Gå til innhold

? Apple er i gang med ny iPhone


Anbefalte innlegg

Apple sin utviklersyklus gir nytt tall til iPhonen hvis de mener det er en betydelig oppgradering.

Hvis det er en forbedring av den gamle modellen, slenger de bare på en S.

 

Jeg ser ingen grunn til at de ikke kan holde på sånn til evig tid.

Om det skulle være riktig så hadde vel ikke siste versjon hatt navnet iPhone 5, men iPhone 1SSSSSSS.

Endret av Leifsol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi tar min Samsung Galaxy S2 som eksempel:Den er tynn som et knekkebrød, og har fått endel kritikk av folk som skriver produktanmeldelser pga batteriet.De kunne gjort den litt tykkere, så hadde batteriet holdt vesentlig lengre.Hvorfor jeg bruker den som hotspot? Jeg reiser mye.Hvorfor jeg ikke har tvilling-sim? Fordi det koster ekstra, og er ekstra drass.Drømmemaskinen er en MacBook Air der jeg kan sette SIM-kortet rett inn, uten å stresse med en liten reise-router eller USB-pinne.Jeg er som sakt ikke ute etter KUN batterikapasitet. Jeg trenger en toppmodell med god batterikapasitet.Desverre er de fleste av dagens telefoner strømslukere. Sære telefoner med bra batteri har treg prosessor, lite RAM og gammen versjon av Android, så de er fine for campere, men ikke for meg.

 

Du har ikke vurdert Note II, da? Eller Motorola Razr Maxx? Begge får svært mye skryt over batteritid, og Note II er strengt tatt et godt stykke bedre enn S2 som du allerede er vant med :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men som tidligere nevnt:

De modellene som beholder tallet men legger til en S, er ikke store forbedringer.

Helt uenig. iPhone 4S er en vesentlig forbedring over iPhone 4, selv om de ytre sett ser nesten identiske ut. Alt innenfor skallet var imidlertid kraftig forbedret. iPhone 4S fikk A5 SoC, som var svært mye raskere enn A4 i iPhone 4, spesielt for GPU-delen:

 

41963.png

 

41964.png

 

Kameraet i iPhone 4S, med backlighted 8 Mpixel "backside-illuminated" sensor er også i en helt annen divisjon enn forgjengeren. Vesentlig forbedret antennedesign. Bluetooth 4.0. GLONASS ("GPS"). Bare for å nevne noen av de viktigste hardwareforbedringene.

Lenke til kommentar

Hvis vi tar min Samsung Galaxy S2 som eksempel:

Den er tynn som et knekkebrød, og har fått endel kritikk av folk som skriver produktanmeldelser pga batteriet.

De kunne gjort den litt tykkere, så hadde batteriet holdt vesentlig lengre.

 

Hvorfor jeg bruker den som hotspot? Jeg reiser mye.

Hvorfor jeg ikke har tvilling-sim? Fordi det koster ekstra, og er ekstra drass.

Drømmemaskinen er en MacBook Air der jeg kan sette SIM-kortet rett inn, uten å stresse med en liten reise-router eller USB-pinne.

 

Jeg er som sakt ikke ute etter KUN batterikapasitet. Jeg trenger en toppmodell med god batterikapasitet.

Desverre er de fleste av dagens telefoner strømslukere. Sære telefoner med bra batteri har treg prosessor, lite RAM og gammen versjon av Android, så de er fine for campere, men ikke for meg.

 

Vi er alle i samme båt og jeg (vi) vet hvordan du har det uansett om man har iPhone, HTC, Sony, Samsung etc. Har selv S2 som deg. Leser at du er på reise mye og da blir kravet enda høyere. Jeg kan snakke av erfaring fra ukes-ekspedisjoner langs kysten flere ganger årlig. Dessverre må man ty til reserveløsninger som ekstra batterier og/eller batteripakker enn så lenge. Selv en seiglivet Note II vil dø ut med wifi-hotspot relativt kjapt, men vare litt lengre enn S2 og andre. Langt i fra noen optimal løsning å punge ut 5000 kroner på en annen mobil for noen minutter ekstra hotspot-tid. Du har faktisk stilt det hardeste kravet siden hotspot er beinrøft :)

 

Ønsket om å ha wifi-hotspot 24t er helt legitimt til ditt bruk selv om her stiller stilles spørsmålstegn med nytteverdien!

 

Desverre finnes det ingen løsning for deg siden tvilling-sim og usb-modem til bærbaren er ekstra drass som du sier. Kan relatere meg til den.

 

Inntil videre får man bare sluke en kamel eller fem og bruke ekstra-batterier eller batteripakker. Etter å ha korrekturlest før jeg trykker på "post" ser jeg at jeg skriver ikke annet enn at "ting suger" og føler med deg broder :hm:

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

 

Helt uenig. iPhone 4S er en vesentlig forbedring over iPhone 4, selv om de ytre sett ser nesten identiske ut. Alt innenfor skallet var imidlertid kraftig forbedret. iPhone 4S fikk A5 SoC, som var svært mye raskere enn A4 i iPhone 4, spesielt for GPU-delen:

 

[url=

 

[url=

 

Kameraet i iPhone 4S, med backlighted 8 Mpixel "backside-illuminated" sensor er også i en helt annen divisjon enn forgjengeren. Vesentlig forbedret antennedesign. Bluetooth 4.0. GLONASS ("GPS"). Bare for å nevne noen av de viktigste hardwareforbedringene.

 

 

Finfint. Men kan ikke se at det blir en bedre hverdag av sånt uansett. Med unntak av kamera som du nevner. Man har kommet til et punkt nå hvor nye modeller nesten ikke er lengre til brukerens beste, men selgeren. Uansett om man tilhører "fandroids" eller "iDudes". Teknologien fungerer kjapt nok som det er nå og det koker kun ned til specsheets som har liten relevans til praktisk bruk. Jfr Formel 1 hvor det er champagne og stor ståhei når bil A har fått 800hk kontra andre som har 799hk. Alt er et spill for å markedsføre nå for tiden.

 

Dessverre biter vi alle på kroken, år etter år. Jeg inkludert

 

Tilføyelse: Man burde egentlig ikke tenke "oss vs dem" når det kommer til f.eks iPhone/android, men "oss vs dem" når det kommer til selgere, forbrukere og lommeboka.

Endret av gammalerik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Finfint. Men kan ikke se at det blir en bedre hverdag av sånt uansett. Med unntak av kamera som du nevner. Man har kommet til et punkt nå hvor nye modeller nesten ikke er lengre til brukerens beste, men selgeren. Uansett om man tilhører "fandroids" eller "iDudes". Teknologien fungerer kjapt nok som det er nå og det koker kun ned til specsheets som har liten relevans til praktisk bruk. Jfr Formel 1 hvor det er champagne og stor ståhei når bil A har fått 800hk kontra andre som har 799hk. Alt er et spill for å markedsføre nå for tiden.

 

Dessverre biter vi alle på kroken, år etter år. Jeg inkludert

 

Tilføyelse: Man burde egentlig ikke tenke "oss vs dem" når det kommer til f.eks iPhone/android, men "oss vs dem" når det kommer til selgere, forbrukere og lommeboka.

Hastigheten var stor forbedring som alle ville merket. Gikk fra iphone 4 til iphone 5 og hastighetforskjellen var enorm. Samme med kamera

Lenke til kommentar

Finfint. Men kan ikke se at det blir en bedre hverdag av sånt uansett. Med unntak av kamera som du nevner. Man har kommet til et punkt nå hvor nye modeller nesten ikke er lengre til brukerens beste, men selgeren. Uansett om man tilhører "fandroids" eller "iDudes". Teknologien fungerer kjapt nok som det er nå og det koker kun ned til specsheets som har liten relevans til praktisk bruk. Jfr Formel 1 hvor det er champagne og stor ståhei når bil A har fått 800hk kontra andre som har 799hk. Alt er et spill for å markedsføre nå for tiden.

 

Dessverre biter vi alle på kroken, år etter år. Jeg inkludert

 

Tilføyelse: Man burde egentlig ikke tenke "oss vs dem" når det kommer til f.eks iPhone/android, men "oss vs dem" når det kommer til selgere, forbrukere og lommeboka.

Hastigheten var stor forbedring som alle ville merket. Gikk fra iphone 4 til iphone 5 og hastighetforskjellen var enorm. Samme med kamera

 

Jo, men poenget mitt som kanskje forsvant er at de første årene var det en rivende utvikling fra alle hold, android som apple. Men er vi ikke kommet så godt som i havn nå? Det virker slik på måten mobil-eiere er storfornøyde med sitt siste produkt. Herfra og videre blir det vel kun batterier som setter begrensningen for videre revolusjoner. Kan også hende at jeg tar en Bill Gates nå aka 640kB-utsagnet.

Lenke til kommentar

Hvis vi tar min Samsung Galaxy S2 som eksempel:

Den er tynn som et knekkebrød, og har fått endel kritikk av folk som skriver produktanmeldelser pga batteriet.

De kunne gjort den litt tykkere, så hadde batteriet holdt vesentlig lengre.

 

Hvorfor jeg bruker den som hotspot? Jeg reiser mye.

Hvorfor jeg ikke har tvilling-sim? Fordi det koster ekstra, og er ekstra drass.

Drømmemaskinen er en MacBook Air der jeg kan sette SIM-kortet rett inn, uten å stresse med en liten reise-router eller USB-pinne.

 

Jeg er som sakt ikke ute etter KUN batterikapasitet. Jeg trenger en toppmodell med god batterikapasitet.

Desverre er de fleste av dagens telefoner strømslukere. Sære telefoner med bra batteri har treg prosessor, lite RAM og gammen versjon av Android, så de er fine for campere, men ikke for meg.

 

Hvorfor bruker du ikke bare USB-tethering? Så lades telefonen i samme slengen, det er mer stabilt også, og batteribruken er mye mindre. Man får jo også kjøpt tykkere batteri til S2 som gjør telefonen tykkere som du ønsker og øker kapasiteten.

 

AtW

Lenke til kommentar

Prøvde USB med Macen. Fikk det ikke til, men jeg prøvde ikke lenge heller.

 

Har dog fått det til å virke i Linux. I linux virker det med en gang uten noe særlig konfigurering.

 

Største grunnen til at jeg ikke gjør det med USB-kabel er at det er upraktisk med USB-kabelen stikkende ut mens jeg har Macen på fanget. Mye greiere å koble mobilen til en lader, og la Macen være helt trådløs.

 

 

Jeg er ikke interessert i å bruke mer penger på min Samsung Galaxy S2. Jeg har jo allerede betalt for originalbatteriet. Burde heller vært valgfritt, så jeg slipper å betale for to batterier.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jo, men poenget mitt som kanskje forsvant er at de første årene var det en rivende utvikling fra alle hold, android som apple. Men er vi ikke kommet så godt som i havn nå? Det virker slik på måten mobil-eiere er storfornøyde med sitt siste produkt. Herfra og videre blir det vel kun batterier som setter begrensningen for videre revolusjoner. Kan også hende at jeg tar en Bill Gates nå aka 640kB-utsagnet.

 

Jeg tipper det er 640kB-utsagn. Jeg kan nemlig ikke forstå hvorfor ikke mobilen skal kunne ta over det daglige bruket totalt, annet enn at det er mange produsenter, og at man da trenger standarder som alle bruker (utenom Apple som kan sitte med sitt økosystem som de gjør i dag, men håper ikke alle bruker den modellen). Med det legger jeg at mobiltelefonen vil være PCen din, mediasenteret ditt, universalkontrollen din osv. Det du gjør da, er å bare sette mobilen inn i støtte på skjermen, eller du bare lar mobilen ligge i lomma, så vips, så har du en desktop der. Da lader den, samtidig som du bruker en helt normal PC til surfing og "enkle" spill. Siden dette er et godt stykke ut i tid, så tror jeg ikke mobilen har noe spesielt problem med å kjøre enkle spill som Metro 2033, og annet stuff som kommer ut de neste årene og regnes som tunge spill.

 

Vi ser små hint til det i dag, du kan koble mobilen din trådløst til alt, og styre ting i mindre og større grad. På ruteren vil du selvfølgelig ha noen terrabyte med plass, slik at du slipper å ha alt på mobilen, men nå har jo mobilen gjerne en halv terrabyte eller noe (sannsynligvis mer) slik at du kan ta med deg alt du trenger for å koble opp mobilen din hos andre, hvis du trenger eller har lyst.

 

Nei... Jeg ser bare at vi er helt i begynnelsen av det som kan bli. Og jeg nekter å tro at jeg er den eneste med en slik visjon, eller at ingen andre har helt fantastiske visjoner som overgår, og er helt annerledes enn dette.

Men det skjer ikke akkurat i morgen :-)

 

Deter ikke bare "en nettside" som skriver dette. Dere slår også dette fast bl.a. i overskriften.

 

Så der må jo med sikkerhet vite noe andre ikke vet.

Eller farer dere med løse rykter og usannheter?

 

Det er 100% sikkerhet om at Apple holder på å lage den nye iPhone-modellen sin. Det har de sannsynligvis gjort i minst et kvart år, men jeg tipper lenger enn det også.

 

Denne nyhetssaken er total bullcrap. For de som har fulgt med en stund burde vite at Digitimes så godt som aldri har rett i de mange tåpelige ryktene de kommer med. At de i det hele tatt får resten av verdens presse til å videreformidle oppgulpet de kommer med er tragisk.

 

Til og med Digitimes trenger ikke ses rart på når de sier "Hei, Apple holder på med den nye iPhone!" Om det blir sommerlansering eller høstlansering er imidlertid bare gjetting, og Amobil gir ikke akkurat inntykk av at de sitter med fasiten heller.

 

for det og lansere nye mobiler HELE tiden er jo egentlig bare Samsung sin greie. en vanlig ikke Samsung fanatiker rekker jo ikke følle med. lager de så dårlige produkter at de Må lage en ny hele tiden??

 

Samsung lanserer strengt tatt bare en modell i året, per serie, de også. På samme måte som det er akseptabelt for Apple å komme med iPod Nano, Shuffle, Touch, iPhone, iPad stor og liten hver år. Samsung sine produkter har også forskjellige bruksområder, og det er bare to av seriene som regnes som toppmodeller. S3 og Note II, og disse konkurrerer ikke imot hverandre, men utfyller hverandre. I utgangspunktet. På samme måte som Nano og Touch utfyller hverandre, eller liten og stor iPad. Man har sannsynligvis ikke begge deler, men det går på forskjellig bruksområde, og sikter til forskjellige brukergrupper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

ER bare å kjøpe 64 GB versjonen av S3 i tilegg til et 64G minnekort til 400 kr så har du 128 GB...... Er ikke noe fantastisk det.

Forskjellen er at man får et bra kamera på iPhone 5. Det gjør man dessverre ikke på S3.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...