Gå til innhold

Her er lesernes spillfavoritter i 2012 (PS3, WiiU, Win, X360)


Anbefalte innlegg

Jeg har ennå til gode å høre én eneste seriøs, gjennomtenkt forklaring hvorfor Diablo 3 er så ufattelig elendig som veldig mange påstår (annet enn AH og skillsystem). Klarer du den oppgaven?

 

Klarer du å finne mange som ikke synes den er dårlig? :omg: Les denne siden, så kan du si hva du vil om meg.

 

http://www.gamefront...ffect-3-ending/

 

Men det jeg klager på et er spillet er gjennomført dårlig laget. Det har fint lite med opplevelsen i de to første å gjøre, men føles mer som en blanding av skytespill og film.

 

Slutten utgjør bare noen få minutter av et helt spill som varer i 10-20 timer (om ikke mer? Jeg har ikke spilt ME3). Slutten har mye å si i et historietungt spill, og jeg forstår kritikken mot den mangelfulle slutten. Slutten var nok en skuffelse for mange. Men spillet i seg selv var vel gjerne som forventet. Det hadde enda mer action og enda mindre RPG-elementer enn ME2. Og dette visste de aller fleste som hadde gjort bittelitt research før de kjøpte spillet. Bioware har gått mer og mer mainstream, de har kuttet vekk mye "treigt og tungt" RPG-fluff og puttet inn mer action og ekplosjoner. Selve spillet ME3 (foruten slutten) var vel som de fleste forventet. Dermed var det ikke en skuffelse for de aller, aller fleste. Igjen, her snakker vi om hele spillet. Ikke bare slutten.

 

Diablo 3 derimot, er et spill som har vært under utvikling i størsteparten av et helt tiår. Det er Blizzard som står bak spillet, en utvikler som mange PC-spillere har hatt et godt forhold til, som mange stoler på. Diablo 3 ble sådan en svær skuffelse for mange, da det kom ut og viste seg å være temmelig kjedelig, og designet på et vis som fikk spilleren til å føle seg som en drone eller en arbeidsmaur. Her skulle man rive og slite for å finne hver eneste lille lootable item, for så å selge disse på markedet for en slikk og ingenting, mens Blizzard dro inn prosenter øst og vest.

 

Jeg sier ikke at dette er fakta eller noe. Jeg sier ikke at det er slik man MÅ synes når man spiller Diablo 3. Det finnes nok av mennesker som var svært underholdt av D3. Men veldig mange spillere følte seg som droner når de spilte spillet. Dermed havner det på topp over STØRSTE SKUFFELSE i 2012. Det handler ikke om hvilket spill som er dårligst. Det handler om hvilket et som skuffet mest. Da synes jeg det er logisk at et uimponerende spill som kommer ut av Blizzard - som "alle" har skyhøyeforventninger til - fortjener en plass på pallen foran Bioware, en utvikler som i en årrekke nå har fått kritikk for sine praksiser og retningen de tar med sine franchiser.

 

 

Haha, dagens! Du presterer faktisk å sitte her og si at spillet er bra og at du storkoste deg med deg, men fordi det er Blizzard som lagde det er det likevel et dårlig spill? :p

 

Igjen misforstår du. Kåringen gikk ikke på "dårligste spill". Det handler om den største skuffelsen. Jeg skjønner virkelig ikke hva det er du diskuterer på. Det handler ikke om den KORREKTE kåringen. Det handler om hva flertallet synes. Det er hele poenget med denne listen. Hva synes flertallet er best? Hva synes flertallet er den største skuffelsen? Hvor vanskelig er dette å forstå? Uenig het er greit, og diskusjon er bra. Men det trengs da ikke at noen går til angrep på hva flertallet mener og begynne å argumentere med at det flertallet synes er "objektivt feil"?

 

Det handler om forventninger. Lever ikke spillet opp til kundenes forventninger, så blir spillet en stor skuffelse. Og det er nøyaktig dette Diablo 3 har brent seg på. Blizzard har skapt kunstig høye forventninger (med hjelp av kundene selv), og har ikke klart å leve opp til dette. Bioware gjorde det samme med slutten til ME3. Slutten var sådan en svær skuffelse. Men spillet i seg selv var ikke det. Ikke i nærheten av hvor stor skuffelse Diablo 3 var. Og igjen, dette er ikke hva JEG føler. Jeg har faktisk ikke spilt verken D3 eller ME3.

 

Dette er hva flertallet føler. Og som jeg allerede har lagt ut om, så handler denne lista om hva flertallet føler.

 

Om du synes at ME3 er dårlig fordi det føles som en "blanding mellom skytespill og film", så har ikke dette noe med saken å gjøre. Skjønner du hva alle vi andre prøver å forklare? Og nei, jeg spør ikke for å være nesevis. Jeg spør oppriktig.

 

Om det har så mykje med å vere smart å gjere, veit eg ikkje (i og med at eg ikkje anar kva avtale dei har med Sony), men eg kan i alle høve seie at eg hadde nok både spelt og likt Journey viss det hadde eksistert til ein konsoll som eg har.

 

"Smart" fra et business-standpunkt, selvfølgelig. Lanserer du spillet på flere systemer vil du (som regel!) selge flere kopier. :)

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Smart" fra et business-standpunkt, selvfølgelig. Lanserer du spillet på flere systemer vil du (som regel!) selge flere kopier. :)

 

Skjønte det, men det verkar rimeleg å gå ut frå at dei, gjennom denne avtala med Sony, fekk både økonomisk støtte til å ferdigstille dei spela som inngjekk i avtala, samt ein del PR- og distribusjonsgarantiar som dei ikkje ville hatt elles. Derav vil eg tru at risikoen for thatgamecompany sjølv var lågare med denne avtala i hamn. Og i alle tilfelle, så trur eg dei er godt nøgde med resultatet så langt. Så blir det spennande å sjå kva dei gjer vidare, ikkje minst for dei av oss som har gått glipp av dei tidlegare spela grunna konsoll.

Lenke til kommentar

Valve har jo sagt offentlig at Dota2 IKKE er i beta, og det har vært ute i litt over ett og et halvt år nå.

 

Det har de slettes ikke sagt. Du må bare komme med bevis på det du sier. Alle andre steder står det at spillet enda ikke har blitt lansert. For eksempel på Wikipedia:

"Dota 2 is an upcoming multiplayer online battle arena video game being developed by Valve Corporation..."

Lenke til kommentar

Dark Souls til PC fortjener absolutt ingen pris whatsoever, om vi da ikke skal introdusere "årets dårligste konsoll til PC port".

 

Nå la aldri utvikleren noe som helst skjul på at de ikke ville investere noe som helst i porteringen, så det ville mer eller mindre bli konsollutgaven bare at den nå kunne kjøres på en PC. Men at et spill som er såpass råttent når det kommer til portering, om utviklerne advarte oss aldri så mye kan ikke vinne noen pris for "årets best" i min bok hvertfall.

 

 

Et godt poeng er det jo også at Dark Souls for konsoll var med i 2011, i og med at spillet er 99% identisk så er det jo tullete å ha det med igjen i år bare fordi det nå er tilgjengelig for PC. På denne måten så skal jo spill som GTA være med to år på rad ved hver nye tittel da PC utgaven stort sett alltid kommer 6-12 mnd etter konsollutgaven.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom ut i 2012 til PC meg bekjent?

 

Helt riktig, men spill som strengt tatt har blitt gitt ut tidligere, og bare kommet på en ny plattform i år, teller vi ikke med. Det skal være en vesensendring for at det skal være snakk om en ny tittel i slike tilfeller, slik som at et spill endres fullstendig for å gis ut på en ny plattform. Om Dark Souls kommer ut på Nintendo DS, så ja, da vil det være en ny utgivelse som vil bli vurdert, men et spill som tidligere har vært utgitt i mer eller mindre samme form på konsoll vil ikke regnes som en ny tittel om den kommer ut for Windows eller OS X.

 

Nå hadde vi uansett ingen sperre på hvilke produkter folk ønsket å stemme på (av gode grunner), og Dark Souls hadde ikke vært innenfor topp ti i noen kategori uansett.

Endret av fiskfisk
Lenke til kommentar

Uenig, var ingen bedre pc spill i 2012 en Dark Souls, 60 fps = Winning.

 

Uenig, det var ingen verre PC spill i 2012 enn Dark Souls. Den verste portingen jeg har opplevd i min 20 år lange spill-"karriere".

 

Og dette har uansett ikke noe med saken å gjøre. Spillet er identisk på PC, det er en direkte port (i ordets rette forstand), og ikke et nytt spill.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Det er ikke noe å være enig/uenig om. Spillet kom ut i 2011, og kan dermed ikke være med i en kåring av beste spill i 2012. Spillet var dessuten dårlig portet, og det er mulig jeg bare er tullete, men jeg mener nå at de late spillutviklerne som ikke gadd å gi respekt nok til PC-spillere ved å komme med en god PC-utgave, IKKE fortjener noe som helst ros fordi at MODDERE måtte gjøre arbeidet som disse utviklerne har blitt BETALT for å gjøre. Det blir som å klappe pasifisten på ryggen når soldatene vinner krigen.

Lenke til kommentar
Valve har jo sagt offentlig at Dota2 IKKE er i beta, og det har vært ute i litt over ett og et halvt år nå.
http://store.steampowered.com/app/570/?l=norwegianHva står det der? Jeg bare lurer.

 

Der står det; "Dota 2 is a Free to Play game, that is not yet fully released. The game is constantly being updated with new heroes and new features.

 

The Early Access Holiday Pack is your opportunity to get in the game now. Your purchase includes an Early Access Pass to Dota 2 in addition to the following in-game items!"

 

Setningene Not fully released og Buy Early access (til et F2P)? Er ikke akkurat noe som for meg stemmer overens med lansert. Selv om Puro er hellig overbevist, så endrer det ikke på faktum at spillet ikke er tilgjengelig.

 

Om du ikke vil betale for tilgang til et F2P da, som ikke er fullt lansert.

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...