Gå til innhold

One Call: ? Telenor er desperate


Anbefalte innlegg

Telenors/djuices Nonstop er klart bedre enn noe OneCall kan tilby, samme pris som OC for samme forbruk men med overlegen dekning, 4G og god dealer på mobiler. Telenor må ikke skjerpe seg. Telenor har et tjenestenivå som ingen av de andre leverandørene kan konkurrere med, samtidig som de har like gode priser.

 

1384695.jpeg

Endret av Xaser
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Xaser her. Djuice nonstop abb. er akkurat det samme du får hos one call. Pluss alle andre fordeler du har med å ha telenor/djuice. 4G, bedre dekning(spes. innendørs), mulighet for å få simkort på dagen hos forhandlere om det er noe galt med sim eller man mister/blir frastjålet sim, gode dealer på mobil telefoner(noen som har sjekket priser på mobiler i one call sitt nettbutikk? Æ vart til tider skræmt ja).

Konkurranse er veldig bra for oss kunder, og det presser også priser og det har one call gjort og jeg takker de for det, på samme måte som jeg takker apple for å ha revulosjonert mobiltelefon teknologien. Det er alt jeg har til overs for de to selskapene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telenor:

249,- per måned inkluderer:

600 MIN | 400 SMS | 400 MB

 

OneCall folkepakka:

199kr mnd 600min\600sms\600mms\1000mb

 

Om jeg ikke tar helt feil så finnes vel ikke nonstop mer? correct me if i am wrong, men har sjekket dette før. Jeg pleier ikke si noe om jeg ikke er sikker, men om du kunne gitt link til den nonstop greia hadde det vært fint. For da vil jeg prøve å bytte :)

Tror talkmore er den eneste med konkuranse, siden chess da ikke levere like god forbindelse. Gjorde hvertfall ikke det før, men det er noen år siden.

 

Her har du linken:

 

http://www.djuice.no/abonnement/

 

Djuice er Telenor.

 

Det er uansett interessant at Telenor neppe gir One Call-kundene like god dekning som sine egne, og da er spørsmålet om det er fordi One Call ikke betaler for det, eller om det er fordi Telenor jukser litt.

 

Tror du skal slite med å backe opp den påstanden der.

Lenke til kommentar

Kunderservicen til Onecall er jeg svært fornøyd med, rask respons og bra oppfølging, har aldri savnet noen tjenester av betydning, hvilke savner du?

 

Butikker har jeg intet ønske om og betale for så det er bare en fordel.

 

BankID på mobilen har de ikke kunnet levere på flere år f.eks! og ikke minst efaktura.

 

Du betaler ikke ekstra for butikker, all den tid prisen er den samme. Altså du får mindre for samme pengen hos One Call.

Lenke til kommentar

Det er uansett interessant at Telenor neppe gir One Call-kundene like god dekning som sine egne, og da er spørsmålet om det er fordi One Call ikke betaler for det, eller om det er fordi Telenor jukser litt.

Tror du skal slite med å backe opp den påstanden der.

Jeg har en bekjent som jobber hos Telenor som mente at det absolutt var prioritering av leietagere til Telenor sitt nett. Det er ingen god "kilde", men jeg tviler egentlig ikke. Og det er forøvrig helt legit om kontrakten tilsier det.

 

bildr.no-bilde

Kan folk være så snill å bruke denne bedritne image hosten?

 

Bare krøll med thumbs og hotlinking i ett kjør. Må manuelt inn på bildet og trykke refresh fordi den blander sammen thumb/full size. Nei, dette er ikke Firefoxs "feil" fordi den kanskje oppfører seg annerledes enn Chrome. Bildr.no er eneste host jeg kjenner til som har akkurat dette problemet.

Bruk heller Imgur som er simpelt, enkelt og raskt.

 

Beklager grettenheten, men jeg er utrolig lei av at bildr, imageshack, photobucket og funnyjunk brukes når det bare er tull i stedet for simple urls for thumb/full size.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Her har du linken:

 

http://www.djuice.no/abonnement/

 

Djuice er Telenor.

 

 

 

Tror du skal slite med å backe opp den påstanden der.

 

 

Det var noen andre i denne tråden som påsto at deres One Call-dekning var dårligere når de var koblet til Telenor enn dersom de var tilkoblet med Telenor-abonnement.

 

Min "påstand" var at det ville vært interessant å vite hvorfor, om det var fordi One Call ikke betalte for dette eller om det var fordi Telenor jukset.

 

Jeg sliter overhodet ikke med å backe opp den påstanden. Det er helt åpenbart at det er interessant å vite. Det er derimot du som sliter med å rettferdiggjøre din negativt ladede kommentar på om hvorvidt jeg synes det ville vært interessant å vite hvorfor Telenor-nettverket gav ham dårligere kvalitet dersom han brukte et One Call-abonnement enn dersom han brukte et Telenor-abonnement.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruk heller Imgur som er simpelt, enkelt og raskt.

 

Beklager grettenheten, men jeg er utrolig lei av at bildr, imageshack, photobucket og funnyjunk brukes når det bare er tull i stedet for simple urls for thumb/full size.

 

Helt enig, men jeg bare stjal bildet fra en post i Snøhundens tråd og er for lat til å laste det ned og så opp igjen :p

Lenke til kommentar

Annen ting je har reagert på siden OC ble lansert, er deres påstand på hvorfor de er så billige, de er ikke å finne i butikk! Okey, dette er negativt i den rettning skal noe hende, mobil tilbudet deres er latterlig dyre, når populære telefoner som Sony V kommer 2500 kroner dyrere ut på totalpris ved samme innhold, sammenlignet med djuice. Annen merkeverdig ting er at djuice nå har lansert nye tillegstjebester, som gjør det mulig å skreddersy løsninger ut ifra forbruket. OC har ingen muligheter for å gi iphone på nedbetaling, noe som gjør de svært dyre på markedet med subsidierte telefoner.

 

Det at de markedsfører så hardt som de gjør, skulle man tro gjorde de dyrere enn at man finnes i butikk.

 

Og noe annet jeg synes er en positiv fordel er muligheten til å binde seg til ett produkt mot reduksjon i pris. Iallefall hos telenor kan man få 1600 kroner rabatt på det værste, å uansett hvilket abo man velger, så er bruddet en symbolsk sum av 400 kroner (ofte lønt seg altså, om man har operatøren i mer enn 4 mnd) (dette gjelder ikke nedbetaling av mobiler thou, men det er billigere å kjøpe mobil med abo i mange tilfeller, hvor OC er og forblir svært dyre, sammenlignet med andre lavprisaktører.

 

Jeg tar ingen side, for all del, OC gjør noe riktig, men enkelt og greit, langt ifra billig på mange områder.

 

One Call:

Null 4G

Ingen gode priser på mobil tlf.

Noe ustabile dekninger under bytte av forskjellige opperatører

Mangel av bank id, man savner det når man er vant til det

Generelt tregere nett,

Mangel av musikk tjenester ( chess netcom djuice har)

Innebygd nett prioritering i sine sim-kort, velger ikke nødvendigvis det beste nettet,

 

Kort og godt, skal ikke si noe negativt, men mener de er litt hypet opp, mot realiteten, og er litt arrogante mot fakta.

 

Morro den gangen jeg selv var offer for deres aktive markedsføring. Ser her at de sier de har like god dekning, men da jeg var i kontakt med deres kundeservice, var de arrogante å sa at dekningen var like bra som da jeg tideligere hadde telenor, og først etter å bli satt over noen ganger la de seg flat å sa det skyldtest prioriteringer i nett, samt ofte bytte. Så etter å igjen byttet operatør opplever jeg god stabil 3g dekning, null brudd i samtaler, og ikke minst 4g, noe som forøvrig er suverent!

 

Så personlig må jeg si det mest positive erfaringene jeg har med OC, var da jeg byttet, å ble fri fra hjernevasken, no offence til dere som forguder de, men ikke alt handler om pris i dette tilfellet av kvalitet. Jeg betaler iallefall gladlig 100 kroner ekstra for bank id, og 4g :-) til syvende å sist sparte jeg 788 kroner på ny telefon også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BankID på mobilen har de ikke kunnet levere på flere år f.eks! og ikke minst efaktura.

 

Det stemmer at OC manglar efaktura, men dei tilbyr både epostfaktura og avtalegiro. Med den kombinasjonen er iallefall eg godt fornøgd, sidan eg føretrekkjer å få faktura tilsendt på epost. Dermed får eg heller ikkje bruk for BankID på mobilen når eg skal lese fakturaen. :p

 

Telenor manglar epostfaktura, så akkurat når det gjeld fakturaspørsmålet er stillinga mellom Telenor og OC etter mi meining uavgjort.

Endret av torbjornen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det stemmer at OC manglar efaktura, men dei tilbyr både epostfaktura og avtalegiro. Med den kombinasjonen er iallefall eg godt fornøgd, sidan eg føretrekkjer å få faktura tilsendt på epost. Dermed får eg heller ikkje bruk for BankID på mobilen når eg skal lese fakturaen. :p

 

Telenor manglar epostfaktura, så akkurat når det gjeld fakturaspørsmålet er stillinga mellom Telenor og OC etter mi meining uavgjort.

 

Ja etter din mening...

 

Men teknisk sett er dette en dårligere løsning, nettopp siden du kan ikke betale den inne på eposten din. fordelen med efaktura er nettopp det, at du får den ferdig utfylt, der det er enkelt å betale den.

 

2-0 til Telenor.

Endret av Rusher
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja etter din mening...

 

Men teknisk sett er dette en dårligere løsning, nettopp siden du kan ikke betale den inne på eposten din. fordelen med efaktura er nettopp det, at du får den ferdig utfylt, der det er enkelt å betale den.

 

2-0 til Telenor.

 

Dette kjem an på bruken. Du har rett dersom ein ikkje ynskjer å bruke avtalegiro. Men med avtalegiro og epostfaktura (One Call) kan ein berre lese fakturaen og gløyme den. Med avtalegiro og efaktura (Telenor) kan ein også berre gløyme fakturaen, men ein må bruke bankid (evt. Mine Sider") dersom ein ynskjer å sjå den.

 

Eg bryr meg eigentleg lite, men tykkjer det ville ha vore ein fordel med alle tre mogelegheitene på ein gong i same selskap slik det er hos f.eks. kraftleverandøren Gudbrandsdal Energi.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Dette kjem an på bruken. Du har rett dersom ein ikkje ynskjer å bruke avtalegiro. Men med avtalegiro og epostfaktura (One Call) kan ein berre lese fakturaen og gløyme den. Med avtalegiro og efaktura (Telenor) kan ein også berre gløyme fakturaen, men ein må bruke bankid (evt. Mine Sider") dersom ein ynskjer å sjå den.

 

Eg bryr meg eigentleg lite, men tykkjer det ville ha vore ein fordel med alle tre mogelegheitene på ein gong i same selskap slik det er hos f.eks. kraftleverandøren Gudbrandsdal Energi.

 

Nei om jeg ønsker å vite min faktura bruker jeg fakturaappen, den gir meg nøyaktig, til en hver tid oppdatert forbruk, spesifisert faktura og priser med et tastetrykk på mobilen. Evt. jeg kan gå på Mine Sider på hjemmesidene deres og få spesifisert faktura eller jeg kan logge på bankappen med lesetilgang (ikke behov for bankID) og lese av fakturaen der. Alle disse alternativene enklere enn å lete opp en epost for fakturaen. Telenor 5-0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
One call er bra og er billigere enn telenor, jeg håper telenor får en skikkelig konkurent fremover og at dem mister kunder. Jeg selv har telenor men er ikke jeg som styrer den delen, men jeg veit at telenor er dyrt og lurer deg for jeg har hatt det i 4år. Grunnen til at vi ikke bytter er fordi vi er låst til driten pga min bror som klarer å ødelegge mobilen..
OneCall folkepakka: 199kr mnd 600min\600sms\600mms\1000mbTelenor\Djuice Nonstop M: 199kr mnd 600min\600sms\600mms\1000mb.Kan ikke helt se den store forskjellen i pris her.Chess leverer samme tilbud, samme gjøre Talkmore(som er Telenor eid)

 

neivel... se her da..

http://www.djuice.no/abonnement/

 

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Talkmore som bruker Telenor sitt nett er tingen! :)

Domain Name................: talkmore.no

Name.......................: Talkmore AS

Post Address...............: co/Telenor Mobil Snarøyveien 30

Postal Code................: NO-1331

Postal Area................: FORNEBU

 

Domain Name................: djuice.no

Name.......................: DJUICE AS

Post Address...............: Snarøyveien 30

Postal Code................: NO-1331

Postal Area................: Fornebu

 

Trenger man si mer?

 

Domain Name................: dipper.no

Name.......................: Monet AS

Post Address...............: Kongens gate 21

Postal Code................: NO-0153

Postal Area................: OSLO

Email Address..............: [email protected]

 

Her har de klart å bruke en ny adresse også gitt ;)

 

Hvor mange billigselskap trenger Telenor for å ta kunder?

 

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...