Gå til innhold

Avdukes endelig PlayStation 4?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ytelsen vil bli kraftig forbedret ca 8-10 ganger PS3. Spesielt GPU og RAM vil forbedres enormt.

 

Kanskje litt for enkelt sagt men med en 8 ganger så kraftig maskin vil ikke da PS4 ha 2x større forutsetning til å spille i 4K som PS3 har å spille i 1080p med samme bildefrekvens?

Lenke til kommentar

Håper bare den er mid spec- pc kraftig, at den greier 1080 p helst i 60 fps, selvom det nok blir 30 etterhvert. Uansett, dette er spennende, håper den blir avslørt. Personlig blir jeg nok ikke å kjøpe xbox p.g.a månedspris på live som jeg ikke fordrar

 

Øhh, det har vel ingenting med PS4 å gjøre? Altså PS3 kan vel også kjøre 1080p med 60FPS, det det handler om er jo om man vil kjøre "ræva" grafikk i 60fps, eller enda bedre grafikk i 30 FPS. Det handler jo kun om prioritering, ikke hvilken konsoll man har..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter det jeg forstår av lekkete spesifikasjoner vil PS4 bruke en amd x86 cpu og Amd gpu, den vil være et totalt forsjellig design, mye mer likt xbox1 en PS3. Eneste måten å få den kompatibel på er å legge inn et PS3 kretskort.

 

Sant nok, men om den lagast kraftig nok, skal det vel vere mulig å emulere PS3-en? Sikkert urealistisk mtp maskinvarekraft ein treng for å gjere det, eg er ikkje ekspert på det området.

Lenke til kommentar

Kanskje litt for enkelt sagt men med en 8 ganger så kraftig maskin vil ikke da PS4 ha 2x større forutsetning til å spille i 4K som PS3 har å spille i 1080p med samme bildefrekvens?

Kanskje litt for enkelt sagt men med en 8 ganger så kraftig maskin vil ikke da PS4 ha 2x større forutsetning til å spille i 4K som PS3 har å spille i 1080p med samme bildefrekvens?

Nei, ikke nødvendigvis. Husk at det er mange nye kraftkrevende effekter som vil få førsteprioritet over oppløsning og bildefrekvens.

, her får vi se en del grafikkeffekter som rett og slett ikke har vært mulig eller praktisk å gjennomføre tidligere.

 

Kort sagt, standard oppløsning vil nok ligge på 1080p og standard bildefrekvens 30 eller 60 avhengig av hvor mye maskinkraft spillene krever. Dessuten er det nok ikke helt usannsynlig at noen spill vil senke oppløsningen litt for å kunne ha 60 fps.

Lenke til kommentar

Nei, ikke nødvendigvis. Husk at det er mange nye kraftkrevende effekter som vil få førsteprioritet over oppløsning og bildefrekvens.

, her får vi se en del grafikkeffekter som rett og slett ikke har vært mulig eller praktisk å gjennomføre tidligere.

 

Kort sagt, standard oppløsning vil nok ligge på 1080p og standard bildefrekvens 30 eller 60 avhengig av hvor mye maskinkraft spillene krever. Dessuten er det nok ikke helt usannsynlig at noen spill vil senke oppløsningen litt for å kunne ha 60 fps.

 

Men... vil 4K kunne bli en mulighet i fremtiden på PS4 gitt at den får omtrent de spesifikasjonene somhåpes på?

 

Denne neste konsollgenerasjon vil nok var til nærmere 2020 og intil da vil jeg tro at 4 K ikke er direkte uvanlig.

Lenke til kommentar

Men... vil 4K kunne bli en mulighet i fremtiden på PS4 gitt at den får omtrent de spesifikasjonene somhåpes på?

 

Denne neste konsollgenerasjon vil nok var til nærmere 2020 og intil da vil jeg tro at 4 K ikke er direkte uvanlig.

Nei, 4K er bare å glemme, med mindre vi snakker spill av med samme grafikkmotorer som PS360 spill kanskje. Men selv da tror det skal holde hardt. Oppskalering fra 1080p til 4k burde derimot gå utrolig greit siden 4k har nøyaktig dobbelt så mange piksler både i høyde og bredde.

Lenke til kommentar

Er ikke så gira lenger på å få vite noe om nye konsollene. Syns generasjonen her har vært det verste noensinne. Konsollene har vært helt forskjellige og dermed ødelagt kvalitetsmessige for mange konsollspill og ikke minst PC spill. Jeg håper og tror at når PS4 nå får mer normal arkitektur at det blir mer kvalitet over spillene og ikke hakking og spill uten AA som det er nå.

Lenke til kommentar

Er ingen problem med FC3 og AC3 til konsoll.

 

Dude.... på slutten av AC3 så load'a PS3'en min så sakte at bossen ramla gjennom bakken når jeg måtte restarte oppdraget.... spillet endte opp i en ond sirkel der det restarta og restarta fordi bossen fortsatte å ramle gjennom bakken når jeg måtte starte på nytt....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Håper bare den er mid spec- pc kraftig, at den greier 1080 p helst i 60 fps, selvom det nok blir 30 etterhvert. Uansett, dette er spennende, håper den blir avslørt. Personlig blir jeg nok ikke å kjøpe xbox p.g.a månedspris på live som jeg ikke fordrar
Har nok gått litt fort i svingene for oversetteren her. Det kilden sier er at de har fokusert på å heve interaksjonen I TILLEGG til å forbedre ytelsen betraktelig. Skal visst bli 10x så kraftig som ps3.Edit: Dette var svar på original quoten til PcAj, som ikke kom med her.

 

10x er ikke nok. Dersom PS4 slippes i ved utgangen av året må den være mellom 16 og 32 ganger raskere for å være up to date med tanke på ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...