Gå til innhold

Fire melk, et brød og en PC-takk!


Anbefalte innlegg

Heisan:)

 

Jeg synest det er helt topp at de utfordrer markedet litt. Håpet er jo at de med tiden begynner å pushe litt løse komponenter også. Vi alle er ikke avhengige av en super duper pc med rakettmotor og innebygget popcornmaskin. Jeg klarer meg fint med fjorårets modell.

 

Var det ikke en som etterlyste bensin på Rema?? Det står ei pumpe på Rema/Rimi(husker ikke) på Haugenstua i Oslo. Som oftest 10-15 øre billigere enn Shell 40 meter oppe i gata:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg sitter i kassa på rema, har bare sett et par esker på lageret, trudde det var nye pcr til kontoret el.no i dne duren, men da fikk jeg vite det og :)

 

jaja, rema 1000 kløfta har ihvertfal èn kar som kan svare på et spørsmål eller to om dissa greiene .

 

-> 8) <-- jepp meg

Lenke til kommentar

Sikkert et bra tilbud fordi som ikke vet at PC-er er billigere og bedre å kjøpe i databutikker

 

Er det noen andre enn meg som blir litt småfrustrert når butikker får familiemammaer til å tro at de trenger en AMD Athlon XP 2600+ med 512 MB PC2700 DDR SDRAM?

 

De går jo med inntrykket at 9000 kroner er billig, selv om de kunne fått en PC til ca 2500 (uten skjerm) som tilfredstiller alle behovene de har? (Internett, og word).

 

Eneste 800mhz'en min ikke klarte var å kjøre spill. Alt annet dugde den helt glimrende til.

Lenke til kommentar
Eneste 800mhz'en min ikke klarte var å kjøre spill. Alt annet dugde den helt glimrende til.

 

Nei, nå må du gi deg. Min gode gamle Amiga 500 var langt tregere enn din 800 MHz PC og fungerte glimrende til spill. *May it rest in peace*

 

Ellers har jeg også en kammerat som er med på LAN med sin Dual P3 500 MHz, og han kan da spille som bare det (selv om han ønsker seg ny PC). En 800 MHz fungerer til svært mange ting.

Lenke til kommentar

Selv om jeg må få lov til å kritisere et annet innlegg i denne tråden. Tror gutten på Rema har like mye peil som gutta på Elkjøp. MEN jeg er mer tilfreds med et intet annende svar fra en eller annen i en matbutikk enn å få et jalla svar i en stor elektronisk butikk (elkjøp, expert, bonus), ikke mye smart som kommer ut av kjeften til "gutta" som vet alt.

 

Okay, jeg MÅ få si ett par ting her, føler at noe må ut akkurat nå... Og dette er ikke kritikk, bare litt informasjon...

 

De fleste større Elkjøp varehus har egne pc-verksteder type PC-Klinikk. Og gutta som jobber der har stort sett peil på hva de holder på med.

Mange som har vokst opp med datamaskin som hoved interesse som har fått seg en slik jobb.

 

Nå vet jeg at det finnes mye rart som tusler rundt og leker fagmann på en del elkjøp/expert butikker men jeg må si at jeg tror en kunde ville føle seg mer sikker på å få reparert datamaskinen sin hos Elkjøp sin PC-Klinikk enn ved siden av fruktdisken hos Rema...

 

Selv om det følger med 2 års telefonsupport og mulighet for å sende inn utstyret til et eller annet sted hvis det skulle være noe, så foretrekker gjennomsnittskunden å kunne ta med seg "anlegget" sitt og snakke med noen og få sutre litt over at noe er galt, fortelle den sørgelige historien om hva som har skjedd og så videre... Elkjøp har hatt mange kunder med nyanskaffet Dell maskin bla.a fordi de manglet isdn kort, noe fungerte ikke som det skulle osv...

Lenke til kommentar

2 års telefonsupport men tror ikke dette funker så bra i praktisk..

og koster jo en del også.driverproblemer eller defekt hardware,ringe hit ringe dit og sent til dem.kan jo bli dyrt hvis man har pro.

 

må jo være mye lettere og bedre og ringe en webshop og be di sette sammen en pc til ditt behov(hvis man ikke er så teknisk,sikkert billigere også)

 

men herregud, sikkert noen som kjøper der(rema)også.. :lol:

Lenke til kommentar

Var det ikke en gang snakk om bensinpumper på rema også...

Ble det noe av noe sted?

 

Det er endel butikker som har bensinpumper... Det er dog en hel del regler rundt dette, og ikke bare-bare å sette opp en bensimpumpe der man føler for det, sånn helt uten videre.

 

(I Nordkjosbotn har Rema 1000 bensinpumper, såvidt jeg husker. Shell ligger rett ved siden av...)

Lenke til kommentar

Problemet med dette (tror jeg) er at maskinen ikke kommer til å endre seg veldig mye med tida.. De selger en helt O K maskin nå, men om flere mnd selger dem sikkert samme maskin til samme pris.

Rema kjøper inn ekstremt mange maskiner av gangen og vil neppe oppgradere før alle er solgt. (noe som kan ta laang tid tror jeg).

Lenke til kommentar

Så negative alle skulle vere da...

 

Et krav for at den skal slå ann må vere at skjerm, mus og tastatur også er inkludert(noen som kan bekrefte dette?), men det skal godt gjøres og finne en billigere maskin(hvis du ikke bygger selv da) i norge.

 

Seff er det sikkert spart inn der de kan på disse pcane, men man kan jo ikke benekte at det er relativt gode spesifikasjoner. 2600+ sansyndligvis 333bus da denne er billigst og det er pc2700 ram, den har 512ram som vandligvis bare de dyrere modellene hos andre butikker har, 120gb hd er jo mere enn nok for vandlig bruk, tv-ut/inn muligheter, kortleser for alle formater og digital lyd-utgang.

 

Når det gjelder support er jeg seriøst overbevist om at man vil få samme hjelp som de ande elektronikk-butikkene som finnes(noe som forsåvidt ikke vil si at at det er bra, men man kan vere heldig.) Ser for meg scenarioer hvor noen får bytta pc'n med en ny i kassa, mens andre må vente i noen uker for at den skal inn til reprasjon.

 

Jeg bor på notodden og her har vi både expert, elkjøp(stor butikk), cinet og SK kontorutstyr(eller er det kansje Kontorspar de kaller seg nå) som er klassiske pc utselgere, av disse er det bare SK og cinet som har eget verksted hvor de kan reparere maskiner som kommer inn. Men enda tror jeg nok at expert og elkjøp selge flere pc'r på grunn av at de er mye billigere, så jeg tror ikke support er alfa og omega her.

 

Håper og snart se en slik pc på en av de lokale rema butikkene, tror nok ikke at jeg skal kjøpe til meg selv. men skal ikke se bort i fra at jeg anbefaler den til folk som eventuellt spør meg om hvordan pc de burde kjøpe.(hvis da skjerm, mus og tastatur følger med, det er liksom en forutsetning for at det skal vere noe og satse på for "mannen i gata".)

 

(btw. har forsåvidt bensinpumpe på rema her også, men den er vandligvis blandt de dyreste av ubemanna bensinstasjonene, men det kan ha noe med de generelle bensinprisene på notodden som vandligvis ligger 1-2kr under andre byer i telemark)

Lenke til kommentar

hmm, usb og firewire, joystickport og flashkort, lydutganger og svideo ut eller inn (jobber utfra bildet på digi.no). hvor lang tid tar det meg å legge inn linux med mythtv og mame tro? den perfekte hjemmeunderholdnings boksa :) xbox kan gå å grave seg ned...

 

og support her i nabolaget er ikke noe problem, har nok dataintesserte i området til at de fleste spørsmål skulle blitt besvart.

 

trenger ikke svinge innom elkjøp, folka der kan ikke noe uansett, har flere ganger suprt dem om produkter de selger og de har blitt svar skyldig (eller var det spaceworld? ser ikke forskjell lengre). pointet er at du tenger ikke være it utdanner for å stå å selge pcer, og når det gjelder support så har de sikkert en innsendingsavtale så du kan levere boksa i din lokale rema butikk (mot visning av kvitering selvsagt) og få den sendt inn (om det er noe alvorlig som telehjelpen ikke kan fikse). blir mer og mer skjeldent at annet en de enkleste feil blir fikset på stedet...

Lenke til kommentar
Eneste 800mhz'en min ikke klarte var å kjøre spill. Alt annet dugde den helt glimrende til.

 

Nei, nå må du gi deg. Min gode gamle Amiga 500 var langt tregere enn din 800 MHz PC og fungerte glimrende til spill. *May it rest in peace*

 

Ellers har jeg også en kammerat som er med på LAN med sin Dual P3 500 MHz, og han kan da spille som bare det (selv om han ønsker seg ny PC). En 800 MHz fungerer til svært mange ting.

 

Jeg tenkte selvsagt på nyere spill. CS, og quake 1-2-3 og slikt funket greit, men den sleit med GTA 3 f.eks. Lurer på om UT2003 ville funket, Det har jo ekstremt lave krav!

 

Konklusjonen min var jo at 800mhz er nok! (for de som ikke er hardcore gamere).

Lenke til kommentar

Synes det er positivt at Rema begynner å selge PC'er. Det er jo ikke akkurat overraskende at det skjer, er mer overrasket over at det ikke har skjedd før og at Rema ikke selger mer billig elektronikk og husholdningsprodukter. Der kunne jo solgt masse brødrister og miksmastere dersom de ville.

Rema-Reitan er jo som kjent megafan av gamle Walton (hele Rema konseptet er bygd opp på samme måte som Wal-Mart) og de selger jo PC'er til en pris ingen andre klarer å matche på low-end delen av markedet.

 

Tror mange pc-butikker vil få problemer med å konkurrere med Rema på pris men muligens klarer Elkjøp det.

 

Er bare positivt med økt konkurranse også for oss pc-byggere. Økt konkurranse fører til lavere priser hos kjedene som igjenn fører til at web-shoppene og importører må sette ned prisene. Komplett har bare godt av dette.

 

 

Er litt overrasket over at de har valgt å selge en så rask/dyr PC ettersom det kanskje hadde vært en god del flere kunder som kunne vært intressert dersom PC'en kostet rundt 5-6000.

 

 

Og ingen klarer å overbevise meg om at denne PC-en er dyr før de samtidig legger frem et oppsett med tilsvarende spesifikasjoner til en lavere pris.

 

Ikke det at jeg kommer til å kjøpe den ettersom jeg ønsker å ha kontrool på hvilke type HK, vifter, PSU og harddisker jeg har i maskinen. Men de aller fleste som kjøper en PC trenger ikke det. De vil bare ha en boks som kan utføre de oppgavene de ønsker å gjennomføre.

Lenke til kommentar

Den PCen på Rema er jo rimelig grei den. Men det er bare ett problem med å kjøpe varer i butikker som overhodet ikke driver i den bransjen man handler varer i; support.

 

Ola-Dust som kjøper ferdig-pcer i butikker ala Rema og til dels Elkjøp/Expert osv trenger noe bedre enn ussel telefonsupport. Få gamle Olga til å skjønne hvordan man endrer drivere og slik shait. De hadde heller trengt et sted de bare kan sette PCen på en eller annen disk og si : "Den funker ikke. Fix den". Noe sånt kan ikke Rema/Rimi/Kiwi/Arnes Lavpris stille opp med.

 

En lengere oppi tråden her sammenlignet en HP med den Medion'en til Rema ... han glemte et viktig poeng. HP har henteservice i tre år. Dvs at HP kan komme hjem til deg og hente den maskinen som ikke funker. Fixer'n og lever'n hjem på døra.

Lenke til kommentar

Jeg synes dette er et godt tilbud, mye bedre enn jeg har sett hos Elkjøp og Expert, de må nok skjerpe seg nå. Men det spørs vel om ikke Rema heller burde satset på en low end modell til skikkelig lav pris. Det hadde det vel vært enda større behov for. Men, men, dette er jo en modell hele familien kan leve med en stund. Jeg ville iallefall ikke hatt noen betenkeligheter med å anbefale den til kjente.

 

Jeg synes det har vært mye negativ kritikk her, og ikke bare fra sure Elkjøp-ansatte. Men jeg tror uansett ikke at det er HW.no brukerne Rema sikter mot med dette tilbudet.

Det er vel ingen her som ville finne på å kjøpe en ferdig-PC????

Lenke til kommentar
Det stemmer det at Medion selges i daglivaren i Tyskland, og det har gjor Medion til Tysklands største PC levrandør.

Jeg jobber på Elkjøp selv, tviler litt på Rema 1000 slår Elkjøp sine priser.

PC'ene er grise billige der oxo. Maskinene består av kjente/bra komponenter, f.eks: DVD brennerene har vært Pioneer 4x.

Ulempene i forhold til andre merker(HP,PackardBell,Siemens) er jo Software pakke som følger med består av: Windows XP, Star Office(ikke word) og eventuelt Nero Burning rom, der er de dårligst. Det er dumt når de som handler billig pc'er ikke har hatt pc før. Kjekt med alle de små programmene som følger med selv om de er gratis på nettet.

 

Hvordan skal Rema 1000 drive support på disse maskinen lurer jeg på da.

90% av de som jobber har jo null peil på data maskiner, der må jeg helt erlig inrømme at Elkjøp er bedre.

 

 

Bare min mening, men lykke til Rema

 

1. Elkjøp er faktisk *ikke* grisebillig på Medion..

2. Ettersom Elkjøp kun tar inn utgåtte modeller fra Medion (lavere pris), har du sikkert ikke fått med deg at de nye maskinene leveres med: MS Works, MS Word 2002, PictureIt og et par andre kjente MS titler + spill.

3. Rema 1000 trenger ikke å drive support. Kundene får bare ringe til Medion..

4. 90% av de som jobber på Elkjip har ikke peiling på data..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...