Gå til innhold

H og Frps måte på å bekjempe fattigdom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du klar over kor mange som "naver"? Folk som jobber i 1 år, for så å nave i 1 år? Men joda, dei er jo "syke"!

Kor mange blir sykmeldt i 2 månader frå jobb, mens dei er friske nok til å bygge huset/garasjen?

Eller blir syke når dei må jobbe dårlige vakter?

 

Veit du kva som er forskjell på dei rike og dei "syke"? Dei rike faktisk jobber hardt for sine penger. Dei syke - utnytter systemet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det som overasker meg mest, er at folk reagerer på "slemme FRP" som vil kutte ut slik idioti.

Kjenner ikkje dokke selv noen som utnytter systemet? Vel, da er dokke i så fall blinde!

Dei som er imot dette systemet, er dei som utnytter den selv.

 

Å få dagpenger er ikkje verre enn å melde seg til NAV. Leve av dagpenger, istedenfor å skaffe seg jobb, er så enkelt som å sei par idiotiske ting på jobbintervju og ungå å få seg jobb.

Sitte på ræva, syte over "kor hardt det er å få seg jobb", nyte livet og grine over slemme FRP, som vil ta vekk støtten.

 

PS: Norge har noe av det høgaste sykefråvær i heile Europa. Tilfeldigheit? Neppe...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tru det eller ikkje, men ingen får pengene grattis heilt "out of the blue", bortsett frå dei "syke" snyltera.

Enten så har dei rike vert veldig smarte og funnet gode veier, har studert veldig hardt, jobbet veldig hardt eller kombinasjon av dei ting.

 

Syke? Joda, selvfølgelig er det altids noen som er syk. I Noreg er det vel 1 av 10 vil eg sei. Resten faker det.

Se på tabeller til sjukehus/sjukeheim o.l. 90% av alle ansatte blir "sjuke". Kvar einaste føkings år!

Eg syns vi bør bruke 1 milliærd kroner for å finne ut kva som forårsaker den sjukdommen år etter år, eller kva? Same skjer rundt påske btw. Mystisk!!!

 

Kutte ned skatt til ALLE og opprett "sjukefond" som skal vere "personleg". Dvs kvart einaste persjon har sitt eiget sjukefond. Når han blir syk - får han lønna frå denne fonden, som han selv har laget. Same opplegg som skatt, men umulig å snylte på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Veit du kva som er forskjell på dei rike og dei "syke"? Dei rike faktisk jobber hardt for sine penger. Dei syke - utnytter systemet.

Hvilke parametre jobber du egentlig etter her?

 

Jeg tror det er flere mennesker som har blitt syke av rikfolk enn det er folk som faker sykdom. Kanskje du skal prøve å åpne øynene litt før du poster her neste gang.

Endret av Lime Canes
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Beklager, det virkeleg må vere epedimi som rammer turnus-abreidere rundt jul/påske, kvart einaste år. For all del, det er ingen faking.

Og det må vere eit slags sjukdom som stopper folk frå å jobbe, men dei kan gå ut på byen eller drive å bygge hus. Absolutt!

Og neida, det er ingen frå baltikum som jobber 1 år i Noreg og naver i 1 år, mens dei bur heime med luksuslønn for å sitte på ræva.

Eg trur egentleg dokke har rett. Det må vere noe med, at nordmenn har så føkings dårleg gener og det er så forferdelig forhold her i Noreg (mat, miljø, sjukehus, arbeidstider), siden sykefråveret er så mye høgare enn ellers i Europa. Det er sikkert det som er problemet. For all del, ikkje at nordmenn er late og har for godt system som er fantastisk enkelt å utnytte, neida.

 

 

PS: Ja, det er nok meg som er "blind" og ikkje ser sanheita her. Seriøst. Det er gener til nordmenn og forferdelig miljø, men eg berre greier ikkje å se det. Kjipt å vere blind, ja.

Endret av cefey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du klar over kor mange som "naver"? Folk som jobber i 1 år, for så å nave i 1 år? Men joda, dei er jo "syke"!

Kor mange blir sykmeldt i 2 månader frå jobb, mens dei er friske nok til å bygge huset/garasjen?

Eller blir syke når dei må jobbe dårlige vakter?

 

Veit du kva som er forskjell på dei rike og dei "syke"? Dei rike faktisk jobber hardt for sine penger. Dei syke - utnytter systemet.

 

Bullshit!

  1. Langt ifra alle som er uføre/sykmeldte er snyltere.
  2. De rike får ikke deres velstand av egen innsats, men pga. andres harde arbeid og fordi rikdommen går i arv. Uten vanlige arbeidere og rike slektninger er de rike ingenting og de verste samfunnssnyltere når de ikke vil betale mer skatt. De flykter til og med fra landet for å unngå skatt. Spør Stein Erik Hagen - stikke av til utlandet for å slippe å betale skatt i Norge, men derimot klage over hvor ferferdelig det er i Norge, ja, det kan han! Verste samfunnssnylter noen sinne!

Lenke til kommentar

Bullshit!

  1. Langt ifra alle som er uføre/sykmeldte er snyltere

 

Hvordan bidrar de til samfunnets gode da?

 

  1. De rike får ikke deres velstand av egen innsats, men pga. andres harde arbeid og fordi rikdommen går i arv. Uten vanlige arbeidere og rike slektninger er de rike ingenting og de verste samfunnssnyltere når de ikke vil betale mer skatt. De flykter til og med fra landet for å unngå skatt. Spør Stein Erik Hagen - stikke av til utlandet for å slippe å betale skatt i Norge, men derimot klage over hvor ferferdelig det er i Norge, ja, det kan han! Verste samfunnssnylter noen sinne!

De rike får ikke av egen insats? - Hva med alt de har satset på å få sin bedrift opp og gå, penger, tid, svette og blod. Mange dedikerer hele livet sitt til å få en bedrift opp og gå.

 

I startfasen regner jeg med at mesteparten ble gjort av noen få personer, sannsynligvis med denne rikes innsats.

 

Vi burde være takknemlig for at de rike ønsker å ta oss inn i varmen, og lar oss jobbe for dem i deres bedrift, som de gjerne har satset mye på.

 

 

At de ikke betaler skatt er ikke snylting, ikke med mindre de benytter seg av sosiale goder. Et eksempel på snyltere, er for eksempel disses subsidierte bøndene vi har. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...