Gå til innhold

Guide: Spill på flere skjermer


Anbefalte innlegg

Ikke dumt, ikke dumt, vet du noe om detaljene på det oppsettet? virker som personen har fått det til å matche bra med oppløsning og størrelser?

 

Tja, DisplayFusion fikser det automatisk, selv med ulike skjermer osv.

 

PS. det bildet jeg viste er IKKE mitt. Driver å spare opp til 3 stk skjermer for å ha et slikt oppsett.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste problemet er at de fleste av disse programmene sliter om du har 3x satt opp i Surround eller Eyefinity, årsaken er at driveren kobler skjermene sammen, og forteller Windows at det er en stor skjerm på X antall piksler.

Slike programmer sliter da med å identifisere de underliggende skjermene.

Lenke til kommentar

Anta at man ikke skal game over 3 skjermer da, og bare bruker windows multi display instillinger. (separate skjermer) vil displayfusion da overstyre slik at det oppdages som 1 stor da? i.e. vil maximize blåse bildet opp over alle 3 skjermene, eller beholder man pr. skjerm oppsettet sånnt sett?

 

Har lite erfaring med displayfusion, men virker som jeg må eksperimentere litt :)

Lenke til kommentar

Bildet vil bli ekspandert på alle skjermer, tenk deg hvordan nettsider fungerer da standard er å bruke "the magic 900px" bredde når en lager websider. Dette skjer med så og si alle programmer som ikke blir definert med en størrelse.

 

Nå skal det være sagt at det finnes ett hav av programmer som kan hjelpe deg å lage soner på skjermen slik at de kan plasseres enklere enn å måtte justere bredde og høyde selv. Men i mange tilfeller fungerer de veldig dårlig.

Lenke til kommentar

Hvor har du kjøpt den pulten, og hvor mye kostet den?

Hei.

Kjøpte skrivebordet på IKEA

 

Skrivebordet er i 2 deler. Den ene er hjørne, den andre er kunn vanlig skrivebord i samme serie.

 

Prisen for hjørne er: 2.375,-

Prisen for vanlig er: 1.545,-

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S19836967/

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S39837013/

 

Baklysene er også kjøpt på IKEA..tihi

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40192361/

 

Ellers så har jeg nå i ettertid kjøpt avrundet på kanten som du får i samme farge som resten av skrivebordet (ser litt penere ut da)

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S39843759/

 

 

Til jobbing er det sikkert knall med 3 skjermer, men til spilling syns jeg det er helt forferdelig, da holder det lenge med en skjerm.

Kommer vel helt an på hvilket spill det er snakk om.

 

Til spill som BF3, vanlige bilspill \ racing spill, simulatorspill etc, så er det helt klart at det er mye bedre med 3 skjermer.

i BF3 feks, så er det en helt annen verden når man har 2 ekstra skjermer. Man bruker dem ikke så ekstremt mye, men sidesynet fanger opp bevegelser utrolig bra, så selvom man følger med på den skjermen i midten, så reagerer man fort om man ser en fiende snike seg innpå fra siden.. Det må prøves :)

 

Spesielt moro i fly\helikopter.. får et fantastisk bra "overview" over området. Får mye bedre kontroll.

 

Sikker greit med 3 skjermer i MMO'er også, da kan man fylle opp sidene med diverse nødvendig informasjon, så ha skjermen i midten så ren som mulig.

 

Uansett, alt er en smaksak ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anta at man ikke skal game over 3 skjermer da, og bare bruker windows multi display instillinger. (separate skjermer) vil displayfusion da overstyre slik at det oppdages som 1 stor da? i.e. vil maximize blåse bildet opp over alle 3 skjermene, eller beholder man pr. skjerm oppsettet sånnt sett?

 

Har lite erfaring med displayfusion, men virker som jeg må eksperimentere litt :)

 

Ja stemmer, vil bilr som 1 stor. DisplayFusion er ikke for spilling/oppløsning, den er utvikklet for desktop justering.

 

Gratis versionen tillater deg å bruke bakgrunns justering. Men du må kjøpe for å ta i bruk mer avanserte funksjoner (du får full versionen 30 dager gratis), som taskbar som går over alle skjermer osv. osv. er JÆVLIG mye du kan gjøre med den. Absolutt verdt pengene.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Spørsmålet er heller om Display / Fusion funker med Eyefinity og Surround.

Årsaken er at disse ved driver nivå gjør at Windows ser de 3 skjermene som 1 stor, alt jeg har sett av andre programmer, ser ikke de underliggende skjermene.

 

Edit:

 

Ser ikke sånn ut.

 

 

"Making the multi-monitor features in DisplayFusion work correctly with Nvidia Surround/AMD EyeFinity is a pretty big task, and unfortunately we just haven't been able to make it work yet. It is something we're hoping to be able to add in the future though, so if we're able to, I'll be sure to post an update."

 

http://www.displayfu...cf-7f086fec4625

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Eyefinity med 3 skjermer er en kul opplevelse ja.Bula mi:nsywqy.jpgFPS spill med støtte for høy oppløsning er moro. Får jo masse ekstra synsvinkel.Kan være noe urettferdig mot andre spillere.. men men. Anbefales for de som har muligheten til noe slikt.

 

Hei! Sparer opp til Gaming pc, og skulle hatt en hjørnepult som denne du har for å få plass til 3 skjermer, mikrofon ( Er YouTube Kommentator) og laptop :) Så lurte på hva pulten din heter/hvor du kjøpte den? Alternativet er å kjøpe bordbein og skjære ut selve bordplaten selv ;) Takk for svar!

Lenke til kommentar

 

 

Hei! Sparer opp til Gaming pc, og skulle hatt en hjørnepult som denne du har for å få plass til 3 skjermer, mikrofon ( Er YouTube Kommentator) og laptop :) Så lurte på hva pulten din heter/hvor du kjøpte den? Alternativet er å kjøpe bordbein og skjære ut selve bordplaten selv ;) Takk for svar!

Det står et par lengre poster opp på denne siden.

Lenke til kommentar

Eyefinity med 3 skjermer er en kul opplevelse ja.Bula mi:nsywqy.jpgFPS spill med støtte for høy oppløsning er moro. Får jo masse ekstra synsvinkel.Kan være noe urettferdig mot andre spillere.. men men. Anbefales for de som har muligheten til noe slikt.

 

Bitch please.

m9vpu0.jpg

 

 

6x

2vni3p0.jpg

Endret av granitt87
Lenke til kommentar

Nå skannet jeg bare raskt gjennom innleggene, men det folk skal være klar over er at mange spill ikke støtter flere skjermer uten at man legger inn en 3. parts fix eller gjør andre "hacks".

 

Dette er i neste omgang regnet som juks i mange MP spill. Det betyr at man i teorien kan bli bannet fra spillene man benytter dette på. Jeg forhørte meg om dette hos både Steam og Activision i forhold til dette på Modern Warfare 3, og fikk bekreftet at det kunne resultere i ban.

Lenke til kommentar

Nei, nei, bruk av Eyefinity i seg selv kan ikke føre til at du blir blokkert fra multiplayer-spill. Oppløsningen er jo til og med tilgjengelig i konfigurasjonen i spillet.

 

Problemet er heller det at enkelt spill har problemer med sideforhold/synsfelt, og hvis du bruker f.eks. widescreenfixer for å rette det opp, har de systemer som oppdager at du har fiklet med spillet og dermed blir du automatisk blokkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...