Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I diskusjonen om AA så glemmer folk helt å nevne det som er mest broken! Active Radar!!! Alt annet har jo motspill, hører du lock on can du bruke flare/ecm, vet du hvor han er kan du holde deg ute av syne eller/range, men med active radar så er det jo bare å fyre av gårde 2 missiler i generell retning av helien. Piloten får 0.5s å reagere på om man ikke ser rakettene komme og det er det jo skjelden man har muligheten til.

 

Se fra 1 min:

http://www.youtube.com/watch?v=mDjaYzx5geA

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar

I diskusjonen om AA så glemmer folk helt å nevne det som er mest broken! Active Radar!!! Alt annet har jo motspill, hører du lock on can du bruke flare/ecm, vet du hvor han er kan du holde deg ute av syne eller/range, men med active radar så er det jo bare å fyre av gårde 2 missiler i generell retning av helien. Piloten får 0.5s å reagere på om man ikke ser rakettene komme og det er det jo skjelden man har muligheten til.

 

Se fra 1 min:

http://www.youtube.com/watch?v=mDjaYzx5geA

 

Har ikke heli smart rockets som fungerer på samme måte mot kjøretøy? Attack heli og jet har også tv-missile som man heller ikke kan beskytte seg særlig mot i kjøretøy.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At AA er OP så kan man snu flisa på hode, det siees at littlebird ikke er OP vist man går flere fra laget inn for å ta den ut, greit, vist AA er OP så er det bare å for little bird, attack chopper evt jet og samarbeide bare bitte litt så er AA ute på få sekunder, blir som regel tatt ut av en tank eller APC relativt kjapt vist man er litt aktivt uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med denne diskusjonen, er at folk prøver å beskrive hva som er op og ikke, ifra en random public server sitt ståsted. Og en gjennomsnittlig public server, har gjerne maks 3 personer som faktisk jobber imot et og samme mål.

Om dice skulle balansert ting i hensyn til random public servere, hadde det fort ikke vært igjen noe særlig av spillet.

Har man en squad som jobber sammen, er dette gjerne op iforhold til alt annet, har man 32p som løper rundt som hodeløsehøns, ja da er en mann med bil fort nok til å kjøre over hele det laget, bokstavelig talt.

 

Er AA et problem, TA DEN UT, nei det er ikke sikkert du kan ta den ut med little bird, buhu, så ikke fly den i 3min da, og stikk å jakt den AA'en ned med noe annet.

Folk whiner over at de ikke får spille på sin måte hele tiden, men alle kan ikke spille sånn de ønsker hele tiden, i det minste ikke uten å jobbe for det.

 

Spille solo, typisk det å ikke ha med noen venner på ts/vt/mumble, på public server, kan ofte være et helvette i forhold til å gjøre fornuftige ting, og man må da tilpasse seg.

Enten ved å få med seg folk som er interessert i å jobbe sammen, eller gå lone wolf og tilpasse spillestilen sin der etter.

 

Dette handler i min mening mer om spillestilen til folk, og ikke minst egoisme, enn gamedesign.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er egentlig ikke så lett å samarbeide på en public server, men noen ganger funker det selv uten å ha vekslet så mye som ett ord verken via text eller voice chat, om man kan kalle det det.

Er noen ganger at AA og andre fly dominerer, men når en jet pilot prøver å holde ting i lufta nede mens den andre jet piloten er mer opptatt med å plukke bær, dø eller å bruke jet som en taxi over til andre siden så er det ekstremt frustrerende og kjedelig og det er slike tilfeller som gjør at jeg personlig blir kicket og noen ganger bannet pga bad language, det er kanskje den største grunnen til at jeg kicks og bans, men det er sjelden en dårlig grunn til at jeg hisser meg kraftig opp og det er pga av amatører og duster som ikke veit verken from elelr bak på en jet.

 

Anyway, smoke til tank er usedvanlig dårlig i forhold til BF3, smoker man mens missilet er på vei, så treffer den, den ir smoke tingen er ihvertfall rævva og jeg personlig syns reload tid på flares og smoke er for lang, man rekker jo å reloade stinger 2-3 ganger før flares f.eks er ladet om, det tar vel 25sek for både flares og smoke, men så er ikke javelin lenger fire and forget, nå må man holde den på target hele tiden.

 

Men ja, spiller man lonewolf, som jeg noen ganger gjør når ingen vil eller kan være med å spille, så må man prøve å bare spille og enten slå seg sammen med en squad eller gå sammen med flere folk å prøve å få til noe, men trenger jo strengt tatt ikke være i en squad heller for å løpe sammen med flere folk, men det å være i en squad gjør jo ting litt lettere som spawning og det å holde track på folk.

Og spiller man med hardware(fly, tank etc) så burde alle gå engineer, men de færreste skjønner jo at engineer er tingen å gå på hardware maps og det er slike ting som fører til at ett lag kan overkjøre det andre med "op" fly, heli, aa etc.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Problemet med denne diskusjonen, er at folk prøver å beskrive hva som er op og ikke, ifra en random public server sitt ståsted. Og en gjennomsnittlig public server, har gjerne maks 3 personer som faktisk jobber imot et og samme mål.

Om dice skulle balansert ting i hensyn til random public servere, hadde det fort ikke vært igjen noe særlig av spillet.

Har man en squad som jobber sammen, er dette gjerne op iforhold til alt annet, har man 32p som løper rundt som hodeløsehøns, ja da er en mann med bil fort nok til å kjøre over hele det laget, bokstavelig talt.

 

Er AA et problem, TA DEN UT, nei det er ikke sikkert du kan ta den ut med little bird, buhu, så ikke fly den i 3min da, og stikk å jakt den AA'en ned med noe annet.

Folk whiner over at de ikke får spille på sin måte hele tiden, men alle kan ikke spille sånn de ønsker hele tiden, i det minste ikke uten å jobbe for det.

 

Spille solo, typisk det å ikke ha med noen venner på ts/vt/mumble, på public server, kan ofte være et helvette i forhold til å gjøre fornuftige ting, og man må da tilpasse seg.

Enten ved å få med seg folk som er interessert i å jobbe sammen, eller gå lone wolf og tilpasse spillestilen sin der etter.

 

Dette handler i min mening mer om spillestilen til folk, og ikke minst egoisme, enn gamedesign.

Helt enig med deg.

 

Har ikke fått fingern ut og kjøpt BF4 enda, men har vært innom noen kompiser som har spillt det. Det virker som ganske mange av kjøretøyene har counter-kjøretøy. Helikopter -> Tanks -> AA -> Helikopter. Genialt spør du meg. Sitter en fyr i AA og skyter ned alle helikopterene, vel da må du nesten gjøre noe med det. Å prøve å bruke et helikopter til å gjøre det er nok ikke det smarteste...

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

At AA er OP så kan man snu flisa på hode, det siees at littlebird ikke er OP vist man går flere fra laget inn for å ta den ut, greit, vist AA er OP så er det bare å for little bird, attack chopper evt jet og samarbeide bare bitte litt så er AA ute på få sekunder, blir som regel tatt ut av en tank eller APC relativt kjapt vist man er litt aktivt uansett.

 

Godt poeng.

Lenke til kommentar

Jeg synes spillet er ganske bra balansert. De kunne ha gitt littlebird og transport heli mere armor å fjerne muligheten for repair eneste. Synes også at RPG har blitt usedvanlig dårlig, fikk 21dmg når jeg skøt en tanks i siden. Er nesten bedre å bare bruke atv med C4 for å ta ut tanks.

 

Da har du ikke truffet siden med helt rett vinkel, pluss at reactive armor kan ha slått inn og redusert litt skade. Normalt gjør en RPG 26-27ish dmg og kan opptil 2-shotte en tanks om han får critical hits bakfra. Det er det som gjør RPG'en til den beste launchern i nærkamp, savner den mildt sagt når jeg blir tvunget til å bruke SRAW på større brett. :)

 

I diskusjonen om AA så glemmer folk helt å nevne det som er mest broken! Active Radar!!! Alt annet har jo motspill, hører du lock on can du bruke flare/ecm, vet du hvor han er kan du holde deg ute av syne eller/range, men med active radar så er det jo bare å fyre av gårde 2 missiler i generell retning av helien. Piloten får 0.5s å reagere på om man ikke ser rakettene komme og det er det jo skjelden man har muligheten til.

 

Se fra 1 min:

http://www.youtube.com/watch?v=mDjaYzx5geA

 

Nå er active radar allerede nerfet av DICE fra 30 i skade per rakett og ned til 20. De fleste helikopter ser ut til å kræsje uansett siden det virker som om de alltid forårsaker en critical hit, noe som kan være en smule irriterende siden piloter ofte hopper ut og man mister kills.

Lenke til kommentar

Problemet med denne diskusjonen, er at folk prøver å beskrive hva som er op og ikke, ifra en random public server sitt ståsted. Og en gjennomsnittlig public server, har gjerne maks 3 personer som faktisk jobber imot et og samme mål.

Om dice skulle balansert ting i hensyn til random public servere, hadde det fort ikke vært igjen noe særlig av spillet.

Har man en squad som jobber sammen, er dette gjerne op iforhold til alt annet, har man 32p som løper rundt som hodeløsehøns, ja da er en mann med bil fort nok til å kjøre over hele det laget, bokstavelig talt.

 

Er AA et problem, TA DEN UT, nei det er ikke sikkert du kan ta den ut med little bird, buhu, så ikke fly den i 3min da, og stikk å jakt den AA'en ned med noe annet.

Folk whiner over at de ikke får spille på sin måte hele tiden, men alle kan ikke spille sånn de ønsker hele tiden, i det minste ikke uten å jobbe for det.

 

Spille solo, typisk det å ikke ha med noen venner på ts/vt/mumble, på public server, kan ofte være et helvette i forhold til å gjøre fornuftige ting, og man må da tilpasse seg.

Enten ved å få med seg folk som er interessert i å jobbe sammen, eller gå lone wolf og tilpasse spillestilen sin der etter.

 

Dette handler i min mening mer om spillestilen til folk, og ikke minst egoisme, enn gamedesign.

Som jeg skrev i den første posten min så er jeg egentlig enig i at OP-påstander oftest er subjektive. Og generelt synes jeg bf4 er overraskende godt balansert. Men jeg vil fremdeles påstå at AA er i overkant effektiv mot luft, særlig på kart hvor det andre laget ikke spawner tank. Særlig mange av rushkartene er for små til å kunne kjøre hitnrun med heli og du er innenfor rekkevidde for mg og lockon nesten overalt. Når du da legger til aktive radar som du ikke har noe fornuftig måte å kontre på vil jeg (modifisert) fremdeles hevde at AAs egenskaper kombinert med kartstørrelse og lang cooldown på flares for scout gjør at det blir i overkant lett å ta ned helier. Og jeg har jo sittet i den selv og kost meg med å mose helier:)

Lenke til kommentar

Lol. morsom lesing fra serverloggen.

 

[14:44:59] Marinius-97 > Norsk?
[14:45:07] SavageKratos > ja
[14:45:11] Marinius-97 > nais
[14:45:18] Marinius-97 > fra diskusjon eller?
[14:49:12] SavageKratos > wut? nei er noob som faen
[14:49:19] Marinius-97 > ah hahah
[14:51:04] SavageKratos > kan man rive demninga?
[14:51:09] SavageKratos > aldri spilt detta mappet lol

 

 

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...