Gå til innhold

Avdukes endelig PlayStation 4?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke helt enig med deg der. PS3 har halvparten av minnet til Xbox360, men det er raskere.

Likevel kan nesten samtlige ytelsesproblemer i spill som har problemer på PS3 linkes tilbake til mengden minne.

 

Uansett så blir det spennende å se hva specsa viser seg å være. Og ikke minst hva prisen blir.

Er nesten så jeg tror den nye Xboxen blir et sted mellom 3500-4500 mens PS4 blir et sted mellom 4000-5000.

 

Som jeg husker var vel veiledende lanseringspris på PS3 7000 kr mens de ble solgt ved lansering for rundt 6500 kr.

 

En av grunnene til at PS3 solgt ok til tross for høy pris var nok at det var innebygd BD-spiller der de billigste frittstående spillerne ofte lå nært prisen på PS3.

Lenke til kommentar

Alt det dere har hørt til nå tror jeg bare er basert på rene rykter.

Ja det er rykter frem til Sony og MS bekrefter eller annonserer dette selv, men folk med langt bedre teknisk innsikt enn meg sier at dem som har lekket dette trolig sitter på dokumentasjonen (det er også hva dem har kommet med i diskusjons forumer).

Ting kan ha blitt blandet isammen eller gjengitt feil, men i hovedsak kan dette nok anses som rimelig sikkert.

Lenke til kommentar

Det spiller liten rolle hva du har i throughput. Når du ikke har nok minne må du hente info ifra harddisk eller optisk disk.

 

Med 4GB DDR5 kan PS4 kanskje få 3 mer FPS enn en XBOX 720, men en XBOX med 8GB kan ta mer enn dobbelt så store miljøer og detaljerte teksturer fordi OS og andre ting også suger minne.

 

PS4 blir raskere og kan ha mer detaljerte objekter, men XBOX vil ha mer detaljerte teksturer.

 

Hvilken av disse vil spillutviklere velge spiller liten rolle for bransjen som helhet. Det som er helt sikkert er at konsoller i 10 nye år vil stå som bremseklosser for utviklingen.

Lenke til kommentar

Med 4GB DDR5 kan PS4 kanskje få 3 mer FPS enn en XBOX 720, men en XBOX med 8GB kan ta mer enn dobbelt så store miljøer og detaljerte teksturer fordi OS og andre ting også suger minne.

Hvis det stemmer at Durango vil reservere 3GB til OS'et og Orbis 0,5GB vil det si at Durango "bare" har 1,5GB eller ~40% mer minne til spill enn Orbis.

Lenke til kommentar

Hvis det stemmer at Durango vil reservere 3GB til OS'et og Orbis 0,5GB vil det si at Durango "bare" har 1,5GB eller ~40% mer minne til spill enn Orbis.

Da må Durango kjøre Windows 8 og i tillegg ha lagt av 1-2 GB kun til apps og greier, ikke sant? Vet ikke hvor stort footprint Windows 8 setter på PC men 3 gig høres mye ut. Men ikke usannsynlig at Redmond vil ha W8 på Durango - det ligger jo nært deres siste strategi med samme OS på alle enheter.

Lenke til kommentar

Det spiller liten rolle hva du har i throughput. Når du ikke har nok minne må du hente info ifra harddisk eller optisk disk.

 

Med 4GB DDR5 kan PS4 kanskje få 3 mer FPS enn en XBOX 720, men en XBOX med 8GB kan ta mer enn dobbelt så store miljøer og detaljerte teksturer fordi OS og andre ting også suger minne.

 

PS4 blir raskere og kan ha mer detaljerte objekter, men XBOX vil ha mer detaljerte teksturer.

 

Hvilken av disse vil spillutviklere velge spiller liten rolle for bransjen som helhet. Det som er helt sikkert er at konsoller i 10 nye år vil stå som bremseklosser for utviklingen.

Inntil at noen finner en løsning på elefanten i "PC-gaming"-rommet vil konsollene bremse utviklingen. Kanskje F2P er løsningen, spesielt multiplayer-spill har mye å vinne her.

 

Angående Durango vs Orbis, så vil nok utviklerne gå for "the lowest common denominator", dvs satse på løsninger som vil fungere godt nok på begge konsollene. Eksklusiver blir selvfølgelig noe annet.

Lenke til kommentar

Da må Durango kjøre Windows 8 og i tillegg ha lagt av 1-2 GB kun til apps og greier, ikke sant? Vet ikke hvor stort footprint Windows 8 setter på PC men 3 gig høres mye ut. Men ikke usannsynlig at Redmond vil ha W8 på Durango - det ligger jo nært deres siste strategi med samme OS på alle enheter.

Jeg syns også 3GB høres veldig mye ut. Hvis den kjører Windows 8 bør det være en veldig streamlinet utgave, men mulig det er satt opp for å kunne kjøre mange apps i bakgrunnen.

Kanskje det (også) er snakk om en masse "set-top box" funksjonalitet og en masse dill dall med Kinect 2, jeg aner ikke. Tiden vil vise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...