Gå til innhold

Blir Breivik på en unødvendig måte straffet i fengselet?


Anbefalte innlegg

"Jeg er åpen for at begge rapportene er riktige"

 

Dommeren slaktet rapportene. Det er ingen som opponerer mot avgjørelsen hennes av riksdekkende media.

 

Det er fordi lovverket ikke gjør det mulig, da narcissistisk personlighetsforstyrrelse ikke kvalifiserer som utilregnelig. Og det var vel den rapporten som fikk mest støtte. Hva dommeren slaktet er da meget uinteressant, hun er da ikke en sakkyndig.

 

Dessuten ville det vært politisk selvmord om noen skulle opponert mot en avgjørelse ønsket av majoritet av det norske folk.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Behandlingen av Breivik er en høyprofilert bekreftelse på at heller ikke Norge er et rettsamfunn. Du kan ikke vite på forhånd hvordan samfunnsinstitusjonene velger å straffe deg. Du kan ikke engang vite for hva du kommer til å bli straffet, men det er en annen sak.

Jeg synes dette er bekymringsfullt.

Det bekymrer meg hvilken rolle nisser i media har, og hvordan kollektivistisk harme kan tilsidesette trygghet for individer.

Når man ikke kan vite med sikkerhet, hva storsamfunnet velger å bruke makt mot deg for, og hvordan de velger å straffe deg, så lever du hele tiden livet ditt med et blikk over skulderen. Spesielt dersom du er kontroversiell. Et samfunn som ikke tillater mye kontroverser, er et totalitært kina-samfunnet.

For all del; det er ikke ille å torturere, drepe, eller lemleste Breivik. Det kunne man gjort med Breivik, og det kunne man gjort med psykotiske mordere.

Det som er ille, er at vi har et samfunn som legger til rette for det, etter maktpersoner i posisjon sitt forgodtbefinnende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

trudde naken ransaking var vanelig av de fleste fanger jeg (?) hørte i hvertfall det når jeg var i guidet tur på ringeriket trur jeg

 

Jeg tviler sterkt på at det er vanlig, og isåfall er det noe som brukes sjeldent på andre fanger bortsett fra Breivik. Og da er det nok mistanke for noe, ikke som en rutine.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Breivik blir ikke unødig straffet. Og jeg forstår ikke sutringen her. Må være mange sympatisører her!

 

Tviler på at du finner noen sympatisører av Breivik her. Men at han får en verdig behandling i fengselet er jeg tilhenger av. Synes ikke noe om et straffesystem, som fungerer som et hevnapparat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser noen tullinger til og med sutrer over fastboltede møbler! Hallo, skal det være straff? Jeg har da levd i flere år med fastboltede møbler, ute å være innsatt i fengsel. Hva så?

 

 

 

Tviler på at du finner noen sympatisører av Breivik her. Men at han får en verdig behandling i fengselet er jeg tilhenger av. Synes ikke noe om et straffesystem, som fungerer som et hevnapparat.

Slik du og mange andre argumenterer, virker det slik

Lenke til kommentar

Ser noen tullinger til og med sutrer over fastboltede møbler! Hallo, skal det være straff? Jeg har da levd i flere år med fastboltede møbler, ute å være innsatt i fengsel. Hva så?

 

 

Slik du og mange andre argumenterer, virker det slik

 

Jeg har ikke sett noen som sutrer over fastboltede møbler!. Men det er argumentert at fastboltede møbler er en av flere momenter som unødvendiggjør naken ransaking. Kanskje du skal lese innlegg litt bedre før du sprer løgner.

Lenke til kommentar

Ok, la meg vinkle det på en ny måte. Ransakelse med klær på ville avdekket eventuelle uregelmessigheter? Enig/Uenig?

 

Uenig.

 

Det er plass til MYE rart oppi rompa og under huden.

En passe engasjert terrorist ville lett kunne gjemt en strikkepinne under huden på magen eller innsiden av låret, eller plassert en skarp gjenstand i et tøystykke i rompa.

 

Klærene i seg selv må også gjennomgås i tilfellet han samler løse tråder i dem eller nåler et cetera.

 

Som selvutnevnt medlem av en organisasjon med superhemmelige kommunikasjonsmetoder og med påståtte kommende terrorangrep, så må man også hindre ham i å kunne få med seg beskjeder og sende hemmelige beskjeder.

 

Et vått papir kan klistres til kroppen under klærne uten å kjennes ved ransaking, og det samme gjelder plastfolie -- som også kan skrives på, og som også kan smugles i kroppsåpninger.

 

Forutsatt at han ikke har omskjært seg, kan han også smugle små objekter og beskjeder under forhuden.

 

Husk at dette er den verste personen norge noen gang har hatt i fengsel i moderne tid.

Fanatiske religiøse terrorister er verste sort, og denne personen har ved fult alvor lagt fram at han ønsker å forkaste demokratiet for et nasjonalistisk diktatur hvor sosialister skal henrettes for deres politiske syn og deres eiendommer omfordeles blant nasjonalistene, og landet styres av de mest anerkjente nasjonalistene.

 

Han er en Osama-wannabe, rent bortsett fra at han er kristen i stedet for muslim.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Uenig.

 

Det er plass til MYE rart oppi rompa og under huden.

En passe engasjert terrorist ville lett kunne gjemt en strikkepinne under huden på magen eller innsiden av låret, eller plassert en skarp gjenstand i et tøystykke i rompa.

 

Klærene i seg selv må også gjennomgås i tilfellet han samler løse tråder i dem eller nåler et cetera.

 

Husk at dette er den verste personen norge noen gang har hatt i fengsel i moderne tid:

Fanatiske religiøse terrorister er verste sort.

 

Jaja, jeg kan ikke bestride at han kunne prøve å skaffe et våpen. Men med tiltakene som er gjort, og sikringen som er rundt ham, ser jeg virkelig ikke at faren er stor nok til å forsvare brudd på FNs menneskerettighetskonvensjon artikkel 5. Han har tilnærmet null mulighet å skaffe seg et skarpt våpen, og det er tvilsomt at han i det hele tatt ville ønsket det. Han er beskrevet som en høflig og rolig fange som er mest av alt interessert i å skrive, og drive sin hat politikk fra innsiden av murene. Jeg mener derfor en daglig naken ransakelse er unødvendig. Men vi kan være enige om å være uenige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett noen som sutrer over fastboltede møbler!. Men det er argumentert at fastboltede møbler er en av flere momenter som unødvendiggjør naken ransaking. Kanskje du skal lese innlegg litt bedre før du sprer løgner.

Unskyld meg. Nevnte du fastboltede møbler, som et argument for at han ikke skulle smuglet noe ut av cellen. Hvor skulle han i så tilfelle gjøre av de møblene? Dette er et tullete aggument. Hvis du er oppegående, så nevnte du heller dette for å sutre, for å fortelle hvor fryktelig han har det. Han skulle vel ikke putte bordet i buksen sin! Og jeg lyver ikke, det er usakelig. Jeg mener oppriktelig, at dette er en måte å sutre på.

 

Ærlig talt, selv han er på ferie! Vaneforbrytere og alvorlige kriminelle, burde vært i steinbruddet med hakke og slegg, i stenden for å være på et hotell.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Jaja, jeg kan ikke bestride at han kunne prøve å skaffe et våpen. Men med tiltakene som er gjort, og sikringen som er rundt ham, ser jeg virkelig ikke at faren er stor nok til å forsvare brudd på FNs menneskerettighetskonvensjon artikkel 5. Han har tilnærmet null mulighet å skaffe seg et skarpt våpen, og det er tvilsomt at han i det hele tatt ville ønsket det. Han er beskrevet som en høflig og rolig fange som er mest av alt interessert i å skrive, og drive sin hat politikk fra innsiden av murene. Jeg mener derfor en daglig naken ransakelse er unødvendig. Men vi kan være enige om å være uenige.

Han var en snill og høflig WOW-gamer før han sprengte regjeringsbygget og drepte 65 personer også...

Våpen kan lages fra de mest utrolige ting, fanger har hele døgnet til å planlegge ett våpen, kan bruke måneder på å lage det om det er nødvendig.

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Unskyld meg. Nevnte du fastboltede møbler, som et argument for at han ikke skulle smuglet noe ut av cellen. Hvor skulle han i så tilfelle gjøre av de møblene? Dette er et tullete aggument. Hvis du er oppegående, så nevnte du heller dette for å sutre, for å fortelle hvor fryktelig han har det. Han skulle vel ikke putte bordet i buksen sin! Og jeg lyver ikke, det er usakelig. Jeg mener oppriktelig, at dette er en måte å sutre på.

 

Ærlig talt, selv han er på ferie! Vaneforbrytere og alvorlige kriminelle, burde vært i steinbruddet med hakke og slegg, i stenden for å være på et hotell.

 

Det var for å understreke at han ikke hadde noe løst i cellene sine, stort eller smått. Og hvor streng sikkerheten er rundt ham. Og ja, en løs møbel kunne blitt brukt som våpen, ikke til å smugle, men der å da. Det er uansett ikke et argument brukt for å sutre på at han har fastboltede møbler. Fortsatt noe du lurer på smokken?

Lenke til kommentar

Jaja, jeg kan ikke bestride at han kunne prøve å skaffe et våpen. Men med tiltakene som er gjort, og sikringen som er rundt ham, ser jeg virkelig ikke at faren er stor nok til å forsvare brudd på FNs menneskerettighetskonvensjon artikkel 5. Han har tilnærmet null mulighet å skaffe seg et skarpt våpen, og det er tvilsomt at han i det hele tatt ville ønsket det. Han er beskrevet som en høflig og rolig fange som er mest av alt interessert i å skrive, og drive sin hat politikk fra innsiden av murene. Jeg mener derfor en daglig naken ransakelse er unødvendig. Men vi kan være enige om å være uenige.

 

Jeg kan ikke akseptere at vi er enige i å være uenige.

 

Les manifestet hans.

Han ønsker å avskaffe demokratiet og henrette alle sosialister, og er ekstremt farlig.

 

Som redigert inn i min forrige post er det essensielt at han ikke får kommunisere hemmelig med andre, gjennom beskjeder han kan gjemme på kroppen og smugle ut i areal som andre fanger får tilgang til.

 

Høflighet spiller absolutt ingen rolle.

God oppførsel spiller absolutt ingen rolle.

En fanatisk terrorist som skyter barn og sprenger regjeringsbygg kan være så høflig han bare vil, både før og etter aksjonene.

 

Det er idioti å anta at snillhet og god oppførsel er formildende for politiske terrorister som nekter for at det å drepe demokratiske ungdommer som aldri har hatt politiske verv er galt, og som mangler empati med sine ofre.

 

No one shall be subjected to torture or to cruel, inhuman or degrading treatment or punishment.

 

Er daglig nakenransakelse for hans egen og andres sikkerhet degraderende?

HUSK at mannen er psykisk syk, og at han har et helt forvaklet verdensbilde:

Han sutrer over fastboltede møbler (det er han selv som klager på dette fordi det er mindre hjemmekoslig) og dårlig FUKTIGHETSKREM og for lite smør på brødskivene sine.

 

Hvis han fortsetter med det mølet der i fullt alvor så trenger han DEFINITIVT beskyttelse -- for dette her inspirerer meg til å ønske å oppsøke vedkommende og bryte meg inn i fengselet for å skambanke jævelen og vansire ansiktet hans og stikke ut øynene.

 

>Dreper 77 mennesker.

>Klager på for lite smør og dårlig fuktighetskrem i fengselet

 

Jeg mener nei: Det er nødvendig for å bevare hans egen og andre sin sikkerhet, og for å forhindre denne høflige selvsentrerte megalomaniske massemorderen å smugle beskjeder til omverden og planlegge terror.

 

En vanlig fange kan i verste fall smugle en beskjed om hvor 10 000 kroner ligger gjemt.

Terroristen kan i verste fall inspirere et angrep som leder til 50+ døde politikere, barn eller journalister.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Han var en snill og høflig WOW-gamer før han sprengte regjeringsbygget og drepte 65 personer også...

Våpen kan lages fra de mest utrolige ting, fanger har hele døgnet til å planlegge ett våpen, kan bruke måneder på å lage det om det er nødvendig.

 

Ja, men det kan ikke sammenlignes. Han hadde ikke noen streng sikkerhet rundt seg på den tida.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Norske fengsler er som et hotell, i følge utenlandske fanger og det er jeg enig i. Vi hadde en som trodde han var tøff, for mange år siden. Han sprengte en bombe i et 1.mai tog, i Oslo. Rømte landet og fikk innpass i Fremedlegionen. Der var det så ille for han, at han i deserasjon skjøt seg selv (tror det var i foten) og havnet på sykehus. Der klarte han å rømme, som var planen. Men det franske politiet fikk tak i han og så bar det i fengsel. Da sutert han til den norske ambasaden og maste om utlevering. Da var han plutselig ikke så tøff lenger! Minner om Breivik. Fengsler i resten av verden (utenfor skandinavia) er ingen spøk. I Norge er det hotell.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Med all respekt: Breivik har hverken brev- eller besøksforbud. Det er ikke mulig etter loven, så vidt jeg vet, annet enn under varetekt. Han trenger ikke smugle lapper i rompesprekken, så lenge han kan sende brev. Korrespondansen blir riktignok lest, men det er det fengslet som gjør, ikke kodeknekkere. Så om han faktisk ville få beskjeder ut, så var det hans minste problem.

 

Nakenransaking er åpenbart fornedrende, og bør ikke være en rutinehandling i norske fengsler. Uavhengig av om man synes Breivik fortjener alt vondt.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En mere priviligert terrorist enn Breivik kjenner ikke jeg til.

 

Hva Kron sier

 

- Han [breivik] har nok også rett i at dette strider med FNs torturkonvensjon. :(

- Men kriminalomsorgen skal ikke "straffe". Dens oppgave er rehabilitere, sikre og behandle. :(

- psykiatrirapportene var riktige :(

 

Hva Jeg får bekreftet er at Breivik regnes som en "helt" i frimurermiljøet

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...