Gå til innhold

Dexter - Sesong 8 **Spekulasjonstråd** *Spoileradvarsel!*


Anbefalte innlegg

1. scenario - LaGuerta havner i svarte søpleposer og forsvinner til fiskene. Sammen med en koffert som dexter pakket for henne, pluss penger som hun tok ut av sparekontoen sin.

2. scenario - Debra så LaGuerta drepe en mann i kaldt blod og skjøt henne i selvforsvar når hun peket pistolen på debra.

3. scenario - Dexter gjør om åstedet så det ser ut som om LaGuerta og Estrada drepe hverandre, slik orginalplanen var.

 

Matthews er ikke politi lengre, har ikke motiv for å etterforske, og jeg vil argumentere ingen ønske om å følge opp saken heller.

 

 

Hvis man ser på offentlige papirer og gjør intervjuer vil mann bare finne at LaGuerta var besatt på å renvaske sin tidligere partner, og gjorde desperate ting mot slutten. Noe som hjelper alle 3 av de tenkte situasjonene over.

1. scenario: De har allerede oppdaget posene han slapp i starten, og vet derfor at den de trodde var BHB ikke var det, og hvorfor de lette etter den båten. Eller noe sånt. Husk også at det er den siste sesongen. Dexter kan absolutt kvitte seg med liket av LaGuerta på den måten, men det betyr ikke at ingen kan oppdage det.

 

2. Uten bevis hjelper det ikke hva Deb sier. Noen vil tro henne, noen vil ikke.

 

3. Igjen, det er den siste sesongen. Noen må komme på sporet av Dexter, og jeg håper dette setter det hele i gang. Blir litt kjipt om de finner Dexter pga en helt vanlig fyr ingen bryr seg om. De må klare å overgå de tidligere sesongene for å gjøre det interessant, og hva er mer interessant enn å drepe LaGuerta?

 

Teorien min er at Hannah kommer inn i bildet igjen, og hun har både motiv og anledning til å lage trøbbel for Dexter. Sannsynligvis vil hun prøve å drepe ham, men om hun blir arrestert kan hun si litt av hvert til politiet for å få en mildere straff. Forrige gang lot hun være fordi hun elsket Dexter, men det var før han nektet å hjelpe henne ut. Nå vil hun nok derimot gjøre alt hun kan for å få hevn. Og hvem vet? Hun er smart nok til å tenke gjennom det meste, så kanskje hun har faste bevis mot Dexter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. scenario: De har allerede oppdaget posene han slapp i starten, og vet derfor at den de trodde var BHB ikke var det, og hvorfor de lette etter den båten. Eller noe sånt. Husk også at det er den siste sesongen. Dexter kan absolutt kvitte seg med liket av LaGuerta på den måten, men det betyr ikke at ingen kan oppdage det.

 

Etter at de oppdaget Dexters droppsted endret han det til et sted hvor strømmen i vannet ville ta likene langt ut til havs der hvor det er sikkert at de ikke ble funnet.

 

Eller snakker du om de posene som de hadde bilde av han med i siste sesong, de som Dexter brukte til å sette opp LaGuerta?

 

 

2. Uten bevis hjelper det ikke hva Deb sier. Noen vil tro henne, noen vil ikke.

Og siden uskyldig inntil annet er bevist vil ikke loven følge opp saken.

 

 

3. Igjen, det er den siste sesongen. Noen må komme på sporet av Dexter, og jeg håper dette setter det hele i gang. Blir litt kjipt om de finner Dexter pga en helt vanlig fyr ingen bryr seg om. De må klare å overgå de tidligere sesongene for å gjøre det interessant, og hva er mer interessant enn å drepe LaGuerta?

 

Drepe LaGuerta er veldig interessant ja, men slik situasjonen er nå har enda ikke Dexter gjort noen feil så det må en tilfeldighet til for at noen skal ta opp saken.

 

Teorien min er at Hannah kommer inn i bildet igjen, og hun har både motiv og anledning til å lage trøbbel for Dexter. Sannsynligvis vil hun prøve å drepe ham, men om hun blir arrestert kan hun si litt av hvert til politiet for å få en mildere straff. Forrige gang lot hun være fordi hun elsket Dexter, men det var før han nektet å hjelpe henne ut. Nå vil hun nok derimot gjøre alt hun kan for å få hevn. Og hvem vet? Hun er smart nok til å tenke gjennom det meste, så kanskje hun har faste bevis mot Dexter?

 

Jeg tror og håper at Dexter dreper Hannah før halve sesong 8 er ferdig. Hun sa for så vidt til Debra at hun ikke kom til å fortelle om Dexter _etter_ at han hadde forklart henne at han ikke ønsket å få henne ut av fengsel.

Lenke til kommentar

Etter at de oppdaget Dexters droppsted endret han det til et sted hvor strømmen i vannet ville ta likene langt ut til havs der hvor det er sikkert at de ikke ble funnet.

 

Eller snakker du om de posene som de hadde bilde av han med i siste sesong, de som Dexter brukte til å sette opp LaGuerta?Drepe LaGuerta er veldig interessant ja, men slik situasjonen er nå har enda ikke Dexter gjort noen feil så det må en tilfeldighet til for at noen skal ta opp saken.

Dexter gjorde kanskje ikke noe feil, men Deb gjorde det.

 

Jeg tror og håper at Dexter dreper Hannah før halve sesong 8 er ferdig. Hun sa for så vidt til Debra at hun ikke kom til å fortelle om Dexter _etter_ at han hadde forklart henne at han ikke ønsket å få henne ut av fengsel.

Hun sa det, ergo må det være sant. :p Du stoler da ikke på henne?
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke spist middag sammen med Hannah, men jeg ser ingen grunn til at hun skal lyve. Jeg er ganske sikker på at hun også er klar over at det ikke er noe bevis, så hun blir ikke trodd når hun anklager sin ex-kjæreste for å drepe folk (husk at dette skjer etter at han hjalp politiet ta henne for drap). Eventuelle anklager vil bare se ut som patetisk forsøk på hevn.

Lenke til kommentar

Jeg har hele tiden tippet at slutten på hele serien ville være at Dexter ble tatt av politiet og blir ført inn der han jobber slik at vi får se alle hovedpersonene sine reaksjoner. Men nå gjorde de faktisk nettopp det da LaGuerta tok med Dexter inn for å spørre han ut. Jeg tviler på at de gjør det samme to ganger.

 

Med Debra på vei ned etter å ha drept La Guerta og med en villere Dexter uten sin "kode" kan det fort ende med at Deb angir Dexter. Drapet på LaGuerta blir garantert etterforsket nøye, og alle spor leder til Dexter. Da kan det hende Dexter begynner å ta ut alle som nærmer seg, og det kommer til å bli litt for mye for Deb. Det hadde vært en ganske god avslutning hvis Deb faktisk dreper Dexter og ender med å havne i fengsel selv. Dette tviler jeg på skjer fordi eneste måten det kan skje på er at hun fersker Dexter med et drap på noen som står Deb nær igjen, og da har det samme skjedd i tre sesongavslutninger på rad.

 

Et stort spørsmålstegn er om hvis Deb tenker på å angi Dexter, om han faktisk kan komme til å drepe henne? Det ville vært ganske ekstremt, men ikke utenkelig? Uansett vil sesong 8 handle hovedsaklig om forholdet mellom Deb og Dex. Et scenario er at Deb og Dex havner på rømmen og blir kjærester. Tviler veldig sterkt på at akkurat det kommer til å skje, da det vil forandre for mye på serien, men det hadde vært kult.

 

Deb har tatt steg for steg nå, først godtok hun at Dexter dreper etter koden sin, så bestilte hun et drap, og så drepte hun LaGuerta (riktignok under press). Kan sesong 8 være sesongen da Deb planlegger og utfører et drap? Med tanke på at Hannah er på frifot og kan finne på å angi Dexter som hevn. I tillegg er det ingen hemmelighet at Deb ikke liker Hannah, og det ble sikkert ikke bedre etter at hun prøvde å forgifte henne. Og så drepte hun daten hennes (Price) og Deb ville jo at Dexter skulle drepe Hannah tidligere! Nå når hun er en fare for Dexter og Deb, kan det fort ende med at det er Deb som utfører drapet.

 

Det er litt ekstreme teorier jeg kommer med her, men jeg håper virkelig at siste sesongen kan ta av! Det har blitt tatt for mange sikre og forutsigbare valg. Jeg frykter sesong 8 blir slik at Dex og Deb klarer å covre opp drapet på LaGuerta og livet går som før, med litt intriger her og der + et par halvinteressante biplott, før avslutninger kommer hvor enten Dex eller Deb dør eller blir fengslet. Jeg vil heller ha en sesong det lukter svidd av!

Lenke til kommentar

Hannah er temmelig mye smartere enn folk her ser ut til å tro. Hvorfor i all verden skulle hun fortsatt prøve seg på Dexter? Om det ikke var hint nok at hun var i fengsel på livstid og måtte få hjelp til å fake et hjerteattack for å flykte har vi jo for eksempel det at hun har fortsatt å drepe folk lenge etter at hun burde ha sluttet, uten at noen oppdaget det. Hun vet hun vil havne i fengsel på livstid når hun blir tatt, om hun ikke blir drept først. jeg vil tro den eneste grunnen til hvorfor hun fortsatt vil ha kontakt med Dexter er for å få hevn. Noe annet gir ikke mening. De kan ikke redusere en svært intelligent, kaldblodig morder til en pinglete fjortis på det viset.

Lenke til kommentar

Hun var allerede i fengsel på livstid, og hun risikerte å dø av hjerteattack for å stikke av. Om skribentene hadde planlagt at hun skulle forsvinne denne sesongen, hvorfor lot de ikke henne bare sitte i fengsel? Hvorfor ta seg bryet med å først la henne stikke av, og så la henne få en siste hilsen til Dexter? Det gir ikke mening? Det er jo noe av det samme som å la Dexter bli drept neste sesong for å få en endelig slutt. Å la ham stikke av blir for åpent.

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Det var egentlig ikke så troverdig at Lumen plutselig stakk ut av livet til Dexter, synes nå jeg. Ville ikke forundre meg om vi ikke får se Hannah igjen, men alt kan skje.

 

Slutten på lumen historien var jo perfekt, og det bygde opp enormt dexter sin personlighet.

Og det er også den eneste romantiske forbindelsen dexter har hatt som har vært god for han, lumen var det eneste som kunne fjerne mørket fra dexter, men istede for å bruke henne til å redde seg selv offrer han sin egen lykke for at hun skal kunne leve i lyset, det er en bibelhistorie verdig :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dexter er tilbake i juni!

 

We have some EXCITING NEWS… Get ready to spend your summer with Dexter! Returning for an eighth season on Sunday, June 30th at 9PM ET/PT, immediately followed by the series premiere of Ray Donovan at 10PM ET/PT. Only on Showtime Networks!
Endret av mushi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen er at de vil kjøre sesongen så tidlig er for å få seere til å sjekke ut Ray Donovan (som er lovende), så vil de bruke Homeland til å hjelpe nye dramaet Masters of Sex (også lovende).

 

Siste sesongen er også på 12 episoder.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...