Gå til innhold

Fire melk, et brød og en PC-takk!


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg Rema pc, og er kjempe fornøyd!!!!

Ja den har GF 5600 128mb skjermkort!

Jeg så på dinside sin test av beste pc tilbud, der kom psdata sin pc best ut, og jeg synes det virker som om jeg får mer for pengen ved å kjøpe Rema pc enn psdata sin. Du får litt raskere prosessor, tv kort, isdn kort, minnekortleser, men riktig nok ikke dvd brenner som takler både + og -, kun - tror jeg det er.

Rema pc'en er kanskje mer lik multicom sitt tilbud, men bare med tv kort og bedre skjermkort.

Jeg har selv bygd pc, og spart mye penger på det, men nå tror jeg faktisk at man kan få en veldig kraftig maskin ved å kjøpe en slik pakke også. Produsentene vet at de kommer til å selge masse, så de får komponentene for en mye billigere pris enn andre.

 

Jeg synes litt synd på de gutta som skriver innlegg her og disser Rema pc'en nedenom og hjem. Ja dere klarer kanskje å finne deler rundt på nette som tilsammen blir billigere enn Rema sin pc, men har dere da tenkt på at dere må betale frakt for alt dette?

Er det verdt all tiden dere må bruke på lete etter gode tilbud?

Får dere pc ferdig med software og klar til å brukes etter 5 min, eller må dere mekke i 1 time først for så å finne ut at RAM brikkene var defekte, eller at et kort ikke fungerte sammen med resten av systemet?

 

Jeg synes dere skal gi Rema pc'en en sjangse jeg, selv om jeg er enig at et slikt produkt ikke hører hjemme i en dagligvare butikk.

 

Er Biosen låst på PCèn ? Er det mulig å forandre verdier i BIOS ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Rema Pcen ser ut til å passe meg bra, og jeg altså

tenkt å kjøpe den.

 

Men 2 ting:

 

15" skjerm. Det blir vel litt lite det når du er vant med 17"?

 

Og så var det litt dumt at det var tv-kort, for det har jeg et

ganske nytt fra før som jeg tenkte jeg kunne bruke men.

:shrug:

 

15" LCD er omtrent like stort som 17" CRT. Personlig foretrekker jeg litt større saker, men 15" LCD er ikke sååååååå lite som man skulle tro.

Lenke til kommentar
syntes morroa med pc er å bygge/mekke jeg. kommer nok ikke til å  kjøpe

ferdigbygget stasjonær på en lang tid. hadde vært mer interessant for meg

om rema begyndte å selge bærbar.

 

Jeg har lenge vurdert å bygge selv. Ser jo at det ganske enkelt (har aldri gjort det enda). Det er vel bare prosessoren og hovedkortet som må passe

sammen. Resten er jo standard sånn sett, det vil passe uansett. (hvis jeg har forstått det rett)

 

Ser bare 2 små problemer med det. Det ene er at jeg ikke

vet om jeg får tid/gidder

Det andre er at det ikke er noen databutikk i nærheten, så jeg

må sende frem og tilbake i tilfelle det skulle være feil på noe. Stress det også

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt min Rema 1000 pc i noen uker og er fremdeles storfornøyd. Har redigert video, brukt minnekortleseren, tatt opp tv fra tv kortet og brent DVD. Alt fungerer knirkefritt.

Det jeg også synes er kjempe bra, er at man faktisk har alt man trenger av programvare for å bruke pc'en fult ut. Ikke det at jeg ikke laster ned mer morro, men for de som ikke har peiling (foreldre) så er jo det kjempe bra.

Jeg har også satt inn 2 ekstra harddisker også.

Har funnet ut at hvis man har analog telefon så kan man ringe "til pc'en" også slår den seg på :) Dette må man stille inn i BIOS. Nå har jeg uheldigvis ISDN og får ikke brukt dene muligheten uten en konverter.

 

Alt i alt fremdeles kjempefornøyd, selv om den kunne vært mer lydløs.

Lenke til kommentar

Du kan få mange andre gode pc'er til samme pris, men det som avgjorde for meg, var at i tillegg til alt det andre kunne tilby hadde den tv kortet som jeg også hadde lyst på. På den måten slapp jeg å kjøpe dette ekstra.

Nå kan jeg lykkelig ta opp mine tv program rett inn på pc'en :)

 

Nå gjenstår det bare å få laget en wap side slik at man kan sette på opptak via mobil :)

Lenke til kommentar
Du kan få mange andre gode pc'er til samme pris, men det som avgjorde for meg, var at i tillegg til alt det andre kunne tilby hadde den tv kortet som jeg også hadde lyst på. På den måten slapp jeg å kjøpe dette ekstra.

Nå kan jeg lykkelig ta opp mine tv program rett inn på pc'en :)

 

Nå gjenstår det bare å få laget en wap side slik at man kan sette på opptak via mobil :)

 

Det var vel DVD brenner som avgjorde mest for meg.

Vet du navnet på Tv-kortet? Lette litt etter det, men fant ikke.

Lenke til kommentar

Det er et combokort fra median eller noe slik. Dette er et kort som har anolgt modem og tvkort i ett. Jeg mener modemet er fra et firma som heter creatix. Tvkortet bruker hvertfall en chip fra philips som heter 7134 eller noe slik, hvis du tenker på kabel dekoder hack. Jeg har desverre ikke funnet noe program som fikser dette for denne chippen :(

 

Det som er litt interesant er at i instruksjonboken står det at dette kortet MÅ stå i den fargede kontakten på HK som den står i. Den kan IKKE flyttes. Tydligvis er det noe spesial opplegg her.

Lenke til kommentar

Den har noe høy viftestøy. Det er ikke en pc som kan stå på soverommet når du sover for å si det sånn. Det er sikkert mulig å støydempe den litt med noen asfaltplater eller dempematter i kabinettet. Det er hvertfall det eneste negative jeg kan si om denne pc'en.

 

Ellers så prøvde jeg å dra en 25m lang s-video og audiokabel fra pc til tv i går, og det ble kongebra! Kjørte lyden digitalt inn i forsterkeren med en vanlig audiokabel som jeg koblet til den digitale utgangen på pc'en. Så på en video fra pc'en som var på 2 cd'er, og kvaliteten var kjempebra! Det var veldig nært dvd kvalitet, og jeg kunne ikke se noe sånn pixel opplegge eller noe. Lyden var helt støyfri i i stereo :)

Håper at divx filmer blir kodet med 5.1 snart.

Lenke til kommentar

Til deg som skrev noe om spillkapasiteten til rema pcen: Disse specsene er jo mer enn gode nok til dx9 spill!!! Skjønte ikke helt den der...

 

Flatskjermen har nå blitt priset til kr 1800,- :)

 

Jeg har tilgode å se at noen slår rema på pris her også, men det er vi jo vant med i Rema...

 

Salget har for øvrig gått strålende!

 

Det jobber nok av studenter og unge folk på rema butikkene som har like mye peil som de på elkjøp. Dessuten stoler jeg ikke et sekund på elkjøp selgerne, de må være de sleipeste i sitt slag!

 

Hver eneste gang jeg kommer inn på elkjøp og har sett et tilbud i avisa og begynner å snakke med en selger så prøver de å prakke på meg et dyrere produkt og skryter det opp i skyene i forhold til tilbudsvaren! Det slår aldri feil!!! Er sikker på at en får opplæring i dette når en begynner på elkjøp!!

 

Det var noen her som kritiserte rema og andre lavprisbutikker for å ødelegge vareutvalget i dagligvarebutikker generelt i norge. Dere har tydeligvis ikke peiling på hva dere snakker om.

"I et fritt marked med lite statlige reguleringer vil markedet tilpasse seg selv" sitat fra ideen om liberalisme! Det finnes da ingen statlige reguleringer på vareutvalget på dagligvarer, ergo vil markedet tilpasse seg kundens behov automatisk. Rema så et behov i dagligvaremarkedet for en lavpriskjede da de startet opp, og fulgte opp dette behovet. Norske forbrukere vil ikke ha større vareutvalg enn det de finner på de høyere prisede butikkene. I Oslo er det en dagligvarebutikk som heter jacobs. Denne butikken har et imponerende vareutvalg. Alle som bor i Oslo kan gå der å handle hvis de syns det er for dårlig vareutvalg på mega. Men i og med at ingen vil følge jacobs på vareutvalget så er det heller ikke noe behov for det. Det er fritt fram for alle å starte opp en slik butikk hvis dere er uenige og mener at det er mulig å gjøre god butikk på dette.

Lenke til kommentar
syntes morroa med pc er å bygge/mekke jeg. kommer nok ikke til å kjøpe

ferdigbygget stasjonær på en lang tid. hadde vært mer interessant for meg

om rema begyndte å selge bærbar.

 

Jeg har lenge vurdert å bygge selv. Ser jo at det ganske enkelt (har aldri gjort det enda). Det er vel bare prosessoren og hovedkortet som må passe

sammen. Resten er jo standard sånn sett, det vil passe uansett. (hvis jeg har forstått det rett)

 

Ser bare 2 små problemer med det. Det ene er at jeg ikke

vet om jeg får tid/gidder

Det andre er at det ikke er noen databutikk i nærheten, så jeg

må sende frem og tilbake i tilfelle det skulle være feil på noe. Stress det også

 

Det som man bruker mest tid på ved å bygge sin egen pc er å finne de beste komponentene :) Bruker ukevis på å søke etter informasjon om de komponentene som jeg har tenkt å bestille. Å bygge den er gjort på en ettermiddag + litt tid til installering og oppdatering av programmer og drivere.

 

Å bestille har aldri vært noe problem for min del. Har ikke hatt en eneste feil på utstyr som jeg har bestilt.

 

Men dersom du ikke gidder.......vel......da er det vel håpløst i starten av :wink:

Lenke til kommentar
Det er mange Rema foret. rundt om her men bare en som har Pc, og de har hatt

en stående i flere uker. De skulle få skjermene på mandag, men hørte i dag det var utsatt til i morgen eller fredag.

 

Det er jo mulig at de bare setter ut en pc om gangen for å lettere holde kontrollen. Vi setter ut to om gangen.

Stemmer det. Skulle egentlig fått de lenge før mandag også. Håper de kommer denne uken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...