Gå til innhold

? Apple er i gang med ny iPhone


Anbefalte innlegg

Jepp, Leifen. Helt enig med deg om grandiose visjoner og at man kommer dit en gang. Men pr i dag er det slik jeg nevner. De heftigste visjonene er begrenset av gårdagens Li-ion teknologi (mannen med ljåen er inne på det) og vi ser kun små drypp av forbedringer. Boomen av nyvinninger fra 2007-2011 har flatet ut hos alle siden man får ikke "visjons-teknologien" vår inni en pitteliten mobil-kasse.

 

Skulle gjerne likt å hatt følgende uten at batteriene sier nei:

-Lyssterk projektør, mye bedre enn Beam's 15 lumens.

-GPU som er på høyde med dagens tokilos-tunge desktop-gpuer

-En ekstra projektør som ved lasere tegner opp hologramer på luft-ioner.

-En mobil av nano-maskiner som gjør at man kan trekke og dra i en skjerm for å tilpasse størrelse

-Som punktet over som også gjør konstruksjonen selv-legende. (nesten der allerede ved selvlegende polymerer)

-Kraftig nano-elektromotor som man kan koble diverse roterende utstyr på.

-40 watts kortbølgeradio og 5 watts VHF

-En form for 3D skanning av landsskap og objekter

-Røntgen

 

m.m.

 

...Men ikke i morgen. Visjoner er det ikke mangel på hos alle og enhver. Enn så lenge får man ta til takke med små gradvise gjesp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne tenke meg en mobil med projector.

Hvis lyset er helt av og telefonen ligger på gulvet, klarer den da å projisere et bra bilde i taket?

Så jeg kan se film til jeg sovner?

 

Den skal være helt suveren til det og jeg har tenkt nøyaktig samme tanken selv ;) Søk på Samsung Galaxy Beam. Skal være en bare få mnd gammel anmeldelse på den på amobil(?). En ellers gjennomsnittlig og rimelig mobil, men den lager et skarp bilde tilsvarende 55" på 2m avstand. Ett hvitt soveromstak er sikkert perfekt til lerret :)

Lenke til kommentar

Forskjellen er at man får et bra kamera på iPhone 5. Det gjør man dessverre ikke på S3.

 

Fra en liten test som nrkbeta har gjort

 

 

Konklusjon

Det er veldig bra at Galaxy tillater lengre lukkertider. Kameraene på mobiltelefonene begynner å bli så bra at det er på tide at de putter inn mer av den funksjonaliteten vi er vant til fra kompaktkamera. Jeg skjønner at det ikke er lett å putte inn lange zoomobjektiv og mekanisk blenderåpning i en mobiltelefon, men lengre lukkertid og kontroll over ISO kan de godt gi oss på mobilen nå.

Dessuten bør de gi oss flere valgmuligheter for blitzen. At den kan brukes som hjelpelys for fokus uten å fyre av når du tar bilde og at den eventuelt kan kombineres med lang lukkertid i kameraet.

Og hvilken telefon er best uten blitz i dårlig lys? Ser du kun på det rent tekniske ved kameraet stikker iPhone 5 av med seieren. En blenderåpning på 2,4 mot Galaxy S3 sin 2,6 slipper inn litt mer lys. Og prosesseringen i iPhone 5 som tillater ISO3200 kommer deg til gode når du skal knipse håndholdt i dårlig lys. Det ser også ut til å hjelpe autofokusen slik at iPhone 5 fikk fokus i enda dårligere lys enn Galaxy S3.

Men totalt sett kommer det an på situasjonen. Er det akkurat nok lys til at Galaxy får fokus og du klarer å holde telefonen i ro i et halvt sekund gir den best bilder.

 

Med ekstra applikasjoner fikk jeg absolutt best resultater med Cortex Camera + Perfectly Clear på iPhone 5. Men det var bare et lite ekstra eksperiment i denne testen. Der er det nok mye mer å hente også hos Android. Androidplattformen tillater mer direkte tilgang til maskinvaren i telefonen. Så med mer forskning og testing av flere apper vil vi nok kunne få langt bedre resultater på Galaxy S3 også. Her tar vi gjerne imot tips om deres favoritter.

 

http://nrkbeta.no/2012/11/05/nrkbeta-setter-android-og-iphone-i-darlig-lys/

Lenke til kommentar

Det hadde ikke behøvd å bli så dyrt.

Prisforskjellen mellom iPhone 5 med 16 GB, og med 64 GB er 1800 kroner.

Den lille microchippen som skiller dem er ikke så dyr.

Den dyreste koster litt mer å produsere, men resten er profitt til Apple.

 

iPhone 5 fås med 16, 32 og 64 GB lagring.

Det er jo lov å håpe at iPhone 5S eller iPhone 6 blir levert med 32, 64 og 128 GB lagring.

Det ville bare vært naturlig. iPhone 3GS hadde valget mellom 8, 16 og 32.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Grunnen til at det tok så lang tid før iPhone kom med 64 gig var nok at de ikke fikk brikkene holdbare nok i den størrelsen. Tror kravet var 1000 skrivinger/slettinger, men jeg kan huske feil.

Har de løst det for 128 gig, er det godt mulig neste modell kommer med det, men jeg holder meg nok til 64 gig :)

Lenke til kommentar

Ryktene vil ha det til at det er vanskelig å masseprodusere iPhone 5, og at mange av eksemplarene ikke består kvalitetskravene.Kanskje Apple ikke klarer å produsere iPhone 5 uten å tape penger, og at de derfor må skynde seg å designe en telefon som er lettere å masseprodusere?Apple lanserte iPad 4 veldig kort tid etter "Den nye iPad" (som ikke er ny lengre). Kanskje de endrer syklusen for sine mobile enheter, og vil lage nye med få måneders mellomrom?

 

Ikke klarer å produsere iPhone5 uten å tape penger? Hvor mye trur du egentlig at det koster å produsere en iPhone5?

 

Bare det du betaler for oppgraderingen fra 16gb til 64gb er nok for å bygge hele telefonen.

 

 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...