Gå til innhold

H og Frps måte på å bekjempe fattigdom


Anbefalte innlegg

Går ikke dårlig med Venstre. Venstre har en ganske stor medlemsvekst.

 

Les igjennom innlegget mitt med kilden en gang til. Kanskje du da forstår at du har tatt feil? :p

Nei, tror vi kutter'n her. Har intet mål om å overbevise deg om noe som helst. Godtar du det ikke, er dette greit. Jeg skjønner godt at ikke en FrPer liker de fakta som kommer frem om velgernes gjennomsnittlige IQ siden partiet kom dårligst ut av alle partiene på stortinget. Jeg forstår også at mange benekter dette, og at de ikke vil innse det. =) Uansett: Ingen ting mer her å diskutere.

 

Da finner jeg det rart att Siv's alternative statsbudkjett kom bedre ut en de rød/grønnes i følge SSB...så da har vel strengt tatt Siv en langt høyere IQ?...eller var det bare flaks?.Og den med å si att vi stopper her,viser mangel på argumenter...som vises i resten av Venstres partiprogram..trykk på de rette punktene og vi prater ikke om det?

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette fjerner fattigdom:

http://borgerlonn.no...rlonn-modeller/

 

 

Utdrag:

 

"Fordelen med borgerlønn er at den er noe så sjelden som både økonomisk effektiv og etisk og moralsk riktig. Den politiske høyresiden ser følgende fordeler: En avskaffelse av minstelønnsordningene kombinert med at inntekt delvis frikobles fra arbeid, vil kunne gjøre det lettere å få lønningene ned. Det vil også øke mulighetene for de som i dag er utenfor arbeidslivet.En vedvarende og garantert inntektsstrøm vil også føre til at flere er villige til å ta risiko, det kan fremme effektiviteten i den kapitalistiske økonomien og kan samtidig stimulere til innovasjon. Forenkling og reduksjon av offentlig sektor er også et veldig viktig argument å ta med her. Det vil frigjøre både masse ressurser og arbeidskraft!

Det er rett og slett økonomisk fornuftig med innføring av borgerlønn. Det bidrar til å desentralisere akkumulert kapital og fordeling av produksjo. Adam Smiths usynlige hånd fungerer fint på lokalt nivå, men det er viktig å ha demokratisk kontroll på økonomien på makronivå."

 

Jeg vet ikke helt hva de snakket om, men Venstre sin modell for borgerlønn fungerer ikke. Venstre sin borgerlønn er på 165K kroner i året. Den skal gis til alle over 18 år. Det er ca 4 millioner mennesker over 18 år i Norge. Det betyr en ekstrakostand på 600 milliarder kroner. Man vil spare ca 300 milliarder kroner fra reduserte ytelser, men man er forsatt 300 milliarder i minus.

 

Skal man betale ned denne ekstra kostnaden så betyr det langt høyere skatter for inntekt over borgerlønnen. Altså jobb vil gi deg veldig lite ekstra. Det vil gi folk sterke incentiver til å slutte å jobbe og leve på trygd. Eller enda verre, skaffe seg en svart jobb. Med så høye skatter og garantert minsteinntekt så vil det gi langt mer mening å få seg en svart jobb. I dag gir skattesnusk lite mening fordi slike jobber har lav inntekt og dermed lav skatt.

 

Borgerlønn fungerer ikke og viser problemet med venstre. Venstre er altfor idealistiske.

Lenke til kommentar

Da finner jeg det rart att Siv's alternative statsbudkjett kom bedre ut en de rød/grønnes i følge SSB...

På hvilken måte? Og hva har dette med saken å gjøre? Du vet at Venstre ikke er en del av de rødgrønne? Venstre er et borgerlig parti...

 

så da har vel strengt tatt Siv en langt høyere IQ?

Er det Siv Jensen som lager statsbudsjettet til Fremskrittspartiet tror du?

Nei, strengt tatt tror jeg ikke den dama er den smarteste på tinget. Hun er nok smart, men ikke den smarteste.

 

...eller var det bare flaks?.Og den med å si att vi stopper her,viser mangel på argumenter...som vises i resten av Venstres partiprogram..trykk på de rette punktene og vi prater ikke om det?

Tja. Vel, jeg ser ikke at vi kommer noen vei her, derfor er det like greit å stoppe. Nå vet jo ikke du hvordan Venstres partiprogram ser ut. Du blander dessuten Venstre med de rød-grønne og da sier det seg jo selv at du ikke har så stor innsikt i hva du snakker om. :)
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva de snakket om, men Venstre sin modell for borgerlønn fungerer ikke.

Det er jo lett å påstå det. Det fungerer ikke... Nå er det flere store økonomer som står bak og som har uformet dette. Å tro på en helt random fyr på Internett, er ikke helt meg.

 

Venstre sin borgerlønn er på 165K kroner i året. Den skal gis til alle over 18 år. Det er ca 4 millioner mennesker over 18 år i Norge. Det betyr en ekstrakostand på 600 milliarder kroner. Man vil spare ca 300 milliarder kroner fra reduserte ytelser, men man er forsatt 300 milliarder i minus.

Poenget er at du ikke tar med deg hele regnestykket. Du tar ikke med i beregningen at NAV kanskje nedlegges og at minstelønnsordninger fjernes osv.. og mange andre faktorer som spiller inn. Folk bruker jo også pengene sine. Og vi vil få større frihet...

 

Skal man betale ned denne ekstra kostnaden så betyr det langt høyere skatter for inntekt over borgerlønnen. Altså jobb vil gi deg veldig lite ekstra. Det vil gi folk sterke incentiver til å slutte å jobbe og leve på trygd.

Også feil, da det ikke eksisterer trygd... Og nei, det er heller ikke hva som vil skje...

Det du sier er i beste fall en spådom. Jeg tror ikke på profeter og spåmenn på et internettforum.

 

Eller enda verre, skaffe seg en svart jobb. Med så høye skatter og garantert minsteinntekt så vil det gi langt mer mening å få seg en svart jobb. I dag gir skattesnusk lite mening fordi slike jobber har lav inntekt og dermed lav skatt.

Du er en spåmann.. :)

 

Borgerlønn fungerer ikke og viser problemet med venstre. Venstre er altfor idealistiske.

Feil. Det fungerer. Venstre er heller ikke alene om dette. Miljøpartiet de grønne har også borgelønn på sitt program.

 

Her er en organisasjon som jobber for borgerlønn for eksempel:

http://borgerlonn.no...ilton-friedman/

 

Drøssevis av økonomer som står bak...

 

Her er en redegjørese for borgerlønn på stanford universets nettsider:

http://plato.stanfor...social-minimum/

 

Her har du en Hovedoppgave for cand polit-graden som omhandler borgerlønn:

http://www.duo.uio.n.../Stokkeland.pdf

 

 

Det du sier blir alt for enkelt.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Den eneste måten å stoppe en ordveksling på er at den som vil stoppe ikke svarer. Han kan ikke si "vi stopper her" (altså etter hans eget innlegg) og vente at motparten skal la være å svare. Vil du stoppe, turbo, må du finne deg i å ikke få det siste ordet...

 

Geir :)

Så kom den kloke mannen. :)

Jeg vet det, men jeg sa det vel egentlig litt for morroskyld. Jeg sa det ikke fordi han skulle "stoppe", men sa det fordi jeg ville gi uttrykk for at "dette er ikke viktig for meg".... Noe i den retningen der... :)

Lenke til kommentar

På hvilken måte? Og hva har dette med saken å gjøre? Du vet at Venstre ikke er en del av de rødgrønne? Venstre er et borgerlig parti...

 

 

Er det Siv Jensen som lager statsbudsjettet til Fremskrittspartiet tror du?

Nei, strengt tatt tror jeg ikke den dama er den smarteste på tinget. Hun er nok smart, men ikke den smarteste.

 

Tja. Vel, jeg ser ikke at vi kommer noen vei her, derfor er det like greit å stoppe. Nå vet jo ikke du hvordan Venstres partiprogram ser ut. Du blander dessuten Venstre med de rød-grønne og da sier det seg jo selv at du ikke har så stor innsikt i hva du snakker om. :)

 

Poenget er jo att Siv må ha en utrolig høy IQ,altså helt motsatt av dine påstander,men uten IQ skjønner en vel ikke det,siden hennes statbudskjett kom bedre ut ett denne regjeringens...hva var det du ikke forstå her?

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar

På hvilken måte? Og hva har dette med saken å gjøre? Du vet at Venstre ikke er en del av de rødgrønne? Venstre er et borgerlig parti...

 

 

Er det Siv Jensen som lager statsbudsjettet til Fremskrittspartiet tror du?

Nei, strengt tatt tror jeg ikke den dama er den smarteste på tinget. Hun er nok smart, men ikke den smarteste.

 

Tja. Vel, jeg ser ikke at vi kommer noen vei her, derfor er det like greit å stoppe. Nå vet jo ikke du hvordan Venstres partiprogram ser ut. Du blander dessuten Venstre med de rød-grønne og da sier det seg jo selv at du ikke har så stor innsikt i hva du snakker om. :)

 

Blander ingen ting jeg...Venstre bryr jeg meg fint lite om,så ja partiprogrammet deres kjenner jeg ikke til,men jeg vet min egen IQ..det gjør ikke du;)

Lenke til kommentar

Poenget er jo att Siv må ha en utrolig høy IQ,altså helt motsatt av dine påstander,men uten IQ skjønner en vel ikke det,siden hennes statbudskjett kom bedre ut ett denne regjeringens...hva var det du ikke forstå her?

Jeg spør igjen: Er det Siv Jensen som lager statsbudsjettet? (Du skriver dessuten statsbudsjett feil...) - Jeg tror det er svært få som anser Siv Jensen for å være den smarteste kvinnen på tinget altså. =P

 

Hvor er denne statistikken din egentlig? Hvordan kom statsbudsjettet til partiet ditt best ut?

 

Blander ingen ting jeg...Venstre bryr jeg meg fint lite om,så ja partiprogrammet deres kjenner jeg ikke til,men jeg vet min egen IQ..det gjør ikke du;)

Hvordan kan du da kritisere? Hvordan kan du kritisere noe du ikke vet noe om?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Arbeiderpartiet er sosialdemokratisk

Venstre er sosialliberalistisk...

 

Så du har omsider oppfattet det turbonello. :thumbs:

 

Sosialliberalismen skiller seg fra sosialdemokratiet og sosialismen ved at den vektlegger liberalismen som mål for politikken, og ved at den er åpen for kapitalismen.

:wallbash:

 

Tullprat.

Lenke til kommentar
Venstre er heller ikke alene om dette. Miljøpartiet de grønne har også borgelønn på sitt program.
Av ren nysgjerrighet: Har noen en god forklaring på hvorfor MdG har dette på programmet sitt? Det første jeg ser for meg, er at man har et ønske om å dempe produksjonen for å spare miljøet.

 

Jeg ser du kalles idealist, turbonello, og mye av problemet med idealismen er jo ofte at argumentene svinner hen når man ser på de økonomiske kostnadene for en idealistisk handling. Det virker rett og slett som om folk ikke skjønner at det ikke er billig med nødvendige tiltak. (ikke at jeg ser på borgerlønn som noe fryktelig nødvendig tiltak, men det var heller en vag digresjon)

Lenke til kommentar

Jeg spør igjen: Er det Siv Jensen som lager statsbudsjettet? (Du skriver dessuten statsbudsjett feil...) - Jeg tror det er svært få som anser Siv Jensen for å være den smarteste kvinnen på tinget altså. =P

 

Hvor er denne statistikken din egentlig? Hvordan kom statsbudsjettet til partiet ditt best ut?

 

Hvordan kan du da kritisere? Hvordan kan du kritisere noe du ikke vet noe om?

 

Du får google som oss andre...og dette har jo vært i nyhetene siden saken ble kjent att FRP's statbudskjett var bedre enn de rø/grønne's.Men att du ikke har fått med deg det,må du ta på din egen kappe.Så jeg vil påstå da att Siv har en langt høyere IQ en Jens..så dette med lav IQ opg FRP kommer vel fra dere som mener alt FRP er på trynet,men når det er godt noen år..ja se da tar dere sakene til FRP...men det er vel heller ikke noe du har fått med deg?

Lenke til kommentar

Jeg spør igjen: Er det Siv Jensen som lager statsbudsjettet? (Du skriver dessuten statsbudsjett feil...) - Jeg tror det er svært få som anser Siv Jensen for å være den smarteste kvinnen på tinget altså. =P

 

Hvor er denne statistikken din egentlig? Hvordan kom statsbudsjettet til partiet ditt best ut?

 

Hvordan kan du da kritisere? Hvordan kan du kritisere noe du ikke vet noe om?

 

Og kritesere da ikke Venstre??? Ett så lite parti uten noen innflytelse mener å ha svar på det meste,men det koker vel ned til mere avgifter der også ;)...ja det var FRP som lagde ett alternativ statbusjett...så riktig det;)

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du får google som oss andre...og dette har jo vært i nyhetene siden saken ble kjent att FRP's statbudskjett var bedre enn de rø/grønne's.

 

Hvem har sagt at det budsjettet er bedre?

 

FrP Budsjett 2012 POPULISTISK Bestillingsverk fra SSB for å skaffe seg et radikalt alibi.

 

Sosialøkonom vil gjøre FrP spiselig. Jeg blir kvalm

 

Kan Frp styre Norge?

 

Siv Jensen så dum at det ryker av henne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...