Gå til innhold

Blir Breivik på en unødvendig måte straffet i fengselet?


Anbefalte innlegg

synes en fyr sa det bra jeg angående forholdene breivik er i.

 

That's because we live in the century of pussification. Where everyone is so damn afraid of the whole violating basic rights BS. And that's when you got mass murderers who get to complain about the fact that he can't wank his small pen1s to gay goat **** because he doesn't have access to internet and because he has a small p3nis.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, helt unødvendig.

 

a>

Det var en fin kule. Inkscape?

 

Dette med gummipenn er latterlig, det er tiltak fengselet innfører som ekstrastraff, selvfølgelig gir de ham ikke en ræva gummipenn fordi det var det eneste tilgjengelige. De kunne bare gitt ham en stor nok vanlig kulepenn, det skal godt gjøres å stikke seg ihjel med en slik.

 

Hvorfor kan han ikke få tilgang til en vanlig datamaskin?

Lenke til kommentar

Det var en fin kule. Inkscape?

 

Dette med gummipenn er latterlig, det er tiltak fengselet innfører som ekstrastraff, selvfølgelig gir de ham ikke en ræva gummipenn fordi det var det eneste tilgjengelige. De kunne bare gitt ham en stor nok vanlig kulepenn, det skal godt gjøres å stikke seg ihjel med en slik.

 

Hvorfor kan han ikke få tilgang til en vanlig datamaskin?

 

Hvor godt skal fanger ha det egentlig når de er på maks sikkerhet for massedrap?

 

Han er en trussel mot alle fanger, fangevoktere og sin egen sikkerhet.

Dette er ikke en raner som harb ikke hadde som hensikt å drepe noen.

Dette er ikke en vinningsforbryter som ønsker å rømme landet.

Det er ikke en drapsmann som drepte en enkeltperson vedkommende hatet på grunn av deres samhandlinger.

Det er ikke en drapsmann som drepte i sjalusi.

 

Dette er en person som har planlagt å styrte demokratiet og utrydde alle sosialdemokrater, etablere et diktatur -- og som er villig til å dreper millioner for å få viljen sin.

 

Og da har vi ikke engang nevnt at han er en psykopat, som også teller i negativ retning.

 

Enhver kulepenn kan brukes til å ta selvmord, eller påføre andre blindhet eller volde andres død.

 

Han har drept 77 mennesker, men gråter sine bitre tårer over for lite margarin på brødskivene?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Forutsatt at han er rehabilitert.

 

Arnfinn Nesset ble dømt på indisier, og kunne slik sett ikke (moralsk) holdes tilbake eller få forlenget sin soning da skyldsspørsmålet ikke var avgjort på beviser.

 

Hvis ikke terroristen forbedrer sitt rettferdighetssyn kan han aldri slippes ut.

 

...

 

For øvrig..: Kan noen forklare meg hvorfor nakenvisitering er fornedrende??

Forklar gjerne utdypende.

 

Kan jeg si at jeg finner det å spise noe annet enn indrefilet er fornedrende?

Forklar meg gjerne hvorfor det ikke er fornedrende at jeg ikke får indrefilet hver dag.

15 måneders isolasjon fra andre mennesker er tortur, han blir ikke rehabilitert på den måten, torturen gjør ham bare enda mere farlig

Lenke til kommentar

Interessant historie jeg ikke kjente

 

http://no.wikipedia....iki/Rudolf_Hess

Rudolf Hess fløy på egenhånd 10. mai 1941 til Storbritannia, angivelig for å få i stand en fredsavtale mellom England og Tyskland. Der ble han umiddelbart tatt til fange av engelskmennene. Senere samme år erklærte Adolf Hitler ham sinnssyk og fordømte ham som landsforræder.

Han ble holdt fanget i blant annet Tower of London inntil han i Nürnbergprosessen i 1946 ble dømt til livsvarig fengsel. Dommen ble sonet sammen med seks andre dømte krigsforbrytere i det allierte Spandau-fengselet i Berlin. Ettersom Hess hadde sittet nesten hele krigen i britisk forvaring er ingen deltagelse i noen krigsforbrytelser blitt påvist. Til gjengjeld stod han fullt og fast ved nasjonalsosialismen i sin tale til aktoratet i Nürnberg, selv etter bevisførselen for hvilke overgrep det nasjonalsosialistiske styret hadde begått: «Jeg fikk i mange år av mitt liv lov å arbeide under den største sønn mitt folk har frembrakt i sin tusenårige historie. Selv om jeg kunne, ville jeg ikke slette denne tiden fra mitt liv. Jeg er lykkelig over å vite at jeg gjorde min plikt mot mitt folk – min plikt som tysker, som nasjonalsosialist, som en lojal tilhenger av Føreren. Jeg angrer ikke noe...» ..

Fra og med 1966 var han eneste fange,.

 

Så lenge Breivik forsvarer terrrorisme blir han opplagt for farlig å slippes ut (man kan ikke slippe ut "pest" på den norske befolkningen)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

15 måneders isolasjon fra andre mennesker er tortur, han blir ikke rehabilitert på den måten, torturen gjør ham bare enda mere farlig

 

Dersom jeg var i fengsel, og møtte denne mannen -- så ville jeg gjort mitt beste for å skamfære ansiktet hans og øynene hans, det viktigste i hans ekstremt narcissistiske liv.

(Metode: Klø meg dypt i rompesprekken og få ekstremt skitne negler, forsøk å finne fuglebæsj å legge til og klor ham i ansiktet og forsøk å klore på øynene hans, slik at de må fjernes på grunn av infeksjoner.)

 

Jeg er tilhenger av en rettsstat og rettssikkerhet -- men et av momentene for fengsling er å beskytte forbrytere mot mennesker som ønsker hevn.

Jeg tror at denne terroristen trenger all den beskyttelsen han kan få, all den tid han drepte 17 mennesker mellom 14 og 16 år, drepte 77 nordmenn totalt og skadet 310 mennesker -- bare for å tilfredsstille sitt eget ego.

 

Det er ikke isolasjon å beskytte ham mot andre fanger -- og likesinnede bør han i alle fall ikke få omgås med, all den tid han fremdeles kjemper for å utrydde demokratiet og alle sosialdemokrater i norge.

 

Dersom en annen fange skambanker terroristen vil han ha syte og klage over at han ikke blir beskyttet, og kreve silkeputer og en fryseboks med dream-iskrem på cella.

(De utrente steroide-musklene hans hjelper ikke i slåsskamper mot mennesker som har bygget muskler gjennom å slåss.)

 

For øvrig har han tilgang på TV og radio, snakker med fangevoktere, snakker med sin advokat...

Når jeg hører om amerikanske fanger som har sittet i isolasjon i flere år er det snakk om mennesker som sitter på ett og samme polstrede rom uten TV eller radio eller vindu dag ut og dag inn uten å engang bli nakenvisitert av fangevoktere eller ført fra rom til rom i håndjern.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Det er ikke isolasjon å beskytte ham mot andre fanger -- og likesinnede bør han i alle fall ikke få omgås med
Hva hvis han da møter likesinnede når han slipper ut av "isolasjon"?

 

Jeg synes denne "isolasjonen" ligner mer på en husarrest på cellen og litt i stil med "nå har du vært slem gutt og må være på rommet ditt til du får lov å komme ut igjen". Isolasjon er i mine øyne noe helt annet enn Norge påfører denne mannen.

 

I mine øyne burde han blitt kjent utilregnelig med tvangstrøye, tvangsmedisinering og sondeforing for evig tid på en slunken celle på "Gaustad". Da ville vi ikke hørt noe mer fra ham og rettsaken ville blitt vesentlig kortere. Han er vel såpass farlig og belastende for samfunnet at å regne ham som tilregnelig og la ham sone på vanlig måte blir noe absurd.

 

Jeg tror at de som kjempet for å få ham tilregnelig ikke forstod hva de egentlig gjorde og hvilke rettigheter de da ga mannen. Det han fryktet mest var nettopp å bli kjent utilregnelig og havne i en slik situasjon jeg beskriver, så jeg forstår ikke at offrene i saken kjempet for å få ham tilregnelig. Et trist kapittel i hele sirkuset etter den tragiske hendelsen.

Endret av Scoundrel
Lenke til kommentar

Det gjør nok det, å ta en liten del av teksten min ut av sammenheng er å ta noe av kontekst. Dette er forøvrig mitt siste svar på postene dine, jeg gidder ikke kverulere med et Troll.

Du (og 2 - 3 meningsfeller) behøver ikke kverulere med noen her inne! Så du (dere) kan godt finne på noe annet. Du (dere) får besøke helten din i fengslet.

 

Her jatter du med og later som, om han fortjener straff. Men henger deg opp i alle bagatellmessige ekstra sikkerhetstiltak, som er iverksatt for og rundt Breivik. All den sympatien, er for meg uforstålig. Eneste grunn jeg kan tenke meg, er at du er tilhenger! Har du tenkt å utføre, et lignene attentat?

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/Freemasonry#Obligations

Obligations

Obligations are those elements of ritual in which a candidate swears to abide by the rules of the fraternity, to keep the "secrets of Freemasonry" (which are the various signs, tokens and words associated with recognition in each degree), and to act towards others in accordance with Masonic tradition and law.[28]

 

En av pliktene er å forsvare andre medlemmer utad.

Lenke til kommentar

Hva hvis han da møter likesinnede når han slipper ut av "isolasjon"?

 

Jeg synes denne "isolasjonen" ligner mer på en husarrest på cellen og litt i stil med "nå har du vært slem gutt og må være på rommet ditt til du får lov å komme ut igjen". Isolasjon er i mine øyne noe helt annet enn Norge påfører denne mannen.

 

I mine øyne burde han blitt kjent utilregnelig med tvangstrøye og tvangsmedisinering for evig tid på en slunken celle på "Gaustad". Da ville vi ikke hørt noe mer fra ham og rettsaken ville blitt vesentlig kortere. Han er vel såpass farlig og belastende for samfunnet at å regne ham som tilregnelig og la ham sone på vanlig måte blir noe absurd.

 

Jeg tror at de som kjempet for å få ham tilregnelig ikke forstod hva de egentlig gjorde og hvilke rettigheter de da ga mannen. Det han fryktet mest var nettopp å bli kjent utilregnelig og havne i en slik situasjon jeg beskriver, så jeg forstår ikke at offrene i saken kjempet for å få ham tilregnelig. Et trist kapittel i hele sirkuset etter den tragiske hendelsen.

Han slipper aldri ut og har det bra der han er. :)

 

Vårt lovverk gjør, at hvis han hadde blitt erklært utilregnelig, under de forutsettningene som lå til grunn, så hadde han sluppet ut ganske raskt. De som hdde ansvar for psykratien (Dikemark), sa de ikke kunne finne noe hos Breivik, som de kunne behandle han for og da skulle han i så tilfelle blitt sluppet ut. I fengsel, er mulighetene for, at han kan holdes på livstid. Og det er bra!

 

Det ER lov å bruke huet før man poster

 

I "lige måde"! Du skriver så mye tull, at du må være en sympatisør! Så, hvem bruker hodet!

Lenke til kommentar

Dersom jeg var i fengsel, og møtte denne mannen -- så ville jeg gjort mitt beste for å skamfære ansiktet hans og øynene hans, det viktigste i hans ekstremt narcissistiske liv.

(Metode: Klø meg dypt i rompesprekken og få ekstremt skitne negler, forsøk å finne fuglebæsj å legge til og klor ham i ansiktet og forsøk å klore på øynene hans, slik at de må fjernes på grunn av infeksjoner.)

 

Jeg er tilhenger av en rettsstat og rettssikkerhet -- men et av momentene for fengsling er å beskytte forbrytere mot mennesker som ønsker hevn.

Jeg tror at denne terroristen trenger all den beskyttelsen han kan få, all den tid han drepte 17 mennesker mellom 14 og 16 år, drepte 77 nordmenn totalt og skadet 310 mennesker -- bare for å tilfredsstille sitt eget ego.

 

Det er ikke isolasjon å beskytte ham mot andre fanger -- og likesinnede bør han i alle fall ikke få omgås med, all den tid han fremdeles kjemper for å utrydde demokratiet og alle sosialdemokrater i norge.

 

Dersom en annen fange skambanker terroristen vil han ha syte og klage over at han ikke blir beskyttet, og kreve silkeputer og en fryseboks med dream-iskrem på cella.

(De utrente steroide-musklene hans hjelper ikke i slåsskamper mot mennesker som har bygget muskler gjennom å slåss.)

Er det du vil gjøre med Breivik, demokrati ? Du høres ikke det spor bedre ut enn Breivik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg hører at barnemorderen og terroristen vår blir godt tatt vare på, og i tråd med en ellers strålende rettsprosess osv. At han for ettertiden må slite med endel individuelle menneskers hang til å illegge "tilleggsstraff", får han bare lære seg å leve med.

 

:)

Lenke til kommentar
Vårt lovverk gjør, at hvis han hadde blitt erklært utilregnelig, under de forutsettningene som lå til grunn, så hadde han sluppet ut ganske raskt.
Det er denne konklusjonen jeg ikke ser noe grunnlag for. Hvordan kan en mann som gjør slik være frisk til sinns?

 

Dikemark er vel ikke rette stedet å plassere en slik pasient. Han bør ikke plasseres sammen med de som "kun" sliter mentalt og ikke har begått slike barbariske handlinger. Så jeg forstår godt at personalet på Dikemark sprellet så godt de kunne for å slippe å få den mannen innenfor sine dører.

 

Det man ikke så i denne absurde rettsprosessen er at Norge må opprette en egen høysikkerhets psykiatrisk anstalt for disse farligste sinnsforstyrrede fangene som gjør stor skade på uskyldige borgere i samfunnet. Rett og slett en anstalt hvor politi, psykiatere og fengselsvesenet samarbeider og betjener institusjonen. Dette initativet savnet jeg fra hele prosessen. Her bør det også være mulig å bli dømt til evig forvaring i en slik anstalt uten mulighet for komunikasjon med samfunnet som sådan for å spare samfunnet for ytterligere belastninger i sakene.

 

Hvorfor man ikke benyttet denne lange, offentlige og utstrakte rettsprosessen til å sørge for å få på plass dette samt nødvendige endringer i lovverket er for meg uforståelig.

Endret av Scoundrel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...