Gå til innhold

Offisiell HTC One tråd - (M7), 2013


Anbefalte innlegg

Tror HTC har gjort det riktig med kamera her, folk flest vil klare å ta langt bedre bilder og video med bildestabilisator og stor linse som slipper inn mye lys kontra det å ha mindre linse, bøttevis med piksler hvor det slippes inn lite lys. Utfordringen blir nok å få "folk flest" til å ikke bare sammenligne 13MP vs 4MP, som de fleste dessverre gjør..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror HTC har gjort det riktig med kamera her, folk flest vil klare å ta langt bedre bilder og video med bildestabilisator og stor linse som slipper inn mye lys kontra det å ha mindre linse, bøttevis med piksler hvor det slippes inn lite lys. Utfordringen blir nok å få "folk flest" til å ikke bare sammenligne 13MP vs 4MP, som de fleste dessverre gjør..

Enig med deg der. Utifra tester virker det som HTC har lykkes med kameraet og som du sier dette er svært vanskelig å kommunisere til folk flest. Hvis det er nok tester som kommuniserer dette og en del som kjøper One og uttaler seg positivt kan HTC lykkes med å selge dette også. Men det er risikabelt for HTC særlig nå som de ikke har solgt like mye som tidligere.

Samsung-filosofien; mer av alt er nok atskillig lettere å selge.

På den annen side, design selger og der har One en styrke.

Lenke til kommentar

Hmm.. Samsung Galaxy S3 har innebygget støtte for Exchange Active Sync så her er det bare å knote inn @hotmail / @live eller @outlook og alt fikser seg selv.

 

Med Sony Xperia Z og V, samt Google Nexus 7 og LG Nexus 4 var det verre.. Her er det ingen tegn til innebygget Exchange Active Sync støtte og jeg klarte heller ikke å "lure" den innebygde Exchange støtten til å koble seg mot m.outlook.com via Exchange Active Sync... Så her måtte jeg ty til POP3 (ugh..) uten synkronisering av verken kontakter eller kalender....

 

 

Har dessverre ingen HTC telefon for hånden, men det virker for meg som det ikke ligger noen Exchange Active Sync støtte i Android og at Samsung telefoner har denne søtten igjennom TouchWiz..

 

Skjønner ikke helt problemet her.

 

Jeg har Hotmail konto og den er satt opp som Exchange og synker mail, kontakter og kalender.

Dette er på en Sensation med CM10 og en orginal Nexus 7.

 

Er det noe annet som er spesielt med Exchange Active Sync som jeg ikke vet om?

 

 

Lenke til kommentar

Ny test i dag, på "The Register" sier følgende om batteriet:

When it comes to battery life, the One couldn’t quite match my Motorola Razr i’s two full days on a charge but it didn’t fall far short. So you certainly won’t need to charge it up every day. Looping a 1080p video turned in an impressive runtime of five hours and 20 minutes

Veldig sprikende dette, syns jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har virkelig lyst å bytte ut min Samsung Galaxy SII for denne. Byggekvaliteten, design, og stereo høyttalere.

 

Det har kommet mange tester av HTC One:

http://www.engadget....htc-one-review/

http://www.lydogbilde.no/test/htc-one

http://www.mobili.no...r/test-htc-one/

http://www.dinside.no/913555/htc-one

http://www.technobuf...htc-one-review/

 

 

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe Samsung Galaxy S4, men jeg ble svært skuffet over at de ikke laget den i aluminium.

 

Jeg hadde veldig lyst å kjøpe HTC One Black, men denne har de ikke fått hos Chess. Heller har de ikke 64GB versjonen, kun 32GB. Ser ikke ut som HTC One har støtte for microSD-kort så da er det sikkert best å kjøpe 64GB versjonen.

 

 

For noen som har mobiltelefonen og/eller fått testen den skikkelig. Er det mulig å få stereo lyd ved samtaler, eller er det bare med musikk og video?

 

 

 

Sansynligheten er stor HTC One kommer som min neste mobiltelefon på denne montasjen.

post-9575-0-20356100-1363896516_thumb.jpg

Lenke til kommentar

 

 

Batteriet på iphone er ikke rare greiene. Sjekk denne testen fra: Maxdio.com

I testen kommer Iphone 5 desidert dårligst ut. HTC One har over dobbelt så godt batteri som iphone5. Iphone 5 blir også grundig slått av Nexus 4 og Samsung G S3.

problemet med den testen er jo at skjermen er av. Jeg bruker sikkert kun 5% av batteriet i min iPhone til snakking, og resten til gaming eller surfing. Min mening er i hvertfall at batteritiden burde måles med skjerm og professor på :p
Lenke til kommentar

Ny test i dag, på "The Register" sier følgende om batteriet:

Veldig sprikende dette, syns jeg.

Ja, sprikende - det er vel dette med skjønn, ingen tester batteri på samme måte.

Og noen har ikke noen standard test i det hele tatt.

 

Apropos sprikende, HTC One S, 6-er hos amobil og mobili, 4-er hos dinside ;-)

post-236718-0-37781400-1363901003_thumb.jpg

post-236718-0-25017300-1363901023_thumb.jpg

post-236718-0-23577700-1363901053_thumb.jpg

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Fantastisk flott telefon utseendemessig, men HTC-sense ødelegger. Jeg velger å vente til Google lanserer sin X-telefon i mai. Nå har jeg kommet til det punktet hvor software nesten betyr mer enn hardware.

Er det bekreftet at X phone kommer i mai? Og hva er forskjellen på X phone og den neste nexusen (kalt Nexus 5)?

Lenke til kommentar

Jeg hadde lyst på den sorte utgaven, men jeg likte ikke det amobil skrev:

 

 

Malingen er nok sikkert litt å det dårligste laget i så fall.

 

Dette Gjelder HTC One S, antakeligvis ikke noe feil med One.

Regner med at de har gjort hjemmeleksa etter One S.

Poenget mitt er bare at disse testene er svært subjektive!

To tester One S til 6 og en til 4.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Det er veldig sprikende anmeldelser med tanke på batteriet.

Noen nettsider sier den har et alt for dårlig batteri, mens andre gir den skryt for batteritiden igjen.

 

Enig der, det er merkelig. For meg ser det ut til at både dinside og theverge gir veldig subjektive beskrivelser av batteritiden, jeg ville ventet på anandtech eller gsmarena sine tall(de er gjerne en stund etter andre sider, men så tar det også en del tid å gjennomføre ordentlige batteritester).

 

Ellers merker jeg meg at dinside skrive at lavere score er bedre i browsermark, noe jeg er ganske sikker på at ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Dette Gjelder HTC One S, forhåpentligvis ikke noe feil med One.

Poenget mitt er bare at disse testene er svært subjektive!

To tester One S til 6 og en til 4.

 

Og etter min mening er tilogmed 4'er testen for snill, HTC One S opplever jeg som en håpløs telefon med en million små drittfeil.

 

Men selvfølgelig kjipt at det skal sprike så i de forskjellige testene, det viser seg gang på gang at man rett og slett ikke vet hvor god en telefon er for seg og sitt bruk før man faktisk har testen den.

 

/Espen

Lenke til kommentar

Ville ikke vært så utrolig bekymret for batteritiden.

 

Så lenge den holder en dag med din gjennomsnittlige bruk, så er det vel OK for de fleste av oss. Batteriteknologien har kommet så langt at det ikke er noen ulempe å lade den over natten lenger, og daglig lading er vel noe de av oss som lever på "the cutting edge" spesifikasjonsmessig vil være nødt til å leve med. Hjelper lite om batteriene blir større, og OS-ene mer strømeffektive, hvis hardwaren bare blir kraftigere og kraftigere og mer og mer tungdrevet.

 

EDIT: Forresten, en ting jeg har lurt på i forhold til farge på mobilen. Den finnes bare i sort og hvit ikke sant? For på mange av bildene har jeg sett en som er mer sølvaktig, litt på samme måte som de nye Macbookene ser ut. Dette er for meg utrolig mye penere enn både en svart og en helt hvit ramme. Er det bare PR-bilder som lurer meg?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

EDIT: Forresten, en ting jeg har lurt på i forhold til farge på mobilen. Den finnes bare i sort og hvit ikke sant? For på mange av bildene har jeg sett en som er mer sølvaktig, litt på samme måte som de nye Macbookene ser ut. Dette er for meg utrolig mye penere enn både en svart og en helt hvit ramme. Er det bare PR-bilder som lurer meg?

Den finnes i helsvart, eller sølv/aluminium med hvit kant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...