Gå til innhold

North London Derby: Tottenham Hotspur - Arsenal 03/03


Anbefalte innlegg

Alt jeg vet er at Spurs trenger 3 poeng i denne kampen.

Med lag som Everton, Liverpool, Manchester City og Stoke borte så er vi nødt å ha en så stor luke ned til Woolwich Arsenal som mulig, da de har relativt få store kamper igjen, og selv om de nok vil tape poeng der det forventes at de vinner, så vil definitivt det samme skje med oss.

 

Jeg tipper ikke noe resultat, men jeg har ingen tro at denne kampen blir enveis-kjørt av noen av lagene, så lenge begge holder 11 spillere på banen.

 

Håper Woolwich Arsenal bruker for mye ressurser på å ta vekk trusselen til Bale at Gylfi Sigurdsson/Lewis Holtby, og Lennon får mye plass ved kantene, Lennon er en av de mest undervurderte vingene i PL, og jeg håper han har en god kamp igjen i morgen.

 

Håper Parker passer godt på at Cazorla ikke får rommene han trenger, og holder han feilvendt så mye som mulig, de defensive egenskapene til Dembele vil vi helt klart trenge.

 

Håper på Caulker og Dawson i midten, med Ver-kongen (høhø) på venstresiden, mye tryggere defensivt sett enn Ekkotto i det siste, Caulker og Dawson vil nok klare å ta ut en Giroud, og Caulker er kanskje ikke så rask som Walcott skulle han starte, men han er absolutt ikke treg.

Kanskje Walker får litt ekstra ansvar?

 

Ade vil nok være tent i morgen, håper bare han bruker den energien positivt og ikke mister hodet igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

03. Mars 2013 braker det løs igjen!

 

Det beste derbyet England har å by på.

De to argeste rivalene i Premier Leagues historie.

De hvite hottentottene, møter nomadene fra Woolwich.

 

Dette er ikke kun en fotballkamp, dette er krig.

 

Vil Andre Villas-Boas og hans menn ta hevn for to pinlige bortetap på rad?

Vil Wenger fortsette med sin Tottenham-overkjøring?

 

På Søndag får vi svar.

 

TV2 PL1, Søndag, 17:00.

Vær der, eller bekreft din mangel av interesse for fotball med lidenskap!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fans med lidenskap, ja. Litt artig å se på videoen hvor det er fullsatt på 3-2 skåringen i borteseksjonen, mens ved 4-3 har nesten halvparten av Spurs tilhengerne forlatt stadion.

Lenke til kommentar

Ikke ulikt bortesupporterne da Kyle Walker banket inn 2-1 på WHL i 2011/2012 sesongen, osv osv.

 

Er vel ingen hemmelighet at alle lag har supportere som forlater stadion før tiden hvis de ligger under, de er vel dog ikke representative for de som blir igjen og som følger kampen helt til fløyta går.

 

 

Lenke til kommentar

Håper på Caulker og Dawson i midten, med Ver-kongen (høhø) på venstresiden, mye tryggere defensivt sett enn Ekkotto i det siste, Caulker og Dawson vil nok klare å ta ut en Giroud, og Caulker er kanskje ikke så rask som Walcott skulle han starte, men han er absolutt ikke treg.

Kanskje Walker får litt ekstra ansvar?

 

Verthongen vs. Walcott etter prestasjonen hans mot West Ham sist? Jaja...

Lenke til kommentar

Er Ekkotto virkelig et bedre valg?

Hvis vi skal tenke at vi skal ta ut laget basert på at de hadde en dårlig kamp forrige runde burde Lennon, Parker, Vertonghen og Ade sitte på benken, men desverre har vi ikke bredden (Rose, Townsend, Kane på lån, Kaboul, Defoe og Sandro skadet).

 

Vertonghen har hatt en kamp under godkjent/bra for oss så langt, og det var mot West Ham.

Jeg både tror og håper at han er i bedre form i morgen hvis han starter.

Ekkotto og Naughton føler jeg blir et fett om ikke Vertonghen stiller på venstrekanten, og fra hva jeg har sett så mener jeg Vertonghen håndterer kjappe driblesterke spillere bedre (ikke perfekt), enn Ekkotto.

 

Men jeg kan selvfølgelig ta feil, Ekkotto har jo vært ute lenge også så formen er nok ikke helt der enda.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Jeg er spent på Rose når han kommer tilbake (AVB har utelukket salg), da han er kjapp, god offensivt og virker å ha blitt bedre i det defensive også etter den katastrofale siste-kampen for oss forrige sesong, tror også han kan passe det kjappe tempoet spillestilen under AVB krever.

Dette vil også åpne for at Vertonghen igjen får fortsette å spille hvor han helst vil, i midtforsvaret hvor han også er sterkest.

Lenke til kommentar

Jepp, og jeg glemmer aldri kanonen hans mot nettopp Woolwich, once in a lifetime hit, men et magisk et.

Tror han er en spiller som kan blomstre under tillit, ser jo bare f.eks på Pienaar som storspiller for Everton (mål og målgivende i dag).

Dempsey og Sigurdsson er nok bedre (Gylfi er yngre om jeg ikke husker feil, og har potensiale), samt at Pienaar ville "hjem", så sånn sett var det nok like greit.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

I fjor ble det et realt spetakkel da Matchday plukket ut "Det beste Nord-London laget".

De plukket nemlig ut en startellever bestående utelukkende av Tottenham-spillere med unntak av Robin van Persie på topp.

 

I år er det Thomas Myhre som har fått æren av å velge ut en "Best of"-lagoppstilling av de norske ekspertene.

 

Dette ble laget.

 

Keeper: Hugo Lloris.

 

Forsvar: Kyle Walker, Thomas Vermalen, Jan Vertonghen, Benoit Assou-Ekkotto.

 

Midtbane: Jack Wilshere, Moussa Dembelé, Theo Walcott, Santi Cazorla, Gareth Bale.

 

Angrep: Oliver Giroud.

 

 

Hva synes folket?

Er denne oppstillingen en bedre refleksjon av virkeligheten enn hva man mente om fjorårets?

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Synes ikke Dembele er, eller i alle fall ikke har spilt, noe særlig bedre enn Arteta. Om Ekkotto får være med, etter å ha gått skadet hele sesongen, kan vi slenge inn Sandro i stedet. Hvis ikke får en trio med Arteta, Wilshere og Cazorla min stemme. Med Bale og Walcott på hver kant og Giroud er vel den av lagenes spillere som har gjort det best foran mål. Alternativt kan en jo bytte ut Giroud med Lennon og ha Walcott på topp.

 

Skjønner ikke helt hvorfor Vermalen skal være med på stopperplass. Kyle Walker har og hatt en dårlig sesong, og eneste grunnen til at han skal være med der er vel at de i Arsenal ikke har vært noe bedre.

 

Han nye backen til Arsenal har dog virket solid.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett nok av Arsenal til å kunne si hvorvidt Dembelé har vært bedre enn Arteta i år, men det er ingen tvil om at Dembelé har vært viktig for Spurs.

Var vel før forrige runde spilleren som vant ballen mest, og han har vært en gigant til å avansere, det eneste som har manglet er kvaliteten i bakrommet.

Tror fortsatt han kunne gjort det bra i en posisjon bak spissen, da begge(?) målene hans for Spurs har kommet ved at han har brutt forsvarslinja og klint ballen i mål.

Dog gjør han det for bra defensivt til å fjerne han fra dagens posisjon.

 

Ekkotto sin tilstedeværelse på det laget stusser jeg litt på, da hadde det vært bedre med enten Monreal, eller Vertonghen på venstreback og Caulker inn på stopperplass.

Walker har vært veldig opp og ned, men igjen, i år har jeg ikke fått sett mye Arsenal så vet ikke hvordan Sagna har gjort det.

 

Er dog hoderystende at ikke Podolski er på det laget i stedet for Giroud, Podolski har vel bidratt i mye større grad, og jeg hadde absolutt ikke takket nei til en Podolski som midtspiss.

Hjertet mitt ble knust den dagen han dro på seg en Arsenal-trøye etter å ha følgt han i Bundesliga :(.

 

Men men, vi får vel Damiao til sommeren, eller Januar, eller neste sommer.

Lenke til kommentar

Lloris

Sagna - Mertesacker - Vertonghen - Gibbs

Sandro - Wilshere

Walcott - Cazorla - Bale

Giroud

 

Sikkert mange som reagerer på at jeg har tatt med Per, men han har faktisk hatt en meget god sesong i mine øyne. Ikke like flashy som Vermaelen og Koscielny, men han er utrolig intelligent. Det er en grunn til at forsvaret alltid er helt katastrofe uten ham.

 

Sagna har heller ikke vært direkte svak denne sesongen, han har bare vært svakere enn han har vært tidligere sesonger. Ikke så rart med tanke på at han brakk benet to ganger på rappen. Setter ham fremdeles høyere enn Walker.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...