Gå til innhold

Nvidia GTX Titan


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ler litt av den der.. :)

 

fortjeneste på skjermkort er fra 0 - 15%.. aldri mer.

 

Titan koster 7500 / 1.25 - 5-10% maks.

Du må jo legge på alle avgifter og kostnader de har ved varen også da. MVA må legges på, frakt til lageret må legges i prisen. Tviler ikke på at 5-10% fortjeneste stemmer. Men at kortet i seg selv koster si 5000,- kan jeg lett tro på.

Lenke til kommentar

Du må jo legge på alle avgifter og kostnader de har ved varen også da. MVA må legges på, frakt til lageret må legges i prisen. Tviler ikke på at 5-10% fortjeneste stemmer. Men at kortet i seg selv koster si 5000,- kan jeg lett tro på.

"7500/1.25 - 5-10% maks"

Mulig det bare er jeg som er i det uvanlig smarte hjørnet i dag, men han trekker da fra momsen der, om man videre deler på 1.20 for selger og importør (totalt 20% prisøkning) blir innkjøpsprisen på ca 5000.

Lenke til kommentar

"7500/1.25 - 5-10% maks"

Mulig det bare er jeg som er i det uvanlig smarte hjørnet i dag, men han trekker da fra momsen der, om man videre deler på 1.20 for selger og importør (totalt 20% prisøkning) blir innkjøpsprisen på ca 5000.

 

der begynner det å likne på noe Arni...

 

4200 er uansett sponset/finansiert selv eks mva. inkl mva er det jo en GAVE.

Lenke til kommentar

"7500/1.25 - 5-10% maks"

Mulig det bare er jeg som er i det uvanlig smarte hjørnet i dag, men han trekker da fra momsen der, om man videre deler på 1.20 for selger og importør (totalt 20% prisøkning) blir innkjøpsprisen på ca 5000.

Jeg siktet mer til han som hadde 4200*1,8.

 

Poenget mitt at dette er ikke urealistisk i det heletatt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke direkte solgt slike komponenter, men jeg er ikke overrasket over inntjeningen på slikt.

Alt for lett å bestille slikt fra utlandet eller opprinnelsestedet i dagens marked, og da overlever du ikke lenge som butikk om du ikke har konkurransedyktige priser. Så er nok tøft å være butikk for slik elektronikk.

 

De er i grunn ikke spesielt dyre i produksjon heller, tross at Titan er rimelig komplisert kort, så produsentene tjener nok ikke så alt for mye de heller. De som virkelig sitter på pengesekken er de som lager selve mikrobrikkene, Nvidia eller AMD i all hovedsak, samt selskapet (samsng bla.) som produserer minnebrikkene tjener nok også greit. Men det er i grunn rimelig rettferdig, da Nvidia/AMD er de som tar den store risikoen og må investere mange milliarder i hver eneste nye arkitektur, og i produksjonslinjer som stadig må endres for hver gang produksjonsprosessen går ned i størrelse.

Lenke til kommentar

I tillegg har norske butikker en norsk kjøpslov å forholde seg til. Det er en stor fordel for kundene, men de må jo også finne seg i å betale litt mer pga. dette. Mange tenker ikke på dette når de bestiller fra hutaheiti. Ja, den internasjonale garantien gjelder, men den gir ingenting etter 1, 2 eller 3 år avhengig av produkt. Norsk lov gir deg rettigheter i 5 år for varige forbruksgoder, det koster.

Lenke til kommentar

235W TDP med ytelse rett bak GTX 690 skjer ikke:

 

Kremen av GK104-brikker går til GTX 690, 680MX, 680M, og K10, restene går til GTX 680, 670, 660 Ti, etc.

Kremen av GK110-brikker går til K20X og K20, restene går til Geforce Titan.

GK110 har også flere transistorer enn 2x GK104, som betyr at yield på GK110 vil være langt dårligere enn yield på GK104, GK110 vil derfor gjennomsnittlig ha høyere lekkasje og kreve høyere spenning enn GK104 på samme klokkefrekvens.

 

GTX 690, med 2xGK104 yter 18.7 GFLOPS per watt med en 300W TDP.

K10, med 2xGK104 yter 18.3 GFLOPS per watt med en 250W TDP.

K20, med en GK110 yter 15.7 GFLOPS per watt med en 225W TDP.

K20X, med kremen av GK110 yter 16.7 GFLOPS per watt med en 235W TDP.

 

Selv de beste GK110-brikkene klarer bare 90% av ytelsen per watt opp mot GK104, og dette er på langt lavere klokkefrekvenser der lekkasje og spenningskrav er langt lavere. 300W TDP er det minste man kan forvente om ytelsen skal være i nærheten av GTX 690.

post-42975-0-38715700-1361385798_thumb.png

http://www.guru3d.co...on=file&id=2362

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Arni tror nok ikke på det der, han er altfor opptatt med å rakke ned på Titan og forsvare Radeon :p

Hvorfor skal jeg ikke tro på at Titan trekker nesten like mye som GTX 690? Hvis du leser kartet, så ser du at Titan trekker 250W, 20W mindre enn GTX 690 (300W) eller 80W mer enn GTX 680 (195W.) Poenget mitt var at Titan ikke kom til å levere 85% av ytelsen til GTX 690 (i spill der SLI fungerer) uten å trekke betydelig mer strøm.

 

Jeg har heller ingen interesse av, eller behov for, å rakke ned på Titan, om du har fulgt med har ikke Nvidia lovet gull og grønne skoger heller akkurat.

 

Noen har lagt ut noen titan gameplay på youtube. Får håpe at de er ekte og ikke noen tulle saker.

 

 

Skulle ha brukt fraps eller noe sånt, så vi får sett fps under spilling.

Lurer jammen på om jeg ikke skal legge ut noen videoer med mitt GTX 990 som kjører BF:BC2 Singleplayer på 300 fps...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...