Gå til innhold

Nå kan spillene dine få bedre grafikkinnstillinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, driveren nekter å installere seg på f.eks en HP pc, feiler under "sjekker kompatibilitet". Pcen din er da tydeligvis ikke begrenset til kun produsentproduserte drivere.

 

http://www.laptopvideo2go.com/

Jeg hadde samme problem selv da jeg brukte en HP laptop med GeForce 8600GT. Denne nettsiden hjelper deg med å installere drivere som egentlig er kompatible, men HP har "sperret".

Lenke til kommentar

Spill som setter innstillinger basert på din hardware er ingenting nytt. Det har vi hatt i årevis. Ingen har klart det bra, så jeg er skeptisk denne gangen også.

ifra artikkelen:

 

 

I nettskyen har Nvidia lagret data på titusenvis av maskinoppsett som de har testet med alle støttede spill. Dermed «vet» de hva som gir best resultat for de aller fleste.

 

Dette står i sterk kontrast til innstillingene i de fleste spill, som får en oversikt over PC-en din, og så gjør en mer eller mindre vill gjetting på hva som kan passe best.

 

 

 

Lenke til kommentar

Hmmm. Jeg har en HP laptop og har alltid brukt Nvidias egne drivere helt uten problemer. Dotto med min forrige laptop, også fra HP.

 

Uansett, GeForce Experience fungerer godt her og virker som et greit program. Overflødig for en del kanskje, men ganske sikkert til god hjelp for mange andre som ikke er spesielt interessert i å prøve seg frem til optimale innstillinger i de spillene som støttes.

Lenke til kommentar

Dette programmet foreslo dårligere innstillinger enn jeg allerede spiller helt fint på, så det gjør det ganske ubrukelig for meg iallefall.

har merket det når jeg har brukt det før at den gjør det

men når den gjør det så anbefaler den det, du er ennå fri til å bruke andre innstillinger,

 

eksempel hvor den kan flytte seg er WoW hvor anbefalt er high men alt går fint på ultra så lenge kjølingen er i orden

 

Lenke til kommentar

Hvordan forholder den seg til betadrivere samt last som allerede er i systemet? Både CPU og GPU brukes i dag til en del oppgaver og det kan være last på disse når man starter et spill. Holder den også oversikt over temp slik at du ikke overoppheter maskinen på varme sommerdager?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Åpent for alle
Med et navn som GeForce Experience er det ikke særlig overraskende at programmet blir eksklusivt tilgjengelig for de som bruker et GeForce-skjermkort, men disse kan i alle fall glede seg over en mer automatisert hverdag.
Kanskje litt tvetydig?

 

Ja, åpent for alle med GeForce gpu. Det sier seg jo litt selv at du ikke kan bruke dette på AMD kort når Nvidia har utviklet programmet.

Lenke til kommentar

Nei det behøver ikke å si seg selv. Oppdatering av drivere skjønner jeg, men det andre er bare forskjellige profiler til de forskjellige spillene.

 

Det ville vært god markedsføring for gforce og nVidia om dette var tilgjengelig for begge. Om de fikk igjennom dette som en "standard" så kunne de tilbudt ekstratjenester som kun var for geforce-eiere eller tilsvarende.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet dette, men har nå begynt å tweake med innstillinger i selve Nvidia-programvaren. Det viser seg at det er MYE å hente herifra. Og det er store forskjeller mellom spill ettersom innstillinger settes.

F.eks FarCry 3 har jeg satt det meste på max i Nvidia-programvaren, da er alt smooth. Men da er det viktig at grafikkinnstillinger inne i selve spillet slåes av.

Ett annet eksempel er f.eks Darksiders 2, som slet VELDIG med enkelte innstillinger gjort i Nvidia-programvaren. Når jeg justerte enkelte ting her ned, og skrudde opp igjen innstillingene i selve spillet gikk alt silkemykt igjen.

Dette er ikke noe nytt, men har selv rivd meg i håret flere ganger da jeg har slitt med FPS i mange spill.

Har 2 stk 690 GTX i SLI, samt i7 3960X EE, 64GB Ram, RevoDrive etc som bør tygge unna det meste uten problemer.

Lenke til kommentar

Programvaren starter ikke spillet for deg, den tweaker kun innstillinger.

Du kan også bruk programmet til og starte spillene for deg men dette er ikke nødvendig for at grafikk innstillingene skal tas i bruk.

 

Likte forøvring ikke programmet noe særlig pga det velger 1920x1080 på de fleste spill selv om skjermen min støtter 2560x1440.

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...