Gå til innhold

Her er lesernes spillfavoritter i 2012 (PS3, WiiU, Win, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har nok met med hype å gjøre. Først elsket alle å vente på det, men når det ikke var 100% som folk hadde trodd ble det populært å hate det. Jeg nekter å tro det er så vanvittig dårlig som "alle" vil ha det til.

 

Ellers er jeg enig med taterfyrings. Listen til Realzi er ikke perfekt, men han har i det minste mer enn fem spill på listen. Når vi snakker om flere spill i flere kategorier gjennom et helt år på samtlige plattformer er det noe som skurrer når det nesten utelukkende er de samme fire, fem spillene som går igjen i samtlige kategorier. Flere av der også mistenkelig nye. Folk har hukommelse som en gullfisk, tydeligvis.

 

Hele poenget med en skuffelse er jo at det ikke lever opp til forventingen, diablo 3 var ikke 2012s dårligste spill, men det var ett spill med høye forventinger, som viste seg å være ganske middelmådig. Det er en skuffelse. Jeg kommer ikke til å forhåndsbestille fra Blizzard igjen kun basert på deres navn og rykte.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om min liste ville vært helt annerledes synes jeg dette var en god kåring. Den viser at det er et visst nivå på leserne på Gamer, at de er i stand til å vurdere spill fra flere vinkler, og bærer ikke preg av fjortiser som har stemt på de 2-3 AAA-titlene de fikk det året.

 

Selv har jeg bare spilt ett spill fra 2012 og det er også blant de beste (strategi)spillene jeg har spilt; Crusader Kings II. Jeg forventet uansett ikke at det kom på listen da spillet har en såpass høy terskel og byr på lite glitter og stas, men det er kanskje nettopp det som gjør at det skiller seg ut; det er en av de mest gjennomførte og rendyrkede gameplay-opplevelsene.

Lenke til kommentar

Har nå lagt inn gode 12 timer på spillet, for å spille det gjennom. Men jeg mener *spoiler* at spillet ble dritt kjedelig etter at Vaas døde relativt tidlig i spillet. Han var det eneste håpet for meg for en god story etterhvert, men spillet nådde aldri noe høyt klimaks før det var for sent...

 

Nå synes jeg du kunne vært litt mer tydelig med den spoiler-advarselen din. Spillet ligger fortsatt i backlogen min og venter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Far Cry 3 var en ensformig opplevelse. Etterhvert ønsket man bare at det var ferdig snart.

At det topper beste enspiller, og i det hele tatt er på listen over orginale ideer er jo bare komisk.

Ikke for å være frekk, men da tror jeg nesten du må skylde på deg selv dersom du ikke klarer å variere hvordan du spiller. Det er lenge sida jeg har sett et skytespill med så stor oppdragsvariasjon. Hvis Far Cry 3 er ensformig er alle andre spill der ute helt håpløse i tilfelle. Man kan jo i tillegg til variasjonen i selve oppdragene variere spillestilen veldig. Alt fra Splinter Cell til COD til Just Cause vil fungere finfint og gi markant forskjellig opplevelse.

Endret av Dellers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilte du ikke Last Story også? Jeg stemte forresten på Crusader Kings 2 i flere kategorier!

 

Jo, men jeg synes Last Story var dølt på de fleste områder. Lite begeistret for kampsystemet, karakterene og ikke minst det blasse, gråaktige designet. Jeg ga det noen timer som jeg pleier, men bestemte meg for å ikke fortsette.

Lenke til kommentar

Jeg har så mange spill liggende at jeg tillater meg å være veldig streng. Har jeg spilt i 4-5 timer og føler meg usikker på om det er noen vits å fortsette, så jeg går jeg over til noe annet.

 

Det som skuffet meg mest var at spillet ikke grep meg med atmosfæren sånn helt umiddelbart. Det er noe Sakaguchi alltid har spikret.

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk, men da tror jeg nesten du må skylde på deg selv dersom du ikke klarer å variere hvordan du spiller. Det er lenge sida jeg har sett et skytespill med så stor oppdragsvariasjon. Hvis Far Cry 3 er ensformig er alle andre spill der ute helt håpløse i tilfelle. Man kan jo i tillegg til variasjonen i selve oppdragene variere spillestilen veldig. Alt fra Splinter Cell til COD til Just Cause vil fungere finfint og gi markant forskjellig opplevelse.

 

Joda du kan både snike og gå rambo, og selve main story bydde på noen gode oppdrag. Men det hjelper ikke for at jeg sitter igjen med at et stort potensiale rant ut i noe som føltes som en repeterende opplevelse. Har du sett deg rundt i landskapet i en time har du sett alt du kommer til å se av variasjon der. Dette å komme seg til et radiotårn for så to fiendebaser ble en påtvunget nødvendighet som nærmest ikke tilførte noe. Mest utfordrende i spillet var jo nesten jaktoppdragene, men selv disse følte man etter noen oppdrag de bare hadde gått tom for ideer og lot deg gjøre det samme om igjen på ny lokasjon. Jeg la ned godt og vel 25 timer i spillet. Og følelsen jeg satt igjen med var at jeg var glad det var ferdig, og at spillet ikke levde opp til sitt potensial. For meg milevis unna noen beste enspilleropplevelse, men som nevnt, smaken er som baken,

Lenke til kommentar

Listen er mer eller mindre som forventet og er enig i en god del. Men når man ser Far Cry 3 på listen over orginale ideer, dog som nummer syv, men likevel... Virker som mange bare har tatt favorittspillet sitt å lagt det inn i alle kategorier. Fantastisk! :p

 

Får same inntrykk av listene, som i og for seg ikkje er overraskande. Gode spel fortener jo gjerne å vere i mange kategoriar, men det ser jo ut som dei store AAA-titlane kjem med i nesten samtlege kategoriar, inkludert største skuffelse.

 

Det kunne kanskje vore meir interessante lister om ein eksluderte spel som har solgt x-antall millionar eller noko slikt, men det avgrensar jo også kven som kan stemme i veldig stor grad.

 

Lenke til kommentar

 

Hele poenget med en skuffelse er jo at det ikke lever opp til forventingen, diablo 3 var ikke 2012s dårligste spill, men det var ett spill med høye forventinger, som viste seg å være ganske middelmådig. Det er en skuffelse. Jeg kommer ikke til å forhåndsbestille fra Blizzard igjen kun basert på deres navn og rykte.

 

AtW

 

Det har vært veldig mange skuffelser gjennom 2012 dessverre, men ingen har vært så hypet som Diablo 3. Det er derfor f.eks Mass Effect 3 fort ble glemt etter den første skuffelsen var lagt seg, men folk klager fortsatt på Diablo 3, og kommer til å gjøre det i lang tid fremover. ME3 får fortsatt DLC, men de blir forbigått i stillhet av folk som ikke spiller spillet. Diablo 3 får fortsatt updates og alt det der, men hver gang en update navnes er det mange som klager over hvor dårlig det var. Dette er fordi Diablo 3 er blitt en vits blandt mange folk, omtrent som en meme som går igjen og igjen i årevis uten at noen faktisk synes den er morsom lengre.

Lenke til kommentar

Det har vært veldig mange skuffelser gjennom 2012 dessverre, men ingen har vært så hypet som Diablo 3. Det er derfor f.eks Mass Effect 3 fort ble glemt etter den første skuffelsen var lagt seg, men folk klager fortsatt på Diablo 3, og kommer til å gjøre det i lang tid fremover. ME3 får fortsatt DLC, men de blir forbigått i stillhet av folk som ikke spiller spillet. Diablo 3 får fortsatt updates og alt det der, men hver gang en update navnes er det mange som klager over hvor dårlig det var. Dette er fordi Diablo 3 er blitt en vits blandt mange folk, omtrent som en meme som går igjen og igjen i årevis uten at noen faktisk synes den er morsom lengre.

 

For min del vil jeg jo si at det er fordi Diablo 3 er en middelmådighet, mens ME3 er ett kanonspill selv med endel større feil. Jeg synes skuffelsen er på sin plass. Noe av det er sikkert også fordi Diablo 3 ble forsvart av nebb og klør før og rundt release, også på ting som åpenbart er en ulempe for brukerene (always online feks)

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette er en stemmebasert kåringen, ingen universiell kåring av hva som er best.

 

Jeg har inntrykket av at folk har en tendens til å ikke ta for seg følgenge faktum:

- Ikke alle har tid/råd til å teste alle spill som kommer ut (jeg hadde råd, men aldri tid, jeg spilte mer 2012 spill i januar, enn nesten hele 2012)

- Ikke alle blir disponert av alle spill som kommer ut

- Folk har forskjellig smak (Jeg likte veldig godt Max Payne 3, det beholdte nok av det gamle og ga nok nytt til at det var bra)

- Alle har en mening om noe (Walking Dead, meh, Diablo 3 var helt ålreit, 40-50 timer spilling var verdt pengene. Synd at det ikke var like avhengighetsskapende og gøy som toeren)

 

Det er da ikke så veldig overraskende at kjente titler er på toppen av de fleste lister.

 

Dette var et artig opplegg, dette må gjentas neste år :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...