Gå til innhold

Bør det være lovlig å være naken i det offentlige rom?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

It's OK to be Geir!

 

Det lages enda filmer om ham ... skal se litt, etter hvert. Sies at det var visst en vis mann der ute i strileland- det er verdt å lete etter sånne gubber, eller er jeg bare dritfull, som vanlig ;)

Lenke til kommentar

Ikke bry deg så mye om din egen forvirring, sier nå jeg

 

;)

 

Jeg ønsker forståelse, ser ikke på det som en negativ ting. Så kommer nok ikke til å slutte å bry meg ;)

 

Din forutsettning om at ordene du ser på diskusjon.no (og ellers på internet) faktisk har en betydning er rørende.

 

Jeg mener det kan være greit at man legger en mening bak det man skriver, kanskje internett hadde vært fylt med mindre drit.

 

Nakenhet.....

 

Greit med runkesti på Ekeberg også da eller? :)

 

Det er mye oppstuss om dette, vet det bare er statuer. Men når folk har et problem med nakne statuer, da tror jeg at nakne mennesker blir et større issue.

 

Du ser altså ikke forskjellen på runking og nakenhet?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er også noe med hvor mange som gjør det. Å gå naken alene i by og på buss er mer modig enn om alle går nakne.

 

Det er forøvrig arbeidsplasser, om enn ikke i norge, hvor de ansatte går nakne, og japan har også hatt nakendager på skoler.

 

http://www.studenttorget.no/index.php?show=3798&expand=3797,3798&artikkelid=9029

 

http://www.abcnyheter.no/nyheter/110410/skal-jobbe-nakne-pa-kontoret

 

http://www.bt.no/na24/article337024.ece

 

Mange, vel..noen, har også nakensøndager hjemme.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker forståelse, ser ikke på det som en negativ ting. Så kommer nok ikke til å slutte å bry meg ;)

 

 

 

Jeg mener det kan være greit at man legger en mening bak det man skriver, kanskje internett hadde vært fylt med mindre drit.

 

 

 

Du ser altså ikke forskjellen på runking og nakenhet?

 

Mente jo sef nakne statuer da, mye oppstuss om dette. Men det trodde jeg du viste.

 

 

Dersom dere ikke vet, så har Black Debbath en låt om det fra den siste skiva og på youtube. :)

 

Endret av Wolfkiller
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest medlem-82119

Det mest praktiske er jo om man starter å teste dette ut i bestemte bedrifter, skoler, byer, frisører, puber, strender, svømmehaller osv slik at man åpner for at de som ønsker å være nakne får en slik mulighet sammen med andre som har samme ønsker.

 

For svømmehaller burde det vært enkelt å gjøre det, det handler bare om å dekke til vinduer for innsyn og ha bestemte tider man kan svømme nakne. Strender er også relativt enkle å få til, men vanskeligere å hindre innsyn. Bedrifter burde vært enkle å få til, men det kan være vanskelig å skaffe ansatte og så vil man jo bli ansatt på utseende. Skoler har vært forsøkt bl.a i japan, og det funker bra. Frisører og lignende er også forsøkt, men da mer som et tilbud som spesielt menn benytter seg av. Rart det der.

 

Tror dette ville løst seg av seg selv om man hadde lagt til rette for dette slik at de som ønsket det kunne levd slik uten å forstyrre de som synes nakne mennesker er ekkelt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Nakenhet er vel noe av det mest naturlige som finnes, så jeg ser ikke hvorfor det bør være ulovlig.

 

Det burde være ulovleg av litt for mange grunnar spør du meg. Nokon har desverre litt for lite kontroll på sine eigne seksuelle lyst, derfor kan slikt før til litt av kvart. Mange synes også at å gå naken rundt er ekkelt fordi det gjer andre seksuelt opphissa, i vertfall med tanke på kvinner som går rundt nakne. Det virker også støtande på mange, fordi dei synes det er eit ekkelt syn.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

1. Nakenhet kan værelovlig uten at overgrep er lovlig.

 

Men kva om nakenheten fører til fleir overgrep?

 

2. Fordi det er lovlig å være naken, du ikke være naken.

 

Det kan blir gruppepress :)

 

3. Man kan ikke forby ting fordi de er støtende. Da ville det vært få lovlige ting igjen.

 

Jo, spesielt når det ikkje fører noko godt med seg for nokon partar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...