Gå til innhold

Hvor ofte slår du mobilen din helt av?


Hvor ofte slår du av mobiltelefonen?  

30 stemmer

  1. 1. Hvor ofte slår du av mobiltelefonen?

    • Aldri
      9
    • Svært sjelden
      20
    • Hver kveld
      1
    • På feire/i helgene
      0
    • På jobb
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skrur den aldri av på fly, men jeg setter den i flymodus for å spare batteri. Når telefonen mister dekningen bruker den mer strøm for å prøve å gjenopprette forbindelsen igjen enn den bruker ved god dekning. Når flyet er kommet så lavt at det er dekning igjen sender jeg ofte en sms eller ringer til de som skal hente meg. Hadde dette faktisk vært farlig ville det ikke vært tillatt å ha telefoner med seg ombord. De står jo og tar yoghurt-beger fra folk, og de utgjør faktisk ikke den helt store faren. Reglene er slik enten av tradisjon eller hysteri, og har relativt lite med vitenskap å gjøre.

 

På enkelte steder kan det være greit å sette i flymodus for å slippe duh-du-dudu-støyen i høytalere som kan forårsakes av datatrafikken. På kino er man normalt avstanden for lang til at utstyret påvirkes, så der går det vel greit.

Endret av Salt kjeks
Lenke til kommentar

På fly slår jeg av, jeg er ikke så avhengig av mbilen at jeg må ha den på når jeg flyr, flymodus eller ikke. Jeg slår den helt av på kino, hos legen og lignende. Igjen, er jeg på kino sitter jeg ikke og stirrer på telefonen, men på lerretet, og hos legen er jeg høflig nok til å gi ham min fulle oppmerksomhet.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Slår egentlig sjelden av min. Står på 24/7 og eneste gangene den rebootes er når jeg oppdaterer eller gjør endringer på den. Er en GS3 som jeg i tillegg har i otterbox defender så den slår seg heller ikke av vis den faller i gulvet. Hadde en reboot i dag jeg oppdaterte recovery. Når jeg er ute i skog/fjell setter jeg den som regel i flymodus hvor det ikke er dekning. Samme for fly.

Lenke til kommentar

På fly slår jeg av, jeg er ikke så avhengig av mbilen at jeg må ha den på når jeg flyr, flymodus eller ikke. Jeg slår den helt av på kino, hos legen og lignende. Igjen, er jeg på kino sitter jeg ikke og stirrer på telefonen, men på lerretet, og hos legen er jeg høflig nok til å gi ham min fulle oppmerksomhet.

 

Geir :)

handler ikke om at man må bruke telefonen hele tiden. (Selv om jeg bruker den til å høre på musikk på fly). Mer om at det er betydelig mye mer lettvint å bare sette den i flymodus.
Lenke til kommentar

På jobb offshore får eg ikkje med meg telefonen. Då ligg den avslått i ein boks på flyplassen.

 

Ellers slår eg den sjeldan heilt av. På korte flyturar innanlands slår eg den av heile turen. På lengre turar med WiFi ombord kan eg ha den på i flymodus. På kino, hos legen eller andre situasjonar der eg ikkje har bruk for telefonen set eg den på lydlaus og brukar den ikkje før eg er ferdig.

 

Det er fleire som har argumentert mot å slå av eller setje telefonen på lydlaus i ein del situasjonar. Til dømes på kino eller golfbanen. Argumentet er at dei vil vere tilgjengeleg dersom det skulle oppstå ein alvorleg situasjon i familien. Det har eg ikkje noko imot personleg så lenge dei ikkje forstyrrar andre unødig. Dei som trykkar på telefonen midt under ein film på kino har eg lite til overs for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...