Gå til innhold

North London Derby: Tottenham Hotspur - Arsenal 03/03


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Piers Morgan ‏@piersmorgan

Mertesacker centre-forward, Ramsey right back - Wenger's tactical mastery knows no bounds these days.

 

Piers Morgan ‏@piersmorgan

Imagine. All the players in Wales and United got Giggs, Spurs got Bale... we got Ramsey. #worldsshorteststraw

Lenke til kommentar

Podolski gjorde vel ingenting riktig på tiden han fikk.

 

Noen minutter hvor forsvaret står å sover er det som avgjør denne kampen, som så mange ganger før.

 

Kanskje ikke så smart av Wenger å plassere Podolski ute på kanten når Giroud har vært rimelig elendig gjennom hele kampen og vi sårt trenger et mål? Istedet så dyttet han Walcott inn sentralt (som forøvrig hadde vært enda svakere enn Giroud) og etterlot Ramsey (som han dyttet ut på backen etter å ha tatt av vår beste spiller for dagen) alene på høyresiden.

 

Seriøst Wenger: Jeg berømmer deg. Du klarer å gjøre vanskelige ting umulige! Kudos!

 

Ellers: Vi tapte fortjent. Gratulerer Tottenham.

Lenke til kommentar

Grenser for hva man kan utrette fra midtbanen når man kommer inn 12 minutter før full tid på stillingen 2-1 til motstanderen...

 

Hva om han ikke er i toppform eller har gjort seg fortjent til start på trening siste uken? Kan jo være mange grunner til de valgene som ble gjort med laget i dag som byttet av Jenkinson og at Podi satt på benken.

Alt i alt gjør vi en god kamp i dag, men vi prøver å spille på bakrom med Giroud på topp og da brukes han feil så han fremstår dårlig, og laget likeså. Jeg mener at slik vi startet denne kampen burde Walcott spilt på topp i stedet for Giroud. Men merkelig vi ikke fokuserer mer på tidlige og presise innlegg i boks når vi spiller med Giroud på topp. Det tar for lang tid før innleggene kommer, og når de kommer tidlig går de oftere over til innkast på motsatt side eller opp på tribunen. Uansett, dette tapet er forsvaret sin skyld ene og alene, og det hagler med personlige feil. Vanskelig for Wenger å hindre at spillere ikke gjør som de burde og driter på leggen.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Hva om han ikke er i toppform eller har gjort seg fortjent til start på trening siste uken? Kan jo være mange grunner til de valgene som ble gjort med laget i dag som byttet av Jenkinson og at Podi satt på benken.

Alt i alt gjør vi en god kamp i dag, men vi prøver å spille på bakrom med Giroud på topp og da brukes han feil så han fremstår dårlig, og laget likeså. Jeg mener at slik vi startet denne kampen burde Walcott spilt på topp i stedet for Giroud. Men merkelig vi ikke fokuserer mer på tidlige og presise innlegg i boks når vi spiller med Giroud på topp. Det tar for lang tid før innleggene kommer, og når de kommer tidlig går de oftere over til innkast på motsatt side eller opp på tribunen. Uansett, dette tapet er forsvaret sin skyld ene og alene, og det hagler med personlige feil. Vanskelig for Wenger å hindre at spillere ikke gjør som de burde og driter på leggen.

 

Dette har pågatt i flere år og forsvaret blir bare dårligere og dårligere! Dette er Wenger sin skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett, dette tapet er forsvaret sin skyld ene og alene, og det hagler med personlige feil. Vanskelig for Wenger å hindre at spillere ikke gjør som de burde og driter på leggen.

Dette er Wengers forsvar, kjøpt av Wenger, trent av Wenger, under ledelse av Wengers kaptein. Men naturligvis har det ingenting med Wenger å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er Monreal som dreit seg ut på ene målet et dårlig kjøp så langt? Jeg synes han er langt bedre enn vi har vært vant med på en stund på venstreback.

Vermalen som kaptein har jeg vært uenig i lenge, og skulle gjerne sett at Wenger hadde en hel haug av bedre midtstoppere å velge i. Vi burde ha handlet en i januarvinduet.

Men han er fortsatt bedre enn prestasjonene han viste på baklengsmålene i dag, og at han starter er jo ingen stor taktisk bommert.

Jeg er ikke fornøyd med lagets prestasjoner eller Wenger sine valg jeg heller, men et fotballlag er mer enn en person. Og i dag var det ikke Wenger sin feil at vi tapte, men spillerne.

Og de kunne gjort samme feil uansett hvem de er eller hvem som tar ut laget eller kjøper de. Så kan vi selvsagt analysere alt tilbake til Wenger om man ønsker det.

Lenke til kommentar

Digger at Spursfansen sang "we want you to stay" til Wenger. Deilig med seier mot erkerivalen men klarer ikke være helt ivrig allikevel. For det første er ingenting avgjort, vi har mange vanskelige kamper igjen, for det andre er det ikke så mange av disse Arsenalspillerne jeg misliker. Arrogansen er borte, det er bare Wenger og Wilshere igjen og sistnevnte virket jo helt ute av seg selv idag. Skal ikke sparke de som ligger nede :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...