Gå til innhold

Guide: Spill på flere skjermer


Anbefalte innlegg

Heftig oppsett! Hvordan LED lys har du bak? Og har du triple monitor stand?

Noe greier jeg kjøpte på IKEA.. :)

 

Har veggfeste, ingen triple monitor stand altså.

Er det mulig å gjøre dette over 2 skjermer ? har to skjermer med samme oppløsing og størrelse.

Ja, men det vil fungere dårlig på det aller meste.. Feks i vanlige skytespill så vil du feks få siktet i midten av de 2 skjermene. Blir litt knotete, men er fullt mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.Så skal dere prøve ATi sin løsning, så må dere ha 3x DØNN like skjermer av samme merke og modell, noe annet tolereres ikke av driveren.

 

Dette er selvfølgelig bare tull - jeg bruker tre skjermer nå med en Radeon 5870, to Hyundai 24" på DVI og en Dell 24" på DP. Fungerer helt fint. Nå har jeg da også faktisk installert driverne for skjermene også i stedet for å bruke PnP-driveren, så det kan ha noe å si.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at det er noen her som har 5xxx serie kort eller lavere og som har tenkt å spille nyutgitte spill i Eyefinity da ;)

 

Borderlands 2 f.eks. fungerer fint det med 5870 på en Intel core 2 quad Q9450. Det er ingenting som sier at man må sette alle grafikkinnstillingene på maks, og enkelte har mye å si på ytelsen men lite å si på hvordan ting ser ut. Jeg vil likvel si jeg at vurderer å kjøpe et ekstra kort, men det er mer for luksus enn det er nødvendig.

 

Noen generelle tips:

 

- prøv både på høykant og i landskapsformat. Jeg føler at høykant fungerer bedre i FPS-spill, mens landskap er bedre for MMORPG-er og bilspill

- AMD støtter profiler som du kan bruke hurtigtaster til å bytte mellomg, men de fungerer veldig dårlig

- bruk i stedet win+P - Extend = vanlig oppsett, Duplicate = Eyefinity. Du bytter raskere og får mindre problemer.

- https://www.widescreenfixer.org/

- http://www.wsgf.org/mgl/ef_s

- i stedet for å plassere skjermene rett ved siden av hverandre, plasser sideskjermene litt bak midtskjermen slik at rammen til midtskjermen dekker rammene til sideskjermene. Dermed er det kun rammen til midtskjermen som tar opp synsfeltet og du kan bruke mindre bezel correction.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Eyefinity med 3 skjermer er en kul opplevelse ja.Bula mi:FPS spill med støtte for høy oppløsning er moro. Får jo masse ekstra synsvinkel.Kan være noe urettferdig mot andre spillere.. men men. Anbefales for de som har muligheten til noe slikt.

tre klokker?

 

Det er som Il Tempo Gigante..

Den ene klokka tar over der den andre slutter..

 

(to speedometere, der det ene slutter på 250 km/t, og det andre tar over og fortsetter til 400...)

 

alt: klokke i eyefinity.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat begynt med dette selv, og det har ikke vært "bare bare" å sette opp. Gikk til innkjøp av 3stk Asus VG278HE http://www.hardware.no/artikler/asus-vg278he/115026

Tanken var jo da såklart å kjøre alle i 144hz (har 2stk 690GTX SLI)

Det var MYE kabling frem og tilbake etc før alt falt på plass, bruker per nå innstillingen Maks 3D ytelse, da Surround fucket opp desktopen. Sikkert mulig å kunne ordne dette, selv om jeg ser andre her også har vært borte i samme situasjon.

En ting å ha i bakhodet er lengden på DVI kablene som følger med. Disse må brukes hvis man ikke har gått til innkjøp av lengre dual-link kabler, noe jeg gjorde.

Kjøpte http://www.komplett....aspx?sku=108967, og som likt som Schnapper sier i anmeldelsen så fungerer IKKE disse til dual-link.

Rev meg bra i håret når den siste skjermen skulle koples opp og jeg ikke fikk noe annet enn streker/prikker etc. De to første skjermene koplet jeg opp med de medfølgende DVI kablene til skjermene.

Tilslutt løste jeg dette ved å gå til anskaffelse av http://www.elkjop.no...port-til-2xdvi. Da fikk jeg også 144hz til den siste skjermen.

Så det er litt knot i begynnelsen, og sikkert ikke alle som tenker på dette med Dual-link DVI etc. Særlig nå som det stadig blir mer av 120hz skjermer.

Endret av Vikingpus
Lenke til kommentar

Jeg har egentlig valgt å gå bort ifra mitt EyeFinity oppsett, opplevelsen er stilig som fy... men krever for mye, jeg har et 7970 kort og selv det sliter med Far Cry 3 på en oppløsning 5760x1080 om en ønsker over middels god grafikk.

 

Kjøpte meg nylig en 30" med 2560x1600 oppløsning, og det er helt rått, så kjører jeg to av de gamle 24" som extended screens. Så skal det også være sagt at EyeFinity desktop er bare sykt irriterende.

Lenke til kommentar

Ser ikke hvorfor en DVI, eller HDMI på stå urørt. Kjøpte Sapphire 7970 3GB nettopp fordi den hadde 2x DVI og HDMI.

 

Menmen, DP adapter på vei.

 

Pass på at du har bestilt et AKTIVT adapter, ikke et passivt. Med et passivt adapter vil det virke like dårlig.

 

Jeg forklarer hvorfor i post #11...

 

Ellers ville Sapphire Flex 7950 3GB ha driftet alle tre skjermene for deg.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...