Gå til innhold

FpU kampanje - Fjern forbudene fra Forbudspartiet (AP)


Anbefalte innlegg

http://www.nettavise...icle3578438.ece

 

Er det på tide at noen står opp mot alle forbudene som ikke gjør noe annet enn å krenke fredelige menneskers valgfrihet på bakgrunn av en liten (eller majoriteten for den saks skyld) gitte moraler og hva de mener er det bedre?

 

Eller mener du at det er nødvendig å kontrollere innbyggere som om de var barn i en barnehage?

 

Jeg for min del støtter denne kampanjen fullt ut! Og håper at alle andre som også er lei av statens forbud skal dele denne (https://www.facebook...&type=1) linken og alle fremtidige bilder FpU legger ut i forbudskampanjen (kommer en ny hver mandag fremover).

 

Nå skal det sies at det ikke er ønskelig å forby arbeiderpartiet, men å fjerne forbudene.

Endret av ThaHoward
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er forsåvidt enig i at mange forbud er verdt en nærmere titt, men å avskrive dem som grunnløse er å undervurdere både velgere og motstandere. Alle skjønner hvorfor proffboksing er forbudt i Norge, men det forplikter ikke i noen retning. Hvorfor overdrive? Jeg tror de aller, aller fleste politikere er enige om at man bør ha så få forbud som mulig. Det som skiller dem er hvor de setter grensen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt enig i at mange forbud er verdt en nærmere titt, men å avskrive dem som grunnløse er å undervurdere både velgere og motstandere. Alle skjønner hvorfor proffboksing er forbudt i Norge, men det forplikter ikke i noen retning. Hvorfor overdrive? Jeg tror de aller, aller fleste politikere er enige om at man bør ha så få forbud som mulig. Det som skiller dem er hvor de setter grensen.

 

Hvorfor er proffboksing forbudt? Hvis et menneske ønsker å drive med dette, hvorfor skal han eller hun ikke gjøre det? Skulle jeg ha nektet deg å drikke alkohol siden det er skadelig for deg? Og når sant skal sies, så viser forskning (kan godt komme med kilder om ønskelig) at f.eks. MMA har vært få skader, som er langvarige og farlige, enn f.eks. fotball.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du skjønner hvorfor proffboksing er blitt forbudt. Om det bør være det er en annen diskusjon. For ordens skyld synes jeg det burde være lov.

 

Beklager, leste litt kjapt igjennom. Ja jeg skjønner hvorfor det er forbudt, men mener ikke at det er riktig at det skal være forbudt. Myndige mennesker er nettop det - myndige. De skal selv få bestemme hva de skal gjøre, så lenge det ikke skader andre direkte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

http://www.nettavise...icle3578438.ece

 

Jeg for min del støtter denne kampanjen fullt ut! Og håper at alle andre som også er lei av statens forbud skal dele denne (https://www.facebook...&type=1) linken og alle fremtidige bilder FpU legger ut i forbudskampanjen (kommer en ny hver mandag fremover).

 

Da håper du feil. Jeg støtter ikke høyreekstremistiske organisasjoner på noe som helst måte, så den propagandaen deres kan de beholde for seg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er det på tide at noen står opp mot alle forbudene som ikke gjør noe annet enn å krenke fredelige menneskers valgfrihet på bakgrunn av en liten (eller majoriteten for den saks skyld) gitte moraler og hva de mener er det bedre?

  1. Hvor har du vært siden FrP ble dannet?
  2. Er ikke dette typisk FrP politikk?
  3. Hva er det nye?

Lenke til kommentar

Da håper du feil. Jeg støtter ikke høyreekstremistiske organisasjoner på noe som helst måte, så den propagandaen deres kan de beholde for seg selv.

 

Ja vi er høyreekstreme - gitt at høyreekstrem betyr å la mennesker selv bestemme over sine egne liv. Jeg mener at et samfunn som verdsetter frihet og ansvar er bedre enn et samfunn hvor staten nærmest er foreldre som skal passe på innbyggerne. Hvorfor skal ikke fredelige mennesker gjøre som de selv ønsker?

 

Men vi er ikke ekstreme på noen måter, vi bedriver ikke vold eller tvang for å fremme våre ønsker. Og vi ønsker heller ikke å bestemme over andre, hvordan er vi da ekstremistiske?

 

  1. Hvor har du vært siden FrP ble dannet?
  2. Er ikke dette typisk FrP politikk?
  3. Hva er det nye?

 

Ditt poeng er?

Endret av ThaHoward
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

At dette er drøvtygging på gamle FrP argumenter.

 

Partiet mangler tydeligvis noen bedre saker i valgåret.

 

Vil du også fjerne forbudt skiltene i trafikken, påbud om sikkerhetsbelter ...?

Lenke til kommentar

At dette er drøvtygging på gamle FrP argumenter.

 

Partiet mangler tydeligvis noen bedre saker i valgåret.

 

Vil du også fjerne forbudt skiltene i trafikken, påbud om sikkerhetsbelter ...?

 

De vil helst fjerne alt slik at straffedømte som Sandberg slipper å stå i dårlig lys. Hvordan denne mannen kan sitte som leder i justiskomiteen er en gåte for meg og en direkte hån mot lovlydige borgere. Det skulle vært et krav til plettfri vandel til alle de som skal representere landet vårt - helst med tilbakevirkende kraft.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De vil helst fjerne alt slik at straffedømte som Sandberg slipper å stå i dårlig lys. Hvordan denne mannen kan sitte som leder i justiskomiteen er en gåte for meg og en direkte hån mot lovlydige borgere. Det skulle vært et krav til plettfri vandel til alle de som skal representere landet vårt - helst med tilbakevirkende kraft.

Kan vel risikere Sandberg som justisminister med FRP i regjering?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er mitt inntrykk at politikere i alle stortingspartiene støtt og stadig vil forby og gjøre ting ulovlige.

 

Listen er så lang at man nesten blir kvalm.

 

Jeg skulle likt å sett en komplett liste over hvilke forbud og regler FpU vil ha bort jeg.

 

Noen få enkeltsaker er bare for dårlig IMHO.

 

Forøvrig glad for at det ikke selges alkohol på fotballkamper og anen idrett ,alkohol passer seg dårlig der det er masse barn til stede av for meg helt åpenbare grunner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Så du vil forby FrP? Lenge leve demokratiet.

Forbud og påbud er en naturlig del av demokratiet. :hmm:

 

Democracy is the worst form of government, except for all those other forms that have been tried from time to time.

 

Churchill, from a House of Commons speech on Nov. 11, 1947.

 

Nei, jeg vil ikke forby FrP, men gjøre alt som står i min makt for at partiet rives i filler. Vi greidde oss fint i perioden før Anders Lange startet Anders Langes Parti til sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep (ALP) – forløperen til Fremskrittspartiet.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

De vil helst fjerne alt slik at straffedømte som Sandberg slipper å stå i dårlig lys. Hvordan denne mannen kan sitte som leder i justiskomiteen er en gåte for meg og en direkte hån mot lovlydige borgere. Det skulle vært et krav til plettfri vandel til alle de som skal representere landet vårt - helst med tilbakevirkende kraft.

 

Det som er et direkte hån mot lovlydige borgere er at de ikke kan gjøre ting som ikke går utover andres frihet - som å f.eks. være proffbokser - og at når de gjør såkalt "victimless" crime, så er de ikke lenger lovlydige (som igjen er skadelig for resten av samfunnet ettersom at man da mister produktive borgere og må bruke penger på å fengsle dem).

 

Gi men noen gode grunner til at såkalte "victimless" crimes burde være ulovlig. Hvorfor kan man ikke selv bestemme over sitt eget liv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...