Gå til innhold

Vurderer å kjøpe Sony Xperia V - et par spørsmål


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer altså å kjøpe Sony Xperia V, men for å unngå å gå på en smell så tenkte jeg dere skulle få komme med deres erfaringer med telefonen først.

 

Det jeg lurer på er:

1. Hvordan er skjermen å bruke med våte fingre og dråper på skjermen?

2. Hvordan er lydkvaliteten på musikkavspilling?

3. Kan en forvente at batteriet varer over 24 timer ved middels bruk?

4. Når lyser disse touchtastene? Er det slik at disse blir mørk en liten stund etter en har trykket, og at en derfor i praksis må gjette seg frem om en bruker telefonen i mørket?

5. Hvordan er dekningen? Jeg har veldig dårlige signaler her jeg bor, og er lei av å alltid måtte gå ut på altanen for å snakke i telefonen.

 

 

Jeg har nå en Huawei U8860 og den, sammen med det meste annet jeg har prøvd, feiler kraftig på disse punktene, vil jeg kunne bli fornøyd med Sony Xperia V?

 

Tar gjerne i mot andre anbefalinger om det skulle være noen. Jeg er altså ute etter en telefon som gjør det bra på disse punktene, tåler en del, har god skjerm og ikke koster noe særlig mer enn Sony Xperia V. Hvor viktig det er med sikring mot støt og vann er jeg usikker på, Huaweien min har jeg mistet i bakken (frossen plen) fra omtrent 15 meters høyde ved to anledninger...ikke en ripe. Vanntett hadde imidlertid vært veldig greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså jeg kan ikke svare skikkelig for sony xperia v, men jeg har sony xperia U, og det denne mobilen klarer skal ihvertfall Xperia V klare helt fint.

1 - Fungerer helt greit ( jeg er fra bergen, så raindrops are falling on my phone)

2 - Selve høytalleren på mobilen er crap, men hvis man putter på ett bra headsett så er det himmel så god musikk.

3 - Ja det kan du, og det er ca akkurat det du kan forvente også.

4 - De lyser i en god stund m8, so dont worry :D

5 - Dekningen kan jeg ikke si så mye om, men jeg regner med at den plukker opp signaler helt ok.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Jeg bor også i Bergen, og jobber ute. Kjedelig når noen ringer og en ikke klarer å ta telefonen fordi den blir forvirret av litt vann.

 

Høyttaleren har jeg ingen planer om å bruke. Problemet med min nåværende telefon er ikke nødvendigvis at lydkvaliteten i seg selv er så dårlig, men det er ekstremt med støy i bakgrunnen. Knitring og susing som, i hvert fall for meg, ødelegger hele musikkopplevelsen. Gode hodetelefoner har jeg nok av, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...