Gå til innhold

Fire melk, et brød og en PC-takk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er mange her som er veldig negative. Dere skal være glade for at noen utfordrer gigantene på pc markedet!

 

Mange klager på at man ikke kan forvente hjelp på Rema hvis noe er galt. Det er jo heller ikke poenget. Det er meningen man skal bruke support telefonen. Hvis noe ikke kan ordnes over telefon regner jeg med at maskinen må sendes inn, eventuelt leveres inn på butikken for å sendes derfra. Det blir akkurat det samme som om man kjøper en pc på en hvilken som helst nett butikk. Da må man også sende inn hvis noe ikke kan ordnes over telefon.

 

Synes dere skal gi dette en sjanse, det kan tross alt gi oss alle lavere priser på datamaskiner/deler...

Lenke til kommentar

50 % av hjemme PC markedet i Tyskland dekkes av dagligvarekjeder, i Danmark har ALDI (Tysk hard-discount kjede) 10 % av PC markedet alene.

 

Dette er bare begynnelsen, bransjeglidninger ser man over hele verden og vil forsterke seg i årene som kommer, selvsagt finnes det en grense et sted, men den stopper ikke ved PC'er.

 

Har klart å skaffe produktarkene på PC'en og de ligger pålinkene her:

 

http://www.sofienberg.no/remapc1.pdf

http://www.sofienberg.no/remapc2.pdf

 

Kjempepris med tanke på at PC'en er komplett med tastatur og mus og windows XP home edition, works og mye mer. Det eneste denne pakken mangler er skjerm, noe som jeg har hørt rykter om at kommer i uke 42.

 

 

Zorro280

Lenke til kommentar
Eneste 800mhz'en min ikke klarte var å kjøre spill. Alt annet dugde den helt glimrende til.

 

Nei, nå må du gi deg. Min gode gamle Amiga 500 var langt tregere enn din 800 MHz PC og fungerte glimrende til spill. *May it rest in peace*

 

Ellers har jeg også en kammerat som er med på LAN med sin Dual P3 500 MHz, og han kan da spille som bare det (selv om han ønsker seg ny PC). En 800 MHz fungerer til svært mange ting.

 

Jeg tenkte selvsagt på nyere spill. CS, og quake 1-2-3 og slikt funket greit, men den sleit med GTA 3 f.eks. Lurer på om UT2003 ville funket, Det har jo ekstremt lave krav!

 

Konklusjonen min var jo at 800mhz er nok! (for de som ikke er hardcore gamere).

 

Jeg hadde en 800 MHz AMD Duron, med 400 og noe RAM SD RAM og dundret av gårde som bare det i Unreal 2, GTA 3, GTA Vice, C&C Generals.

Den drog spillene ganske flott, ble bedre når det sa hallo til EPoX'en min.

Kanskje det var mest fordi det stod et GeForce4 Ti 4600 i den...

Tror fortsatt at den duger ganske bra, har den stående i et hovedkort i Nord Norge, skal hente den hjem til jul, fortjener såpass den gamle arbeidshesten.

 

Ellers må jeg bare si at jeg ikke har noen kommentar til artikkelen, ler meg skakk av den.

Lenke til kommentar

det var da fælt hvor negative folk var for rema pc'n..

 

syns det ser ut som en meget godt utrustet pc med mye snadder, greitt nok, har nok sett at FX kortet ble byttet ut med ett Radeon9600 men man kan ikke få alt her i livet.

 

det man må tenke på er hva slags kunder som vil kjøpe en sånn pc. jeg ser for meg en småbarns familie på tre/fire som kjøper pc'n til barna evt ett eldre ektepar som kjøper pc'n for å kunne sende og motta mail fra deres barn og barnebarn samt lese litt nyheter og lese av strømmåleren til deres strømleverandør, kanskje og la barnebarna bruke maskinen for å slippe mas og skriking når familien er samlet.

i begge tilfeller så er pc'ene mer en god nok til den slags bruk og jeg tror nok at driveroppdateringer og likn er noe som skjer ytterst sjeldent. tankegangen til sånne folk er 'så lenge det fungerer så trenger man ikke å gjøre noe' eller kanskje det engelse utrykket 'if it works, dont fix it' passer litt bedre.

 

har sett selv eldre ektepar med P233 med Win95 som _aldri_ har vært oppdatert. maskinen ble handlet inn en eller annen gang på nittitallet og den funket flotters enda.. riktig nok så sto det 'siste gang defragmentert for 854 dager siden' men traskeværket fungerte. grunnen til at jeg så på den maskinen var at Netscape sluttet å fungere skikkelig og da viste det seg at Netscape V3.ettelleranna var installert og siste netscape ute var 7ognoe. oppdaterte Netscape og kjørte en feilsjekk og defrag på disken. så ikke noe hensikt å gjøre noe mer med den maskinen da den fungerte som eieren ville ha den til å gjøre...

 

så.. jeg tror nok folk som kjøper den maskinen ikke kommer til å ha noen særlige problemer og kjøperene vil nok etter min beste mening være godt fornøyde med kjøpet dem har kjørt i en del år framover.

 

PS: jeg har handlet brunevarer på matbutikken før jeg og er fornøyd med kjøpet jeg gjorde :)

 

Edit: leif :p

Lenke til kommentar

Jobber selv på rema, og når det gjelder skjerm følger ikke dette med.. Men, Rema skal snart selge flatskjermer i tillegg.. til 2500 eller noe?(ta det med en klype salt). Først når jeg så at vi skulle selge pcer lo jeg godt, men etter sett på spesifikasjonene ble jeg "litt" imponert. Ganske mye stash på som jeg ikke hadde giddet å kjøpe selv, hvis jeg hadde bygget pcen selv, og dermed hadde jeg selv presset prisen ned..

 

Og når det gjelder support er jo det nevnt mange ganger her.. eksternt firma som tar seg av dette... Og datafolkene på elkjøp har i mange tilfeller ****** med ikke noe peiling! har hørt dem anbefale ditt og datt og sagt mye piss.. Folk som ikke har peiling går rett på, men det meste de sier er bullshit. de kan ikke mye. Sikkert samme nivå om kanskje ikke bedre på remaen. Mange ungdommer som jobber på rema som sikkert har høyrere it kunnskaper enn gamlingene på elkjøp.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt denne pc'n, fordi som mange skriver så virker det som om den er ganske bra utrustet.

Men noe jeg lurer på, går det an å bygge ut mer RAM på den, da mener jeg om det er flere ledige ram slotter slik man slipper å kaste bort de 512 som allerede sitter der.

 

Selv så har jeg en Athlon 1,2GHz, 1GB Ram 520GB HD og annet diverse mellomlkasse komponenter, og jeg syns nå at min pc er klar for en sterk oppgradering. Og om jeg skal ut å kjøpe meg nytt kabinett Hvd.kort, CPU, vifte skjermkort, Ram, DVD brenner osv. så tror jeg at jeg raskt hadde kommet opp i den prisen som Rema pc'n selges for. Ikke bruker jeg Pc'n til spilling ( har xbox ), så denne pc'n er billig og bra mener jeg, ihvertfall etter å ha samenlignet litt priser hos psdata/komplett. Det er kanskje ikke en spillamskin som tar de siste spillene, men jeg tror den skal klare de fleste Dx 8.1 spillene.

Lenke til kommentar

Tror nok DELL vil bli den største taperen når vi ser innholdet i PCèn.

 

En annen ting er at dette er sannsynligvis bare et åpningstilbud fra

Rema, tror ikke prisene vil vedvare så lenge på dette nivå :wink:

 

Rema har sikkert bestilt flere containere med PCèr og fått pris

deretter, gjenstår å se om de klarer å holde prisene nede ?

Lenke til kommentar

Ja ja, hvorfor ikke, jeg ble overrasket første gangen jeg så en tv, dvd og hi-fi anlegg på lagret (jobber som sjåfør på rema). Kan ikke si at dette kom som noe sjokk.

 

Det første jeg hadde gjort hvis jeg hadde kjøpt denne, hadde vært å sett om alt satt der det hører hjemme for å si det sånn :p

 

Eller så så jo ikke dette ut som den værste pc'en som har blitt satt sammen, det finnes jo mange andre som klarer å lure værre pc'er på folk...

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva folk har imot den pcn egentlig. Nå ville nok jeg heller bygd selv (liker å ha kontroll på slike ting). Men for en person med halveis peiling, og som klarer å fikse "problemet" selv, når feks et spill ber om dx 8.1, så tror jeg denne maskinen er helt kurrant. Får jo absolutt alt man trenger for å sette i gang. Vet ikke om jeg ville anbefalt denne til en heeeeelt fersking innen data, men til en som har litt grunnleggende peiling, og som vet hva man kán gjøre og ikke gjøre, hadde jeg ikke hatt noe imot å anbefale den pcn.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe mot pc en, men er betenkt over utviklingen. Reitan og hagen begynte i det små med daglivarer og i dag har de kontroll over det meste av daglivarer som selges i Norge. Dette er et skremmende faktum og undersøkelser viser at ingen andre land i europa har et så ensidig vareutvalg som Norge har. Dette er prisen vi må betale, det samme kan skje innenfor pc markede, klær osv. Vill vi at to tre aktører skall sitte og bestemme hva vi skal finne i butikkhyllene eller vil vi ha et mangfold som i resten av europa. Så kan vi si, jamen det finns jo store kjeder i de andre landene også, og det er riktig men det er bare i Norge det finnes 5 millioner mennesker.

Konkuranse er sunt,men den må ikke styres av to tre personer

Lenke til kommentar
Så kan vi si, jamen det finns jo store kjeder i de andre landene også, og det er riktig men det er bare i Norge det finnes 5 millioner mennesker.

Konkuranse er sunt,men den må ikke styres av to tre personer

 

Yupp. Under 5 millioner mennesker og 430+ kommuner.

Bare synd de klubbene ikke er konkuranse utsatt.

 

Å vinkle diskusjonen inn på et "maktspill" er å trekke det litt langt. De vil ha penger, mer penger. Naturligvis må de da ha flere kunder = trekkplaster. Det tjener kundene på.

Jeg hadde vært fornøyd med monopol hvis det hadde gitt best pris/tjeneste.

Lenke til kommentar

Bodd i Tyskland i flere år og bodde der når Aldi lanserte Medion utstyr i butikkene sine (tror det var 97-98).De la seg 15-20% lavere i pris enn el kjedene og rasspu*te de rett og slett.Medion har alltid gjort det helt ok i test og Aldi solgte ved en anledning over 200 000!! Pc'er på kort tid.Det var masse skepsis som her nå, men det viste seg å være ubegrunnet.Kanskje ikke Rema kan gjøre helt det samme i lille Norge,men de har nok tenkt seg om 2 ganger og tittet litt på Europa.

Glimrende tiltak som er bra for forbrukerne som kun kjenner Elkjøp/lefdal etc!! :D

Lenke til kommentar

PC en så fin ut den, men hvorfor har noen fått for seg at videoredigering og bilderedigering ikke byr på ventetid fordi skjermkortet har mye minne.

 

Fordi det er en slik påstand som kan fremsettes og fremstilles slik at den høres logisk ut for dem som ikke vet så mye om hva som avgjør hastigheten på videoredigering.

 

PC-PRODUSENT/SELGER: "Ja, det skjermkortet har mye minne som gjør at det blir raskt ved videoredigering"

 

KUNDE (tenker): "Ja, det høres jo logisk ut ettersom skjermkortet har med bilder å gjøre og det har jo også videoredigering!"

 

 

Det er omtrent som:

 

SELGER: "Ja denne PC'en har 128 MB superraskt SDRAM minne, som er mer enn nok til databehandling i Win XP, og skulle du trenge mer har du jo en rask 40 GB harddisk!"

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg Rema pc, og er kjempe fornøyd!!!!

Ja den har GF 5600 128mb skjermkort!

Jeg så på dinside sin test av beste pc tilbud, der kom psdata sin pc best ut, og jeg synes det virker som om jeg får mer for pengen ved å kjøpe Rema pc enn psdata sin. Du får litt raskere prosessor, tv kort, isdn kort, minnekortleser, men riktig nok ikke dvd brenner som takler både + og -, kun - tror jeg det er.

Rema pc'en er kanskje mer lik multicom sitt tilbud, men bare med tv kort og bedre skjermkort.

Jeg har selv bygd pc, og spart mye penger på det, men nå tror jeg faktisk at man kan få en veldig kraftig maskin ved å kjøpe en slik pakke også. Produsentene vet at de kommer til å selge masse, så de får komponentene for en mye billigere pris enn andre.

 

Jeg synes litt synd på de gutta som skriver innlegg her og disser Rema pc'en nedenom og hjem. Ja dere klarer kanskje å finne deler rundt på nette som tilsammen blir billigere enn Rema sin pc, men har dere da tenkt på at dere må betale frakt for alt dette?

Er det verdt all tiden dere må bruke på lete etter gode tilbud?

Får dere pc ferdig med software og klar til å brukes etter 5 min, eller må dere mekke i 1 time først for så å finne ut at RAM brikkene var defekte, eller at et kort ikke fungerte sammen med resten av systemet?

 

Jeg synes dere skal gi Rema pc'en en sjangse jeg, selv om jeg er enig at et slikt produkt ikke hører hjemme i en dagligvare butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...