Gå til innhold

Guide: Spill på flere skjermer


Anbefalte innlegg

Takker for inspill hva gjelder adaptere, jeg har oppdatert artikkelen for å gjøre det klarere hva som trengs (jeg visste faktisk ikke at det selges ikke-aktive adaptere lengre).

 

Oppsettet på bildene er bare ett av de vi satte sammen, og vi fikk ikke Bezel Compensation til å fungere selv med tre identiske skjermer. Dette ser ut til å være et problem som kommer og går med forskjellige AMD-drivere, uten at vi klarte å sette fingeren på hvorfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for inspill hva gjelder adaptere, jeg har oppdatert artikkelen for å gjøre det klarere hva som trengs (jeg visste faktisk ikke at det selges ikke-aktive adaptere lengre).

 

Oppsettet på bildene er bare ett av de vi satte sammen, og vi fikk ikke Bezel Compensation til å fungere selv med tre identiske skjermer. Dette ser ut til å være et problem som kommer og går med forskjellige AMD-drivere, uten at vi klarte å sette fingeren på hvorfor.

Det kan være en idé å påpeke at 5x portrait oftest er en bedre løsning enn 3x2 landscape om man skal gå forbi tre skjermer ;)

Lenke til kommentar

Pass på at du har bestilt et AKTIVT adapter, ikke et passivt. Med et passivt adapter vil det virke like dårlig.

 

Jeg forklarer hvorfor i post #11...

 

Ellers ville Sapphire Flex 7950 3GB ha driftet alle tre skjermene for deg.

 

Hadde jeg visst om den hadde jeg nok kjøpt. Og så lenge prisen var ca den samme.

Men ja, kjøpte en aktiv, husket heldigvis den biten fra IT på skolen.

 

http://cdon.no/elektronikk/xfx_displayport_to_dvi-single_link_adapter%2c_aktiv_dp_till_dvi)_max%3a1920x1200-14188339

Endret av kanskje1
Lenke til kommentar

Da var du heldigere enn meg, jeg begynte min IT-utdannelse mens ATi produserte Rage-kort, og derfor kjøpte jeg først et passivt adapter.

 

5X3 skjermer... Selv med tre skjermkort i crossfire må hvert skjermkort drifte fem skjermer...

Kult for programmering. Usikker på hva slags spill du skal klare å kjøre på dagens gfxcrds.

Lenke til kommentar

Hadde planer om å prøve BFBC2, og egentlig det meste annet også. Fikk ikke mer enn 50-70 fps på max (ikke at beta har max) grafikk i Crysis 3. Men BFBC2 fikk jeg faktisk nærmere 200fps i. 100 når jeg fløy med drone. Så det spillet burde funke bra over tre skjermer, iallefall med medium settings.

Lenke til kommentar

Da var du heldigere enn meg, jeg begynte min IT-utdannelse mens ATi produserte Rage-kort, og derfor kjøpte jeg først et passivt adapter.

 

5X3 skjermer... Selv med tre skjermkort i crossfire må hvert skjermkort drifte fem skjermer...

Kult for programmering. Usikker på hva slags spill du skal klare å kjøre på dagens gfxcrds.

Crossfire tillater kun displayoutuputs fra et kort, så...

Jeg tenkte mer på 5x1 portrait for en aspektratio på 45:16 :)

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Når vi er inne på 3skjermsspilling.

 

Er det noen som vet om noen 24'' 120hz skjermer med DP inngang utenom Benq. 2420T, som er å få tak i fra norske webshops?

 

Har hørt for mye negativt om BENQ'en til at jeg vil + vil ikke kjøpe "gammel" modell og liker ikke designet.

 

2411'ern virket perfekt, men har ikke DP

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Fungerer det slik at hovedskjermen forblir uforandret med utvidelse på skjermene på sidene eller? Har ikke testet dette selv og plassmangel gjør det noe vanskelig og upraktisk, men om man ikke blir avhengig av sidemonitorene og at bildet der kun er "tillegg" skal jeg prøve det såfremt skjermene er kompatible.

Lenke til kommentar

Personlig så foretrekker jeg å ha en stor i midten, og 2 stk som står på høykant på sidene. Føles mer naturlig, og ikke overdrevet.

 

Som dette.

 

post-140267-0-80676500-1360324551_thumb.jpg

 

I etterkant ser jeg at det er noe jeg også burde satset på. Men bytter jeg nå får jeg flere skjermer jeg ikke har bruk for. Og er vel en svær jobb å finne skjermer som passer perfekt på kantene.

Lenke til kommentar
Personlig så foretrekker jeg å ha en stor i midten, og 2 stk som står på høykant på sidene. Føles mer naturlig, og ikke overdrevet. Som dette. post-140267-0-80676500-1360324551_thumb.jpg

 

Ikke dumt, ikke dumt, vet du noe om detaljene på det oppsettet? virker som personen har fått det til å matche bra med oppløsning og størrelser?

Lenke til kommentar

Fungerer det slik at hovedskjermen forblir uforandret med utvidelse på skjermene på sidene eller?

 

Det avhenger av spillet. Ikke alle spill støtter Eyefinity/Surround like bra. Se lenkene jeg ga tidligere for en liste med spill og sjekk de spillene du kunne tenke deg å bruke det med.

Endret av flinx
Lenke til kommentar

Crossfire tillater kun displayoutuputs fra et kort, så...

Jeg tenkte mer på 5x1 portrait for en aspektratio på 45:16 :)

 

Åja, enda en begrensning... Teknologien er ikke helt i mål ennå.

 

Det var noen lengre opp i tråden som snakket om at oddetallsoppsett var best, og nevnte 5x3. Jo, det hadde sikkert vært et sweet oppsett, hvis det var mulig å drive det.

 

Og det vil nok ha en rekordlav Wife Acceptance Factor (WAF). "Wives control 88% of electronics purchases indirectly through their influence or directly by making the purchase themselves".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...