Gå til innhold

Hva mener du er årets beste spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Listene er basert kun på spill jeg har spilt selv og hva jeg fikk ut av dem. Håper at gamer publiserer fler enn tre resultater i hver kategori!

Beste enspilleropplevelse1 Crusader Kings II2 XCOM: Enemy Unknown3 Elemental: Fallen EnchantressBeste konkurranseopplevelse1 Star Wars: The Old Republic2 Planetside 23 DayZBeste samarbeidsopplevelse1 DayZ2 Star Wars: The Old Republic3 Planetside 2Største skuffelse1 Diablo III2 Counter-Strike: Global OffensiveBeste originale idé1 Elemental: Fallen Enchantress2 FirefallBeste visuelle design1 XCOM: Enemy Unknown2 Firefall3 Planetside 2Beste lyddesign1 Crusader Kings II2 XCOM: Enemy UnknownBeste humor1 FTL – Faster Than Light

 

Star Wars: The Old Republic kom ut i 2011, i desember... Ellers ville jeg nok stemt på det selv noen steder.

Lenke til kommentar

Minecraft: 360 Edition er årets spill for min del. Jeg har brukt latterlig mange timer på det spillet.Runner-ups: Borderlands 2, Dust: An Elysian Tail, Trials Evolution, Fez, Halo 4, NSMB2, VVVVVV 3DS, Kingdoms of Amalur og Mass Effect 3.Største skuffelse: Summer of Arcade 2012 sammenlignet med tidligere versjoner av SoA. I år var det bare Dust som stakk ut.Jeg må tenke meg litt mer om før jeg kan avgi stemmer i de ulike kategoriene.

 

Siden jeg er en grammatikknazist må jeg få påpeke at det på korrekt engelsk heter runners-up.

Lenke til kommentar

Star Wars: The Old Republic kom ut i 2011, i desember... Ellers ville jeg nok stemt på det selv noen steder.

Akkurat Star Wars: The Old Republic er litt spesielt. Det ble lansert for fullt når det gjenstod 10 dager av 2011. Med andre ord var det alt for liten tid til å vurdere det for 2011-listene som kom ved årsskiftet. Jeg mener derfor det er helt legitimt å stemme på dette massive onlinespillet nå, ettersom det er først i 2012 man fant ut hvor godt spillet faktisk var.

Lenke til kommentar
Star Wars: The Old Republic kom ut i 2011, i desember... Ellers ville jeg nok stemt på det selv noen steder.
Akkurat Star Wars: The Old Republic er litt spesielt. Det ble lansert for fullt når det gjenstod 10 dager av 2011. Med andre ord var det alt for liten tid til å vurdere det for 2011-listene som kom ved årsskiftet. Jeg mener derfor det er helt legitimt å stemme på dette massive onlinespillet nå, ettersom det er først i 2012 man fant ut hvor godt spillet faktisk var.

 

desverre så er det regler.. lol

Lenke til kommentar

Listene er basert kun på spill jeg har spilt selv og hva jeg fikk ut av dem. Håper at gamer publiserer fler enn tre resultater i hver kategori!

 

 

Beste enspilleropplevelse

1 Crusader Kings II

2 XCOM: Enemy Unknown

3 Elemental: Fallen Enchantress

 

Beste konkurranseopplevelse

1 Star Wars: The Old Republic

2 Planetside 2

3 DayZ

 

Beste samarbeidsopplevelse

1 DayZ

2 Star Wars: The Old Republic

3 Planetside 2

 

Største skuffelse

1 Diablo III

2 Counter-Strike: Global Offensive

 

Beste originale idé

1 Elemental: Fallen Enchantress

2 Firefall

 

Beste visuelle design

1 XCOM: Enemy Unknown

2 Firefall

3 Planetside 2

 

Beste lyddesign

1 Crusader Kings II

2 XCOM: Enemy Unknown

 

Beste humor

1 FTL – Faster Than Light

 

Hvordan er Crusader Kings 2?

 

Og hvorfor får jeg ikke lagt til Assassins Creed III?

Lenke til kommentar

Og hvorfor får jeg ikke lagt til Assassins Creed III?

 

Det kommer opp dersom du søker på Assassin's Creed III. Altså med apostrofen i navnet.

 

Men var det en lignende avstemning i fjor? De fleste spillsider med respekt for seg selv har med spill som kom på slutten av 2011 i 2012-kåringene sine (siden de kom for sent til å være med på 2011-kåringene), men om Gamer.no ikke hadde noen tilsvarende avstemming i fjor så er det strengt tatt ikke nødvendig.

 

Vi hadde ingen tilsvarende leseravstemning i fjor.

 

desverre så er det regler.. lol

 

Ja, men dette er et eksempel på et unntak, og vi burde presisert det bedre i artikkelen.

Lenke til kommentar

Crusader Kings II må spilles med forbehold om at det absolutt ikke er et typisk RTS. Det er så rendyrket strategi som det får blitt, og det er lagt svært lite vekt på action og grafikk. Derimot er det lagt et større arbeide ned i strategisk dybde og historisk korrekthet enn i noe annet strategispill jeg er vært borti. Man kan nærmest bruke spillet som en lærebok i føydalisme og europeisk middelalder.

 

Apropos læring så er læringskurven rimelig bratt. Man må nesten spille 2-3 campaigns som går i dass før man får taket på det.

Lenke til kommentar

Nokså tung strategi med historisk perspektiv. Vil anbefale alle strategifans å prøve.

 

Tutorial'ene er noe mangelfulle, det er mange ting man ikke får skikkelig med seg uten å bare prøve spillet på egenhånd. Det er nok alt for tungt for folk som anser Total War og Civilization som "strategisk nok". CK2 kan lett skremme vekk mange, men er absolutt et kvalitetsspill som ALLE høystrategi-fans bør se nærmere på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tutorial'ene er noe mangelfulle, det er mange ting man ikke får skikkelig med seg uten å bare prøve spillet på egenhånd. Det er nok alt for tungt for folk som anser Total War og Civilization som "strategisk nok". CK2 kan lett skremme vekk mange, men er absolutt et kvalitetsspill som ALLE høystrategi-fans bør se nærmere på.

 

Forsåvidt. Men det er jo ikke rakettforskning heller ;)

 

Kotaku mener CK2 er årets spill

Lenke til kommentar

Basert på hva jeg har spilt:

 

Beste enspilleropplevelse: For meg står det mellom Crusader Kings 2 og FTL: Faster Than Light, men tror jeg gir det til FTL da jeg spiller Crusader Kings 2 mest i multiplayer.

 

Beste konkurranseopplevelse: Crusader Kings 2: Vi spiller det ikke som en tradisjonell konkurranseopplevelse riktignok, er mer slik at vi spiller på samme spillet og sammenligner prestasjoner, men litt interessekonflikt vil det jo alltid bli. Nintendoland gjør det også sterkt her.

 

Beste samarbeidsopplevelse: New Super Mario Bros U - selv om det er enda gøyere å ikke samarbeide stort :)

 

Største skuffelse: Tredjepartsstøtten til Wii U og Sonys behandling av Vita er egentlig de to største skuffelsene for meg, men skal jeg trekke frem et spill, så får det bli Gods & Kings-ekspansjonen til Civilization V. Civilization IV er fremdeles milevis bedre.

 

Beste orginale idé: FTL: Faster Than Light

 

Beste visuelle design: FTL: Faster Than Light. Jeg bare ELSKER hvordan dette spillet har minimalt med unødvendig grafisk presentasjon, og fokuserer på det som egentlig betyr noe, nemlig gameplayet. Får derfor klart denne tittelen hos meg.

 

Beste lyddesign: Var ikke noe spesielt som skilte seg ut her for meg, kanskje Halo 4?

 

Beste: humor: Kid Icarus Uprising

 

Beste historie: Crusader Kings 2. Dette har ikke en egen historie, men derimot så lager du ulike historier hver gang du spiller det. Genialt spør du meg.

Endret av taterfyrings
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...