Gå til innhold

Microsoft vil ta i bruk hele stua med ny spillteknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette ser bare rart ut. Hvor mange "prosjektorer" må man ha rundt i rommet for at de skal klare å lage en sånn effekt? Hvordan funker dette i et lyst rom på dagtid?Greit man kommer med konsepter og vil prøve noe nytt, men hva med slike som meg som bare ønsker simpel gaming med en håndkontroll eller mus/tastaur? Er vi glemt?

 

Glemt? Det er jo ikke som man _MÅ_ ha denne funksjonen få å spille et spill. Det er jo bare et ekstra tillegg som kan gjøre spill mer morsomt! :)

...har tenkt litt på denne prosjetor problemstillingen. Det kan kanskje være at en enkelt prosjektor holder. Ettersom bildene på veggen bare er noe som skal ligge i sidesynet, er det ikke snakk om en spesielt høyoppløst prosjektor. Og tatt i betraktning av alle 360 grader linser man kan få tak i til kameraer, hadde den enkleste og billigste løsningen å la en type 1080p prosjektor lyse igjennom en 360 linse(eller 180 grader) med noen gode filteret, så burde man kunne få lyst opp hele rommet i alle retninger med et relativt lavoppløst bilde. Mulig Microsoft har løst det på en annen måte, men denne løsnignen burde i prinsippet fungere også.

 

Lenke til kommentar

Ser kult ut. Vill sikkert ikke være så distraherende. Er vel kun ment og være i side synet for større innlevelse, og vi er vel alle vant til bevegelser i side synet på en daglig basis.

 

Hadde vært kult om VR briller ble mer vanlig, bedre også. Men trur neppe det ville tatt over for tv. Er jo mange som klager på att de er nøtt til å ha på noen små briller for å se 3D.

Lenke til kommentar

Glemt? Det er jo ikke som man _MÅ_ ha denne funksjonen få å spille et spill. Det er jo bare et ekstra tillegg som kan gjøre spill mer morsomt! :)

...har tenkt litt på denne prosjetor problemstillingen. Det kan kanskje være at en enkelt prosjektor holder. Ettersom bildene på veggen bare er noe som skal ligge i sidesynet, er det ikke snakk om en spesielt høyoppløst prosjektor. Og tatt i betraktning av alle 360 grader linser man kan få tak i til kameraer, hadde den enkleste og billigste løsningen å la en type 1080p prosjektor lyse igjennom en 360 linse(eller 180 grader) med noen gode filteret, så burde man kunne få lyst opp hele rommet i alle retninger med et relativt lavoppløst bilde. Mulig Microsoft har løst det på en annen måte, men denne løsnignen burde i prinsippet fungere også.

Slik tolker jeg det og, sidesyn noe som er et stort problem med 60 grader field of view med dagens konsoller, fordelen er at det blir mer som å spille pc spill med tre skjermer, du får et naturlig sidesyn, virker også merkelig om de vil kjøre det 360 grader, 150-180 er mer en nok. og kan løses med en linse. Problemet er mye å få dette lysskarp nok samtidig holde prisen nede dvs ikke mye over 2000.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For hva det er liker jeg dette veldig bra, det å ha et lavoppløsnings bilde rundt tven er noe som kan brukes veldig effektivt i mange spill. Når jeg tenker meg om er det veldig få spill som ikke ville bli en bedre opplevelse av noe som dette.

 

Jeg kaster gladelig penger på Microsoft hvis de får det ut i butikken :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...