Gå til innhold

Guide: Spill på flere skjermer


Anbefalte innlegg

Nei, nei, bruk av Eyefinity i seg selv kan ikke føre til at du blir blokkert fra multiplayer-spill. Oppløsningen er jo til og med tilgjengelig i konfigurasjonen i spillet.

 

Problemet er heller det at enkelt spill har problemer med sideforhold/synsfelt, og hvis du bruker f.eks. widescreenfixer for å rette det opp, har de systemer som oppdager at du har fiklet med spillet og dermed blir du automatisk blokkert.

Det har jeg da heller aldri skrevet, som jeg skrev er det bruken av 3. parts "hacks" eller andre fix som gjør at du blir bannet, ikke at du bruker flere skjermer.

 

I tilfellet MW3 som jeg nevner får du valgt oppløsningen for alle tre skjermene i menyen, men når spillet starter ser alt helt jalla ut. Dette kan du fikse, men om du gjør det vil det regnes som juks og du kan få en VAC ban.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde igår min første runde BC2 over tre skjermer. Kan bekrefte at 95 FOV kanskje funker awesome på en skjerm, men ikke på tre.

 

Ellers suger det at maksimering av vinduer ikke går per skjerm.

Dette irriterer meg også, selv om jeg har en dedikert gaming maskin som jeg ikke gjør mye annet enn å spille på. Det er også lytt hyss å aktivere/deaktivere eyefinity etter behov også. Dette skulle vært et enkelt profilvalg man kunne slå av/på med et enkelt trykk. Men det er litt av poenget med eyefinity at datamaskinen oppfatter alle tre skjermene som en eneste stor skjerm. Det finnes imidlertid software som lar deg dele inn skjermen i områder for maksimering av vinduer. Husker ikke noe navn på denne akkurat nå.

 

Det finnes imidlertid

Lenke til kommentar

Har hatt 3 skjermsoppsett med 3x24" ganske lenge i drift på mitt gtx670. Dette er litt i svakeste laget til å spille nyeste fps titler som Bf3/Farcry3 med noe særlig effekter påslått etter min mening. Utrolig tøft er det, men nytteverdien er nå så som så fordi kantene på skjermene irriterer og sidesynet ikke får med seg detaljene fra de andre skjermene godt. Fungerer best i bilspill/flysimulatorer og strategispill. Man bør også som flere påpeker før i tråden ordne seg et eller annet system for å få hurtigtaster for å bytte mellom en stor skjerm for spilling og 3 separate skjermer på desktopen. Er rimelig upraktisk å åpne ie og word i 5760x1200 :p Selv bruker jeg et program som heter Ultramon til dette, syns det fungerer knall.

 

Når jeg tenker meg om så tror jeg ikke jeg har spilt på 3 skjermer siden i fjor.

Lenke til kommentar

Jeg søkt etter det. Kommer til side med filer fra 2006, som ikke finner driverne mine.

 

Det er der, men søket er ikke så godt. Søk opp driverene dine, så ligger det under fanen "Optional Downloads" som "HydraVision Package", eneste "optional download".

 

http://support.amd.c...iw_vista64.aspx

 

Edit:

Versjonsnummer 13.1

Dato: 1/17/2013

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Man bør også som flere påpeker før i tråden ordne seg et eller annet system for å få hurtigtaster for å bytte mellom en stor skjerm for spilling og 3 separate skjermer på desktopen.

 

Som jeg nevnte er dette unødvendig på AMD, siden man kan bruke Windows+P. Fungerer dette ikke med Nvidia?

Lenke til kommentar

Som oftest må du sette opp skjermene på nytt om du bytter fra en stor til 3 små igjen.

Hos Nvidia hvor profiler funker relativt dårlig så må du regne med å sette opp Bezel compensation på nytt, og naturligvis flytte på plass alt av vinduer igjen.

 

Kort og greit, spill som absolutt ikke funker på trippel bytter jeg ikke til singel på skrivebordet for at de skal funke.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke profiler på AMD. Først setter jeg opp skjermene i Eyefinity som én stor skjerm. Dette lagres i Windows som "Duplicate", altså som om jeg hadde samme skjermbilde på flere skjermer. Trykker jeg på Windows+P og bytter til "Extended", bytter Windows til tre separate skjermer med utvidet skrivebord, uten Eyefinity. Trykker jeg på Windows+P igjen og bytter tilbake til "Duplicate" har jeg Eyefinity som før. Enkelt og elegant, og det går mye raskere enn å bytte mellom profiler i skjermdriveren.

Lenke til kommentar

Visst jeg noen gang blir å spille med 5760x1080 oppløsning, så tror jeg at jeg skal investere i en sånn her :)

 

post-88331-0-26964300-1360886722_thumb.jpeg

 

Må bare selge alt jeg eier og har først så jeg har råd :p

 

De skjermene lages ikke, men var en prototype. Var en del år siden det der ca. 2008.

 

 

EDIT:

 

Men du kan jo satse på disse: http://www.theverge.com/2012/8/30/3279407/lg-ea93-21-9-ips-display

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Hadde igår min første runde BC2 over tre skjermer. Kan bekrefte at 95 FOV kanskje funker awesome på en skjerm, men ikke på tre.

 

Ellers suger det at maksimering av vinduer ikke går per skjerm.

Test og lage profiler i Cathalyst. Kjører 6 skjermer med eyefinity og ekstended desktop profil med hot-keys. Dette ang FOV og res. Hvis spillet støtter oppløsningen så er det tillat, men det er noen tidlige utgivelser som ikke har en bra res/fov på eyefinity, som BFBC2, der det ser rart ut. Det er lov med justering av FOV, men det er rammer for hvor mye for hvert enkelt spill. Som i BFBC2 så er det PB(punkbuster) som sjekker dette.

Lenke til kommentar

Test og lage profiler i Cathalyst. Kjører 6 skjermer med eyefinity og ekstended desktop profil med hot-keys. Dette ang FOV og res. Hvis spillet støtter oppløsningen så er det tillat, men det er noen tidlige utgivelser som ikke har en bra res/fov på eyefinity, som BFBC2, der det ser rart ut. Det er lov med justering av FOV, men det er rammer for hvor mye for hvert enkelt spill. Som i BFBC2 så er det PB(punkbuster) som sjekker dette.

 

Har, etter jævli mye styr, klart det. Nå funker winknapp+p.

Ikonene blir riktignok deorganisert til helvete hver gang, og bagrunnsbildet (5760x1080) blir random når extended. Men funker.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet+513

Ser jo helt jævlig ut å spille med tre skjermer med mindre man spiller Flight Simulator X eller lignende.

På vanlige skytespill ser det jo helt jævlig ut å ha svarte striper/kanter mellom skjermene.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det er bare litt teit at det er så få spill produsenter som støtter dette,

Stort sett er det bare WOT og BF3/BF4 jeg har funnet som dette fungerer greit på.

 

Titanfall, der mister du HUDen, og alle siktene blir feil i forhold til hvor skuddene treffer, (utenom de uten zoom)

Assassins creed Black flag, der kunne jeg spille alt på max, eller alt på minimum, men aktiverte jeg 3 skjermer, så fikk jeg bare 20 fps, uansett hva resten av innstillingene sa, og hud/menyer ble litt rare.

CS (andre med source engine )+, der får du til tider wallhack på kantene av skjermene og en del av spillene, der ligger "alternative" våpen bare plassert på ene skjermen, som du "ikke" skal se

 

Så 3 skjermer er kjempegøy, men bortkastet, så lenge spill produsentene ikke gidder og teste spillet en eneste gang. :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tror nok mye av skylden til at det ikke er så mange spill som støtter det rett og slett har med at det er så få som bruker det.

 

Itillegg til at det er en kostnad for utviklerne.

Lenke til kommentar

Min plan for fremtiden er å strippe vekk kantene på skjermene for å få en så tett kant som mulig ^^

Hater å ha svære sorte, unødvendige klosser ødelegge for meg :c

 

 

--Edit: Dersom dere ser etter en skjerm med liten kant, så se denne videoen først:



LG produserte et år noen skjermer med, ifølge pressemeldingen, 1.2mm kant. I realiteten var dette en 11mm kant - men med en "fysisk" 1.2mm kant. Se videoen for å forstå hva jeg mener ^^ Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...