Gå til innhold

Studenter laget billig-nettbrett


Anbefalte innlegg

Dette samarbeidet bar frukter, og i samme tid ble NoKiTrade kontaktet av Tromsø Kommune som ville hjelpe. Dette samarbeidet pågår fortsatt i dag og har gitt oss svært mye. I solidaritet til den fenomenale støtten vi har fått i Tromsø ønsket vi å kalle den nye nettbrettserien vi nå i dag har, for Tromsø Pad.

 

Hvem i Tromsø kommune kan jeg kontakte for å bekrefte dette samarbeidet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8713

Hvem i Tromsø kommune kan jeg kontakte for å bekrefte dette samarbeidet?

 

hysss. Enda noen som tror en kommune tilbyr hjelp sånn ut av lufta. Faget som inneholder regler om offentlig anskaffelse kommer på neste semester.

Det at kommunen har en offentlig postliste vet de tydeligvis heller ikke. Alt som har med kommunen å gjøre føres der, også det som er unntatt offentligheten. Et søk på kommunens hjemmeside på Insentivia og Nokitrade gir ikke overraskende null treff...

Endret av Slettet+8713
Lenke til kommentar

Jeg jobber i en bedrift i norge, som har hatt veldig mye kontakt med LG-Nortel (eller LG-Ericsson som det heter nå).

 

Dem holdt på med utvikling av ett nettbrett for en engelsk kunde.. De brukte 2 år.. og 200 mann på å utvikle alt fra printkort til software på brettet..

 

Brettet virket som en kule.. men kunden syntes det ble for tregt, med for treg cpu etc.. Det var en A8 cpu...

Lenke til kommentar

hysss. Enda noen som tror en kommune tilbyr hjelp sånn ut av lufta. Faget som inneholder regler om offentlig anskaffelse kommer på neste semester.

Det at kommunen har en offentlig postliste vet de tydeligvis heller ikke. Alt som har med kommunen å gjøre føres der, også det som er unntatt offentligheten. Et søk på kommunens hjemmeside på Insentivia og Nokitrade gir ikke overraskende null treff...

 

Det er dokumentert i media (NRK, både på nett og radio P2) at gründerne har Mentor, Norinnova, og mentoren er tildelt av Tromsø Kommune. Din løgn er avdekket.

Lenke til kommentar

Jeg førte en lengre diskusjon med en av disse "gründerne" på deres FB-side om kvelden 19.11 og frem til ca. 01.30 på natten 20.11. Dette har som alt annet i kolonnen for kommentarer blitt slettet, muligheten for å starte en kommentartråd er tatt vekk. Imidlertid har jeg skjermfotografert hele dialogen, i tillegg til å lagre hele greia som tekst. Dette etter at en god venn umiddelbart fikk sin kommentar slettet da han "linket til konkurrerende nettsider". Gjett hvilken.

 

Har sendt epost til NRK med beskjed om slett journalistikk (inkl. link til bl.a. denne tråd) og innklaget T-PADs FB-side til Facebook.

 

Noen forslag til videre "behandling" av svindelen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Det er dokumentert i media (NRK, både på nett og radio P2) at gründerne har Mentor, Norinnova, og mentoren er tildelt av Tromsø Kommune. Din løgn er avdekket.

Hva har jeg løyet om?

Norinnova er sponset av mange og de hjelper mange firma, men å dra det dit at disse studentene har et samarbeid med Tromsø kommune, det stemmer ikke. Det blir som å si at siden jeg bruker tannlegen, så har jeg et samarbeid med Troms Fylkeskommune. Norinnova hjelper til med tjenester på hvordan man driver bedrift.

Der gir fremdeles ingen treff ved søk på kommunens hjemmeside, så noen løgn er det ikke.

 

http://www.norinnova.no/nb/om-oss/samarbeidspartnere

Lenke til kommentar

Jeg førte en lengre diskusjon med en av disse "gründerne" på deres FB-side om kvelden 19.11 og frem til ca. 01.30 på natten 20.11. Dette har som alt annet i kolonnen for kommentarer blitt slettet, muligheten for å starte en kommentartråd er tatt vekk. Imidlertid har jeg skjermfotografert hele dialogen, i tillegg til å lagre hele greia som tekst. Dette etter at en god venn umiddelbart fikk sin kommentar slettet da han "linket til konkurrerende nettsider". Gjett hvilken.

 

Har sendt epost til NRK med beskjed om slett journalistikk (inkl. link til bl.a. denne tråd) og innklaget T-PADs FB-side til Facebook.

 

Noen forslag til videre "behandling" av svindelen?

 

Dette blir bare slående feil. Et selskap som Norinnova ville aldri i verden gått god for et slikt prosjektet om det var svindel.

 

Hva har jeg løyet om?

Norinnova er sponset av mange og de hjelper mange firma, men å dra det dit at disse studentene har et samarbeid med Tromsø kommune, det stemmer ikke. Det blir som å si at siden jeg bruker tannlegen, så har jeg et samarbeid med Troms Fylkeskommune. Norinnova hjelper til med tjenester på hvordan man driver bedrift.

Der gir fremdeles ingen treff ved søk på kommunens hjemmeside, så noen løgn er det ikke.

 

http://www.norinnova...arbeidspartnere

 

 

Utdrag fra NRK sin artikkel:

 

De har også fått hjelp av kommunen og firmaet Norinnova, som spesialiserer seg på kommersialisering av ny teknologi.

 

– De har jo et pågangsmot som er langt over normalen, men det er jo et unikt gründerprosjekt de har gjort. Ved å gjøre markedsundersøkelser på finn.no først, har de sjekket markedet og behovet før de lanserer produktet, sier Bård Hall som er administrerende direktør i Norinnova.

Lenke til kommentar

Dette blir bare slående feil. Et selskap som Norinnova ville aldri i verden gått god for et slikt prosjektet om det var svindel.

 

Nei, når selve NORINNOVA går god for dette MÅ det jo være "gull"? Har du hørt om logikk? Der kaller vi slikt "Appeal to authority". Dette er jo et vektig argument....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å stille noen spørsmål på Facebook-siden deres, men får bare ull til svar. Blant annet spør jeg:

 

Hva er det _konkret_ som vil skille Tromsø Pad-brettet fra tilsvarende Kina-produserte brett? Vil dere f eks skinne UIet slik mange leverandører gjør? Vil hardwaren ha særlige kvaliteter, f eks skjerm, batteri, casing? Jeg savner kort sagt en liste over egenskaper som gjør at jeg skal velge Tromsø Pad fremfor andre og billigere brett.

 

Så får vi se hva svaret blir.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å stille noen spørsmål på Facebook-siden deres, men får bare ull til svar. Blant annet spør jeg:

 

Hva er det _konkret_ som vil skille Tromsø Pad-brettet fra tilsvarende Kina-produserte brett? Vil dere f eks skinne UIet slik mange leverandører gjør? Vil hardwaren ha særlige kvaliteter, f eks skjerm, batteri, casing? Jeg savner kort sagt en liste over egenskaper som gjør at jeg skal velge Tromsø Pad fremfor andre og billigere brett.

 

Så får vi se hva svaret blir.

 

Skulle jeg satt penger på det, så ville jeg tippet svaret blir en link til siden deres der alt står "nydelig beskrevet", før innlegget ditt slettes og du blokkeres fra siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Ser at de kommenterer at de har slettet innlegg som bryter med norsk lov.

De påstår også at CE merking er sertifisering. De sier de er sertifisert, men da må de kunne fortelle hvem som har stått for denne sertifiseringen. Slike sertifiseringer er ikke hemmelige, men jeg tviler på hele denne historien til T-pad. Kan ikke annet enn å oppfordre folk til å kanslere ordrer og benytte seg av angrefristen og heller kjøpe et bedre brett på Jula.

Lenke til kommentar

Kan bare bekrefte at dette er dønn useriøst. Flere venner i tillegg til meg selv er avskåret fra å kommentere på FB-siden. Et firma som etter fattig evne (og her snakker vi FATTIG!) søker å tie i hjel sine kritikere viser med all mulig tydelighet at virksomheten ikke tåler dagens lys.

 

Oppfordrer alle som er kritiske til å kjøre på med innlegg, bli sperret og levere klage til Facebook. NB! Ta hyppige skjermfoto slik at dere har dokumentasjon på hvordan de oppfører seg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Virker som Tromsø-gutta har jobbet hardt med 9.7-versjonen av sitt nettbrett. He-he:

 

Tromsø Pad 9.7 Life:

 

http://tpad.no/produ...produkt_id=5205

 

Rett fra Kina:

 

http://eptechco.en.m...-M-97-RK3-.html

 

Tromsø-bilde:

 

post-220507-0-94736200-1353687366.png post-220507-0-08081700-1353687375.png

 

Kina-bilde:

 

post-220507-0-61946600-1353687411_thumb.jpg

 

De har skrevet på sin side at de mottar promosjonsbilder fra fabrikken sin, og at spesifikasjonene de har laget blir brukt av fabrikken. Dermed er det helt naturlig at disse brettene, eller kopiene (?) finnes ute på nett.

Lenke til kommentar

De har skrevet på sin side at de mottar promosjonsbilder fra fabrikken sin, og at spesifikasjonene de har laget blir brukt av fabrikken. Dermed er det helt naturlig at disse brettene, eller kopiene (?) finnes ute på nett.

 

Tja, vet ikke hvor mye jeg skal tro på det du skriver siden du kun har vært aktiv i denne tråden, bare har skrevet positive innlegg om Tromsø-Pad og registrerte deg i natt. Tar jeg feil om jeg sier du har en eller annen tilknytning til Tromsø-Pad?

Endret av Ruben1987
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...