Gå til innhold

Blir Breivik på en unødvendig måte straffet i fengselet?


Anbefalte innlegg

Kjedsomhet, lengsel, fortvilelse, forbannelse, sinne, irritasjon, hat er en del av ett fengselsopphold.

 

Nå gikk det ikke stort mere enn året før sutrekoppen begynte å klage ( sutrekopp = Breivik ).

 

Tenkte han skulle holde ut lengre.

 

Mon tro hvordan ståa er om 5 - 10 - 15 - 25 - 40 år?

 

Slippe han ut fordi han har blitt grå i håret i fengselet?

 

Anklage staten eller fenselsmyndigheter fordi han muligens i fremtiden pådrar seg diabetes, alderdomstegn i fengsel?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke dette er spesielt urettferdig behandling. Alle tiltakene som er satt inn er i mitt skjønn av sikkerhetsmessige. Ser at noen reagerer på dette med ransakingen, men det er utrolig hvor utspekulerte innsatte kan være. De har mye tid, og selv med begrensede midler klarer de å lage til noe som kan brukes som våpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom Breivik kan smile til verden signaliserer han at alt går etter planen.

 

Med tanke på andre som kunne tenke seg samme "heltebragder" må man signalisere at Breivik opplever oppholdet som straff, ikke at han tar oppholder med stor ro i påvente av "statskupp"

 

«De betjentene som jobber her er faktisk veldig hyggelige mennesker, så lenge man følger ordrene og er høflig og hyggelig, så det er mye lettere enn jeg trodde å være her.»

 

I brevet forteller Breivik også at han mener flere av de ansatte i fengselet er bevisst «ukoselige» mot ham.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Daglig nakenransakelse:

Denne personen hadde et ønske om å drepe regjeringsmedlemmer og drepe uvilkårlige mennesker på utøya.

Han er mentalt syk, og er en stor fare for seg selv og andre.

Hvis han smugler med seg en skolisse kan han drepe seg selv eller andre.

I og med at han er en psykopat (mangler empati), så er han en konstant fare mot alle betjenter i fengselet og alle andre innsatte, og dermed er faktisk daglig nakenransakelse helt greit så lenge han får tilgang til:

Papir, plastikk, utendørsområder.

Dersom han aldri forlater cellen så burde det holde med ransakelser en gang i uken for å hindre ham i å hamstre plastikkdeler eller andre ting og tang han finner.

 

Her diskuterer jeg resten av klagene hans:

 

Celleransakelser: Dette skjer sikkert i forbindelse med nakenransakelsen, for å forhindre at han gjemmer vekk objekter han kan bruke til å skade seg selv og/eller andre.

Med planlagt terror på samvittigheten er det bare rett og rimelig at han ALDRI får muligheten til å ta sitt eget liv eller skade andre med objekter han har funnet.

 

Klær: Lacostegensrene hans må ikke utsettes for slitasje, så han fryser ofte på cellen fordi betjentene ikke henter andre gensre til ham og fordi han ikke kan gå med lacoste-genserene sine.

Var ikke forfengelighet en dødssynd?

Jeg mener uansett at idioti burde være en større synd.

 

Håndjern: For å beskytte fengselsbetjenter mot massemorderen og hindre ham i å få muligheten til å ta objekter eller forsøke å rømme må han ha på seg håndjern hver gang han flyttes mellom rom.

Dette fører til sår på hans sarte håndledd, og denne smerten traumatiserer barnemorderen.

Kanskje han kan få plysj-håndjern med pels fra kondomeriet slik at han slipper å "lide"?

 

Føler seg overvåket: Lukeinspeksjon 1-2 ganger i timen og kameraovervåkning.

 

Fengselet: Han mener at fengselet er det verste i Norge.

Javel.

Ingen, spesielt ikke FN, bryr seg.

"If you can't take the time, don't do the crime".

 

Cellen: Mangler utsikt, ser ut som om den ble dekorert på 60-70-tallet og har ingenting på de hvite veggene.

Javel.

Kanskje vi kan male veggene hans roserøde?

 

Brevveksling: Han hevder at politiet sensurerer posten hans ved å fjerne brev fra hans tilhengere.

Det er han selv som påstår at han er en del av en hemmelig organisasjon som skriver i koder.

For samfunnets sikkerhet må brev til og fra terroristen gjennomgås og spores.

Jeg gråter ikke en tåre for en terrorist som ikke får lov til å oppfordre og planlegge terror med anonyme terrorister andre steder i verden.

 

Mangel på dagslys: Jeg bor i bergen og har 250 dager med regn i året. Cry me a river.

Ta d-vitaminene dine.

Ingen bryr seg om terroristen blir deprimert.

Det er han selv og hans egne holdninger som gjør at han er på maksimum sikkerhet, og sikkerheten er ikke for høy.

Russiske nynazister kan finne på å forsøke å redde ham, og jeg kunne personlig tenkt meg å banke livskiten ut av ham -- og kan bare tenke meg hva ofrene sine pårørende kunne tenke seg å gjøre med ham. Han kan ikke få mer tid utendørs på andre sin bekostning, og bør få så lite tid utendørs som overhode lovlig mulig.

 

Kan ikke selv styre strøm til lys og TV: Kanskje retten til å selv velge når man vil ha elektrisk lys og TV i fengselet burde blitt tatt med i menneskerettighetene?

Jeg vet om 10 000 000 fengslede mennesker uten TV.

Faktum er at der det er en lysbryter er det i de fleste tilfeller en kilde til 230 volt, som er livsfarlig om kraften blir brukt mot et menneske. Fengsler må være idiotsikre, og være sikret mot psykopater som denne terroristen.

 

Gummipennen hans er vond å skrive med: Åh gud, jeg blir så glad av å lese dette.

En varm og lykkelig følelse SKYLLER over meg, og små engler stiger opp gjennom magen min og opp i hodet, og jeg ler varmt og hjertelig, fra hjertet.

Terroristen som drepte 77 mennesker med overlegg er misfornøyd med gummipennen han fikk til å utrykke seg med.

Det er den samme følelsen jeg sitter med som når sønnen min på 5 år sier "ÅÅÅÅÅååååh! Blyanten min tøyser seg!".

Barnslige, litt idiotiske/naive utspill, som varmer hjertet i deres usakelighet.

Om 25 år er sønnen min 30, og da vil han klare seg selv med "tøysete" blyanter, uansett hva han driver med.

 

Manglende folkeskikk hos nabofanger: Jeg tror ikke på noen gud, men nå må en gud hjelpe meg..!

Terroristen som har drept 77 mennesker klager på at en av nabofangene har musikken sin på for høyt til tider, og på at fengselsbetjenter kjefter -- og på at han ikke får være i fred!

Jeg ler hjertelig. Denne typen kan bli en tragi-komedie av de sjeldne:

Erasmus Montanus i egen person.

 

Ingen termos å ha kaffen på: Han må dermed drikke kaffen sin kald "80 prosent av tiden".

 

Innsamling av papp og papirbestikk etter hvert måltid: Han sammenligner dette med psykologisk terror.

Kanskje han kan få lov til å beholde papptallerkene sine i en uke, hvis det gleder ham?

Plastbestikk er farlig, og må uansett samles inn.

 

Han får ikke ha fuktighetskrem på tube: Denne mannen altså! Åh herre!

Han får ikke ha FUKTIGHETSKREM PÅ TUBE, OG FÅR SNERK PÅ FUKTIGHETSKREMEN SIN.

Mannen som LO mens han drepte BARN klager på fengselets FUKTIGHETSKREM!!!!

Og retten klarte å dømme ham som tilregnelig??? :D

 

Får for lite smør: Han får bare nok smør til 2-3 brødskiver.

Har han hørt utrykket vann og tørt brød? Dersom jeg drepte mennesker ville jeg vært TAKKNEMMELIG for hvert eneste GRAM med smør jeg fikk!

For lite SMØR?

Var ikke det en menneskerettighet igjen?

Jeg tror den var mellom retten til å ha et sted å bo og retten til å arbeide:

-Enhver person har rett til å få nok smør til minst 4 brødskiver hver dag.

 

Dårlig kvalitet på TV-sendingene: Jøss og klype. Nok et brudd på menneskerettighetene folkens!

Og han får bare inn P1 og P3 på radioen sin. Overgrep!

 

Vasking: For å få mer dagpenger må han vaske de tre cellene han har tilgang til. Selvsagt kan han ikke få tilgang til et skaft på grunn av trusselen han utgjør for seg selv og andre, og må dermed vaske uten et skaft. Nå begynner jeg virkelig å synes synd på ham.

Han må vaske gulvene UTEN en mopp.

Kanskje vi alle kan betale mer i skatt slik at han kan få et gummiskaft til 100 kroner pluss frakt?

 

========================

 

Totalt sett så blir jeg bare lykkelig av å høre dette.

Det er i alle fall NOEN som ikke ser på norske fengsler som hotell.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er enig med det meste du skriver "Red Frostraven". Ikke misforstå meg, jeg ønsker ham ikke et luksusopphold. I vanlige fengsler hvor fanger fritt kan gå rundt på luftegården, kantinen og i andre fasiliteter og ha treff med besøkende i samme rom, er det sikkert en fare for at man skaffer seg ulovlige ting som våpen. Men Breivik sitter i "ISOLAT" 23 timer daglig, under streng bevoktning, med kameraovervåkning. Han får servert mat på papir og bruker plast bestikk som må leveres etter endt måltid. Han sitter i et glassbur selv om det er advokaten sin han skal snakke med. Alle møbler i cella hans er "BOLTA" fast til gulvet og han har ingen løse ting i cellene sine. Når han går mellom cellene har han håndjern på seg, og det har han sikkert ute på luftgården også. Han er nakenransakt "800" ganger uten et spor av gjenstander på seg. Det er UMULIG at breivik får anledning til å lage et våpen, eller få gå til anskaffelse av det. UMULIG!

 

Nå fortell meg at det er behov for nakenransaking...

Endret av Kron
  • Liker 3
Lenke til kommentar

At de tar nakenscanning av han er nok helt sikkert av sikkerhetsmessige årsaker, ja. Akkurat som de sjekket maten hans for gift (vet ikke om de gjør dette lenger).

Grunnen er enkel. En mann som han har mange hatere og noen få tilhengere. Noen hater han så sterkt at de er villige til å drepe han, ja kanskje forgifte han? Andre kan ha lyst til å gi han våpen eller noe annet han kan dra fordel av, dette gjelder også sikkerhetspersonellet da de er mennesker. Ingen kan vite sikkert om de er på hans side eller ikke.

 

Ja, Breivik har et kjedelig og trist liv i fengsel, men hva kunne han forvente seg? Og norske fengsler er kjent som å være av de beste i favør til de kriminelle. Så jeg tviler på at han hadde opplevd noen bedre behandling i andre land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At de tar nakenscanning av han er nok helt sikkert av sikkerhetsmessige årsaker, ja. Akkurat som de sjekket maten hans for gift (vet ikke om de gjør dette lenger).

Grunnen er enkel. En mann som han har mange hatere og noen få tilhengere. Noen hater han så sterkt at de er villige til å drepe han, ja kanskje forgifte han? Andre kan ha lyst til å gi han våpen eller noe annet han kan dra fordel av, dette gjelder også sikkerhetspersonellet da de er mennesker. Ingen kan vite sikkert om de er på hans side eller ikke.

 

Ja, Breivik har et kjedelig og trist liv i fengsel, men hva kunne han forvente seg? Og norske fengsler er kjent som å være av de beste i favør til de kriminelle. Så jeg tviler på at han hadde opplevd noen bedre behandling i andre land.

 

Norges standard for innsatte er i stor grad koblet til rehabiliteringstilbudene, og friheten fangene får. Norske fengselstandarder har null betydning for Breiviks soning. Breivik kunne nok faktisk fått det bedre i et amerikansk fengsel. Der har de allerede mange spinnville fanger, og han ville mest sannsynlig vært i en avdeling, hvor han kunne sosialisere seg med andre fanger. Det ville heller ikke vært daglige nakenkontroller av Breivik i et amerikansk fengsel. Men selvfølgelig, når det kommer til sikkerhet, vet vi nordmenn best, det var vel derfor vi så effektivt kunne stoppe terrorhandlingen hans.

 

Litt drøyt å påstå at det kan være fangevoktere som gir Breivik våpen, og dette vil absolutt ikke gi grunnlag for daglige nakenransakelser, ref FNs menneskerettighetskonvensjon artikkel 5.

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kron

Han har nok også rett i at dette strider med FNs torturkonvensjon.

 

Men kriminalomsorgen skal ikke "straffe". Dens oppgave er rehabilitere, [ABB :D] sikre og behandle.

 

Du prater tøv

 

«De betjentene som jobber her er faktisk veldig hyggelige mennesker, så lenge man følger ordrene og er høflig og hyggelig, så det er mye lettere enn jeg trodde å være her.»

 

I brevet forteller Breivik også at han mener flere av de ansatte i fengselet er bevisst «ukoselige» mot ham.

 

Hvis lovmakerne hadde gjort jobben sin hadde straffen for terror / forberede statskupp vært henging.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Kron

 

 

Du prater tøv

 

 

 

Hvis lovmakerne hadde gjort jobben sin hadde straffen for terror / forberede statskupp vært henging.

 

Endring av lovens praksis og innføring av dødsstraff er en annen diskusjon du står fritt til å opprette en tråd for.

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er 1000'ner som lider overlast i Norge, spesielt i psykiatriske institusjoner, uten egen skyld.

 

Kron

Han har nok også rett i at dette strider med FNs torturkonvensjon.

Men kriminalomsorgen skal ikke "straffe". Dens oppgave er rehabilitere, [ ABB :D ] sikre og behandle.

 

Du prater tøv

 

ABB soner ikke, han er i "kriminalomorg"?

 

Norske fengsler er "kriminalomsorg" :D

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Du svarer ikke på tiltale

 

«De betjentene som jobber her er faktisk veldig hyggelige mennesker, så lenge man følger ordrene og er høflig og hyggelig, så det er mye lettere enn jeg trodde å være her.»

I brevet forteller Breivik også at han mener flere av de ansatte i fengselet er bevisst «ukoselige» mot ham

 

Du sier han opplever "tortur".

 

Amerikanske flypassasjerer opplever vel også "tortur" da?

 

Breivik forventet at innsatte skulle oppføre seg "koselig" :(

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

nei.

 

det er bare han som lever i en fantasi verden (shizofren) og hadde ikke forventet å bi straffet.

 

det er helt umulig at han blir straffet på en annen måte enn andre mennesker som bryter loven.

 

gutten er svak, enkel og syk.

 

dette er et bevis på at han ikke burde bli staffet med fengsel, men heller burde få behandling ved spesialhelsetjenesten.

 

dette temaet ble merkelig nok diskutert mye selv etter at norges to beste og mest erfarne psykiatere som forøvrig ble "headhunted" til dette oppdraget hadde avlagt sin rapport om utilregnelighet.

 

Norge valgte likevel å ikke høre på dette men dømte han til fengselsstraff.

 

jeg har hele tiden ment at han var utilregnelig og tenkte underveis at denne saken var ALTFOR stor for stakkars lille norge.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er han utilregnelig, Problemet oppstår når noen diagnoser ikke regnes som utilregnelighet, selv om de er det. Alle Psykiaterne ga han diagnoser. Men kun de første ga en diagnose som går under utilregnelighet i dagens lovverk. Men at Breivik er psykisk syk, og at terrorhandlingen er gjort mulig av dette, er det vel liten tvil om. Beklageligvis fikk det norske hylekoret med media i ryggen stor innflytelse på utilregnelig/tilregnelig spørsmålet. Argumentene som ble brukt var at han måtte dømmes tilregnelig, slik at han fikk ansvaret. Det

blir så dumt at jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.

Endret av Kron
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er han utilregnelig, Problemet oppstår når noen diagnoser ikke regnes som utilregnelighet, selv om de er det. Alle Psykiaterne ga han diagnoser. Men kun de første ga en diagnose som går under utilregnelighet i dagens lovverk. Men at Breivik er psykisk syk, og at terrorhandlingen er gjort mulig av dette, er det vel liten tvil om. Beklageligvis fikk det norske hylekoret med media i ryggen stor innflytelse på utilregnelig/tilregnelig spørsmålet. Argumentene som ble brukt var at han måtte dømmes tilregnelig, slik at han fikk ansvaret. Det

blir så dumt at jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.

velkommen etter
Lenke til kommentar

Er enig med det meste du skriver "Red Frostraven". Ikke misforstå meg, jeg ønsker ham ikke et luksusopphold. I vanlige fengsler hvor fanger fritt kan gå rundt på luftegården, kantinen og i andre fasiliteter og ha treff med besøkende i samme rom, er det sikkert en fare for at man skaffer seg ulovlige ting som våpen. Men Breivik sitter i "ISOLAT" 23 timer daglig, under streng bevoktning, med kameraovervåkning. Han får servert mat på papir og bruker plast bestikk som må leveres etter endt måltid. Han sitter i et glassbur selv om det er advokaten sin han skal snakke med. Alle møbler i cella hans er "BOLTA" fast til gulvet og han har ingen løse ting i cellene sine. Når han går mellom cellene har han håndjern på seg, og det har han sikkert ute på luftgården også. Han er nakenransakt "800" ganger uten et spor av gjenstander på seg. Det er UMULIG at breivik får anledning til å lage et våpen, eller få gå til anskaffelse av det. UMULIG!

 

Nå fortell meg at det er behov for nakenransaking...

 

Har du NOEN GANG i ditt liv mistet en kulepenn uten å legge merke til det?

Hatt en skrue, glassbit, et kjeramisk skår eller spiker under skoen din som kan ha falt av uten din kjennskap?

 

Har han kontakt med mennesker som KAN støtte ham?

(Husk at fengselsbetjenter også kan være høyreekstreme kristennasjonalister)

 

...

Jeg så også bildet av treningsrommet, og der var det mye å ta av.

 

Dersom jeg for enhver pris ville ut av fengselet eller drepe noen mens jeg var i fengselet:

 

Jeg ville brukket armlenet av ergometersykkelen, og revet av rullebåndet fra tredemøllen i leting etter skarpe objekter eller aluminium / jern som kan brekkes for skarpe kanter.

 

Gardinen på treningsrommet er laget av tøy, og kan rives opp til tau, og tau+metall = våpen.

 

Han har tilgang til Lacoste-gensre.

Riv den i stykker og lag en knute, og du kan LETT drepe deg selv med en selvmordsknute; En knute som holder seg så stram som du strammet den.

Eller hvis du på noe tidspunkt er i samme rom som en person uten håndjernet ditt på, så kan du bruke T-skjorten din til samme formål og skjule "tauet" du laget, med knuten, i underbuksene, da genseren skjuler at du mangler t-skjorte.

 

Det er BARE fantasien som setter grenser for hva som kan brukes som våpen.

Terroristen er mentalt syk, og dersom han forstår hva han har gjort -- tar inn over seg hva han gjorde med 77 mennesker og omtrent like mange skadde og enda fler etterlatte, så kan han ta livet sitt.

 

Spørsmålet er heller:

Hvordan kan han IKKE få tak i noe som kan brukes til selvskading i løpet av alle de årene han sitter inne?

DET ville vært enda mer utrolig enn at han IKKE på noe tidspunkt får tak i noe.

 

Enda viktigere er det å hindre ham i å få tak i objekter som kan skade andre, som er litt sjeldnere, men likevel ikke umulig å få tak i for enhver fantasifull person.*

 

Med en plastkniv ville jeg kunne skrapt av gulvbelegget fra der det møter veggen, og med håndkraft revet av dette.

Stivt og herdet gulvbelegg fra midten av gulvet kan brekkes i lange biter som er harde med skarpe kanter om de er kalde nok.

 

Ikke noe sverd, men med kuttebevegelser så kan jeg selv testamentere at de kan få blod til å flyte og kutte gjennom hud og kjøtt.

 

Med gardinen og ved å spise spesiell mat som gir hard avføring og være sær i kosten (helt seriøst) kan jeg lage en klubbe med en t-skjorte og min egen avføring.

(Tørk avføringen noen timer en varm dag, eller pakk den inn i dopapir og bruk håndvarme til å forme den til en kule og press ut og fordamp fuktighet).

Hard bæsj kan i enden av et solid meterlangt tøystykke knekke lem og sette personer ut av spill.

 

ALT av metall som er tynnere enn en halv centimeter som ikke er i store flater kan brekkes med tid og makt.

Alt av jern og stål som kan bøyes litt kan brekkes bare du bøyer objektet fram og tilbake noen tusen ganger.

(Du har kanskje opplevd at INGEN verktøy, uansett materiale, er evigvarende uansett vedlikehold?)

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men at Breivik er psykisk syk, og at terrorhandlingen er gjort mulig av dette, er det vel liten tvil om. Beklageligvis fikk det norske hylekoret med media i ryggen stor innflytelse på utilregnelig/tilregnelig spørsmålet. Argumentene som ble brukt var at han måtte dømmes tilregnelig, slik at han fikk ansvaret.

 

??

 

Virkelig. Den første psykiatri-rapporten ble slaktet og tilsidesatt, og Breivik ble dømt.

 

Argumentene var ikke at han måtte dømmes selv om han var syk, men at han ikke var syk

 

Men dommen var altså urettferdig, han skulle ikke vært dømt? :(

 

(Er det flere enn meg som lukter ugler i mosen her, at Breivik har mange sympatisører)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

BEGGE rapportene konkluderte med at han var psykisk syk.

Den første med at han var paranoid schizofren; At han led av vrangforestillinger.

 

Den andre med at han er lider av narcissistisk personlighetsforstyrrelse, og deriblant er en psykopat som følge av hans verdensbilde hvor han selv er en gud blant maur og alt han gjør er for å fremme seg selv og sin egen fortreffelighet.

 

Han har drept 77 mennesker og klager på at han ikke får nok smør.

Jeg er åpen for at begge rapportene er riktige -- at den narcissistiske personlighetsforstyrrelsen har ledet ham inn i en paranoid vrangforestilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...