skrevet i stein av den godeste herren, å godta ting blindt er nettopp det vi ikkje driv med.

 

Er det grunn til å tru at det eksisterer intelligent liv andre stader i universet? Tja, kvifor ikkje? Kan dei ha eksistert i ein million år? Ja, så klart. Kan dei ha avansert teknologi? For all del. Er det grunn til å tru at dei ikkje må forholde seg til dei same naturlovene som oss? Ikkje eigentleg. Eg håpar inderleg det eksisterer intelligent liv der ute, og at vi ein dag vil møtes, men kan vi ikkje diskutere det utan å blande inn pseudo-vitenskapsmenn som Steven Greer?

 

Jeg skjønner at Steven Greer blir sett på som en bløff, og det er forsåvidt helt greit da han rett og slett ikke har noe å støtte for endel av de fantastiske påstandene med. Men det jeg gjorde var å referere til noen få spesifikke ting han sa, også peke på vår egen vitenskap som har mange beviser for et "proff of concept" for disse fenomenene. Kan man sende informasjon fra en hjerne til en annen, tilsynelatende uten å gå gjennom noe medium overhodet, JA. Kan man sende informasjon og påvirke informasjonen i en veldig simpel mattematisk maskin som opererer med 1 og 0, JA. Det er harde fakta.

 

Og dette er etter min mening de første steg på vei mot en revolusjon innen vitenskap. En stor påstand, som mange vil le av, det er helt greit. Fins informasjon der ute for dem som ønsker å lære mer om det, uten at alle blir overbevist like "lett" som meg, jeg har brukt en del tid på å undersøke dette. Jeg var faktisk hardcore materialist før, som mange andre her inne fortsatt er.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

 

 

Berre for å ha det klart. Du kallar resultat frå kontroversielle eksperiment som Ganzfeld for "harde fakta" som beviser telepati?

 

Blant annet. Den samlede dataen som taler for psi fenomen som reelle er overveldende.

Lenke til kommentar
2 - hvorfor skal noen romvesner stoppe å plage oss? Jeg stopper ikke ved alle maurtuene langs veien når jeg er ute og kjører. En ggalaxereisende art er i hvertfall like mye smartere enn oss, som vi er smartere enn maur.

 

"Myrmecology (pron.: /mɜrmɨˈkɒlədʒi/; from Greek: μύρμηξ, myrmex, "ant" and λόγος, logos, "study") is the scientific study of ants, a branch of entomology."

 

Vi er vel dessuten mange som hadde morro med maurtuer i barndommen? :p

 

Det ville helt klart være interessant for en annen intelligens å kartlegge de andre planetene i galaksen og universet. Alt man lærer om andre kulturer og genesis' legger man til sin egen viten og kan berike ens egen kunnskap og kultur.

 

Vi har som sagt en egen gren av insektstudier som studerer maur, og det er mange vitenskapelige oppdagelser og slikt som er gjort ved å studere maur.

 

Personlig tror jeg dog at en slik avansert art vil ha et slags "Prime Directive" - altså om ikke å blande seg inn i artenes og planetenes naturlige utvikling for ikke å forpurre den, smitte over på den, eller ødelegge den. Og jeg har som andre her null tro på at deres utrolig avanserte romskip som reiser gjennom universet og folder rommet detter ut av skyene og kræsjer på jorden.

Lenke til kommentar

Rimelig amtørmessig å kræsje inn i jorden etter flere lysår med reise... Mildt sagt.

Og med kræsje, så er det vel mer å regne som en mild bulk sett i romskip-dimensjon, da de tydeligvis ikke kræsjet hardt nok til å ødelegge kroppene etc.

 

Som om jeg ramlet om og slo hodet i en stein mens jeg observerte en maurtue. Nå er jeg en klumse, men det finnes grenser.

 

Mener også at det har blitt bekreftet en rekke falske kopier av Aliens, så hvorfor ikke denne også? Merkverdig nok så ser alle så forskjellige ut, som om de var av heeelt annen rase. Ikke bare er det aliens, men neimen er de ikke vidt forskjellige også, men ikke forskjellige nok til at vi ikke kunne ha fantasert oss det. Hva er sjansen for at det plutselig myldrer av forskjellige Aliens rundt oss de siste årene da? Og vi som aaakkurat fikk oss romskip osv. når alt dette styret rundt aliens startet.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Disse fenomene er blitt observert opp gjennom hele historien, det er ganske enkelt å sjekke. Men vanlige folk vegret seg nok mer for å fortelle slikt før i tiden pga følgene det kunne få. Eller de oppfattet det som engler, stjerner og gudommelige tegn. Det er der jo også mye referanse på, ikke minst i Bibelen.

 

Så trekkes igjen en litt lte gjennomtenkt slutning: At de fartøyene som observeres og en sjelden gang crasjer her på jorden, er fartøyer som har reist langt gjennom universet.

Mer sannynlig kommer de fra større moderskip, som en del obeservasjoner også har indikert. Og at de som svirrer rundt her, er konstruert spesielt for å ferdes omkring i vår atmosphære.

Det tyder på at det er mange forskjellige av dem, og noenganger gjør sikkert også de testflygninger som kan mislykkes og havarere.

 

Ang dette med mulig forskning og paralellen oss/"maurer", tror jeg ikke vi ska ta for gitt at de nøvendigvis ser like mye ned på oss og jorden som vi gjør med primitive arter. Ikke alle hvertfall. Er de langt utviklet, kan vi anta at de også har en respekt for det underutviklede som vi ikke har utviklet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...