Gå til innhold

? Apple er i gang med ny iPhone


Anbefalte innlegg

Latterlig...

Folk har knapt rukket å kjøpe 5ern og nå skal de gi ut enda en..

hehe

 

Men de fleste slipper jo ganske mange modeller i den bransjen per år. Så hvorfor ikke Apple også?

Det mest interessante for min del, er når tør Apple implementere en ordentlig moderne (som i micro, pico, atto eller hva det måtte kalles) SD-kort leser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se om de følger etter de andre i skjermstørrelse. Kanskje 4,5" denne gangen?

 

Det er jo ingen tvil om at skjermareal er utrolig viktig på dagens smartmobiler.

 

Jeg er hellig overbevist at ved neste lansering kommer Cook på podiet med den berømte frasen til Jobs "..and one more thing". Denne "one more thing" er at 5S (eller 6'ern) kommer ut av lomma på Cook i ikke bare én variant, men tre. En 3,5" som mange enda sverger til, en 4", og en i 4,7 eller 5". Og alle har ren 720-oppløsning i samme aspekt-ratio slik at alle eksisterende apps kjører like greit. One size fits all er igrunnen tøv.

 

Da kommer nok jeg og andre til å skru ned volumet på tv'n for å ikke sprenge høyttalere fra publikums jubel :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Blir spennende å se om de følger etter de andre i skjermstørrelse. Kanskje 4,5" denne gangen?Det er jo ingen tvil om at skjermareal er utrolig viktig på dagens smartmobiler.
Jeg er hellig overbevist at ved neste lansering kommer Cook på podiet med den berømte frasen til Jobs "..and one more thing". Denne "one more thing" er at 5S (eller 6'ern) kommer ut av lomma på Cook i ikke bare én variant, men tre. En 3,5" som mange enda sverger til, en 4", og en i 4,7 eller 5". Og alle har ren 720-oppløsning i samme aspekt-ratio slik at alle eksisterende apps kjører like greit. One size fits all er igrunnen tøv.Da kommer nok jeg og andre til å skru ned volumet på tv'n for å ikke sprenge høyttalere fra publikums jubel :)

 

Ham klarer å se det for meg også.

Men hva vil da skje med alle Apple fans som sverger til en størrelse? Og som sier at de andre produsentene er dumme som slenger ut telefoner i forsjellige størrelser? Hmmm.... tror det tar en "facepalm" da gitt :p

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor de gjør det slik. Hvorfor ikke heller vente med å lansere nye telefoner, før en er sikker på at maskinvaren er god nok til å vare lenger enn noen måneder.

 

Når Apple lanserte iPhone 5 viste de godt at de ville lansere iPad 4 bare måneder senere med oppdatert A6X prosessor som var dobbelt så rask som A6 i dagens iPhone 5.

 

Gode tider for Samsung Electronics som produsent av disse prosessorene.

Lenke til kommentar
Neeeei !! Jeg har da nettopp fått min iPhone 5 !!! SAMSUNG HERE I COME !! ...
Ikke sikker på om dette var sarkasme eller ikke, men jeg må spørre om det ikke ønskes videre utvikling på produkter om du var oppriktig? Man er også nøyaktig like kuuul i skolegården om man har siste eller forrige modell.Artikkelen sier forresten at 5S kommer ikke på markedet i morgen, men til "normal tid".

 

Veldig bra inlegg, forventet ikke den av deg:) totalt enig med deg. de kan jo ikke stoppe utviklingen fordi man nettop har kjøpt en telefon. dessuten er det jo 8 mnd til den kommer så syns det er ganske greit.

Lenke til kommentar

Gode tider for Samsung Electronics som produsent av disse prosessorene.

 

Digress: En interessant vri på det hele er at Samsung har begynt å ta 20% ekstra for produseringen fra denne uka av. Utallige meninger om det er regelrett "hevn" eller ikke, men det blir en helt annen diskusjon for sikkert titalls eksisterende tråder og gidder ikke synse på dette.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor de gjør det slik. Hvorfor ikke heller vente med å lansere nye telefoner, før en er sikker på at maskinvaren er god nok til å vare lenger enn noen måneder.

 

Når Apple lanserte iPhone 5 viste de godt at de ville lansere iPad 4 bare måneder senere med oppdatert A6X prosessor som var dobbelt så rask som A6 i dagens iPhone 5.

 

Gode tider for Samsung Electronics som produsent av disse prosessorene.

 

maskinvaren i iphone 5 er god nokk til å vare i mange år frammover. så ser ikke poenget dit. er tross alt 8 mnder til juni

Lenke til kommentar

Håper de kan begynne å satse på batterier fremover.

Jada, min Samsung Galaxy S2 er smart. Men den holder ikke hele dagen ved mye bruk.

Når jeg bruker den som wifi hotspot bruker den så mye strøm at den er tom etter kort tid.

Den bruker faktisk mer enn den lader, så selv om den ligger til lading, tømmer den seg!

Det er veldig irriterende å ha tomt batteri i en telefon som ligger til lading.

(altså, hvis jeg bruker den som wifi-hotspot og laster ned en stor fil.)

 

Nå er telefonene blitt så smarte, at produsentene bør prioritere en tredobling av batterikapasiteten!

 

(Nei, jeg vil ikke kjøpe en klumpete og treg sportstelefon for orienteringsløpere fordi den har batteri som varer i en uke.

Jeg skal ha en toppmodell. Og batteriet skal være bra.)

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klart det har vært en gradvis forbedring. Tror du ville merket forskjell om du gikk tilbake til den første iPhonen nå.

Men som tidligere nevnt:

De modellene som beholder tallet men legger til en S, er ikke store forbedringer.

 

Siri koster ikke 5000 kroner.

Det er fullt mulig å beholde den forrige telefonen. Trenger ikke å kjøpe hver nye modell.

 

3GS har flere forbedringer enn bare Siri. Mye raskere prosessor, kompass, litt bedre batteri, bedre kamera...

Du trenger ikke kjøpe hver nye modell, men 3GS er bedre enn forgjengeren.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Håper de kan begynne å satse på batterier fremover.Jada, min Samsung Galaxy S2 er smart. Men den holder ikke hele dagen ved mye bruk.Når jeg bruker den som wifi hotspot bruker den så mye strøm at den er tom etter kort tid.Den bruker faktisk mer enn den lader, så selv om den ligger til lading, tømmer den seg!Det er veldig irriterende å ha tomt batteri i en telefon som ligger til lading.(altså, hvis jeg bruker den som wifi-hotspot og laster ned en stor fil.)Nå er telefonene blitt så smarte, at produsentene bør prioritere en tredobling av batterikapasiteten!(Nei, jeg vil ikke kjøpe en klumpete og treg sportstelefon for orienteringsløpere fordi den har batteri som varer i en uke.Jeg skal ha en toppmodell. Og batteriet skal være bra.)

 

Uhmm, nå er det vel ikke akkurat veldig mange mobilprodusenter som også produserer batterier (Samsung lager vel det meste dog), så jeg ser ikke helt sammenhengen din ?

 

Om du vet om en smartere måte å lagre energi til mobiler på enn Li-ion/poly så tipper jeg det er en hel del selskaper som er interessert i en lengre prat med deg :) Og da tenker jeg selvfølgelig på måter som fungerer, idag. Så f.eks cold-fusion, brenselceller, og solcelle teknologi går jo ikke så bra.

 

Så kommer jo det store store spørsmålet. Hvorfor i alle verdens dager bruke en mobil telefon som wifi-hotspot over lengre tid (her tenker jeg på gjentagende virksomhet over dager/uker/måneder) ?

Jeg vil nå anta at de fleste plasser der man klarer å få 3G dekning eller høyere, så er det også dekning for i det minste ADSL, Som mest sannsynlig leverer samme hastighet minst som det HSDPA gjør.

 

Kanskje du er på en båt da, og der er jo ingen fast forbindelse. Ja det er fremdeles ingen grunn i mine øyne til å bruke mobilen som hotspot. Skaff deg tvilling-SIM, og en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746267 eller lignende, så slipper du å være bekymret over batteriet.

 

En mobiltelefon er ett multifunksjonsprodukt, den er ikke på noen måte designet for 24/7 wifi-hotspot virksomhet. Joda, den fungerer nok, men det var ikke det produsentene tenkte som primær bruk når de designet telefonen og skalerte opp komponentene. F.eks trenger man ikke 4,5" skjerm for å hot-spot'e. Kunne klart seg med en 0.5" oled skjerm da.

 

Og til slutt. Om du KUN er ute etter batterikapasitet, så er det vel antagelig mulig å koble ett par ledninger på polene på mobilen, også kan du kjøpe deg en haug med rimelige batterier på ebay, og parallell koble disse sammen og legge de i ryggsekken din. Laster du tungt nok da, så klarer du nok en måned uten å lade ved rett temperatur :)

 

Lykke til.... ;)

Lenke til kommentar

Guess what, Samsung holder på å utvikle Galaxy IIII nå!!!! Tabbe for alle som har kjøpt 3ern da...

Self holder aloe selskap og videreutvikle sine produkter, hadde sikkert planer om neste iPhone allerede før lanseringen av iPhone 5, samme som Samsung hadde med sin neste Galaxy 4 eller whatever den vil hete...

Lenke til kommentar

Hvis vi tar min Samsung Galaxy S2 som eksempel:

Den er tynn som et knekkebrød, og har fått endel kritikk av folk som skriver produktanmeldelser pga batteriet.

De kunne gjort den litt tykkere, så hadde batteriet holdt vesentlig lengre.

 

Hvorfor jeg bruker den som hotspot? Jeg reiser mye.

Hvorfor jeg ikke har tvilling-sim? Fordi det koster ekstra, og er ekstra drass.

Drømmemaskinen er en MacBook Air der jeg kan sette SIM-kortet rett inn, uten å stresse med en liten reise-router eller USB-pinne.

 

Jeg er som sakt ikke ute etter KUN batterikapasitet. Jeg trenger en toppmodell med god batterikapasitet.

Desverre er de fleste av dagens telefoner strømslukere. Sære telefoner med bra batteri har treg prosessor, lite RAM og gammen versjon av Android, så de er fine for campere, men ikke for meg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...