Gå til innhold

One Call: ? Telenor er desperate


Anbefalte innlegg

Talkmore ER Telenor. Telenor har 100% eierandel i Talkmore. Det er et skall for å kunne konkurrere med de billigselskapene de velger å ikke konkurrere med i sin egne store verden.

Og det passer meg egentlig veldig bra :p

Den beste tekniske løsningen, men også gode priser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nok engang viser One Call med han lamme idioten Øistein Eriksen for ett kvalmt selskap de er!

 

De har som tidligere nevnt ikke noe saklig argument, og må da prøve seg på skitne triks.

 

Det de driver med er villedende markedsføring, ikke bare pga dekningsdelen. Men også på tjenester, som de hevder de er like bra som alle andre.

 

Noe de langt ifra er! Forbanna møkkaselskap, med møkkareklamer.

 

Prismessig er jo stortsett helt likt operatørene imellom nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"han lamme idioten Øistein Eriksen" <- Skjerp deg!

 

One Call bruker Mobile Norway + Telenor-nettet, bedre dekning går vel ikke an å få.

I alt fra abonnement for små- til storbrukere ligger OC blant de beste prismessig så strengt tatt har de vel dekning for å si at de ligger i pristoppsjiktet iallfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"han lamme idioten Øistein Eriksen" <- Skjerp deg!

 

One Call bruker Mobile Norway + Telenor-nettet, bedre dekning går vel ikke an å få.

I alt fra abonnement for små- til storbrukere ligger OC blant de beste prismessig så strengt tatt har de vel dekning for å si at de ligger i pristoppsjiktet iallfall.

 

Skjerpe deg kan du gjøre selv, med slike uvitende innlegg.

 

Jo, det går strengt tatt ant all den tid One Call kunder har "prioritet" på Mobil Norway. Dvs de er tilkoblet Mobile Norway til tross for at Telenor nettet har bedre dekning, ergo de har dårligere dekning.

 

Og steder der Netcom har best dekning har OneCall ikke like god dekning som "alle andre" uansett. Det er villedende markedsføring i stor grad.

 

De har latterlige kundeservicetider, ingen forhandlere, og få tjenester.

Endret av Rusher
  • Liker 2
Lenke til kommentar

One call er bra og er billigere enn telenor, jeg håper telenor får en skikkelig konkurent fremover og at dem mister kunder. Jeg selv har telenor men er ikke jeg som styrer den delen, men jeg veit at telenor er dyrt og lurer deg for jeg har hatt det i 4år. Grunnen til at vi ikke bytter er fordi vi er låst til driten pga min bror som klarer å ødelegge mobilen..

Lenke til kommentar

One call er bra og er billigere enn telenor, jeg håper telenor får en skikkelig konkurent fremover og at dem mister kunder. Jeg selv har telenor men er ikke jeg som styrer den delen, men jeg veit at telenor er dyrt og lurer deg for jeg har hatt det i 4år. Grunnen til at vi ikke bytter er fordi vi er låst til driten pga min bror som klarer å ødelegge mobilen..

 

OneCall folkepakka: 199kr mnd 600min\600sms\600mms\1000mb

Telenor\Djuice Nonstop M: 199kr mnd 600min\600sms\600mms\1000mb.

 

Kan ikke helt se den store forskjellen i pris her.

 

Chess leverer samme tilbud, samme gjøre Talkmore(som er Telenor eid)

Endret av Rusher
  • Liker 3
Lenke til kommentar

"De tåler åpenbart ikke at mobilkundene liker One Call bedre enn dem"

 

Hmm ? Kan ikke si jeg liker One Call bedre enn Telenor, åpenbart er ikke jeg en av "dem"

 

Nå er ikke jeg noe ekspert på området når det gjelder dekning, men ser ikke noe problem når andre bestrider påstandene som One Call har kjørt så hardt på i reklamene sine såpass lenge nå. (iallefall ikke om disse påstandene om like god dekning ikke stemmer heilt)

Lenke til kommentar

OneCall folkepakka: 199kr mnd 600min\600sms\600mms\1000mb

Telenor\Djuice Nonstop M: 199kr mnd 600min\600sms\600mms\1000mb.

 

Kan ikke helt se den store forskjellen i pris her.

 

Chess leverer samme tilbud, samme gjøre Talkmore(som er Telenor eid)

 

Telenor:

249,- per måned inkluderer:

600 MIN | 400 SMS | 400 MB

 

OneCall folkepakka:

199kr mnd 600min\600sms\600mms\1000mb

 

Om jeg ikke tar helt feil så finnes vel ikke nonstop mer? correct me if i am wrong, men har sjekket dette før. Jeg pleier ikke si noe om jeg ikke er sikker, men om du kunne gitt link til den nonstop greia hadde det vært fint. For da vil jeg prøve å bytte :)

Tror talkmore er den eneste med konkuranse, siden chess da ikke levere like god forbindelse. Gjorde hvertfall ikke det før, men det er noen år siden.

Endret av deaf
Lenke til kommentar

Men, her oppe i Nord-Norge, spesielt ute i distriktene, så har Telenor bedre telefondekning. Det er sikkert saken mange andre plasser i landet også.

 

Ja, og det blir jo en annen sak. Dersom One Call ikke kan forsvare sine påstander om å ha like god dekning, så må de jo ikke få påstå det. Men nettverkene har jo ikke identiske dekningsområder, så spotty dekning vil skje på forskjellige områder.

 

Det er uansett interessant at Telenor neppe gir One Call-kundene like god dekning som sine egne, og da er spørsmålet om det er fordi One Call ikke betaler for det, eller om det er fordi Telenor jukser litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder priser, så har jeg sikkert brukt telepriser flere snes ganger uten at noe Telenor-abo noensinne har dukket opp på topp tjue... Uansett hvordan du vrir og vender på det er de dyrest, og de er godt fornøyd med det.

 

En kan jo spørre om hvor mange prosent av datatrafikk-behovet en har operatøren dekker da?

 

Tja... Enhver operatør dekker vel 100% av dette om man bare gir dem nok tid og penger? Båndbredde-behovet er en helt annen sak!

Lenke til kommentar

Telenor:

249,- per måned inkluderer:

600 MIN | 400 SMS | 400 MB

 

OneCall folkepakka:

199kr mnd 600min\600sms\600mms\1000mb

 

Om jeg ikke tar helt feil så finnes vel ikke nonstop mer? correct me if i am wrong, men har sjekket dette før. Jeg pleier ikke si noe om jeg ikke er sikker, men om du kunne gitt link til den nonstop greia hadde det vært fint. For da vil jeg prøve å bytte :)

Tror talkmore er den eneste med konkuranse, siden chess da ikke levere like god forbindelse. Gjorde hvertfall ikke det før, men det er noen år siden.

Nonstop kom tilbake 1. feb

 

http://www.djuice.no/abonnement/

Endret av b3ndik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når det gjelder priser, så har jeg sikkert brukt telepriser flere snes ganger uten at noe Telenor-abo noensinne har dukket opp på topp tjue... Uansett hvordan du vrir og vender på det er de dyrest, og de er godt fornøyd med det.

 

 

 

Tja... Enhver operatør dekker vel 100% av dette om man bare gir dem nok tid og penger? Båndbredde-behovet er en helt annen sak!

Jeg vil påstå båndbredde definitivt er en del av både mitt og mange andres datatrafikk-behov som vi ønsker teleoperatøren skal dekke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker hvor saklig diskusjonen er her, brukte selv onecall for en liten stund tilbake, dekningen var ikke noe jeg ville skryte av, etter noen speedtest.net målinger var det betraktelig tregere med både "onecall" "network norway" og "telenor" tag i toppen i venstre hjørne. Opplevde snitt 3 mbit nedlastning, og 2,3 mbit opplastning, gikk tilbake til telenor, og opplevde 8mbit nedlastning, samt 6 mbit opplastning. På en mobil er ikke dette betydelig hastighet, men merker for forskjellen når jeg deler internett opp mot ipaden og datamaskinen.

 

Jeg synes også at telefonselgerw blir sett litt for mye ned på, er tydelig her at flere har gode erfaringer, og som regel er det telefonselgerene finner faktisk forbruk til en viss grad, og siden yrket er såppas tøfft, og konkurransen såppas hard, er det forståelig at telefonselgerene, uavhengig av operatør har de beste tilbudene. Fri databruk med 10 gb struping er jo kanon, for oss som laster ned høres det ut til at vi bør være greie neste gang noen ringer, så lenge det er en clean telenor dekning ^^,

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De har latterlige kundeservicetider, ingen forhandlere, og få tjenester.

 

Kunderservicen til Onecall er jeg svært fornøyd med, rask respons og bra oppfølging, har aldri savnet noen tjenester av betydning, hvilke savner du?

 

Butikker har jeg intet ønske om og betale for så det er bare en fordel.

Endret av agvg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg pirker på definisjonen av "dekning" er at det faktisk er definisjonen av dekning som avgjør hvorvidt One Call bryter eller ikke bryter markedsføringsloven når de sier de har like god dekning. Hvis One Call sier at de har like god hastighet, like god kvalitet eller like god dekning overalt, kan de ikke leve opp til dette. Hvis de sier at de har like god hastighet og like god kvalitet i snitt, kan de neppe leve opp til det heller. Men sånn jeg ser det sier de at de har like god dekning, altså i snitt, og i teorien skal dette være riktig.

 

De har en type dekning der de selv eier utstyr, en annen type dekning der det det der NMT-firmaet har dekning, og tilslutt har de Telenor som fallback. Da har de altså samme dekningsområde som Telenor + eventuelt noen ekstra utkanter der Mobile Norway har dekning men Telenor ikke har det.

 

Sånn jeg ser det sier de slett ikke at kvaliteten eller hastigheten er like god som Telenor på ethvert sted. Tvert i mot sier de "dekning er dekning". Og et sånn utsagn mener jeg de har dekning for og kan dokumentere.

 

Alt ligger i hva som er definisjonen på dekning.

Lenke til kommentar

Telehor er desperate. Deres telefonselgere ringer meg stadig vekk og serverer løgn etter løgn.

Sist jeg ble oppringt påstod de at prisene hos One Call var endret til det dyrere, slik at jeg ved å bytte over til Telenor ville få det billigere.

 

Telenor kunne på det tidspunktet tilby meg samme mengde ringeminutter, sms og mms som One Call, men mindre datatrafikk. Dette skulle Telenor ha 199,- for, noe jeg allerede betalte hos One Call for et bedre tilbud. Her hadde de rett og slett ikke et bedre tilbud, og måtte servere en løgn om at One Call hadde prisendringer som gjorde deres "tilbud" bedre.

 

Jeg ble oppringt av en ærlig Telenor-selger for litt siden. Startet med "halla, nå skal du få et kjempetilbud", hvorpå jeg svarte med jeg har dette abonnementet som koster så som så, jeg har denne bruke bruken, og spurte hvor mye penger jeg ville spare om jeg tok tilbudet hans. Han innrømmet at det hadde blitt dyrere for meg, og la på. :p

 

Skjerpe deg kan du gjøre selv, med slike uvitende innlegg.

 

Skjerpekommentaren var nok først og fremst rettet mot at du bruker et handicap som et skjellsord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunderservicen til Onecall er jeg svært fornøyd med, rask respons og bra oppfølging, har aldri savnet noen tjenester av betydning, hvilke savner du?

 

Butikker har jeg intet ønske om og betale for så det er bare en fordel.

 

Aye, samme her. Har aldri hatt annet enn positive opplevelser med OneCalls kundeservice, og nettsiden er kjempeenkel å navigere, i motsetning til labyrinten til Telenor. Det er ingen informasjon jeg har ønsket som jeg ikke har kunnet finne på et minutt eller to. Telenor, på den annen side, har gjentatte ganger latt meg betale for et kvarters venting, og sendt meg uforståelige fakturaer (inkludert en på 0,-, som de så sendte purring på da jeg ikke betalte).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...