Gå til innhold

Blir Breivik på en unødvendig måte straffet i fengselet?


Anbefalte innlegg

Hm, er det forskjell på muskler og steroidemuskler :hmm:

 

Sukk.

Ja.

 

Trening gjør fire ting:

1: Det automatiserer bevegelsene

2: Det bygger bedre nervebaner mellom hjernen og musklene og aktiverer en større del av muskelmassen

3: Musklene spesialises til å gjøre bevegelsene som trenes på

4: Det bygger mer muskelmasse

 

Steroider hjelper bare på punkt 4.

 

 

Er det du vil gjøre med Breivik, demokrati ? Du høres ikke det spor bedre ut enn Breivik.

 

Hva i alle helveter er galt med å ønske å fengsle ham og beskytte ham mot samfunnet?

 

Jeg ser ingenting galt med det.

 

Jeg ser heller ingenting galt med å fullstendig vansire ham om jeg får tak i ham, dersom samfunnet feiler i å beskytte ham ved å ikke la ham ha kontakt med andre fanger eller på en eller annen måte slipper ham fri slik at jeg møter ham på gaten de neste par årene.

 

Det er ingen problem å både ønske at samfunnet vi lever i oppfører seg og opprettholder en standard og behandler alle likt -- og så behandle alle mennesker ulikt på individnivå som personer, som en privatperson.

Det er ikke mange mennesker jeg har følt et intenst ønske om å skade.

Jeg kan faktisk telle dem på en hånd.

Vent litt.

Jeg trenger faktisk bare en eneste finger.

 

 

Det er samfunnet sin oppgave å beskytte ham, mannen som har truet meg og min familie -- og hundre tusen andre norske familier -- på livet og foreslår at mennesker skal drepe meg og min familie og min slekt i hans manifest:

Han har erklært KRIG mot demokratiet, og erklært at han ønsker masseutryddelse av "kulturmarxister".

 

Jeg tror ikke at folk forstår at vedkommende har planlagt å ødelegge demokratiet og utrydde alle "sosialister" -- et bredt begrep all den tid det ombefatter sosialdemokrater, kommunister, sosialister med fler, blant annet de fleste journalister, byråkrater og enda fler grupper som beskrevet i hans manifest.

Han er ikke bedre enn nazistlederene i Tyskland på 1940-tallet -- han bare mangler støtte.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke at folk forstår at vedkommende har planlagt å ødelegge demokratiet og utrydde alle "sosialister" -- et bredt begrep all den tid det ombefatter sosialdemokrater, kommunister, sosialister med fler, blant annet de fleste journalister, byråkrater og enda fler grupper som beskrevet i hans manifest.

Han er praktisk talt en nazist -- og jeg er en av "jødene" i samfunnet hans.

Så Nasjonal-Sosialisten ønsket å utrydde alle sosialistene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen hemmelighet for dem som ikke sov under timen at nazistene var høyreekstreme, og at nasjonal-sosialismen var et dekknavn for å få arbeiderene på sin side og vinne flest mulig stemmer til valget.

 

Men for all del.

Bare ignorer det faktum at sosialistene i Nazi-tyskland var de største motstanderene av nazismen, mens de konservative var nøytrale til partiet.

 

axeswithnames.gif

 

NSDAP er mer konservative enn Venstre og KRF, om du ser på partiene sin økonomiske politikk.

 

uscandidates2008.png

 

Hitler lå på omtrent samme konservative aksen som vårt parti Høyre.

 

At enkelte mennesker fremdeles faller for Hitler sin løgn om sitt eget parti sine politiske intensjoner er meg en gåte.

Lenke til kommentar

På den første ser det da ut som Hitler ligger i sentrum på høyre-venstre aksen, Friedmann derimot ser ut til å være en farlig høyreekstremist ;)

 

At sosialistene i tyskland var de største motstanderne stemmer ikke, nasjonalsosialistene var da ikke mot seg selv, og at de var sosialistiske hersker ingen tvil om (medmindre du endrer betydningen av ordet sosialisme)

 

http://www.calvin.ed...ortprogramm.htm

http://www.fordham.edu/halsall/mod/25points.asp

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Sukk.

Ja.

 

Trening gjør fire ting:

1: Det automatiserer bevegelsene

2: Det bygger bedre nervebaner mellom hjernen og musklene og aktiverer en større del av muskelmassen

3: Musklene spesialises til å gjøre bevegelsene som trenes på

4: Det bygger mer muskelmasse

 

Steroider hjelper bare på punkt 4.

 

Jeg vil påpeke at det kun er i punkt fire du faktisk refererer til muskler. De andre punktene dine går på sentralnervesystemet. Igjen: Er det forskjell på steroidemuskler og muskler?

Lenke til kommentar

Bare ignorer det faktum at sosialistene i Nazi-tyskland var de største motstanderene av nazismen,

 

Fordi sosialistene(eller kommunistene som du sikkert mener) var internasjonalister. De hatet selvfølgelig nasjonalistene og vice versa.

 

Så må man heller ikke glemme at det var tre hovedfraksjoner av sosialismen på den tiden som kjempet om makten. Kommunistene, sosialdemokratene(sosialfacistene), og nazistene som sprang ut av kommunismen og gikk sammen med de konservative. Det er da selvfølgelig slik at disse tre fraksjonene kjempet seg imellom(likeså dagens partier som også har en felles plattform). Det må derimot ikke forvirres med at de var motsetninger. Motsetningen var vel i hovedsak de liberale, som var en marginal gruppe i forhold

 

mens de konservative var nøytrale til partiet.

 

Eller en del av partiet...

Lenke til kommentar

NSDAP sin økonomiske akse tilsvarer DAGENS høyre, og er bare litt mer sosiale enn demokratene i USA.

 

Som jeg sa: Med dagens Høyrepartiprogram ville man blitt sett på som et sosialistisk parti på 30-tallet. Saker som kontantstøtte, offentlig skole frem til 19-årsalderen, statens andel av BNP på 40 % osv. ville sørget for det, lett.

Lenke til kommentar

Et spørsmål til et tidligere tema i tråden: Hva innebærer en nakenransakelse? Er det snakk om hulrom eller kun lettere tilgjengelige deler av kroppen?

 

Edit: Muskler er nok det samme om de er bygget med eller uten hjelp av steroider. :) Dog kan det være trolig at i treningsmetoder i steroidmiljøer går mer i retning volum enn styrke, men det vil uansett ikke ha direkte tilknytning til steroiders påvirkning av muskler.

Endret av Holyashell
Lenke til kommentar

Er det forresten nå jeg skal si at både Høyre og Democrats er høyreekstreme?

 

Ekstrem: Overdreven.

 

Høyre dreper ikke mennesker som ønsker formueskatt, og demokratene henretter ikke republikanerene i representantenes hus dersom de stemmer mot lovforslag.

 

Jeg klarer uten problemer å forestille meg sentrumsekstreme partier.

 

Det er tross alt ikke slik at høyreekstreme / nynazister er hardbarkede økonomer som kjemper for et rent kapitalistisk samfunn.

Det er konservative individer og nasjonalister som er autoritære og ekstreme i sin overbevisning.

 

FRP er et eksempel på et moderat parti som ligger på samme linje som nynazistene:

De er ikke villige til å ty til vold eller diskriminere for å få sin vilje.

 

Rødt er et eksempel på et moderat parti som ligger på samme linje som Soviet.

De er ikke villige til å ty til vold eller diskriminere for å få sin vilje.

 

Terroristen fra utøya er en ekstrem KRF-Frepper, som samlet sett gir omtrent samme ekstremisme, autoritetssyn og økonomiske akse som nettopp NSDAP.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Det var en fin kule. Inkscape?

 

Dette med gummipenn er latterlig, det er tiltak fengselet innfører som ekstrastraff, selvfølgelig gir de ham ikke en ræva gummipenn fordi det var det eneste tilgjengelige. De kunne bare gitt ham en stor nok vanlig kulepenn, det skal godt gjøres å stikke seg ihjel med en slik.

 

Hvorfor kan han ikke få tilgang til en vanlig datamaskin?

Fult mulig å drepe noen /seg selv med en kulepenn... Flere som har gjort det også.

 

http://scienceblogs.com/retrospectacle/2007/08/28/suicide-by-ballpoint-pen-1/

 

Her er jo et eksempel på hvordan det kan gjøres.... :confused:

Lenke til kommentar

Fult mulig å drepe noen /seg selv med en kulepenn... Flere som har gjort det også.

 

http://scienceblogs....allpoint-pen-1/

 

Her er jo et eksempel på hvordan det kan gjøres.... :confused:

 

Full mulig, men saken du selv viser til har en informerende setning. Det er med andre ord, ekstremt sjeldent at noen tar selvmord med slike objekter. Tror at å bruke slikt som våpen mot andre er en langt større problematikk. Men nå som Brevik har fått skrivemaskin er det ikke vits å diskutere temaet om penn lenger.

 

This is one of the only known suicides on record from “low-velocity” penetrating objects.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Det er ingen hemmelighet for dem som ikke sov under timen at nazistene var høyreekstreme, og at nasjonal-sosialismen var et dekknavn for å få arbeiderene på sin side og vinne flest mulig stemmer til valget.

 

Om du ikke har lest Mein Kampf vil jeg anbefale det på det kraftigste. Boken er ikke "farlig" som man vil ha folk til å tro. Den er skremmende i og med at, om du ser bort fra noen sleivspark mot jødene, den kunne ha blitt skrevet av hvilken som helst av politikerne som sitter på stortinget. Fascistene tapte krigen, men ikke freden.

Lenke til kommentar

Hvor godt skal fanger ha det egentlig når de er på maks sikkerhet for massedrap?

Akkurat så godt som nøyaktige og etterprøvbare regler sier at de skal ha det, og ikke så godt som sympatistøtten til fengselspersonalet og politikere tilsier i hvert enkelt tilfelle.

 

Vanskelig for noen å skjønne verdien av å ha fastsatte spilleregler som beskytter hver og en mot staten og lynsjemobben.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Angående muskler i kamp, så er nervene og andelen aktiverte muskelceller, kappilærene, muskelsammensetning, reflekser/automatisering av bevegelser ekstremt mye viktigere enn mengden.

 

En boler med samme muskelvolum som en normalt trent person vil ikke ha samme nytten av dem.

-Færre aktiverte celler i hver sammentrekning

-Dårligere / færre kappilærer og rakskere melkesyreoppsamling

-Dårligere teknikk (manglende erfaring)

-Manglende automatiserte bevegelser og utholdenhet

 

Jada, hvis to mennesker trener like mye, ofte og intensivt med god teknikk, så har boleren en fordel.

Men effekten er større i samme mengde naturlig bygde muskler.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

WED2

Akkurat så godt som nøyaktige og etterprøvbare regler sier at de skal ha det, og ikke så godt som sympatistøtten til fengselspersonalet og politikere tilsier i hvert enkelt tilfelle.

 

Vanskelig for noen å skjønne verdien av å ha fastsatte spilleregler som beskytter hver og en mot staten og lynsjemobben.

 

Hadde det ikke vært så ensomt her på forumet så hadde du blitt ignorert for den siste sarkastiske bemerkningen der.

 

Som menneskerettsaktivist og etikk-interessert så ser jeg sansynligvis på alle lovsystemer med mer åpne øyne enn deg.

 

Spørsmålet er todelt:

 

1: Er det virkelig fornedrende å bli kroppsvisitert daglig når man utgjør en trussel mot fengselspersonalet og er medlem av en terroristorganisasjon som påstår å ha sympatisører i alle samfunnslag?

Jeg mener: Nei.

Kan noen forklare meg HVORFOR dette er fornedrende?

Jeg oppfordret til dette tidligere i tråden, men ingen kunne svare.

 

Såvidt jeg vet så utføre daglig naken kroppsvisitering av ALLE psykopatiske terrorister som er mentalt ustabile og som er massedrapsmenn og som ønsker å styrte demokratiet med vold, i Norske fengsler.

Finn EN eneste slik høyrisiko-fange som ikke blir nakenvisitert daglig.

 

2: Alle fanger utgjør en potensiell trussel mot denne terroristen, og denne terroristen utgjør en trussel mot alle fanger og fangevoktere.

Er sikkerhetstiltakene for strenge for vårt land sin emo-vestkant-versjon av Osama bin Laden?

Igjen så mener jeg nei.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...