Gå til innhold

Offisiell HTC One tråd - (M7), 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg antar denne vil fungere med "norsk" 4G-nett?

 

Nydelig telefon. Rimelig sikker på at dette blir min neste telefon da SG4 ser ut til å bli samme mølja som SG3 (dvs nitrist design).

 

Det er vel kun Iphone som har levert LTE over 1800 nettet som ikke er "norsk" de andre telefonene med LTE som er solgt i Norge er levert med full norsk 4g støtte.

Sett vekk fra Apple har vel ingen levert telefoner med LTE sim ikke fungerer med "lokal LTE"

Lenke til kommentar

Har aldri eid android. Men føler at Google nærmer seg et bedre produkt nå.

Det dumme med htc one er at den kommer med android 4.1 hvis jeg har forstått det rett. Kan man installere stock android på en HTC? Blir telefonen veldig ustabil?

 

CyanogenMod kommer sikkert til å lage et ROM til den, og CM er noe av det beste du får utav custom ROMs.

Lenke til kommentar

Da ser det ut som ryktene stemte. S4 har samme design som S3. Tror HTC kommer til å tjene bra på dette.

 

2im12t0.jpg

 

Det samme utseende er å ta litt i. De ligner absolutt, men side ved side er det stor forskjell. S4 er mye glattere, mindre ramme, mindre kurver, større skjerm, har bedre skjerm/ramme ratio i forhold til den totale størrelsen.

 

HTC vil ikke vinne mye på dette. HTC One er faktisk høyere, mer volum, _mindre_ skjerm, tyngre, treigere, dårligere kamera, etc.

 

HTC har ikke hatt så værst mobiler, men markedsføringen har misslykka fullstendig, og de har ikke klart å hype opp produktene på samme måte som Samsung har klart. Samsung er det nye Apple nå. Trenger ikke nødvendigvis å ha det beste produktet for å selge mest.

 

HTC blir nok taperen her, og med stor margin.

Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne syns jeg var interessant. Modaco-Paul har laget en sammenlikning av stock 4.1(nexus 4) og sense i versjon 4.5 (One X) og 5 (One). Den nyeste versjonen av Sense virker mye mer tro mot designet i stock android.

http://www.modaco.com/topic/361443-htc-one-this-is-not-the-sense-you-love-to-hate/

 

Edit: I det hele tatt virker sense 5 mye rmindre bloated, i motsetning til den siste versjonen av touch wiz som Samsung presenterte sannen med S4 i går. Jeg er spent på hva det har å si for de respektive telefonenes ytelse. Etter at experia z ble en liten downer står (foreløpig) One og S4 igjen som kandidater til å erstatte min nåværende telefon (Sensation). I tillegg er jeg spent på hva google presenterer på i/o

Endret av teitur
Lenke til kommentar

om jeg skulle hatt Galaxy S4, så måtte det bli med stock android rom, istedenfor touchwiz.

Personlig synes jeg HTC One er penest, av både iphone 5, Lumia 920 og Galaxy S4.

Sense 5 ser mye penere ut etter å ha sett på linken som er postet over av @teitur.

Det er mye nytt i S4, men siden designet er det samme så virker det ikke som en stor forandring. Skjermen derimot er i en helt egen klasse.

Lurer på hva Apple gjør med 5S.. Regner med at de kan trygt beholde samme designet som 5 siden Samsung har beholdt samme designet på S4 som på S3.

Lenke til kommentar

De fleste rapporter fra de som har tester HTC One og fått tafset på Galaxy S4 sier seg jo for det meste overrasket over hvordan ting rett og slett flyter bedre på HTC One.

 

Så jo tidvis hakkete UI under lanseringen av S4 i går også, så her kan det være at vi har nok et prakteksempel på bedre maskinvare på papiret ikke nødvendigvis gir deg bedre ytelse i praksis.

 

At HTC One kommer til å ha langt bedre kalibrert skjerm er jeg ganske så overbevist om, Samsung har jo tilgode å være i nærheten av et realistisk fargespekter på noen av sine AMOLED mobiler til nå..

Lenke til kommentar

RamGuy: Av alle videoene jeg har sett av S4, så har det ikke vært antydning til lag eller hakking. Selv Dinside sa at dette var helt fraværende. De som tidligere har vært så kritisk.

"Å betjene telefonen går silkemykt og helt uten noen form for hakking eller heng, uansett hvilken app vi prøvde."

 

Ellers skal kameraet vær såpass mye bedre ut en One sitt, at det ser ut som det er et år i forskjell på de. One sitt kamera skuffet meg noe hinsides..

 

Utseendemessig er One fin som pokker. Men den er høyere, tykkere, tyngre enn S4, og har 0,3" mindre skjerm. Og rammen er jo diger på One. Dårlig utnytting av skjerm vs total størrelse.

 

Det jeg har sett av bechmark tester, så er S4 _helt_ dominerende her.

 

One tar S4 på utseende, og lyd. Men noe mer? Kanskje jeg ville hatt Sense 5 i steden for TW..

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

RamGuy: Av alle videoene jeg har sett av S4, så har det ikke vært antydning til lag eller hakking. Selv Dinside sa at dette var helt fraværende. De som tidligere har vært så kritisk.

"Å betjene telefonen går silkemykt og helt uten noen form for hakking eller heng, uansett hvilken app vi prøvde."

 

Ellers skal kameraet vær såpass mye bedre ut en One sitt, at det ser ut som det er et år i forskjell på de. One sitt kamera skuffet meg noe hinsides..

 

Utseendemessig er One fin som pokker. Men den er høyere, tykkere, tyngre enn S4, og har 0,3" mindre skjerm. Og rammen er jo diger på One. Dårlig utnytting av skjerm vs total størrelse.

 

Det jeg har sett av bechmark tester, så er S4 _helt_ dominerende her.

 

One tar S4 på utseende, og lyd. Men noe mer? Kanskje jeg ville hatt Sense 5 i steden for TW..

 

Du sier mye fornuftig, nå skal jeg ikke dømme UI ytelse før jeg har begge telefoner på jobb og kan teste de ut selv. Tradisjonelt så har jo telefoner med HTC Sense slitt mye under at det sluker RAM, og med tanke på at HTC One har "bare" 1GB RAM kontra S4 sine 2GB så kan jo det virke en smule ulogisk fra HTC sin side som ellers har gått "all-in" når det gjelder maskinvaren på HTC One.

 

Kamera har jeg ikke sett noe til enda, når det gjelder rene spesifikasjoner så virker det som HTC rett og slett har gått i en langt bedre og mer logisk retning når det kommer til mobilkamera, akkurat som Nokia har gjort med Lumia 920 og Apple tildels (dog i langt mindre grad) har begynt å gjøre med iPhone hvor de sakte men sikkert forbedrer linsa og mengden lys denne kan slippe inn og forbedrer på bildebrikken istedenfor å pøse opp antallet megapiksler som generelt bare gir mer støy i bilde om optikken ikke henger med, noe de svært sjeldent gjør.. Det finnes ikke den mobil i dag som faktisk har optikk til å forsvare 13MP kamera, unntaket er Nokia Pureview 808 med sitt noe heller ekstreme kamera til å være en mobiltelefon.

 

Fokus på bedre bildebrikke, ikke unødvendig høy oppløsning og bildestabilisator virker logisk. Det virker jo dog som HTC gjør samme blemma som med OneX og OneX+ hvor de har en heller horribel bearbeidelse i programvaren som faktisk ødelegger for bildekvaliteten. Så vidt jeg har fått med meg så har jo HTC OneX og OneX+ sitt kamera prestert langt bedre med ren Android sammenlignet med hva det har prestert med HTC sin versjon av programvaren, blir vell ikke sjokkert om det er noe av det samme tullet også i denne omgang... Forhåpentligvis fikser de det med en oppdatering, akkurat som Nokia hadde noe tull med programvaren på Nokia Lumia 920 som gjorde at bildekvaliteten ble langt under pari til å begynne med.

 

 

Samsung skal så absolutt ha skryt for at de per i dag leverer den toppmodellen som utnytter arealet på telefonen best mulig, det er rett og slett fantastisk hvor godt de har benyttet arealet til å få på plass en såpass stor skjerm uten at det går nevneverdig utover verken størrelse eller tykkelse. Kjenner et par som er skeptiske til at kanten kan bli litt for tynn, noe som kan være problematisk med tanke på touchskjerm men nå er jo Galaxy S4 uansett såpass stor at det å betjene den med en hånd er uaktuelt for de fleste uansett, å støtter du med en hånd bak så burde det ikke bli noe reelt problem, tror jeg.

 

 

At HTC One ikke slår Galaxy S4 på noe annet enn utseende (og byggemateriale / kvalitet) og lydkvalitet er nok fult mulig. Men så er det jo ikke så fryktelig mye annet Galaxy S4 slår HTC One på heller, vi snakker høyere klokket CPU som nok de færreste vil legge stort merke til. Utenom det så er det jo bare smått våsete programvare integreringen her og der som er bedre. Skjermen blir smak og behag, hvorvidt man foretrekker bra sortnivå og oversaturerte farger og et fargespekter som ikke er fra denne verden kontra dårligere sortnivå men langt bedre kalibrert og et fargespekter som hvertfall er tilnærmet hva vi har i denne verden blir jo opp til hver enkelt å vurdere. HTC One vil også oppleves som noe skarpere grunnet full RGB kontra Pentile.

Lenke til kommentar

Tradisjonelt så har jo telefoner med HTC Sense slitt mye under at det sluker RAM, og med tanke på at HTC One har "bare" 1GB RAM kontra S4 sine 2GB så kan jo det virke en smule ulogisk fra HTC sin side som ellers har gått "all-in" når det gjelder maskinvaren på HTC One.

Htc One har også 2GB RAM, men DDR2, iflg spec. Det blir spennende å se hvor mye minne som brukes til kun OS på One og S4 i og med at HTC ser ut til å ha tonet ned Sense kraftig, mens Samsung pøser på med funksjoner, noe som selvsagt krever minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...