Gå til innhold

Fire melk, et brød og en PC-takk!


Anbefalte innlegg

Det stemmer det at Medion selges i daglivaren i Tyskland, og det har gjor Medion til Tysklands største PC levrandør.

Jeg jobber på Elkjøp selv, tviler litt på Rema 1000 slår Elkjøp sine priser.

PC'ene er grise billige der oxo. Maskinene består av kjente/bra komponenter, f.eks: DVD brennerene har vært Pioneer 4x.

Ulempene i forhold til andre merker(HP,PackardBell,Siemens) er jo Software pakke som følger med består av: Windows XP, Star Office(ikke word) og eventuelt Nero Burning rom, der er de dårligst. Det er dumt når de som handler billig pc'er ikke har hatt pc før. Kjekt med alle de små programmene som følger med selv om de er gratis på nettet.

 

Hvordan skal Rema 1000 drive support på disse maskinen lurer jeg på da.

90% av de som jobber har jo null peil på data maskiner, der må jeg helt erlig inrømme at Elkjøp er bedre.

 

 

Bare min mening, men lykke til Rema

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi som jobber på REMA har faktisk litt insikt.

Yess! De damene på Rema'en i elgesetergate har nok kjempepeil... :D Synes jeg ser noen kommer inn og spør om CPU'en har 133 eller 166 eller 266 eller 333 MHz FSB...

 

Men for ikke å være alt for spydig: Det er godt med litt mer konkurranse. Synd denne PC'n ikke klarte å imponere meg helt siden den tilsynelatende kommer uten harddisk, tastatur, mus og høytalere...

 

Kan tenke meg at 99% av de som kjøper PC der også vil savne programvare. Hadde forresten vært kult om de hadde lagt inn en eller annen bra og gratis Linux distro spekket med nytteprogrammer. Det kunne holdt kostnaden nede og samtidig åpnet folks øyne litt mer for linux.

Lenke til kommentar

Hmm, som artikkelen begynte var jeg skeptisk...

Men når jeg tenker over det er det ikke så dumt.

 

Walmart hadde noe lignende i USA med sine super-billige Lindows maskiner.

 

Support går ikke til dem i kassen.

Telefon support stod det i artikkelen. Telefon er den tingen som enten du har i lomma eller på et bord hjemme, det er ikke det som befinner seg bak kasseapperatet (selv om de sikkert har en der også).

 

Selv om jeg må få lov til å kritisere et annet innlegg i denne tråden. Tror gutten på Rema har like mye peil som gutta på Elkjøp. MEN jeg er mer tilfreds med et intet annende svar fra en eller annen i en matbutikk enn å få et jalla svar i en stor elektronisk butikk (elkjøp, expert, bonus), ikke mye smart som kommer ut av kjeften til "gutta" som vet alt.

 

Men det er jo unntak, det er jo det jeg ville frem til.

Håper at den vanlige familien kan få best mulig PC utstyr billigst mulig, da er det vel samma f hvor de har kjøpt den.

Lenke til kommentar
å hvem pokker går på rema med 15.000 kr på seg da? ikke mange det nei.

 

Huh? Tar ikke Rema kort lenger?

 

Nei, Rema tar bare kontanter fra oktober av. Ny KrF-politikk.

 

Hadde ikke forundret meg om Valgjerd (les: Valgjerd/Bondevik/KRF/Kirken) fortsetter å styre dette landet.

 

Ang. support, så tviler jeg at Rema vil drive egen support. Du vil garantert få supportavtale med ett firma (håper jeg) som har mere peil på data enn melk & brød.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er bra at de skal begynne å selge maskiner på Rema 1000 jeg! :-) Tilbudet så jo ikke så halvgæ'ærnt ut og jeg kan tenke meg at mange potensielle Elkjøp-kunder heller handler maskinene deres på Rema pga. pris/ytelse overtaket.

 

Vi som har litt mer peil kommer sikkert ikke til å dra noen fordeler av at Rema 1000 selger maskiner enda, men kanskje i fremtiden begynner de med løse komponenter? Det er jo unektelig deilig å gå (i mitt tilfelle) hundre meter borte i gata for å kjøpe et nytt skjermkort. Da slipper man porto og den grusomme venteperioden på et par dager.

 

Men slik det er idag så handler jeg fra Komplett, PSData osv..

Lenke til kommentar

Vel.. Medion er helt ok, men har mange begrensninger... Supporten er ikke å rope hurra for....

 

Hovedkortet tar bare to RAM-brikker, men medion bruker 2700-brikker fra siemens... Hovedkortene er sære MSI hovedkort, med en del proprietære begrensninger...

 

Ville ikke stolt på en rema-pc, men det er min mening....

 

Og til infocare som har reparasjonsansvaret i Norge, vil jeg bare si "lykke til" :roll:

Lenke til kommentar

Supporten vil jo aldri bli like god som i en "anstendig" pc-butikk der de har peiling, sender den bare inn og det kan jo ta litt tid....

 

Uannsett så er dette ikke en nyhet forsåvitt (I norge ja :) ), i Tyskland er "Aldi" (noe alla rema) pc'er ekstremt populære. Hver gang det kommer en ny moddel blir alle pc'n kjøpt ut på under 3-4timer. Og det er snakk om et par 10000 :)

Lenke til kommentar

De har satt ut en palle med slike PC'er i den lokale REMA-butikken.

Prisen er 8500. Er ikke sikker på om det inkluderer skjerm, men jeg så ingen skjermer så jeg tror ikke det. Når det gjelder betaling er det neppe noe problem, alle REMA-butikker jeg har sett har da betalingsterminaler.

 

Ellers står det klart og tydelig på esken at den har GFX5600 og ikke GFX5200. Mulig det finnes flere modeller.

Spec's ellers er dual DVD-brenner, 120GB disk og 512MB minne.

Litt bedre enn de billigste hos Elkjøp sist jeg sjekket.

Lenke til kommentar
Bare bra, det blir masse arbeide til PC- Cowboys med fixing og hjelp

for folk som ikke har så mye greie på maskiner :D

Har lite tro på kassedamer/gutter som har tid til å ta seg av system-

gjenoppretting og driverkrasj kl 16.00 på lørdag ettermiddag :o

 

Det er jo kanskje det følger ved gratis support i 2 år. Maskinene har selvfølgelig garanti og kjøpsloven gjelder faktisk på Rema og.

 

Utfordring til deg som jobber på elkjøp: Finn en bedre maskin til 8500 kr på elkjøp, da tror jeg du er god...

 

Dette er ikke noe gamle Reitan gjør for å tjene penger. Tviler på at Rema tjener noe særlig med penger på dette. Er vel mer et lite stunt for å vise at ingen markeder er trygge. Først verktøy osv, så bensin, så pc'er hva blir det neste. Tror vi forbrukere skal være fornøyd at noen tar opp konkurransen med Elkjøp, expert osv...

Lenke til kommentar

Jeg er med på alt som kan presse prisene mer ned.

Jeg tviler sterkt på kompetansen til kassadame der jeg handler, men prisen var da grei. 2 års support er ganske nødvendig med heller liten datakydighet blandt personalet (drar ikke alle rema ansatte over en kam, men tenker på rema sjappa jeg bruker).

Var det ikke en gang snakk om bensinpumper på rema også...

Ble det noe av noe sted?

Lenke til kommentar

Så litt på www.elkjop.no selv. Fant en hp pc til 8000.

 

En god multimediamaskin med NVIDIA GeForce4 MX-440 grafikkort med 128 Mb minne. Det har også TV-ut så du enkelt kan koble til TV og vise DVD-filmer. Du kan laste inn film fra DV-kamera, redigere det, og brenne det på DVD-plater. 56 k modem for tilkobling til internett via analog telefonlinje, og nettverkskort for tilkobling til bredbånd

 

Dette er bedre på rema maskinen:

1. Bedre skjermkort

2. dobbelt så mye ram

3. Minnekortleser

4. Mener Rema pcen har 120 gb harddisk...

5. Tv kort

6. Har den HP pcen + og - dvd brenner? tror ikke det, står ikke noe om det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...